Jump to content

Photo

PMMA WAARSCHUWING! in MDMA & Ketamine!PMMA verkocht als ketamine en MDMA

PMMA XTC Ketamine Trimbos

• Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 trimbos

trimbos

Silent one

• Members
  • 15 posts

Posted 12 April 2013 - 12:34 PM

PMMA  WAARSCHUWING  

KETAMINEGEBRUIKERS!!!!    GEBRUIKERS VAN MDMA-POEDERS!!!

Op de drugstestspreekuren in Amsterdam en Noord-Brabant zijn poeders getest die verkocht worden als MDMA of als KETAMINE maar de gevaarlijke stof PMMA bevatten. Het gaat om een zeer, zeer fijn poeder (ongeveer net zo fijn als poedersuiker).

Er zijn sterke aanwijzingen dat deze PMMA-poeders ook in andere steden zullen opduiken.

Wereldwijd zijn er de afgelopen jaren al tientallen PMMA-doden te betreuren.

Al bij een geringe dosering PMMA kom je in de gevarenzone, van extreme hartkloppingen en een snel stijgende lichaamstemperatuur (oververhitting).

Bij elke twijfel, laat je poeder testen!!!

Komt iemand in de problemen, bel de ambulance en vertel wat er gebruikt is!

Voor adressen waar je drugs kunt laten testen zie www.drugs-test.nl.
Voor meer informatie over drugs kun je bellen met de Drugs Infolijn (0900-1995).

12 april 2013

Drugs Informatie en Monitoring Systeem

(DIMS)

#2 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7681 posts

Posted 12 April 2013 - 12:38 PM

Heftig dit. Goed dat er aandacht voor komt: redelijk evil om PMMA te verkopen als wat dan ook... lijkt alsof iemand van z'n shit afmoet en het dan maar verkoopt als whatever.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#3 continuum

continuum

vergelijkt continue

• Members
  • PipPipPip
  • 410 posts

Posted 13 April 2013 - 05:17 PM

Geachte informatie Drugs Informatie en Monitoring Systeem,

Bedankt voor de melding. 

Als ik zou mogen vragen, waarom is slechts de afkorting PMMA gebruikt en nergens de volledige chemische naam uitgeschreven? Is het bovenstaande eenduidige informatie?

13 april, 2013

#4 SuperFunker

SuperFunker

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 634 posts

Posted 14 April 2013 - 11:54 AM

Google geeft als eerste hit wikipedia. Wiki zegt:

PMMA can refer toWat denk je?

Wat is volgens jou de toegevoegde waarde van het noemen van: para-Methoxy-N-methylamphetamine?
Als t om wetenschappelijke paper zou gaan zou het er uiteraard bij moeten staan. Maar ik denk dat de meeste gebruikers geen boodschap hebben aan de wetenschappelijke naam.

#5 continuum

continuum

vergelijkt continue

• Members
  • PipPipPip
  • 410 posts

Posted 14 April 2013 - 03:57 PM

Hey Superfunker,

Tnx. Ik kan me inderdaad voorstellen dat bezoekers niet gericht zijn op chemische naamgeving. Vanuit oogpunt van overzichtelijkheid is het weliswaar geen overbodige luxe. Waarom is het nodig om wiki te raadplegen, het Trimbos levert toch de informatie? En.. vergeet niet.. op mbo, hbo en universiteit zou een student een onvoldoende krijgen als hij/zij dit zou presteren. Waarom dit wel accepteren van Trimbos? ;)

#6 continuum

continuum

vergelijkt continue

• Members
  • PipPipPip
  • 410 posts

Posted 14 April 2013 - 03:58 PM

We mogen toch wel een beetje niveau nastreven of vergis ik me?

#7 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6362 posts

Posted 14 April 2013 - 04:14 PM

Er staat ook nergens waar MDMA voor staat. Moet er dan ook bij worden vermeld dat het om methylenedioxymethamfetamine gaat? Volgens mijn was vanuit deze context wel duidelijk dat met PMMA paramethoxymethamfetamine wordt bedoelt..

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#8 continuum

continuum

vergelijkt continue

• Members
  • PipPipPip
  • 410 posts

Posted 14 April 2013 - 05:01 PM

Voor insiders (zoals jullie) is het misschien wel duidelijk, maar voor de leek? Is het bovenstaande leesbaar/begrijpbaar als je niks van het onderwerp afweet? 

Van het Trimbos instituut mag je best een bepaald kwaliteitsniveau verwachten. Daarvoor werken natuur- en communicatiewetenschappers samen... met als doel gebruiksveiligheid te stimuleren. Je stelt toch ook eisen aan jezelf? 

#9 continuum

continuum

vergelijkt continue

• Members
  • PipPipPip
  • 410 posts

Posted 14 April 2013 - 05:10 PM

Hou het erop dat ik kritisch ben ;)

#10 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 14 April 2013 - 11:08 PM

Hou het erop dat ik kritisch ben  ;)

nee man, we houden het er op dat je poep praat. dit is het 2e topic waar je dom in zit te lullen...

Voor insiders (zoals jullie) is het misschien wel duidelijk, maar voor de leek? Is het bovenstaande leesbaar/begrijpbaar als je niks van het onderwerp afweet? 

ik zie serieus niet hoe para-Methoxy-N-methylamphetamine voor een leek wel duidelijk zou kunnen zijn. ik ken meer mensen die weten wat de afkortingen zijn van bepaalde stoffen dan mensen die weten wat er bedoeld wordt als de volledige naam uitgesproken wordt en dan heb ik het over leken...

A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#11 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 15 April 2013 - 12:11 AM

nee man, we houden het er op dat je poep praat. dit is het 2e topic waar je dom in zit te lullen...

Hey rustig he. Hoe meer info hoe beter.
Opzich was een linkje naar de wiki-pagina zo gemaakt en geeft wel meer context aan een waarschuwing.

Verder is PMMA al vaker op het board besproken en kun je deze informatie ook makkelijk via de zoekfunctie vinden.

#12 continuum

continuum

vergelijkt continue

• Members
  • PipPipPip
  • 410 posts

Posted 15 April 2013 - 07:18 AM

Hallo Muffins, ik geloof dat ik je op je staart getrapt heb. Ik vind de beoogde informatie van Trimbos onder de maat en maak daar een opmerking van. Nothng more, nothing less. 

#13 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7681 posts

Posted 15 April 2013 - 09:29 AM

Niks mis met een verzoek om meer informatie, houd de toon alsjeblieft een beetje vriendelijk en respectvol.

Het belangrijkst is dat bezoekers van DHP gewaarschuwd worden dat consumptie van PMMA gezondheidsrisico's met zich meebrengt in veel grotere mate dan ketamine of MDMA.

Andere offtopic-posts worden verwijderd vanaf nu.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

Also tagged with one or more of these keywords: PMMA, XTC, Ketamine, Trimbos

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users