Jump to content

Photo

Bittere LSDoorzaak?

• Please log in to reply
21 replies to this topic

#1 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2455 posts

Posted 10 October 2012 - 02:39 PM

[Poelster: Split uit: Grote lading 5-IT pillen op komst]

Maar voor degenen die pertinent niet testen maakt wat nattevingewerk soms al duidelijk verschil, zoals bijvoorbeelf het advies dat een sterk bitter of chemisch smakend blottertje geen LSD is.

En als blotters bitter zijn, betekent het helemaal niet per se dat er een zeer potente rc op zit. Een klein beetje vieze inkt en je blotters zijn supersmerig, zonder dat er iets anders op hoeft te zitten dan LSD. Just sayin'.

Altijd testen. ALTIJD!

Ik ben het met Snapinho eens.
De bittere smaak van papertrips ligt niet aan de LSD maar zeer waarschijnlijk aan de inkt.

Bittere blotters kunnen prima LSD bevatten (testservice). Zoals Snaap al opmerkte, kan de inkt behoorlijk bitter/vies smaken.

#2 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6413 posts

Posted 10 October 2012 - 03:59 PM

LSD zit vaak als het tartrate zout op blotters, en mocht de bewuste chemist het zout 1 op 1 met de LSD hebben gemengt kan het zo zijn dat er wat wijnsteenzuur bij zit, want LSD kan 2 op 1 met wijnsteenzuur reageren naar het tartrate, maar hoeft niet, dus is het begrijpelijk dat de bewuste chemist er wat meer wijnsteenzuur bij mengt, om zeker te zijn dat in ieder geval alle LSD als zout aanwezig is.

Wijnsteenzuur komt van nature voor in wijn en de 'tartness' van een wijn wordt oa bepaald door de hoeveelheid wijnzteenzuur en met 'tartness' wordt globaal aangegeven hoe zuur en/of bitter een bepaalde wijn is.

Dus dat is ook nog een mogelijk verklaring waarom sommige blotters bitter zijn, maar ik geef toe, slechte inkt is een meer logische verklaring.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#3 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 10 October 2012 - 08:30 PM

^kun je dit ook in lekentaal uitleggen? klinkt interessant, maar ik snap er geen hout van :(
A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#4 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6413 posts

Posted 10 October 2012 - 09:40 PM

Wat is het dat je niet begrijpt?

Maar hier komt mij poging om het duidelijker te maken:
Normaal gesproken is het drug + zout = drug~zout.

Maar met acid (of andere tryptamines) is het mogelijk dat je (2 x drug) + zout = drug~zout~drug krijgt. Afhankelijk van welk zout, maar met wijnsteenzuur is dat mogelijk.

Maar dat het mogelijk is wil niet zeggen dat het ook gebeurd, dus als je 2 op 1 mengt kan je bijvoorbeeld ook (2 x drug) + zout = drug~zout~drug + drug~zout + drug krijgen. Dat is wat je niet wilt, want je wilt zeker zijn dan al je drug in zout vorm is, als je in het geval van LSD en wijnsteenzuur 1 op 1 een mengt kan je het volgende mengsel krijgen; drug + zout = drug~zout + drug~zout~drug + zout. In dat geval is al je drug als zout, maar je houdt ook een beetje zout over, wat bitter/zuur kan smaken.

Overigens hoeven de verhoudingen drug~zout : drug~zout~drug : zout niet 1:1:1 te zijn, anders kan je namelijk makkelijk drug en zout 3 op 2 mengen, maar helaas is het niet zo simpel en moeilijk te voorspellen wat je precies krijgt.

Weet niet of ik in mijn doel ben geslaagd, maar hopelijk heeft het je iets geholpen.. ;)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#5 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 10 October 2012 - 10:18 PM

Ik snap de uitleg niet, de orginele post wel :vogel:
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#6 konijn

konijn

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 318 posts

Posted 10 October 2012 - 10:28 PM

Ik moet bij al dat drug-zout zout-drug zout-drug-zout denken aan die laatste ICPR spreekster met the known known, the unknown known, the known unknown en the unknown unknown. Ik vind begrijpt dit zout verhaal wel beter overigens :D

Waarschijnlijk een stomme vraag he, maar waarom kan je niet gewoon pure LSD op zo'n blotter doen? Niet de zoutvorm.

#7 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6413 posts

Posted 10 October 2012 - 10:50 PM

Persoonlijk vind ik de originele post ook duidelijker, maar muffin vroeg of ik het anders kon uitleggen, en dit was de enige manier, zonder jargon.. :P

En waarom het zout? Vermoed dat net zo is als bij de overige tryptamines, betere absorptie?? (en misschien ook deels meer volume)

Maar nogmaals, de bittere smaak is waarschijnlijk gewoon de bewuste inkt die gebruikt is, maar wou deze optie niet uitsluiten, net als de optie dat het inderdaad een DOx of x-NBOMe compound zou kunnen zijn..

