Jump to content

Photo

25I-NBOMe wordt verkocht als Hofmann LSD-trips

• Please log in to reply
38 replies to this topic

#1 safeNsound

safeNsound

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 66 posts

Posted 08 April 2013 - 11:56 AM

Het Belgian Early Warning System on Drugs (BEWSD) heeft een mededeling ontvangen over de opsporing van 25I-NBOMe aanwezig in vloeipapier in Oostenrijk (zie foto). Deze kartonnetjes werden verkocht als LSD, maar na analyse bleek het 25I-NBOMe te bevatten. 25I-NBOMe werd al geassocieerd met een reeks van 7 intoxicaties in het Verenigd Koninkrijk in januari 2013.

In het licht van een recente inbeslagname van een substantiële hoeveelheid 25I-NBOMe in België, kan het niet worden uitgesloten dat 25I-NBOMe ook circuleert op straat in België. Sinds deze Hofmann-kartonnetjes (zie foto) zijn opgedoken in verschillende, andere landen in Europa, kan het ook niet worden uitgesloten dat deze kartonnetjes ook worden verkocht in België.

25I-NBOMe is een specifieke serotonine 5-HT2A agonist, en wordt gebruikt als een psychedelische stof, net als LSD. De toxiciteit van 25I-NBOMe is echter veel sterker dan die van LSD. Intoxicaties met 25I-NBOMe worden gekenmerkt door hartkloppingen, hypertensie (hoge bloeddruk), opwinding (nerveusiteit), agressie, visuele and auditieve hallucinaties, en epileptische aanvallen. Ook ernstige vaatvernauwing werd waargenomen bij gevallen van overdosis. De behandeling is hoofdzakelijk symptomatisch; antipsychotica kan worden voorgeschreven om mentale intoxicatie-symptomen te behandelen.

Mogen we jullie vragen om  waakzaam te blijven tegenover de aanwezigheid van 25I-NBOMe op de Belgische drugsmarkt, en om ons te contacteren wanneer je meer informatie of vragen hebt. Wanneer je merkt dat een vriend deze zogezegde LSD-trip toch heeft ingenomen en intoxicatie-symptomen (zoals hierboven beschreven) begint waar te nemen, twijfel dat niet om de 112 te bellen. Het kan veel erger voorkomen!

http://www.vitalsoun...-LSD-trips.aspx

#2 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6413 posts

Posted 08 April 2013 - 05:25 PM

Bedankt voor de mededeling!

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#3 SuperFunker

SuperFunker

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 634 posts

Posted 08 April 2013 - 09:59 PM

Deze zijn ook in NL al gesignaleerd.

#4 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9428 posts

Posted 08 April 2013 - 11:20 PM

Slechte zaak. Lange tijd stonden zegels met deze (en vergelijkbare) print bekend als goede kwaliteit LSD.

Bedankt voor de info.

#5 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7698 posts

Posted 09 April 2013 - 01:34 PM

Slechte zaak. Lange tijd stonden zegels met deze (en vergelijkbare) print bekend als goede kwaliteit LSD.

Wat waarschijnlijk precies de reden is dat ze gebruikt worden om die stupid ass NBOMe's aan de man te brengen. Slechte zaak, goed dat hier over wordt voorgelicht.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#6 Pete Pablo

Pete Pablo

Silent one

• Members
  • 18 posts

Posted 09 April 2013 - 07:14 PM

De gezondheid en levens van anderen in gevaar brengen voor wat geld. Als ik dit soort dingen lees hoop ik altijd dat er toch een hel bestaat.

Darwin had it all wrong...we never evolved from apes, but rather beams of light, as its conciousness that forms matter and not the other way around.

#7 insayan

insayan

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 48 posts

Posted 11 April 2013 - 09:51 AM

Het is nochtans perfect mogelijk om een positieve ervaring te hebben op 25I-NBOMe of een andere NBOME, m'n vriendin had 25i geprobeerd en ik 25c. Het is pas gevaarlijk als het echt als lsd verkocht wordt of mensen door onwetendheid niet weten wat een geschikte dosis is, aangezien de ld50 van lsd een vele malen hoger ligt dan die van de research chemicals (en je dus veilig meer mag nemen). Also, tip voor mensen die blotters hebben en twijfelen, een tab met nbome heeft een heel andere smaak dan gewone lsd blotters, je herkent de research chemicals aan de chemische en ietwat "elektrische" smaak. Mensen die twijfelen aan de echtheid van hun lsd kunnen proeven met de tong (als je ervaring hebt met lsd merk je het verschil echt wel meteen, zonder dat je een actieve dosis opgenomen hebt, enkel een bitter smaakje in je mond :P).

Drugs are like hammers, it can create wonderful things in the right hands but in the wrong hands it creates a bloody mess.

#8 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7698 posts

Posted 11 April 2013 - 11:03 AM

Een nog veel betere tip is om papertrips niet in je mond te houden, maar meteen door te slikken. De NBOMe's zijn niet actief als ze oraal worden genomen, slechts buccaal / sublinguaal. (dus via je slijmvliezen in je mond). Bitterheid en een wat verdovend gevoel schijnen ook kenmerken te zijn.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#9 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1011 posts

Posted 11 April 2013 - 07:22 PM

Overigens is een flink deel van de LSD ervaringen die ik heb opgedaan afkomstig van blotters die best wel bitter waren en best wel 'elektrisch' (ik zeg maar wat want ik heb eigenlijk geen flauw idee wat ik me daar bij moet voorstellen) smaakten. Wie weet heb ik zonder dat ik het weet wel heel veel ervaring met 25I-NBOMe? :laugh:

Maar ik begrijp echt niet waarom mensen dit doen....

