Jump to content

Photo

Hoe vaak gebruiken DHP'ers de DHPedia?5-jarige evaluatie

• Please log in to reply
10 replies to this topic

Poll: Evaluatie (20 member(s) have cast votes)

Hoe vaak gebruik jij de DHPedia?

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.
Vote Guests cannot vote

#1 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 06 September 2012 - 07:28 PM

De DHPedia was sinds deze zomer 5 jaar online en ik vind het daarom wel prima tijd voor een evaluatie.

Dus hoe vaak gebruik jij de DHPedia?

En als je de DHPedia gebruikt, wat zijn dan de pagina's die je het meest bezoekt? M.a.w. waar denk jij dat de kracht van de DHPedia ligt?
En waar denk jij dat de DHPedia zich de komende 5 jaar absoluut nog op kan verbeteren of zich in ieder geval op moet (blijven) focussen?

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#2 DutchPassion

DutchPassion

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 288 posts

Posted 06 September 2012 - 08:23 PM

Wel regelmatig gebruikt, ik vind het wel handig om snel nog even op te zoeken hoelang iets ong. duurt, en voor dosissen bijvoorbeeld. De info zou soms wat uitgebreider mogen.

#3 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2422 posts

Posted 06 September 2012 - 09:54 PM

Vrijwel nooit. van de meeste middelen weet ik net zo veel of meer als wat erop staat. Desalniettemin een goed initiatief voor de beginnende psychonaut :)

#4 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 06 September 2012 - 10:05 PM

Het is een open deur, maar desalniettemin, als je meer weet dan er staat, mag je dat er gerust bij zetten ;)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#5 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 07 September 2012 - 01:17 AM

paar keer per jaar, maar eigenlijk nog minder, dat komt vooral omdat ik de layout gewoon lelijker/minder overzichtelijker vind dan erowid.
A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#6 ecstatic soul disaster

ecstatic soul disaster

Connaisseur de la musique

• Members
  • PipPipPipPip
  • 972 posts

Posted 07 September 2012 - 07:02 AM

er zou gerust wat meer info over het kweken van psychoactieve planten mogen bijkomen, ook meer bereiding technieken met foto's. (Zoals bv. het maken van een brouwsel met cactus poeder en met verse cactus, of het bereiden van een simpel ayahuasca mengsel). Ik consulteer het wel regelmatig om trip reports terug te vinden.
omgekeerd gaat ook

#7 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2422 posts

Posted 07 September 2012 - 09:48 AM

Het is een open deur, maar desalniettemin, als je meer weet dan er staat, mag je dat er gerust bij zetten ;)

I know, I know, maar iets met tijd en motivatie e.d. ;)

#8 Videlic

Videlic

Nederlandse pussy

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1429 posts

Posted 07 September 2012 - 10:19 AM

Ik gebruik het zo nu en dan weleens om m'n geheugen snel op te frissen over een bepaald stofje en er dan ook meteen een link naar een bepaald topic bij te vinden, vooral als de search van het forum niet lekker werkt. Soms ook voor de lijst met documantaires. Links naar trip reports vind ik ook handig.

Vind de layout overigens een stuk rustiger/overzichtelijker dan die van erowid. Handig dat het is ingedeeld in structuren, zodat je een overzicht hebt van welke stof bij welke structuur hoort en zo kom ik weleens wat tegen dat ik niet ken, al is de info wat beperkt. Dus ik zou me vooral richten op het vullen van pagina's die achter rode links staan (duh) zo is er bijv nog niets te vinden over TMA terwijl dit atm. best een hot topic is. Voel mezelf overigens niet de juiste persoon om eraan te werken, daar is m'n kennis toch wat te beperkt voor en ben ik niet nauwkeurig genoeg voor.

Wellicht zou het ook handig zijn als er een soort van overzicht komt met gebruikte terminologie met woorden zoals bèta-keton en stereo-isomeer etc. etc en uitleg daarbij. Chemische leken zoals ik kunnen daar niet zoveel mee (maar hey ik heb "chemestry for dummies" net op de deurmat gevonden :w00t: ), of wellicht gewoon linken naar de algemene NL wikipedia?

Bij deze neem ik me voor de wiki vaker te gaan gebruiken omdat ik het initiatief support en het gewoon cool is B)

Life is too interesting to be bored.

#9 Evertt

Evertt

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 193 posts

Posted 07 September 2012 - 12:11 PM

Ik gebruik het ook regelmatig om mijn geheugen op te frissen over een bepaald stofje. Meestal kijk ik dan enkel even naar de effecten om te zien of het inderdaad het stofje was wat ik dacht dat het was.

Als ik zoek naar nieuwe stofjes die ik nog niet ken dan ben ik soms wel teleurgesteld over de hoeveelheid informatie die er staat. Maar ach, daarvoor zijn er ook nog honderden andere sites.

Done: Alcohol, THC, MDMA, Truffels, LSD, DMT, Paddo's, N2O, Concerta 36, Racetams, Dextro-Amfetamine, MDAI, GHB, Morfine, Salvia, Nootropics (aka smart drugs)
To do: MDA, MDMAI, Mescaline, Muscimol (aka Amanita Muscaria), 5-MeO-DMT, (5-MeO)-DPT, (5-MeO)-AMT, (5-MeO)-DIPT (aka foxy), (5-MeO)-MIPT, 4-HO-MET

Op zoek naar de ultieme seks drug/combo en naar de ultieme euforische/liefdevolle drug/combo.

#10 azgaza

azgaza

Gotchic

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1115 posts

Posted 07 September 2012 - 12:54 PM

Ik maak meer gebruik van erowid en rondlezen op bluelight maar ik kijk toch wel bíjna elke maand kort, vooral enkele specifieke pagina's waar wat informatie staat die ik op andere plekken vaak zo snel niet kan vinden waarvan ik al weet dat het er staat maar bv even de details vergeten ben.
Aliens take me home.
Tune up, turn around, drop in.

#11 Bomba

Bomba

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 528 posts

Posted 07 September 2012 - 06:34 PM

de exploratiedrang is hier weg dus echt op zoek naar nieuwe info ben ik niet. dhp wiki gebruik ik vooral om aan andere mensen informatie door te spelen. zelf check ik nog het vaakst de tripreport sectie, handig om zo bv. alle tripreports van LSD te zien te krijgen en dan nog gesorteerd ivm best of, combinatie trips, ...
houden zo! :duimpje:

Wat een wereld...

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users