Jump to content

Photo

Alpha Brain - Iemand een mening over de ingrediŽnten?

• Please log in to reply
20 replies to this topic

#1 Insider

Insider

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 29 posts

Posted 10 November 2012 - 08:58 PM

Hey guys,

Ik ben altijd aan het experimenteren met supplementen om de energie te krijgen die ik nodig heb om scherp te blijven gedurende m'n extreem volle dagen.

De laatste bestelling die ik heb gedaan is Alpha Brain. Het zou je een betere focus moeten geven.
Ik krijg het deze week. Alle supplementen zijn vegan, non GMO en al die dingen.
De maker/eigenaar van het bedrijf (Aubrey Marcus) is een behoorlijke psychonaut (vertelt hier over z'n ayahuasca en iboga ervaringen) en heeft ook een product genaamt 'shroom tech' met paddestoel bestanddelen om je immuunsysteem te boosten.

Snapo raadde me aan om het hier te posten omdat hier mensen zijn die het leuk vinden om de ingrediënten te checken.
Ik ben wel benieuwd of de bestanddelen legit zijn. Iemand scherpe kennis en een mening hier over?

Ben benieuwd.

[snaap edit] Effe linkjes weggehaald, aangezien sources niet toegestaan zijn, ook niet als het om niet illegale middelen gaat. Heb effe de ingredients hier gepost:

Vitamine B6
Alpha GPC
Huperzia Serrata 5%
Vinpocetine
AC-11
Phosphatidylserrine
Bacopa (50% Bacosides)
Pterostilbene
L-tyrosine
L-theanine
Oat Straw (20:1)

#2 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,850 posts

Posted 11 November 2012 - 08:13 PM

Weer zo'n typisch smartshop scam product, een stel producten bij elkaar gooien die mogelijk bevorderend zouden zijn, vage claim erbij (meer focus), en waarschijnlijk een hoge prijs.

De ingredienten kun je zelf ook wel vinden:
https://en.wikipedia.org/wiki/Vinpocetine
https://en.wikipedia.org/wiki/Alpha-GPC
etc

Als je meer focus wilt kan je denk ik beter een kop koffie drinken, is ook een stuk goedkoper.
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#3 Insider

Insider

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 29 posts

Posted 12 November 2012 - 10:27 PM

Ok thanks voor je reply! Heb een aantal uren eentje genomen voor de allereerste keer. Ik zal kijken op langere termijn wat het doet en hoe ik me morgen voel, maar voor als nog voel ik me echt wel een veel betere focus en hebben en veel effectiever werken dan normaal (saai papierwerk echt hard weggewerkt). Werkt vooralsnog beter dan verwacht, voel me erg goed.

#4 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,009 posts

Posted 13 November 2012 - 07:59 PM

Ik betwijfel of het beter is om een kop koffie te drinken voor focus en concentratie mind. Ik weet niet of je de ingrediŽnten een beetje hebt gecheckt, maar er zitten diverse ingrediŽnten in waarvoor wel degelijk wetenschappelijke ondersteuning bestaat wat de werking op geheugen en helderheid en dat soort dingen betreft. Bij de combinatie van al die stofjes kun je denk inderdaad wel je vraagtekens zetten. Weet niet of daar veel logica achter zit :)
The wisest mind has something yet to learn

#5 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,850 posts

Posted 13 November 2012 - 10:34 PM

Nouja, ik bedoelde dus voor directe energie/focus boost werkt koffie waarschijnlijk beter, ik denk niet dat het een psycho-actief effect heeft (wel een placebo effect). Maar ik heb er verder geen ervaring mee.

Ik heb lang niet alles gechecked maar wetenschappelijke evidence is niet echt solid bij bijvoobeeld https://en.wikipedia...clinical_trials

• Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#6 wittig

wittig

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 630 posts

Posted 14 November 2012 - 03:59 AM

Ok thanks voor je reply! Heb een aantal uren eentje genomen voor de allereerste keer. Ik zal kijken op langere termijn wat het doet en hoe ik me morgen voel, maar voor als nog voel ik me echt wel een veel betere focus en hebben en veel effectiever werken dan normaal (saai papierwerk echt hard weggewerkt). Werkt vooralsnog beter dan verwacht, voel me erg goed.

Wat ik ook begrepen had van de Joe Rogan podcasts (die alpha brain promoot) is dat als je niet tevreden bent je geld terug krijgt, weet iemand of dit correct is ?

