Jump to content

Photo

Hoog gedoseerde ecstasy-pillen in omloop (Antwerpen)

• Please log in to reply
10 replies to this topic

#1 safeNsound

safeNsound

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 66 posts

Posted 12 February 2013 - 11:37 AM

Het Nationaal Instituut voor Criminalistiek en Criminologie (NICC) bracht het Belgian Early Warning System on Drugs (BEWSD) op de hoogte van de analyse van MDMA-tabletten (ecstasy-pillen) die een ongewoon hoge dosis MDMA bevatten. De tablet was in beslag genomen in de regio van Antwerpen.

Kenmerken van de pil:

•Logo: Partyflock
•Kleur: Blauw
•Diameter: 9.1 mm
•Breedte: 5.1 mm
•Gewicht: 380 mg
•Inhoud: 54% MDMA.HCl (het equivalent van 205 mg MDMA.HCl of 173 mg MDMA base)

De in beslag genomen pillen hadden hetzelfde logo als deze foto, maar met een verschillend kleur (blauw). We raden sterk af om dergelijke ecstasy-pillen te gebruiken.

Meer tips om risico's te voorkomen of verminderen bij het gebruik van MDMA of ecstasy-pillen kan hier worden gevonden.
http://www.vitalsoun...obeperking.aspx

Deze gebruikersinformatie is er niet om gebruik aan te moedigen, noch om te ontraden, maar met de bedoeling informatie te geven hoe risico's kunnen voorkomen of verminderd worden.

Bron: BEWSD (Belgian Early Warning System on Drugs)

http://www.vitalsoun...-in-omloop.aspx

#2 daltons

daltons

Silent one

• Members
  • 5 posts

Posted 12 February 2013 - 11:59 AM

laat het lekker in omloop zijn dit is geen opsporingssite :thumbsup:

#3 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2455 posts

Posted 12 February 2013 - 01:14 PM

^Dat neemt niet weg dat waarschuwen voor hooggedoseerde pillen wel degelijk nuttig is.

#4 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 12 February 2013 - 06:03 PM

Dat is echt wel te hoog.
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#5 Nexus

Nexus

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 299 posts

Posted 12 February 2013 - 07:44 PM

De laatste tijd hoor je wel vaker over xtc pillen van tegen en rond de 200mg. En 173mg is toch niet schokkend hoog? En anders neem je toch een halve bv.

#6 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 12 February 2013 - 08:57 PM

Ja, maar veel mensen weten dat niet. Een gemiddelde dosis is 125 mg voor de meesten.
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#7 Elentherelien

Elentherelien

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 825 posts

Posted 12 February 2013 - 09:08 PM

Ja, maar veel mensen weten dat niet. Een gemiddelde dosis is 125 mg voor de meesten.

Denk dat dat heel erg afhankelijk is van de context. In mijn omgeving is 125 zeker niet "gemiddeld" zit daar ruim boven.
Maar Antwerpen is ver weg van mijn woonplek, en als je 't niet kan testen zijn zulke berichten toch wel erg nuttig

#8 serodopa

serodopa

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 27 posts

Posted 12 February 2013 - 09:18 PM

je zal maar de 16-jarige zijn die z'n eerste pil probeert, en ineens 200 mg binnenkrijgt.
ik zou niet graag in zijn of haar schoenen staan.
Om over de neurotox bij hogere doseringen nog maar te zwijgen...
120 mg HCl is een standaarddosis voor de "standaard"-persoon, 200 mg in 1 keer is gewoon euh té veel...

Nuja, beter een hooggedoseerde MDMA tablet, dan een tablet stampvol piperazines, of, nog erger, P(M)MA...

#9 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 12 February 2013 - 10:54 PM

Ik moest laatst op 160 mg kotsen, terwijl ik dit normaal zonder problemen aan kan.

#10 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7698 posts

Posted 14 February 2013 - 12:58 PM

De laatste tijd hoor je wel vaker over xtc pillen van tegen en rond de 200mg. En 173mg is toch niet schokkend hoog? En anders neem je toch een halve bv.

Volgens mij verandert dus echt de laatste jaren. Toen ik nog wel eens xtc gebruikte (begin jaren 2000) zou echt helemaal NIEMAND het in zijn hoofd gehaald hebben om te zeggen dat 173 mg. niet schokkend hoog is. Ik vind 173 mg. zelf echt wel een sterk gedoseerde pil, omdat je met de helft ook nog gewoon een prima avond kan hebben. 80 mg. is voor mij geen heftige dosis, maar ik ben een man met aardig wat ervaring die zo'n 75 kilo weegt. Een meisje zonder ervaring die tussen de 50 en 60 kg. weegt heeft daar volgens mij echt wel een goeie avond op, hoor...

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#11 Nexus

Nexus

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 299 posts

Posted 14 February 2013 - 07:37 PM

Volgens mij verandert dus echt de laatste jaren. Toen ik nog wel eens xtc gebruikte (begin jaren 2000) zou echt helemaal NIEMAND het in zijn hoofd gehaald hebben om te zeggen dat 173 mg. niet schokkend hoog is. Ik vind 173 mg. zelf echt wel een sterk gedoseerde pil, omdat je met de helft ook nog gewoon een prima avond kan hebben. 80 mg. is voor mij geen heftige dosis, maar ik ben een man met aardig wat ervaring die zo'n 75 kilo weegt. Een meisje zonder ervaring die tussen de 50 en 60 kg. weegt heeft daar volgens mij echt wel een goeie avond op, hoor...

173mg is ook wel hoog, alleen omdat je de laatste tijd vaak rond de 200mg hoort, kijk ik daar niet meer van op. En daarom zeg ik ook, je kunt ook met een halve beginnen.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users