Jump to content

Photo

Aniracetamsmartdrug

nootropic

• Please log in to reply
14 replies to this topic

#1 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 10 April 2013 - 09:45 AM

Iemand ervaring met aniracetam? Mede op aanraden van Icelus heb ik een tijd geleden wat besteld om te kijken of ik mijn gebrekkige concentratievermogen er wat mee op kon krikken. Heb een paar keer 's ochtends na het ontbijt (incidenteel, dus niet langere tijd achter elkaar) zo'n 600 mg. aniracetam genomen. Zonder choline-bron overigens, wat wel wordt aangeraden... meestal deed het niet veel, afgezien dat ik er wat lichte hoofdpijn van kreeg.

Vanochtend na een bak vette biogarde de dosis opgeschroeft - 1200 mg. aniracetam. Tegen de tijd dat ik op m'n werk kwam voelde ik me behoorlijk strak staan. Niet amfetamine-strak, maar wel aardig gestimuleerd. Moet nog zien of mijn focus er ook daadwerkelijk door verbeterd is, maar ik voel in ieder geval wel duidelijk een effect. Heb ook klamme handjes, wat bij mij meestal een onmiskenbaar teken is dat ik een psychoactieve substantie heb geconsumeerd.

Nu, een uurtje later, heb ik het idee dat ik beter met het effect kan omgaan, maar voel me nog steeds behoorlijk gestimuleerd. Heb besloten geen koffie te drinken, want dan zou het wel eens té erg kunnen worden.

Interesting though. Iemand anders ervaring met aniracetam?

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#2 Videlic

Videlic

Nederlandse pussy

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1445 posts

Posted 10 April 2013 - 02:05 PM

Nee geen ervaring mee maar ben wel benieuwd of het daadwerkelijk je concentratievermogen bevorderd....wat is de werkingsduur?

Het leven is te interessant om verveelt te zijn, maar verveling creëert dat dan weer wel...

#3 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 10 April 2013 - 04:03 PM

Wilde de vorige keer nog Erowid over Aniracetam erbij zetten, maar kon niet editen en vergat het daarna. Stupid new interface.

Anyway, volgens mij duurt het niet zo heel lang, een uurtje of drie à vier. Aniracetam valt in Nederland overigens niet onder de Opiumwet. Ben op wel meer sites tegengekomen dat het precieze werkingsmechanisme nog niet bekend is, ondanks dat het al zo'n vijftig jaar geleden ontwikkeld schijnt te zijn door Roche (?). Zit dan ook geen patent meer op.

Eh, Roche dus inderdaad. Dit zegt Erowid nog meer:

Aniracetam is a nootropic, developed by Roche Pharmaceutical, which acts on the central nervous system (CNS). It has a reputation for increasing intellectual activity, improving immune function, increasing resistance to infection, and generating feelings of health and well-being, particularly in the elderly. Effects may be noticed after 60 days of use, becoming more pronounced after 4 months.

Sommige mensen zeggen dat je pas werkt na een periode van dagelijks doseren, maar ik merkte vandaag in elk geval wel degelijk wat van 1200 mg. in een keer. Geen middagdosis genomen, en of het nou lag aan de after-lunch-dip of aan de uitwerking van het medicijn, des middags was ik merkbaar duffer.

Iets anders dat me opviel maar dat ook net zo goed idiosyncratisch kan zijn: ik was extra prikkelbaar door extern lawaai (ik heb een erg luidruchtig kantoor). Kan ook ergens anders aan liggen natuurlijk, maar toch.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#4 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 posts

Posted 10 April 2013 - 04:52 PM

Het klinkt wel als hoe ik Piracetam ervoer. Heb je ervaring met andere nootropics?

#5 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 10 April 2013 - 05:54 PM

Ik gebruik nu een maand dagelijks Piracetam (begonnen met 2.5 gram de eerste 3 dagen, daarna 800-1000mg een maal dagelijks) samen met choline (ongeveer 50% van het gewicht).

Vooral in het begin kreeg ik na enkele uren een ontzettende zin om te slapen/dutten (wat ik dan ook geregeld deed).

Verder geen significante effecten ondervonden, dus ik denk dat ik deze boot maar laat varen.

Op zich wel goede verhalen gehoord over Noopept (wat vooral een stuk meer anti-procrastinerend schijnt te werken), dus misschien dat ik daar op over stap.

Over het algemeen werken dit soort middelen wel het beste als je ze dagelijks voor een langere periode gebruikt. Laat dus vooral weten hoe Aniracetam je verder bevalt.

#6 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 posts

Posted 10 April 2013 - 07:32 PM

Merken jullie verbetering van geheugen op *racetam? Dat zou voor mij een belangrijke reden zijn om ook een dagelijks regime te starten.

#7 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1012 posts

Posted 10 April 2013 - 08:32 PM

Zie ook deze topics:

https://www.dhpforum.../?hl=aniracetam

https://www.dhpforum...tam#entry162625

Ik heb het idee dat het wel degelijk werkt bij eenmalige consumptie. Ik zou dit overigens ook nooit standaard op dagelijkse basis willen gaan nemen.

Op momenten dat ik lange dagen moet maken en veel moet leren wil ik het soms wel gebruiken. Enkele keren heb ik het zo'n 5 dagen achter elkaar genomen voor dit doeleinde. Ging toen al snel naar 1800 mg per keer en soms nog een redose van 1200 tot 1800 mg. Maar op de een of andere manier heb ik soms het idee dat ik er ook een beetje duf of wazig van kan worden. Evengoed kan mijn concentratie voor mijn gevoel dan verbeteren, maar meer omdat ik dan binnen een soort van wazige tunnel mijn aandacht beter kan focussen. Als jullie begrijpen wat ik bedoel :) Als ik het nu nog neem doe ik zo'n 1200 mg per keer en soms wanneer nodig (een aantal uur later) een redose van 900-1200 mg. Voor mijn gevoel werkt dit beter dan 1800 of is die 1800 eigenlijk gewoon niet nodig. Echter kan dit ook allemaal in mijn hoofd zitten.

