Jump to content

Photo

Zuiverheid

• Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 Luuk

Luuk

Silent one

• Members
  • 3 posts

Posted 18 December 2012 - 09:14 PM

Wat zijn de feiten over de zuiverheid van MDMA, Methylone en Amfetamine?

#2 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 18 December 2012 - 09:32 PM

Wat bedoel je met feiten?

Misschien is het subforum Word on the street-DRUGS iets voor je.

#3 DutchPassion

DutchPassion

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 288 posts

Posted 19 December 2012 - 07:26 PM

Wel een ERG algemene vraag inderdaad... :rolleyes:

#4 SuperFunker

SuperFunker

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 634 posts

Posted 19 December 2012 - 07:38 PM

http://www.trimbos.n...aarbericht-2011

#5 Luuk

Luuk

Silent one

• Members
  • 3 posts

Posted 20 December 2012 - 02:46 PM

Met een feit bedoel ik: Een omstandigheid waarvan de werkelijkheid vaststaat, ofwel instrumenteel kan worden gemeten.

Fijn dat het een wel ERG algemene vraag is, dan kan er dus veel FEITELIJK op worden geantwoord.

Zoals:

MDMA is maximaal 84% zuiver.
Dit komt door de HCl aan MDMA.
MDMA als vrije base (dus in pure vorm) is vloeibaar en niet bepaald geschikt voor consumptie. Het wordt niet opgenomen door je maag.

Methylone is maximaal 85% zuiver.
Het molecuul is iets zwaarder van zichzelf, dit heeft tot gevolg dat het verhoudingsgewijs (ten opzichte van de zoutzuur (HCl) waar het in is getrokken) een groter aandeel heeft dan MDMA.

Amfetamine is maximaal 74% zuiver. Amfetamine is een sulfaat. Het sulfaat is een relatief zwaar deel.

#6 jacob

jacob

Certainly Active

• Banned
  • PipPip
  • 88 posts

Posted 20 December 2012 - 03:58 PM

je geeft zelf de antwoorden :wacko:

#7 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 20 December 2012 - 04:25 PM

Amfetamine begint met een A.
Doe ik het goed?

https://www.dhpforum...ut_verhoudingen
Op deze pagina is een overzicht te vinden van verschillende psychoactieve middelen en de gewichtsverhoudingen die ze hebben in relatie tot hun verschillende zoutvormen.
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#8 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 25 January 2013 - 07:26 PM

Het zout mee tellen als vervuiling is een verwarrende manier om zuiverheid uit te drukken. Mijn inziens kan mdma.hcl ook 99.5% zuiver zijn.

Het misverstand ontstaat alleen als je op basis van het gewicht de recovery van de freebase uit het zout berekent. Maar dat heeft met zuiverheid niks te maken. Dat heeft te maken met het feit dat je de freebase als standaard definiert, terwijl van veel stoffen die normaal op straat voorkomen, zoals amphetamine, mdma en GHB er altijd minstens een ion extra bijzit omdat de freebsse vaak een stroperige olie is en deze stoffen dus volgens die definitie altijd zeer onzuiver zouden zijn.

Volgens mij vraagt iemand naar zuiverheid als deze persoon zich zorgen maakt om vervuilingen uit de synthese of versnijdingsmiddelen. En dan wil je eigenlijk weten hoeveel percent van een gram mdma hcl bijvoorbeeld er echt mdma hcl is. Mijn inziens zal dit op straat nooit hoger zijn dan 95%, tenzij de producent een liefhebber is met liefde voor de zaak ipv voor de cash.

En een grove regel is dat je met kristallen meer kans hebt op hogere zuiverheid dan met poeders omdat kristallisatie in bepaalde mate onzuiverheden uitsluit en kristal niet te versnijden is.

"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"

"Prove me wrong..."

#9 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2422 posts

Posted 25 January 2013 - 08:00 PM

Als kristal onzuiverheden kan bevatten, is het toch automatisch ook te versnijden? :huh:

Edited by Immad, 25 January 2013 - 08:02 PM.

#10 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 25 January 2013 - 09:41 PM

Meeste versnijdings-middelen zijn een poeder, dat zie je natuurlijk meteen als het door het kristal heen zit. Je zou dan precies dezelfde kristallen moeten fixen als het product, gelukkig lukt dat meestal niet.
Meth + MSM schijnt wel hele mooie kristallen te geven (source was geloof ik DEA microgram bulletin, google voor details).
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users