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#8 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 10 October 2012 - 11:09 PM

Zoutvorm is beter oplosbaar en stabieler ?? Maar dit is een gok.

• Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#9 Dreamtime

Dreamtime

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 68 posts

Posted 11 October 2012 - 01:36 PM

Poelster.. Een gemiddeld blottertje bevat tot 0.0001gr LSD, zelfs 0.0001gr wijnsteenzuur zal voor de smaak geen sterk bittere smaak geven. Wijnsteenzuur smaakt voornamelijk zurig, niet bitter, en wordt om die reden aan voedingsstoffen, onder andere frisdranken, toegevoegd om ze een zure smaak te geven in hoeveelheden duizend maal groter dan dat er op een blottertje zou zitten. Daar komt nog bij de manier waarop wijnsteenzuur in de LSD synthese gebruikt wordt.

Men gebruikt het om LSD uit oplossing te laten neerslaan. Men neemt dan een heldere oplossing van LSD in een organisch oplosmiddel, voegt die bij een heldere oplossing van wijnsteenzuur en het sneeuwt pure LSD tartraat in de erlenmeyer :laugh: Op die manier kun je hoogstens LSD neerslaan als LSD bitartraat en ook dat zal in de normale hoeveelheden vrij smaakloos zijn: pure LSD heeft een zeer mild bittere smaak.

De reden dat LSD freebase niet op blotters gebracht wordt is omdat het in zoutvorm veel stabieler is tegen bederf, de blotters blijven veel langer sterk.

Inkt kan een smaak aan een blotter geven, maar ik had het over STERK bitter/chemisch, en als je een RC blotter op de tong hebt genomen zul je dat niet snel verwarren met een inktsmaak, veel RC's smaken zwaar bitter/chemisch.

We zijn allemaal voor "altijd testen" dat staat buiten kijf. Veel met name oudere trippers nemen van LSD een "tenstrip", tien blotters in een keer. Als je dit met een RC doet kan het je dood betekenen.

#10 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7698 posts

Posted 11 October 2012 - 02:23 PM

Fair enough.

Is het trouwens echt zo dat 'oudere trippers' tien blotters ineens nemen? Waarom zou men dat doen? Omdat ze anders niet hard genoeg trippen? Of omdat de papertrips vroegah veel laffer uitvielen?

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#11 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 11 October 2012 - 03:22 PM

Wat is het dat je niet begrijpt?

Maar hier komt mij poging om het duidelijker te maken:
Normaal gesproken is het drug + zout = drug~zout.

Maar met acid (of andere tryptamines) is het mogelijk dat je (2 x drug) + zout = drug~zout~drug krijgt. Afhankelijk van welk zout, maar met wijnsteenzuur is dat mogelijk.

Maar dat het mogelijk is wil niet zeggen dat het ook gebeurd, dus als je 2 op 1 mengt kan je bijvoorbeeld ook (2 x drug) + zout = drug~zout~drug + drug~zout + drug krijgen. Dat is wat je niet wilt, want je wilt zeker zijn dan al je drug in zout vorm is, als je in het geval van LSD en wijnsteenzuur 1 op 1 een mengt kan je het volgende mengsel krijgen; drug + zout = drug~zout + drug~zout~drug + zout. In dat geval is al je drug als zout, maar je houdt ook een beetje zout over, wat bitter/zuur kan smaken.

Overigens hoeven de verhoudingen drug~zout : drug~zout~drug : zout niet 1:1:1 te zijn, anders kan je namelijk makkelijk drug en zout 3 op 2 mengen, maar helaas is het niet zo simpel en moeilijk te voorspellen wat je precies krijgt.

Weet niet of ik in mijn doel ben geslaagd, maar hopelijk heeft het je iets geholpen.. ;)

ja tnx, ik zou het niet zo 1,2,3 kunnen navertellen, maar ik snap het idee :)
A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#12 SuperFunker

SuperFunker

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 634 posts

Posted 11 October 2012 - 05:08 PM

Ik heb ook echt bittere zegels gehad die ik niet van andere niet bittere zegels zou kunnen onderscheiden (dus ga ik er vanuit dat beiden LSD waren).

Het is uiteraard mogelijk dat er iets anders dan LSD op blotters zit. Maar het zou me echt verbazen. Tenzij het de nieuwe 25x nbome's zijn. Maar ook die heb ik nog maar zeer zelden in NL gezien. En die waren 5 jaar geleden nog niet op de markt (toen ik de bittere zegels had).

Ik zou dus niet durven stellen dat bittere blotters geen LSD is. Ik gok: 95% van de blotters die rondgaan is LSD, 4% is leeg en 1% is wellicht iets anders (DOx, 25x nbome of een ander zeer zeldzaam stofje).

#13 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 11 October 2012 - 05:46 PM

Posted Image

#14 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6413 posts

Posted 11 October 2012 - 07:14 PM

2C-B op een blotter??

Vreemd ook dat ze geen andere stoffe hebben gevonden,naast genoemde drie..
Maar in ieder geval goed om te zien dat de laatste 5 jaar de meeste units daadwerkelijk LSD bevatten, helaas dat sinds die tijd het gemiddelde percentage omlaag is gegaan..