Hoofdpijn heb ik er wel eens een keer een beetje van gehad, maar over het algemeen niet en sowieso nooit hevig. Ik heb het nooit met choline supplementen genomen, maar eet wel flink veel eieren, wat één van de beste bronnen van choline schijnt te zijn.

Ondertussen heb ik het al een tijdje niet meer genomen. Maar volgens mij komt het de concentratie dus wel degelijk ten goede, ook bij eenmalige consumptie. Maar bij mij wel op een redelijk subtiele manier. Strak staan en klamme handjes heb ik volgens mij nooit ervaren. De soort van strakheid die ik er door kan ervaren is echt puur psychologisch en dus totaal niet fysiek.

The wisest mind has something yet to learn

#8 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 10 April 2013 - 09:26 PM

Wat voor bron van choline neem jij bij, dreamer?

Immad: geen ervaring met andere racetams, maar heb wel piracetam in huis liggen, dus wellicht dat ik die binnenkort ook nog eens probeer.

Had vandaag trouwens nauwelijks last van hoofdpijn, terwijl ik dat wel had met lagere doseringen. Da's toch vreemd. Ga morgenochtend weer eens kijken wat 1200 mg. doet.

Ik snap overigens precies wat je bedoelt met die wazigheid, maar dan heb ik zelf nog wel steeds echt discipline nodig om die te gebruiken om me te focussen. Ben er niet echt zeker van of dat vandaag ook daadwerkelijk gelukt is.

Thank you, the mdgt.

#9 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1012 posts

Posted 10 April 2013 - 09:40 PM

Ik ben benieuwd naar je toekomstige ervaringen. Als ze positief zijn ga ik het wellicht ook weer wat vaker een kans geven.

#10 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 10 April 2013 - 10:33 PM

Wat voor bron van choline neem jij bij, dreamer?

Choline Bitartrate. Zo'n 400mg bij de 800mg Piracetam.

#11 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 11 April 2013 - 02:53 PM

Vandaag weer 1200 mg. genomen, wederom zonder choline-bron. Minder strak, meer focus, wel in een soort cocon van wazigheid maar niet vervelend. Ben aan 't twijfelen of ik nog iets moet bijnemen of koffie moet nemen (zo'n vier uur na inname).

Ga denk ik kijken of 600 mg. een voldoende boost geeft zonder dat ik straks vanavond niet kan slapen. Vermoed dat 't wel meevalt. Will report back.

Thank you, the mdgt.

#12 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 11 April 2013 - 04:23 PM

Ik merk dat ik zonder choline supplement eerder neiging krijg tot hoofdpijn dan wel 'wazigheid' bij piracetam.

#13 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1012 posts

Posted 11 April 2013 - 07:14 PM

Nemen jullie dit in pilvorm trouwens? Ik heb gewoon een zak aniracetam poeder en haal er met een maatlepel een bepaalde dosis uit. Die werk ik vervolgens tijdens mijn maaltijd met een lepeltje kokosvet naar binnen. Smaak is vrij goed te doen. Enigszins bitter maar verder vrij neutraal. Een heel ander verhaal dan phenibut. Dat is me toch een potje zuur. Vandaar waarschijnlijk gamma-aminoboterZUUR? :laugh:

Overigens heb ik het soms wel met liters Guayusa gecombineerd snaap. Werkt weliswaar heel anders dan koffie, maar de combinatie met cafeïne geeft in ieder geval geen probleem hier.

#14 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 08 November 2013 - 06:55 PM

Vanochtend 600 mg. genomen om te kijken of ik ondanks een ietwat katterig gevoel gefocuster zou kunnen werken. Werkte toch best wel goed, en langer dan verwacht. Ik heb nogal moeite met langere tijd concentreren en toch ging dat vandaag best wel redelijk goed. Niet ontevreden over wat ik heb gedaan vandaag in elk geval, en da's al heel wat voor thuiswerken.

Hoe lang werkt 't voor jullie eigenlijk? In deze dosis was het dusdanig subtiel dat ik niet echt doorhad wanneer het nou precies uitgewerkt was. Fascinerend hoor... laatste keer dat ik het probeerde dacht ik dat het niets voor mij was.

Thank you, the mdgt.

#15 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1012 posts

Posted 08 November 2013 - 09:26 PM

Ik heb het al sinds rond mijn laatste post hierover in april niet meer gebruikt, maar ik was gedurende de eerste periode dat ik het soms gebuikte in de veronderstelling dat het best wel lang werkte. Zeker een uur of 7 a 8. Op een gegeven moment kan het best lastig zijn om te bepalen of het je gewoon in een goede flow heeft geduwd waar je makkelijk in kan blijven hangen zonder dat de aniracetam nog echt actief is of dat het wel degelijk zo lang werkt. Toen ik het al een flink aantal keer had gebruikt hoorde en las ik opeens dat het best wel een korte halfwaarde tijd zou hebben. Ergens rond de 2 uur. Vergelijk dat met piracetam wat een een halfwaarde tijd van rond de 6 tot 8 uur schijnt te hebben. Nadat ik dit wist leek het opeens een stuk minder goed te werken. Weg placebo effect? :(

Also tagged with one or more of these keywords: nootropic

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users