Dat vond ik persoonlijk wel positief dat ze in ieder geval zelf overtuigd zijn van hun product
Bass! / How low can you go? / Death row, what a brother knows

#7 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,056 posts

Posted 14 November 2012 - 11:26 AM

dat zeggen ze ook bij al die tell sell reclames... het zegt er niets over of ze overtuigd zijn van hun product. ze weten dat de meerderheid vergeet zn geld op zo een moment terug te vragen...
A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#8 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,009 posts

Posted 14 November 2012 - 12:47 PM

Nouja, ik bedoelde dus voor directe energie/focus boost werkt koffie waarschijnlijk beter, ik denk niet dat het een psycho-actief effect heeft (wel een placebo effect). Maar ik heb er verder geen ervaring mee.

Ik heb lang niet alles gechecked maar wetenschappelijke evidence is niet echt solid bij bijvoobeeld https://en.wikipedia...clinical_trials

Je denkt dat het geen psychoactief effect heeft, maar waar is dat op gebaseerd? Omdat bij een paar stofjes uit die lijst tegenstrijdige resultaten zijn gevonden? Of omdat het een 'smartshop product' zou zijn? Ik snap je onderbuikgevoelens wel, maar producten die ze in de smartshop verkopen kunnen natuurlijk wel degelijk werken. Dus niet te voorbarig conclusies trekken zou ik zeggen :)

- Huperzine A is a naturally occurring sesquiterpene alkaloid compound found in the firmoss Huperzia serrata.
- Huperzine A is an acetylcholinesterase inhibititor[6] and NMDA receptor antagonist.[7]
- In the US, huperzine A is sold as a dietary supplement for memory support. The botanical has been used in China for centuries for the treatment of swelling, fever and blood disorders. Clinical trials in China have shown it to be effective in improving cognitive performance in patients with Alzheimer's disease[4] and enhancing memory in students.[5]

- In rats, bacosides A enhance antioxidant defenses, increasing superoxide dismutase (SOD), catalase (CAT) and glutathione peroxidase (GPX) activity.[8] Laboratory studies on rats indicate that extracts of the plant improve memory capacity.[9] Recent studies suggest bacopa significantly improves cognitive ability including an accelerated rate of learning and enhanced memory
- In others, including a randomized clinical trial of 98 healthy older people (over 55 years), Bacopa significantly improved memory acquisition and retention

#9 Insider

Insider

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 29 posts

Posted 18 November 2012 - 07:45 AM

Yo, berichtje uit Beijing. Gelukkig is DHP niet geblokkeerd.. Ik kom nergens meer op man. Maar die Alpha Brain is super legit. Ik voel me echt super gefocussed en het voldoet compleet aan de verwachtingen en wat Joe Rogan en z'n vrienden er over vertellen. Ik snap geen drol van al die ingrediŽnten daarom vroeg ik het jullie, maar ik vertrouw dit wel aangezien die maker van het product zelf een psychonaut met behoorlijk goede values is. Het 'niet goed geld'terug verhaal klopt inderdaad staat ook op hun site. Zit ik zowaar reclame te maken voor die shit hier ;)

#10 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,850 posts

Posted 18 November 2012 - 03:39 PM

Joe Rogan is een idioot houdt er nogal rare denkwijzen op na, hij denkt bijvoorbeeld dat de maanlandingen nep zijn.
http://blogs.discovermagazine.com/badastronomy/2007/02/26/joe-rogan-me-and-penn-and-the-moon-hoax-take-iii/
Hoeveel geld krijgt die eigenlijk voor het promoten van die stuff?

En een "behoorlijke psychonaut" over die vendor? Omdat die drugs gebruikt is die opeens een heilige?
Op die site verkopen ze trouwens koraal waar ik mijn vraagtekens bij hebt.

#11 Nexus

Nexus

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 268 posts

Posted 18 November 2012 - 11:02 PM

Joe Rogan is een idioot houdt er nogal rare denkwijzen op na, hij denkt bijvoorbeeld dat de maanlandingen nep zijn.
http://blogs.discovermagazine.com/badastronomy/2007/02/26/joe-rogan-me-and-penn-and-the-moon-hoax-take-iii/
Hoeveel geld krijgt die eigenlijk voor het promoten van die stuff?

En een "behoorlijke psychonaut" over die vendor? Omdat die drugs gebruikt is die opeens een heilige?
Op die site verkopen ze trouwens koraal waar ik mijn vraagtekens bij hebt.

Ik vind Joe Rogan absoluut geen idioot, hij is echt geen domme vent. Hij weet heus wel waar hij over praat, en omschrijft zijn trips mooi vind ik.
Ik denk ook dat de maanlandingen nep zijn, omdat jij dat niet geloofd betekend niet meteen dat hij een idioot is :S

#12 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,850 posts

Posted 19 November 2012 - 12:21 AM

Ik heb idioot ook doorgestreept. Maar ik heb nog wel meer dingen van hem gelezen/gezien waardoor ik het een rare/nare vent vind. Ik heb alleen geen zin om die dingen weer terug te zoeken.
Het zal wel niet zo'n populaire mening hier zijn want menig gebruiker vindt hem een held omdat die cannabis & dmt geprobeerd heeft en daar publiekelijk wat over verteld.

