Jump to content

Photo

Gevaarlijke combinaties!Lijst van Bluelight gejat

• Please log in to reply
48 replies to this topic

#1 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7682 posts

Posted 12 February 2013 - 03:46 PM

(Ga het later wel een keer vertalen). Voor nu effe snel de originele lijst gecopypasted.

Here we'll try to keep a list of combinations of drugs that aren't safe to take in combination. This will be a work in progress & this list will not be exhaustive, so please still research things thoroughly before you ingest them!

If your combination is not in the list, or you would like to ask about a specific combination or discuss potentially dangerous/risky combinations, or even make suggestions for this thread, please visit the Dangerous Combination Discussion Thread.

It would also be wise to check out the Medication & Supplement Interaction Thread for further information on medication reactions beyond simply stating whether a combination is dangerous or not.

If you see anything wrong in this list or something that needs to be added, please either post in the above thread, or PM one of the PD moderators and we'll get right on it.

Table of Contents

You can use the find/search function (Ctrl + F) to search for any of the sections mentioned in the contents and quickly find dangerous combinations for these drugs.

Known Dangerous Combinations

MAOIs
SSRI/SNRI antidepressants
Anticonvulsants
Beta-blockers
Triptans
5-HTP
Alcohol
Ibogaine
Serotonin releasers
Stimulants

Potentially/Likely Dangerous Combinations

Serotonin releasers
Stimulants

Known Dangerous Combinations

MAOIs (e.g. Phenelzine, Tranylcypramine, Selegiline):

X All phenthylamine psychedelics (e.g. DOx, 2C-x, 3C-x, TMA-x, 25x-NBOMe)
X aMT (alpha-Methyltryptamine)
X MDxx (e.g. MDMA, MDA, MDEA)
X Other serotonin releasers (e.g. 6-APB, 5-APB, 5-API, 5-IAI, MDAI)
X All cathinones
X DXM (Dextromethorphan)
X Ibogaine
X SSRI/SNRI antidepressants (e.g. Sertraline, Seroxat)
X Methoxetamine
X Tramadol
X 5-HTP

SSRI/SNRI antidepressants (e.g. Sertraline, Seroxat):

X 2C-T-7
X Ayahuasca/Pharmahuasca
X Other MAOIs (e.g. Phenelzine, Selegiline)
X DXM (Dextromethorphan)
X Ibogaine
X Tramadol
X 5-HTP

Anticonvulsants (e.g. Lithium, Valproate):

X All tryptamines
X All phenethylamines
X Ibogaine

Beta-blockers (e.g. Propranolol, Atenolol):

X All stimulants and empathogens (e.g. Amphetamine, Cocaine, MDMA, Mephedrone)
X LSD/LSA
X Datura/Belladonna/Brugmansia

Triptans (e.g. Sumatriptan, Rizatriptan, Zolmitriptan):

X aMT
X 2C-T-7
X Ayahuasca/Pharmahuasca
X LSD/LSA

5-HTP:

X 2C-T-7
X Ayahuasca/Pharmahuasca
X All SSRIs/SNRIs (e.g. Sertraline, Seroxat)

Alcohol (e.g. Beer, Wine, Vodka):

X Ibogaine
Additionally, tyramine-containing alcoholic beverages such as draught beer and wine should not be combined with any of the following:
X aMT
X Ayahuasca/Pharmahuasca
X 2C-T-7

Ibogaine:

X Alcohol
X DXM
X All SSRIs/SNRIs (e.g. Sertraline, Seroxat)
X All other stimulants (e.g. Amphetamine, Cocaine, MDPV)
X All anticonvulsants (e.g. Lithium, Valproate)
X Antibiotics
X Grapefruit Juice
X Quinine (Tonic water)

Serotonin releasers (e.g. MDMA, MDA, MDEA, 6-APB, 5-APB, MDAI, Mephedrone, Methylone):

X 2C-T-7
X Ayahuasca/Pharmahuasca
X DXM (Dextromethorphan)
X Ibogaine
X 5-HTP

Stimulants (e.g. Amphetamine, Cocaine, MDPV, Methcathinone):

X Beta-blockers
X Ibogaine

Potentially/Likely Dangerous Combinations

Serotonin releasers (e.g. MDMA, MDA, MDEA, 6-APB, 5-APB, MDAI, Mephedrone, Methylone):

X 5-MeO-MiPT and 5-MeO-DiPT
X Methoxetamine

Stimulants (e.g. Amphetamine, Cocaine, MDPV, Methcathinone):

X All of the NBOMe series (e.g. 25C-NBOMe, 25I-NBOMe)
X 5-MeO-MiPT and 5-MeO-DiPT
X Bromo-DragonFLY
X 2C-T-7
X Ayahuasca/Pharmahuasca

Alcohol (e.g. Beer, Wine, Vodka):

X Dissociatives (e.g. Ketamine, DXM, PCP, Methoxetamine)

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#2 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 12 February 2013 - 05:32 PM

TCA's en DXM

DXM heeft een extra apart uitroepteken waarschuwing nodig aangezien die met het gros van prescription meds gevaarlijk is.
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#3 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 12 February 2013 - 07:11 PM

Heb je misschien de link naar het originele topic??
Maar goede vondst, daarom het topic ook maar gepinned.

