Paar dagen geleden eindelijk TMA-6 geprobeerd en omdat ik nog steeds niet goed kon bepalen wat me nou te wachten stond, een voorzichtige dosis van 30mg genomen. Samen met een maat, die 35mg op had, want hij had al een eerdere ervaring met dit middel.
We hebben de hele dag lekker buiten in de zon gezeten. Voor hem waren de eerste effecten al behoorlijk rap te merken, als in binnen het eerste uur. Voor mij duurt het iets langer, maar ik had een uurtje voor de trip ook nog een klein hapje eten naar binnen gewerkt, dus dat kan dit verschil verklaren. Na twee uur ongeveer had hij ook visuele effecten, maar bij mij helemaal niks, ook mentaal gebeurde er weinig bij. Op wat onrust in mijn lichaam na. Niet perse vervelend, maar ook niet perse relaxed.
Na 4 uur in het park gezeten te hebben, besloten om maar naar huis te gaan, want het werd toch een beetje fris. Tijdens het lopen naar de metro, merkte ik toch wel dat ik minder nuchter was dan dat ik de eerste vier uur dacht. Had toen namelijk al opgegeven dat ik die dag zou trippen op dit middel. Eenmaal bij de metro aangekomen hadden we beide een behoorlijke opgekropte energie in ons lichaam dat we besloten hadden om maar naar mijn huis te lopen, een kleine drie kwartier van het park. Dit was de beste keuze van de dag!
Halverwege begon het bij mij ook visueel te worden. Toen we bij mij thuis waren aangekomen, grofweg 5 uur na inname kickte het psychedelische aspect pas echt in. Het lopen had die opgekropte energie als sneeuw voor de zon laten verdwijnen. Eenmaal op mijn bank, met ogen dicht en muziekje aan was ik helemaal zen. Had realistische closed eye visueals, maar ik zou het eerder opschrijven als mind movies, zoals je dat met sommige opiaten ook hebt, m.a.w. het voelde meer als een droom, dan dat ik echt geometrische patronen zag, zoals met andere psychedelica het geval is.
Ik was toen ook echt helemaal diep in mijn eigen gedachten weggezonken. En volgens mijn maat lag ik op een gegeven moment ook te snurken, dus blijkbaar was ik in slaap gevallen, maar daar kan ik zelf niks van herinneren. Even later toen ik mijn ogen open deed (of 'wakker werd') had ik ook een klein beetje visuele effecten, maar niks noemenswaardig, wel had ik een hele fijne mind space, kon echt lekker af(ver)dwalen in mijn eigen gedachten. Het grappig was dat die maat van me het tegenovergestelde had, qua visuele effecten, met ogen dicht gebeurde ervoor hem weinig en met ogen open een boel.
Dit hield ongeveer een uurtje of 3-4 aan, dus inmiddels een dikke 8 uur in de ervaring. Daarna werd het psychedelisch effect heel snel minder voor mij, bij mijn maat bleef het nog wat langer hangen. Dit was ook wanneer het stimulant karakter (weer) duidelijk werd, wat ook heel geleidelijk wegebde.
Vanaf moment van inname tot de laatste effecten was ongeveer 13-14 uur in totaal.
M.a.w. wat Dreamtime eerder in dit topic noemde klopte precies voor mij.
In mijn ervaring ga je eerst 3-4 uur speedy, dan is het wat ze een "electric trip" noemen, dus een mix van speedy en trippen die ook 3-4 uur duurt, daarna ga je nogeens 3-6 uur lang langzaam omlaag.
Een volgende keer zal ik wellicht ietsjes hoger willen met de dosis (~35mg), maar gedurende de hele trip was er best een bodyload, dus bij hogere doseringen zou deze wel eens in de weg kunnen gaan zitten. Dit is er dus eentje die ik langzaam omhoog ga werken.
En even zelf een opmerking over de vergelijking van dit middel tot TMA-2. Alleen de 3 uur trippen in het midden van de ervaring, was vergelijkbaar, maar waar dat gevoel bij TMA-2 nagenoeg de hele ervaring aanhoudt. Vooralsnog heeft TMA-2 bij mij de voorkeur. Dit is ook deels dat de bodyload daar en stuk aangenamer was. Vond het overigens totaal niet vergelijkbaar met DOM, niet qua bodyload, niet qua visuele effecten, niet qua mind space.