The wisest mind has something yet to learn

#10 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6413 posts

Posted 11 April 2013 - 09:22 PM

Dat lijkt me heel simpel. LSD is illegaal en duur. 25I-NBOMe is legaal en goedkoop. Effect is vergelijkbaar genoeg en het legen op een bekende print betekend tevens meer winst..

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#11 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1011 posts

Posted 11 April 2013 - 10:00 PM

Goed punt. Ik besefte me ook wel dat er waarschijnlijk hele goede redenen voor waren financieel gezien, maar ik bedoel meer te zeggen dat ik niet kan begrijpen dat mensen zo zijn. Of misschien kan ik het wel begrijpen maar wil ik gewoon zeggen dat het klootzakken zijn zonder dat woord te gebruiken ;)

The wisest mind has something yet to learn

#12 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6413 posts

Posted 11 April 2013 - 10:11 PM

Ik vind het inderdaad ook zeer onethisch om zoiets te verkopen als zijnde LSD, op zichzelf heb ik geen problemen mee als dealers dit op zegels willen verkopen, maar verkoop het gewoon zoals wat het is. Zelfs met de hofmann blotters zou ik geen problemen hebben als ze op de achterzijde bijv. '25I' zouden hebben gedrukt, zodat niemand het ook kan verkopen als LSD. Maar ja, dat staat het winst oogmerk in de weg, dus wordt het niet gedaan.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#13 insayan

insayan

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 48 posts

Posted 11 April 2013 - 11:22 PM

Inderdaad, nbome koste mij 30 euro voor 80 zegels, als je dat doorverkoopt als lsd aan 5-10 euro kan je al een mooie winst maken.

Drugs are like hammers, it can create wonderful things in the right hands but in the wrong hands it creates a bloody mess.

#14 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 12 April 2013 - 06:41 AM

mijn ervaring is ook dat er een heleboel blotters zijn die bitter smaken, terwijl de trip er toch echt op wijst dat het lsd is...

A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#15 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 13 April 2013 - 03:50 PM

Er is weinig acid meer in deze contreien en geld is belangrijker voor deze mensen.

'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#16 continuum

continuum

vergelijkt continue

• Members
  • PipPipPip
  • 410 posts

Posted 13 April 2013 - 04:21 PM

Bedankt voor de info.

Hallo Dreamer. Ik sta al een tijd ingeschreven op het forum, maar formeel voorgesteld heb ik me nog niet. Ik denk dat een kleine nuancering van je opmerking geen kwaad kan. De aanname dat een bepaalde print zegel doorgaat als 'goede kwaliteit' is per definitie een verkeerde insteek als het gaat om beoordelen van kwaliteit en veiligheid van stofjes. Voor deze stoffen en preparaten is er geen kwaliteitssysteem gedefinieerd, dit in tegenstelling tot farmaceutische producten, zodat je nooit en te nimmer kunt uitgaan van uiterlijkheden. Een beter milieu en betere experimentele veiligheid beginnen bij jezelf...   grtz continuum

#17 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9428 posts

Posted 13 April 2013 - 04:39 PM

Tuurlijk, nuanceringen te over.

Feit is dat ze hier misbruik maken van de goede reputatie van dit type prints.
Mijn uitspraak is dan ook gebaseerd op jarenlange evaluatie van testservice-resultaten.

Dat er dan zo'n batch als deze tussen zit is onverwacht, maar wel te begrijpen gezien het winst-oogmerk.

#18 continuum

continuum

vergelijkt continue

• Members
  • PipPipPip
  • 410 posts

Posted 13 April 2013 - 05:29 PM

Dat feit van misbruik zie ik niet zo.. het is een ongereguleerde markt, een bijzonder levendige periode van drugdesign... en business is business. Ik begrijp je punt. Natuurlijk vervelend als je lsd verwacht.... de verschillen niet zo groot volgens mij ;)

#19 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9428 posts

Posted 13 April 2013 - 11:27 PM

de verschillen niet zo groot volgens mij ;)

Je vindt dat er weinig verschil is tussen LSD en 25I-NBOMe?

#20 continuum

continuum

vergelijkt continue

• Members
  • PipPipPip
  • 410 posts

Posted 14 April 2013 - 10:41 AM

Veel of weinig verschil tussen de twee? Dat is relatief. Elk stofje binnen het continuum weerspiegelt volgens mij een set van karakteristieke eigenschappen. Alle psychedelica werken hetzelfde, maar ook net iets verschillend. Hoe hanteer jij classificatie? Hoe classificeer jij deterministische eigenschappen van de stofjes? Ik ervaar verschillende regio's. Afhankelijk van de regio waar stoffen staan in het continuum is iets te zeggen over kwalitatieve verschillen of overeenkomsten. 

Voor een meetschaal met de regio's empathogeen, empathogeen-psychedelisch, psychedelisch: mda/x-apb vertoont sterkere overeenkomst met 2cc/2cb regio dan die van 2ce/lsd.  2cc/2cb regio vertoont minder sterke overeenkomst met LSD/2ce regio. Hoe classificeer jij de plaats van 25I-NBOMe? Waar zie jij meer overeenkomsten of verschillen? 

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users