Wordt er overigens in het originele topic ook besproken waarom ze gevaarlijk en/of dodelijk kunnen zijn?

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#4 Lµserg Diethel

Lµserg Diethel

zonder (roet)filter

• Members
  • PipPipPip
  • 424 posts

Posted 12 February 2013 - 09:24 PM

Alcohol met keta vaak genoeg gedaan.. Enige keer was een keer toen ik heel scheef was en besloot voor een flinke shot whiskey te gaan. Dat had ik achteraf beter niet kunnen doen, gezien ik in m'n scheefheid bijna de hele glas vol whiskey volstopte. Toen ik daarbij ook nog eens ging blowen was het al snel een hard tripje... naar de wc, om m'n ingewanden eruit te kotsen.

#5 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 12 February 2013 - 10:48 PM

GHB/GBL/1,4 BDO/Gabapentine/Pregabaline en consoorten in combinatie met:

- ketamine
- dxm
- opiaten
- alcohol
- benzodiazepines
- barbituraten
- en wsch andere stoffen zoals methoxetamine, 4-meo-pcp etc.
- methaqualone/ethaqualone etc
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#6 Lµserg Diethel

Lµserg Diethel

zonder (roet)filter

• Members
  • PipPipPip
  • 424 posts

Posted 12 February 2013 - 10:50 PM

GHB en keta werkt prima..

#7 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 12 February 2013 - 10:51 PM

Goed om St-Janskruid als een SSRI te vermelden en yohimbe als een mao-i trouwens. Nieuwe afslankmiddelen/'''herbal'' x zoals DMMA (geranamine) en synephrine verdienen ook een plaatsje. Die kunnen bv. niet in combinatie met mao-i's.

Ephedra, ephedrine en pseudo-ephedrine horen ook op het lijstje.

#8 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 12 February 2013 - 10:52 PM

Ik heb het vroeger ook best veel gedaan, maar het is leipe shit die je echt nokkie kan doen gaan. Het is af te raden.

#9 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 12 February 2013 - 11:37 PM

Niemand zegt ook dat het niet werkt, maar het zeker wel een onverstandige combinatie, net als alcohol en ketamine, overigens. En een onverstandige combinatie betekend niet dat je er perse aan zal overlijden, maar het maakt de kans op een misstap een stuk groter. Zoals je zelf al aangaf met je glas wiskey. Wat als dat GHB was geweest, om maar iets te noemen?

Dit topic is dan dus ook eerder bedoelt om members te adviseren over een mogelijke onverstandige combinatie dan members te verbieden dat om ooit een van deze combinaties te mogen doen. Dat is natuurlijk ieders eigen keuze en verantwoordelijkheid. En in dat licht is jouw opmerking dus redelijk misplaatst..

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#10 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 13 February 2013 - 02:10 PM

Other serotonin releasers (e.g. 6-APB, 5-APB, 5-API, 5-IAI, MDAI, MDMA/MDA)
x
Tramadol
(serotonine syndrome)

Katom
x
Modafinil
(zelf 2 uit 2 vreselijk ziek van geworden...Your milage may vary)

Opiaten
x
Benzos,
GHB,
Barbituraten,
Alcohol.
(respiratory depression)

Opiaat antagonisten (al dan niet partiele; naltrexone, naloxone, suboxone, pentazocine)
x
Opiaten
(precipitated withdrawal, ook in opiaat naive gebruikers is de combi bijzonder onplezierig.)

"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"

"Prove me wrong..."

#11 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7682 posts

Posted 14 February 2013 - 12:05 PM

Oh ja, even nog voor de duidelijkheid: dit topic had ik uit het Psychedelics forum op Bluelight gevist. Er zijn natuurlijk nog veel meer gevaarlijke combinaties te verzinnen voor uppers en downers, dus misschien moeten we die even scheiden.

Had laatst alles mooi opgemaakt, maar toen flipte 't forum en was ik alles weer kwijt. Grrr.

Is het voor jullie idee handiger om een apart topic te maken voor andersoortige gevaarlijke combi's?

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#12 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 14 February 2013 - 01:05 PM

werkt kratom niet een beetje antagonist op opiaten/opiods?

#13 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 14 February 2013 - 03:07 PM

Is het voor jullie idee handiger om een apart topic te maken voor andersoortige gevaarlijke combi's?

