Jump to content

Photo

Testen, zuiverheid en percentages

• Please log in to reply
37 replies to this topic

#21 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7681 posts

Posted 01 November 2012 - 03:04 PM

Okee, volgens mij heb ik een antwoord.

Omdat het lab de aangeleverde stoffen eerst oplost in een organisch oplosmiddel waarin ook het zout mee wordt opgelost, blijven de psychoactieve stoffen over. Deze psychoactieve stoffen worden dan geanalyseerd, en wat zij dan kunnen analyseren kan dus nooit hoger zijn dan bijv. 84% voor MDMA of 73% voor amfetamine.

Dus als je een drug in de pure vorm aanlevert (bijvoorbeeld 100% puur amfetamine-sulfaat), kan de uitslag van het lab maximaal 73% zijn.

Hope that clears things up. :)

[Edit]

Wat ik dan nog niet helemaal zeker weet: als je je dope laat testen, en er komt uit dat er 95 mg. MDMA in je pil zat, dan zat er dus 95 mg. MDMA-base in je pil, wat dus 113 mg. MDMA-HCl is.

Is dat niet verwarrend, aangezien ik er vanuit ga dat bijvoorbeeld de aangeraden hoeveelheden op Erowid de zout-vorm betreffen. Klopt dat?

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#22 Nexus

Nexus

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 283 posts

Posted 21 May 2013 - 05:45 PM

Dit laatste vraag ik mij dan ook af. Als een pil op 190mg MDMA is getest, komt dit dan overeen met ongeveer 238mg MDMA kristal wat op 80% is getest? Dat is dan wel erg veel, helemaal volgens de 'erowid dose' pagina, want die houdt de MDMA-HCl dosis in zuiverste vorm aan.

Misschien hoort t niet in dit topic thuis, maar waarvoor is zuivere MDMA dan vaak zoveel duurder als een goeie XTC pil in verhouding?

#23 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 21 May 2013 - 06:14 PM

misschien om dezelfde reden waarom liquid lsd duurder is. is meer zo een puristen ding en je kunt precies je dosis afwegen... 

A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#24 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6357 posts

Posted 21 May 2013 - 06:55 PM

@Nexus, zou je volgende keer je berekeningen ook kunnen posten, aangezien ik niet zie hoe je aan deze getallen komt?

Als een pil op 190 mg MDMA (vrije base) is getest komt dat overeen met 226 mg MDMA.HCl, want (190*100)/84=226, als deze MDMA.HCl dan slechts 80% zuiver blijkt te zijn, dan komt de 190 mg MDMA in de pil overeen met 283 mg MDMA.HCl (80%), want (226*100)/80=283.

Maar om te beginnen is 190 mg MDMA in een pil ook belachelijk hoog, dus vanwaar dit behoorlijk specifieke voorbeeld?

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#25 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 21 May 2013 - 07:22 PM

Ze meten de pure freebase voor zover ik weet dus niet *80 maar *84

Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#26 Nexus

Nexus

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 283 posts

Posted 21 May 2013 - 09:45 PM

@Nexus, zou je volgende keer je berekeningen ook kunnen posten, aangezien ik niet zie hoe je aan deze getallen komt?

Als een pil op 190 mg MDMA (vrije base) is getest komt dat overeen met 226 mg MDMA.HCl, want (190*100)/84=226, als deze MDMA.HCl dan slechts 80% zuiver blijkt te zijn, dan komt de 190 mg MDMA in de pil overeen met 283 mg MDMA.HCl (80%), want (226*100)/80=283.

Maar om te beginnen is 190 mg MDMA in een pil ook belachelijk hoog, dus vanwaar dit behoorlijk specifieke voorbeeld?

Je zou toch zeggen bijvoorbeeld 238mg MDMA-HCl delen door 100 en dat keer 80 (als je bv 80% mdma kristal hebt)? = ongeveer 190mg?

En die 190mg was van een test-uitslag van een paarse driehoekige lamborghini, vandaar.

#27 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6357 posts

Posted 21 May 2013 - 10:41 PM

Maar dan ga je er dus vanuit dat er MDMA.HCl in de pil zit? Of je gaat er vanuit dat MDMA maar maximaal 80% zuiver kan zijn? Zodat we het in ieder geval over hetzelfde hebben.. :)

MDMA.HCl kan maximaal 84% MDMA (vrije base) bevatten, vandaar dat ik het dus eerst naar de hoeveelheid MDMA.HCl omreken, wat 226 mg is en dan zeg je dat het kristal 80% zuiver is, wat ik lees als 80% MDMA.HCl, dus vandaar dat ik de extra berekening doe voor deze correctie en uitkom op 283 mg.

Maar als je bedoelt dat het kristal 80% MDMA (vrije base) bevat, dan klopt je berekening inderdaad.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#28 SuperFunker

SuperFunker

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 634 posts

Posted 22 May 2013 - 02:31 PM

Als ze zeggen dat MDMA 80% zuiver is bevat 1 gram dus 800 mg vrije base MDMA. 84% is inderdaad het maximum zoals Poelster al aangaf.

#29 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7681 posts

Posted 25 May 2013 - 09:08 AM

En als je je pil laat testen, en de testservice zegt dat er 190 mg. MDMA in zat, dan mag je ervan uitgaan dat het 190 mg. MDMA-base is. Right?