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#15 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2455 posts

Posted 11 October 2012 - 07:16 PM

2C-B verkocht als LSD? Dacht iemand even een grammetje LSD op de kop getikt te hebben? Of LSD pillen ipv microdots?

#16 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2455 posts

Posted 11 October 2012 - 07:31 PM

2C-B op een blotter??

Vreemd ook dat ze geen andere stoffe hebben gevonden,naast genoemde drie..
Maar in ieder geval goed om te zien dat de laatste 5 jaar de meeste units daadwerkelijk LSD bevatten, helaas dat sinds die tijd het gemiddelde percentage omlaag is gegaan..

Het percentage wat LSD bevat niet, de hoeveelheid per blotter helaas wel.

#17 Dreamtime

Dreamtime

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 68 posts

Posted 11 October 2012 - 08:07 PM

Een redelijk aantal veteranen heeft in het verleden getript op zeer grote dosissen LSD, of zeer regelmatig flinke dosissen genomen. Een resultaat is dan net als met MDMA loss of magic. Het speciale, magische gaat van een trip af en wat meestal overblijft zijn een opgefriste stemming en sterke visuele effecten. Maar, ze maken er geen psychonautische avonturen meer mee mee, het is vooral kleurenspel en stemmingsverbetering.

Dus gaan ze veel nemen om te compenseren, om nog iets van magie te krijgen.

Zorg dat het nooit zover komt, gebruik niet steeds grotere dosissen psychedelica en gebruik ze ook niet te vaak.

Indirect ken ik een Amerikaan die in zijn leven met enige regelmaat kolossale hoeveelheden LSD heeft genomen, je moet dan denken aan dosissen rond de 10mg, een heel velletje van 100 blotters in één keer. Het enige wat hem nu nog echt wat doet is intraveneuze DMT injecties in dosissen die ons letterlijk de stuipen op het lijf zouden jagen.

Ik vind het gewoon zielig, iemand die zo van LSD houdt en die nu van een heel velletje blotters nog niet het mirakel krijgt wat ik krijg van een half blottertje.

Je kunt LSD voor jezelf kapotmaken, dat visuals en emoties zo'n beetje alles is wat je overhebt. En dan zit je dus, zoals een oude gast op Youtube, high op bijna 30 blottertjes met n grin zeer coherent te praten over hoe mooi het vroegah was terwijl je eigenlijk schuimbekkend op de grond in je broek zou moeten schijten van zo'n dosis.

Moraal van het verhaal: gebruik psychedelica met mate en niet te vaak, want als je dat niet doet gaat ofwel je geest aan stukken, of wat psychedelica voor je kunnen doen.

#18 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9428 posts

Posted 11 October 2012 - 10:04 PM

Het percentage wat LSD bevat niet, de hoeveelheid per blotter helaas wel.

Het zou natuurlijk ook kunnen dat de lsd van 'toen' inmiddels wat jaartjes veroudert is en gedegradeerd, waardoor de hoeveelheid lsd per blotter langzaam aan het afnemen is.
Vraag me af in hoeverre dit soort statistieken cyclisch zijn.

#19 serodopa

serodopa

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 27 posts

Posted 13 October 2012 - 03:27 PM

Ik ken een hoop vrienden die ervaren psychonauten zijn, en zelfs niet meer beginnen aan LSD onder 400 microgram...
Met de trips van tegenwoordig (50 mics gemiddeld) kan ik zien waarom mensen regelmatig een tienstrip naar binnen spelen.
Sommigen zoeken gewoon de ego-loss doelbewust op, en tsjah, hoger gedoseerde trips zijn nu eenmaal "veiliger" --> ego weg, paniek weg :-)

Moest ik zoiets doen, ik kom voor 24u m'n zetel niet uit...

#20 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 14 October 2012 - 11:50 AM

Veel kleurstof-based inkt (waaronder inkjet kleurstoffen, maar niet pigmentinkten zoals oostindische inkt) wordt gemengd met compounds die de retentie op de kationische polymeerlagen op papier flink verbeteren. Dat voorkomt "bleeding", het uitlopen van de inkt door de cellulosevezels en marmerlagen onder de polymeren. Maar die kleurstof-retentiemiddelen zijn fucking bitter, veel bitterder dan de dyes/pigments waar de inkt op gebaseerd is (tja ik ben nieuwsgierig en heb wel eens geproefd tijdens het aanmaken...). Overigens is inkjet inkt over het algemeen niet erg giftig, veel minder dan toner pigmenten. Voor inkjet inkt worden stoffen gebruikt die chemisch gezien vergelijkbaar zijn met food coloring chemicaliën. Laser toner pigmenten bleeden niet, en bevatten geen bittere retentie compounds, maar zijn wel veel giftiger. Dus wellicht is een bittere blotter "gezonder", al vraag ik me af of het uitmaakt op die schaal.

:)
Verbing weirds language.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users