En de maanlandingen nep, retard!
https://en.wikipedia...piracy_theories
https://en.wikipedia...pendent_parties
Denk je ook dat de ISS in scene is gezet?

#13 Nexus

Nexus

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 268 posts

Posted 19 November 2012 - 06:22 PM

Ik heb idioot ook doorgestreept. Maar ik heb nog wel meer dingen van hem gelezen/gezien waardoor ik het een rare/nare vent vind. Ik heb alleen geen zin om die dingen weer terug te zoeken.
Het zal wel niet zo'n populaire mening hier zijn want menig gebruiker vindt hem een held omdat die cannabis & dmt geprobeerd heeft en daar publiekelijk wat over verteld.

En de maanlandingen nep, retard!
https://en.wikipedia.org/wiki/Moon_landing_conspiracy_theories
https://en.wikipedia.org/wiki/Third-party_evidence_for_Apollo_Moon_landings#Apollo_missions_tracked_by_independent_parties
Denk je ook dat de ISS in scene is gezet?

Noem je me nou een retard? Ik vind dat jij het geloofd retard, maar goed dit is offtopic.

#14 Insider

Insider

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 29 posts

Posted 21 November 2012 - 04:20 PM

Haha relax dudes. Lief dat jullie het zo'n spannende topic maken maar de maanlanding daar waren we allemaal niet bij dus daar ga ik me niet druk om maken.

Ik vind Joe Rogan echt een topkerel op z'n geheel eigen manier maar we hoeven het niet allemaal met 'm eens te zijn.
Alpha Brain had ie het naar mijn mening in ieder geval zeker gelijk over en wellicht over de Fleshlight die hij aanprijst ook.

#15 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,009 posts

Posted 21 November 2012 - 04:35 PM

Hij weet heus wel waar hij over praat

Ik heb ooit maar kort iets van hem gehoord, dus het zou kunnen dat hij van andere dingen meer verstand heeft, maar hij beweerde in dat interview heel stellig dingen over DMT die hoogstens onder het kopje 'interessante hypotheses' vallen. Dus of hij heus wel weet waar hij over praat betwijfel ik...

#16 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,850 posts

Posted 21 November 2012 - 04:40 PM

Prijst die ook de fleshlight aan?

...

#17 wittig

wittig

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 630 posts

Posted 21 November 2012 - 06:42 PM

Hij geeft korting
Bass! / How low can you go? / Death row, what a brother knows

#18 konijn

konijn

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 318 posts

Posted 26 November 2012 - 04:13 PM

Ik ga die shit zeker kopen. Heb ook de pannen van B.A., echt baas.

#19 DutchPassion

DutchPassion

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 288 posts

Posted 26 November 2012 - 08:41 PM

Smartshop goedjes kķnnen zeker wel effect hebben...
maar meestal is het gewoon het zelfde, veel caffeÔne met wat vitamines en mineralen...
moet zeggen dat ik al die goedjes die hierin zitten niet ken

#20 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7,674 posts

Posted 02 April 2013 - 11:41 AM

Over Alpha GPC is volgens mij trouwens wel iets bekend. Effe geen zin om sources te zoeken, maar als iemand ze heeft, dan lees ik ze graag.

Van wikipedia:

L-Alpha Glycerylphosphorylcholine (Alpha GPC, choline alfoscerate) is a natural choline compound found in the brain and in milk. It is also a parasympathomimetic acetylcholine precursor[1] which may have potential for the treatment of Alzheimer's disease and is used as a nootropic dietary supplement to enhance memory and cognition.

Alpha GPC rapidly delivers choline to the brain across the blood–brain barrier and is a biosynthetic precursor of the acetylcholine neurotransmitter.[2] Alpha GPC is derived from highly purified soy lecithin by companies like Lipoid, VAV Life Sciences, Chemi SPA etc.

Studies have investigated its efficacy for cognitive disorders including stroke and Alzheimer’s Disease. An Italian multicentre clinical trial on 2,044 patients suffering from recent stroke were supplied alpha-GPC in doses of 1,000 mg/day for 28 days and 400 mg three times per day for the five ensuing months. The trial confirmed the therapeutic role of alpha-GPC on the cognitive recovery of patients based on four measurement scales, three of which reached statistical significance.[3]

Commonly used doses are 300-1,200 mg daily.[citation needed]

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users