Jump to content

Photo

Gevaarlijke combinaties!Lijst van Bluelight gejat

• Please log in to reply
48 replies to this topic

#41 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 19 February 2013 - 04:47 PM

^ het ging om de bron die @ WP genoemd werd. Wikipedia is per definitie zelf geen bron.

Hier een oudere studie: http://www.ncbi.nlm..../pubmed/3767037
(ketamine word natuurlijk al zeer lang medisch gebruikt)

'Despite multiple apneic episodes observed with ketamine, the subjects maintained a stable SaO2 and FECO2, indicating no resting respiratory depression. This study, performed with a noninvasive respiratory monitoring technique, confirms that droperidol infused over 5 min at a clinically used dosage does not cause respiratory depression in healthy subjects, whereas ketamine produces an important ventilatory stimulation.'

Hier wat genuanceerder: http://www.ncbi.nlm..../pubmed/8561342

'We conclude that ketamine can suppress vasomotor and respiratory centers directly, and that the suppression is counterbalanced by afferent inputs from peripheral receptors.'

Dan nog twee artikelen over de combinatie met propofol (een anestheticum dat zelf wel ademhalings-onderdrukkend kan zijn): http://www.sciencedi...19606440602004X en http://www.anesthesi.../90/4/858.short
Hier zijn nog veel meer vergelijkbare artikelen voor te vinden. Even je best doen knul :P

#42 Elentherelien

Elentherelien

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 825 posts

Posted 20 February 2013 - 03:45 PM

Is het misschien een idee om dit topic te splitten in een discussie gedeelte & in een gedeelte waar de gevaarlijke interacties in staan?
Op die manier blijft het overzichtelijk.

#43 serodopa

serodopa

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 27 posts

Posted 20 February 2013 - 09:46 PM

grappig, als (dieren)arts wordt je aangeleerd dat hét grote voordeel van ketamine tov opioïden als anestheticum is dat je geen beademingstoestel nodig hebt :-)

#44 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 20 February 2013 - 09:51 PM

^ je vindt het grappig dat een arts iets leert dat waar is? :huh:

Die statement klopt toch ook gewoon? Die nuance van de potentiƫle directe onderdrukking die gebalanceerd wordt door periferale receptoren is er dus wel. Een medisch geval waarbij deze periferale receptoren bijvoorbeeld uitgeschakeld zijn (door medicatie of ziekte?) zou dus gevaarlijk kunnen zijn met ketamine als verdoving.

#45 serodopa

serodopa

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 27 posts

Posted 20 February 2013 - 10:14 PM

ik vind het grappig dat we het hier over ademhalingsdepressie en ketamine hebben :-)
Persoonlijk zou ik GHB nooit combineren met een (psychoactieve) stof.
Met eender welke stof zelfs.

#46 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6363 posts

Posted 21 February 2013 - 08:17 AM

Is het misschien een idee om dit topic te splitten in een discussie gedeelte & in een gedeelte waar de gevaarlijke interacties in staan?
Op die manier blijft het overzichtelijk.

Het idee is om op de DHPedia een pagina met het overzicht te hebben en dit topic ter discussie.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#47 Elentherelien

Elentherelien

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 825 posts

Posted 22 February 2013 - 01:12 AM

Aaah goed idee ;)

Edited by dreamer, 22 February 2013 - 01:15 AM.

#48 Static Search

Static Search

Glossolalia

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1042 posts

Posted 10 April 2013 - 04:58 PM

GHB en keta werkt prima..

Ik ben er zeker van dat ik gestorven was op die combo. Ik vind het een heel erg zieke en gevaarlijke combo

#49 francois

francois

franswa

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1065 posts

Posted 10 April 2013 - 10:09 PM

....hoezo?

Niet dat het mij nou echt zo tof lijkt, die combi, maar slechte ervaringen ermee ofzo?

Hoe is het!
Helemaal waus van de saus!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users