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#30 SuperFunker

SuperFunker

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 634 posts

Posted 27 May 2013 - 09:52 PM

ja

#31 Nexus

Nexus

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 283 posts

Posted 09 June 2013 - 06:54 PM

Maar dan ga je er dus vanuit dat er MDMA.HCl in de pil zit? Of je gaat er vanuit dat MDMA maar maximaal 80% zuiver kan zijn? Zodat we het in ieder geval over hetzelfde hebben.. :)

MDMA.HCl kan maximaal 84% MDMA (vrije base) bevatten, vandaar dat ik het dus eerst naar de hoeveelheid MDMA.HCl omreken, wat 226 mg is en dan zeg je dat het kristal 80% zuiver is, wat ik lees als 80% MDMA.HCl, dus vandaar dat ik de extra berekening doe voor deze correctie en uitkom op 283 mg.

Maar als je bedoelt dat het kristal 80% MDMA (vrije base) bevat, dan klopt je berekening inderdaad.

Ja daar ga ik dan vanuit, wat anders? Het is toch de meest voorkomende zoutvorm bij MDMA?

En ik zeg BIJVOORBEELD 80%, ik weet zelf ook dat 84% het maximale in hcl vorm is..

Ik zeg dit omdat de mdma die ik had op 80% had laten testen.

283mg mdma-hcl kristal van 80% puur, bevat in mijn ogen geen 190mg mdma-base, want 283mg x 0.8 = 226

Stel ik wil 190mg mdma-base naar binnen werken van mijn 80% pure mdma-hcl, dan heb ik ik mijn ogen 238mg nodig, geen 283mg.

#32 BergTrip

BergTrip

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 414 posts

Posted 13 July 2015 - 04:41 PM

Wat hierboven besproken wordt, waarom amfetaminegehalte in test niet boven 73 % uit kan komen, daar heb ik nog niet genoeg tijd ingestoken om het te begrijpen. Maar wat ik me nu eerst afvraag is: geven ze bij testuitslag ook aan welke verhouding er is tussen dexamfetamine en levoamfetamine? De 1e is geloof ik meer speedy als effect en de 2e meer space.

#33 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2413 posts

Posted 13 July 2015 - 07:29 PM

Levoamphetamine werkt voornamelijk peripheer, dus je gaat er lichamelijk strakker van staan tov dex, in verhouding tot het mentale component.

#34 Fool

Fool

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 133 posts

Posted 13 July 2015 - 10:35 PM

De verhoudingen levoamfetamine en dextroamfetamine worden niet getest, bij 'gewone' straatspeed zal dit bijna altijd 50/50 zijn. 

#35 BergTrip

BergTrip

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 414 posts

Posted 13 July 2015 - 11:15 PM

^ Dank je. En even uit de losse pols:ik lees in dit topic dat er 2 amfetaminemoleculen vastzitten aan 1 'zuurmolecuul'. Is het ene molecuul dan levo en de ander dex?

Zo ja,dan hebben ze bij het medicijn dexamfetamine dat molecuul losgemaakt, of de levo verwijdert?

#36 Fool

Fool

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 133 posts

Posted 13 July 2015 - 11:55 PM

Dat zouden zowel 2 levo, 2 dextro of één levo en één dextro kunnen zijn(of slecht één amfetaminemolecuul op één sulfaatmolecuul bij een ongelijke verhouding). Bij de productie van dexamfetamine gebruiken ze waarschijnlijk al een rechtsdraaiende grondstof die zich tot enkel twee moleculen dextroamfetamine op één sulfaatmolecuul vormt.

#37 filozof

filozof

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 36 posts

Posted 02 August 2015 - 12:24 AM

Dat zouden zowel 2 levo, 2 dextro of één levo en één dextro kunnen zijn(of slecht één amfetaminemolecuul op één sulfaatmolecuul bij een ongelijke verhouding).

Hmm, dit is wel heel interessant vanuit een chemische kijk op het verhaal. Ik denk dat in een racemisch mengsel het overgrote gedeelte van de sulfaatzouten bestaat uit één dextro en één levo molecuul. Simpelweg omdat de entropie gunstiger is.

Bij de productie van dexamfetamine gebruiken ze waarschijnlijk al een rechtsdraaiende grondstof die zich tot enkel twee moleculen dextroamfetamine op één sulfaatmolecuul vormt.

Dat zou inderdaad het meest handige zijn. Nu ben ik niet zo bekend met het proces maar dit kan alleen als de stof al chiraal is voor de reactie. Als de chiraliteit onstaat tijdens de reactie moet je een stereo-selectieve reactie uitvoeren

Zo ja,dan hebben ze bij het medicijn dexamfetamine dat molecuul losgemaakt, of de levo verwijdert?

Niet zo zeer losgemaakt. Eerder gescheiden. Het zout wordt dan omgezet in de base vorm, deze wordt vervolgens over een kolom gehaald waarbij alleen de levo achterblijft. Stel je voor dat dextro en levo twee verschillende sleutels zijn. De kolom bevat "chemische" sloten waarin alleen de levo variant past. Dit komt door de ruimtelijke ordening. De dextro vorm past simpelweg niet en gaat er zonder hinder doorheen.

Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg.

#38 Fool

Fool

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 133 posts

Posted 02 August 2015 - 12:39 PM

Excuses, foutjes dus.

Interessante info, thanks. :)

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users