Shulgin beschrijft de dosering en duur als volgt;
LinkDOSAGE: 40 - 60 mg.
DURATION: 8 - 12 h.
Echter beweert men op BL dat de daadwerkelijk dosering een stuk hoger zou moeten liggen.
Laatst heb ik zelf ~55 mg van deze stof mogen proberen, waarna ik denk ik wel kan bevestigen dat 60 mg hoogst waarschijnlijk niet aan het einde van het dosisspectrum van deze stof ligt.
Mijn ervaring was vooral een lichamelijk en een mentale ervaring, maar visueel wou het niet echt door breken, alhoewel ik wel het gevoel had dat het ook behoorlijk wat potentie kon hebben op dit vlak. De eerste effecten werden al na een royale 30 min gevoeld, maar het duurde nog minstens anderhalf uur voordat de piek werd bereikt. Gedurende de eerste uren (~4 uur) was het lichamelijk redelijk zwaar, maar ook zeer aangenaam, een soort algehele loomheid. Daarna kwam de energie een beetje terug, niet te gestimuleerd, maar echt stil zitten was ook moeilijk.
Het was zeer goed mogelijk om heel helder en kritische over persoonlijke zaken na te denken op een manier dat de meeste fenethylamines die staat kunnen bereiken, maar op visueel gebied bleef het heel beperkt, wat ik niet helemaal had verwacht, aangezien mescaline behoorlijk visueel is, maar wellicht was de dosis te laag. Overigens vond ik het gebrek van de visuele effecten niet vervelend, omdat het juist op deze manier me dwong me meer te focussen op de mentale aspecten van de ervaring. De totale evraring heeft denk ik een uur of 10-11 geduurd, dus op dat gebied had Shulgin, voor mij, wel gelijk. Denk dat de volgende ervaring rond de 65-70 mg zal zijn. Heel veel hoger durf ik nog niet te gaan, omdat ik een klein beetje vrees dat de lichamelijke effecten dan te zwaar worden.
En ik zou deze eerste post dan graag willen afsluiten met de volgende quote uit PIHKAL;
Overall it was most pleasant.