Jump to content

Photo

Benzos en stimulanten

• Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 Ozymandias

Ozymandias

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 74 posts

Posted 25 February 2013 - 11:48 PM

Na het gebruik van eigenlijk welke stimulant dan ook is het voor mij praktisch onmogelijk om te slapen. Zelfs tot 12 uur na inname van de stimulant. Ik neem geen belachelijk hoge doseringen of redose vaak. Nu vraag ik mij af wat de risicos zijn van het gebruik van benzos om in slaap te komen na stimulanten en dan speciaal etizolam. Ik heb zelf nog geen enkele ervaring met benzos of benzo achtige stoffen zoals etizolam.

#2 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 26 February 2013 - 02:37 AM

Allereerst, ik ben geen arts :!:

Benzodiazepine gebruik komt vrij veel voor onder amfetamine gebruikers [1]. Mits je een beetje normale doseringen aan houdt is dit volgens mij niet erg gevaarlijk. Het is ook wel gezond om te slapen, en het vermindert ook je hartslag en bloeddruk. Risico kan wel zijn dat je niet gaat slapen maar gewoon rond blijft "spoken" terwijl je geheugen uitgeschakeld is. Je kan dan het beste alvast in je bed gaan liggen voordat het begint te werken. Benzodiazepines zijn over het algemeen wel heel veilig, mits je het niet combineert met andere downers zoals drank, opiaten, ghb etc.
Melatonine is ook wel handig om in te nemen, anti oxidant die door de blood brain barrier gaat. Zie https://www.dhpforum...en-bij-gebruik/

[1] The use of benzodiazepines among regular amphetamine users. https://www.ncbi.nlm.../pubmed/7866252
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#3 insayan

insayan

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 48 posts

Posted 26 February 2013 - 03:20 AM