Ik denk dat een aparte wiki pagina nog beter zou zijn!! (En eventueel een topic om te kunnen discussiëren)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#14 serodopa

serodopa

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 27 posts

Posted 14 February 2013 - 09:19 PM

wolf: voor zover ik weet is mitragynine (en de hydroxymetaboliet) een mu agonist, geen antagonist.
Moet het even verder uitzoeken, maar from the top of my hat dacht ik dus enkel agonist.
Mss kan je hier iets mee: http://www.ncbi.nlm....pubmed/10428019

#15 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 16 February 2013 - 11:27 AM

Ja, kratom werkt licht antagonistisch. Het bevat naast agonisten ook een aantal antagonisten. Het is ook geen fijne combi met morphine, ze doen elkaar teniet. Wordt er een soort van dysphoric van. Kratom, in mijn ervaring, herstelt ook grotendeel opiaat aldemhalingsdepressie maar ik wil zeker niet zeggen dat het voor idereen geld!

"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"

"Prove me wrong..."

#16 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 16 February 2013 - 01:35 PM

meer info over betablokkers en stimulanten?
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#17 Elentherelien

Elentherelien

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 825 posts

Posted 16 February 2013 - 02:28 PM

Ik ben geen pro en ik weet het niet zeker maar onder het mom better safe than sorry.
Stimulanten & astma medicijnen worden afgeraden doordat ze beiden de bloeddruk omhoog gooien en je hartslag. De meeste stimulanten zorgen er trouwens voor dat je geen last van je astma hebt maar soms heb ik bij stimulanten een drukken gevoeld op de borst/benauwdheid, dan is astma medicatie geen goede optie.
Ik meen mij ook te herinneren dat astma & beta blokker slecht zijn, maar dat moet ik even opzoeken :)

#18 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 16 February 2013 - 04:09 PM

Sceletium tortuosum en andere mesembrine bevattende planten niet in combo met SSRI/SNRI/MAOI.

Yohimbe werkt volgens mij trouwens ook als een maoi en verdient ook best een plaatsje.

#19 Lµserg Diethel

Lµserg Diethel

zonder (roet)filter

• Members
  • PipPipPip
  • 424 posts

Posted 16 February 2013 - 06:09 PM

Niemand zegt ook dat het niet werkt, maar het zeker wel een onverstandige combinatie, net als alcohol en ketamine, overigens. En een onverstandige combinatie betekend niet dat je er perse aan zal overlijden, maar het maakt de kans op een misstap een stuk groter. Zoals je zelf al aangaf met je glas wiskey. Wat als dat GHB was geweest, om maar iets te noemen?

Dit topic is dan dus ook eerder bedoelt om members te adviseren over een mogelijke onverstandige combinatie dan members te verbieden dat om ooit een van deze combinaties te mogen doen. Dat is natuurlijk ieders eigen keuze en verantwoordelijkheid. En in dat licht is jouw opmerking dus redelijk misplaatst..

Van GHB word ik niet misselijk.. Dit was allemaal uiteraard allemaal in een thuissetting. Ja, dan was ik wss nokkie gegaan op de bank, uurtje geslapen... Zo erg lijkt dat me niet.

#20 serodopa

serodopa

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 27 posts

Posted 16 February 2013 - 10:46 PM

de combo betablokkers + stimulantia is niet bijzonder gevaarlijk.
Propranolol bv. kan helpen om de "ongewenste" bijwerkingen van amfetamine te verzachten (hartkloppingen, flushen, hoge BP, etc),
zonder iets te veranderen aan het psychoactief effect. Mensen die op voorschrift stims nemen (bv Rilatine, Adderall, ...) krijgen soms van hun arts propranolol voorgeschreven, net om de bijwerkingen teniet te doen.

In uitzonderlijke gevallen worden amfetamine intoxicaties soms zelfs behandeld met propranolol (+ diazepam natuurlijk), maar dit is enkel laatste keuze wegens het risico op hoge BD.
Ook, onze apotheek-software (die automatisch interacties weergeeft) geeft alvast geen interacties weer tussen stims en betablokkers.

Dit geldt natuurlijk enkel voor "gezonde" mensen en voor "normale" dosissen, als we het hebben over gasten die al onderliggende hartproblemen hebben, dan wordt het plaatje weer helemaal anders.
Maar goed, als je een hartprobleem hebt zou ik sowieso stims achterwege laten...
In hoge dosissen kan de combo leiden tot hoge bloeddruk en meer, dus tjsah, zoals altijd, afhankelijk van de persoon en de dosis.

Als je iets wil om de neveneffecten van stims te verzachten, kan ik eigenlijk alleen maar diazepam aanraden. Propranolol is écht de laatste keuze.
Niets is "clear-cut" in dit soort dingen, en combineren is natuurlijk altijd "uit den boze".
Maar als het echt niet anders kan, zie ik geen grote extra toxiciteit door de combo betablok+stims, in gezonde personen én in "normale" doseringen.

:!: Dit is niet correct, zie https://www.dhpforum...post__p__163809 :!:

Edited by mind, 19 February 2013 - 12:36 AM.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users