Jump to content

Photo

Breakdanceadrenaline

• Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,046 posts

Posted 27 September 2012 - 03:14 PM

Laat dit maar voor zichzelf spreken:

Als je goed kijkt kun je zien dat het niet zo ver weg is opgenomen. Het is ook wel aardig om dit hier te posten, want the drug of choice is hier adrenaline.

Het mechanisme waarmee het wordt getriggerd is a) het niet al te stille publiek b ) de muziek c) het masculiene kijk-mij-jou-overtreffen-trap idee. Toch is het vriendelijk vind ik. Sommige gasten zijn wel erg arrogant, maar dat is nou juist wat het op gang krijgt. Oorspronkelijk was het idee van de battle ook dat agressie en frustratie zo werd gekanaliseerd.

Ze zitten allemaal onder de plak van de muziek. Stel je zou de muziek weg kunnen filteren, dan hoor je slechts nog de klappen op de vloer en het kraken van gewrichten. Toch is het wel te doen, dit soort extreme activiteit stimuleert ook weer het heelproces na afloop.

De laatste 10 jaar ofzo heeft het zich steeds verder ontwikkeld in de richting van precies op de maat bewegen. Ook alle powermoves (dat is de heftige shit) worden nu heel bewust op de maat gezet. De tijd van een jan-doedel die niet kon dansen maar wel heftige moves maken is voorbij, ze zitten echt totaal onder de plak van de muziek.

Was een hobby van me. Ben nooit zover gekomen als deze gasten, maar op zn hollands: molens dat wilde wel. Ik vond het dans gedeelte (toprock) toch echt het tofste.

#2 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,850 posts

Posted 27 September 2012 - 07:34 PM

Je omschrijving doet me een beetje denken https://en.wikipedia.org/wiki/Capoeira

Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#3 Forkbender

Forkbender

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,753 posts

Posted 27 September 2012 - 07:37 PM

ja. nu wil ik weer 'op' capoeira.
The mind is a jungle.

#4 Nexus

Nexus

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 268 posts

Posted 28 September 2012 - 01:41 PM

Ik vind deze toch ook wel heel erg ziek! Helemaal hoe hij op 't laatst push-ups doet.

#5 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7,674 posts

Posted 02 October 2012 - 08:02 PM

Ik weet niet hoe precies, maar bij capoeira speelt er meer dan alleen adrenaline hoor. De energie van de mensen om je heen, de muziek, maakt echt zó veel uit. De invloed van de mensen om je heen en degene met wie je speelt is echt enorm. En da's aan meer dan alleen adrenaline te wijten, voor mijn gevoel, maar geen idee hoe ik dat moet uitleggen. :)

Wel erg vette video trouwens, macaco.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#6 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,046 posts

Posted 03 October 2012 - 03:56 PM

Daar kan ik over meepraten, heet niet voor niets macaco :) .

Wie begon er over capoeira? Iig is capoeira ouder dan breakdancing en het is ook meer met elkaar. Breakdance is tegen elkaar, meer individueel. Crew battles zijn groepen tegen groepen. In caopeira is het een groep met elkaar. (bij ons liep het weleens op worstelen uit, maar dat terzijde).

De DJ is het individu die de platen mixt en scratcht, hij is dat als individu. De dansers maken de moves, en elke danser heeft zn eigen stijl en moves. In capoeira maak je samen muziek. Dat is mn punt in deze. Wat er voor stoffen bij komen kijken, tis niet zo duidelijk als bij breakdance. Ja het is mijn interpretatie ervan, maar hoe meer ik kijk, hoe sterker het lijkt alsof dit adrenaline is. Hoe komt een mens anders in een staat dat hij (of zij) zo snel kan bewegen?

De afkomst is duidelijk capoeira -> breakdance, waarbij de laatste dichter bij de westerse individualischte cultuur ligt, en de eerste dichter bij de afrobraziliaanse roots.

Stel rare aziaten met een bizarre stijl.

#7 XtodaC

XtodaC

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 558 posts

Posted 28 October 2012 - 10:32 PM

Heb van 2000 tot 2005 echt actief gedanst.

Nighttown Rotterdam was echt heel gaaf toen..

Twee jongens waar ik mee danstte doen t nog steeds.
1 geeft workshops aan kidz en de ander is next level en gesponsord door red bull. Doet zelfs battles in Korea..

Nostalgie voor mij nu, mooie tijd!

#8 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,046 posts

Posted 01 November 2012 - 03:39 PM

Ben zelf rond 2002 begonnen. In 2003 & 2004 trainde ik bij een crew. Dat was wel leuk op zich, in een wijkcentrum 2 avonden in de week een hele zaal, fijne gladde egale vloer en grote ruimte. Die ouderen daar vonden dat altijd wel leuk om te zien.
Er waren een paar diehards die altijd trainden, ik zag ze altijd - vaak waren we ook maar met zn 2en. Kon er zelf maar geen genoeg van krijgen.
Wat wel jammer is dat ik nu al een jaar bezig ben alle wervels weer goed te krijgen en een nasty schouderpeesontsteking is indirect het gevolg. Maar aangezien dat het enige lichamelijke leed is waar ik echt last van heb, valt het wel mee gezien de mate en intensiteit waarmee er gebreakt werd. Trouwens ben ik rond 2006/2007 gestopt, de crew viel uiteen - bijna alle gasten gingen ergens anders studeren. Ging zelf andere disciplines beoefenen. Maar van tijd tot tijd nog even checken of het nog lukt, dat wel, maar alleen voor mezelf.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users