Jump to content

Photo

MethadonIemand ervaring met snelle afbouw naar 0?

• Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 psychoNUTS

psychoNUTS

Threshold Activity

• Banned
  • Pip
  • 40 posts

Posted 31 August 2012 - 05:32 PM

Hoi

Kben sinds 6 weken van de opiaten af,2jaar heb k geworsteld om van die sm..vuiligheid af te raken.
Waarvan het 2de jaar ondersteund werd met methadon.
Ik bleef mezelf wijsmaken dat stoppen niet evident was,ik had dat spul gewoon nodig.

6weken dus al 0 opiaten in mijn systeem :duimpje:

Even terug naar mijn topic,

Ik vroeg me eigenlijk af hoelang je nog 'ziek' kan zijn na de stop?

Grtz J.

#2 psychoNUTS

psychoNUTS

Threshold Activity

• Banned
  • Pip
  • 40 posts

Posted 31 August 2012 - 07:31 PM

Huh, ik bedoel dus afbouw uit eigen overweging.

We kunnen het ook over paddestoelen hebben of weet ik veel....

Je weet wel... toadstools -)-)-)-)-)...

#3 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 31 August 2012 - 08:38 PM

Heb zelf geen ervaring met opiaten verslaving, maar wel dichtbij gezien hoe het gaat.

Vraagje, drink je alcohol, gebruik je meds of andere drugs momenteel? Vertel iets meer over je traject tot nog toe, dan kunnen we antwoord op je vraag geven.

#4 psychoNUTS

psychoNUTS

Threshold Activity

• Banned
  • Pip
  • 40 posts

Posted 01 September 2012 - 08:30 AM

Heb zelf geen ervaring met opiaten verslaving, maar wel dichtbij gezien hoe het gaat.

Vraagje, drink je alcohol, gebruik je meds of andere drugs momenteel? Vertel iets meer over je traject tot nog toe, dan kunnen we antwoord op je vraag geven.

Ja,ik drink wel eens een glaasje en ik rook ook piefjes

Traject?
van kwaad naar erger ging ik.

In het begin zag ik mijn maten experimenteren met heroine,iets waar ik destijds een afkeer van had.
Ikzelf ben beginnen experimenteren,weer bij andere mensen,k heb het ervaren en vond t niet echt leuk om 'ziek' te zijn. Op straat mensen binnen 't "milieu" leren kennen en gezien hoe weinig glorie er zit in een opiatenverslaving.

Ik heb m'n beste maat onlangs verloren,'t stond met kop en foto in de krant. Een andere maat van me zit in
de gevangenis,roofmoord gepleegd.

Toen heb ik beseft dat mijn sociale kring in 't "milieu" niet meer was.

Vanaf toen verplichte ik mezelf om te ontwennen,ik wou toen zeker ermee stoppen.
Nu ben ik dus vrij van opiaten,amphetamine's..

't was maar moeilijk te functioneren in het systeem van een opioiide-verslaving.

grtjs J.

#5 DutchPassion

DutchPassion

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 288 posts

Posted 01 September 2012 - 04:13 PM

Heel goed dat je toch die beslissing hebt gemaakt!

#6 DMTroy

DMTroy

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 131 posts

Posted 01 September 2012 - 04:39 PM

Goede beslissing alleen jammer dat het allemaal zo ver heeft moeten komen voordat je dit besefte.

Ik ben verslaafd geweest aan nicotine en ben nu bijna 2 jaar gestopt. Af en toe voel ik dat ik trek heb.

Hoe is het met jou? Voel je af en toe "trek" ?

En als je iemand advies kan geven over opiaten wat zou dat dan zijn?

Groetjes en sterkte, maak wat moois van je leven...

Troy
Na 10 jaar ervaring weet ik nu wat de lompste drug is: NICOTINE!

#7 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 01 September 2012 - 06:32 PM

Ja,ik drink wel eens een glaasje en ik rook ook piefjes

Je vraag was hoe lang je ziek bent na het stoppen met opiaten. Het is niet leuk om te zeggen, maar wat ik heb gezien is dat men vaak de ene verslaving voor de andere inruilt.

Dat is dus van invloed op de duur van het gehele ontwenningstraject. Het is namelijk een hele kunst om je te onttrekken van de sociale kring en gebruik van (andere) middelen die samenhangen met een verslaving.

'Ziek' zijn is nogal een breed begrip in deze context. Het kan de periode van acute detox direct na een opiaten verslaving zijn, maar ook een langere periode erna waarin je probeert een nieuw evenwicht te vinden (in het leven). Daarom mijn vraag of je nog andere middelen gebruikt, want dat heeft daar direct invloed op.

#8 psychoNUTS

psychoNUTS

Threshold Activity

• Banned
  • Pip
  • 40 posts

Posted 01 September 2012 - 07:38 PM

Nee,kgebruik voorlopig niks buiten eens een pief en soms een glas.
Kben verhuisd met bewust doel voor ogen,om mezelf een brake te gunnen.
Gelukkig kan ik bij m'n ma nog wel terecht,zei vangt mij op,zoals ze kan.

bedoel je of ik geestelijke afhankelijkheid voel voor opiaten? Neen,mijn afhankelijkheid was voornamelijk fysiek.
of ik in bepaalde omstandigheden"goesting"krijg? Neen,mijn motivatie tot gebruik tijdens m'n afhankelijkheid was enkel
om de pijn van het verslaafd zijn te verzachten.

Ikzelf raadt niemand aan te experimenteren met horse,of met andere nog meer synthetische opiaten.

Het is zover moeten komen omdat we ons altijd bevinden op 't pad ernaartoe maar met enig bewustwording
en de juiste hulp kan je zelf een ander pad kiezen.

De ene verslaving 'gewoon' vervangen door een ander is niet wat ik wil.
Nu leef ik al 2maanden afgezonderd een beetje bij m'n moeder thuis,kvoel me nog niet helemaal 100%
na 6weken volledig afgebouwd te zijn(lang!) maar ja,de periode dat k gebruikte was ook lang.

grtz J.

#9 psychoNUTS

psychoNUTS

Threshold Activity

• Banned
  • Pip
  • 40 posts

Posted 01 September 2012 - 07:57 PM

Dat is dus van invloed op de duur van het gehele ontwenningstraject. Het is namelijk een hele kunst om je te onttrekken van de sociale kring en gebruik van (andere) middelen die samenhangen met een verslaving.

ja,da's wel breed gezien. Maar als verslaafde zie je de dingen niet echt breed.
alles is zooo een proces,dat werkt op je systeem.
In het begin begrijp je het nog niet maar het duurt niet lang voordat je de negatieve aspecten
gaat ervaren. In hoeverre jij als persoon daar mee omkunt is te bekijken.

Daarom voor iedereen,blijf af van die opiaten ja!

#10 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 01 September 2012 - 10:12 PM

Dat niet zo breed zien snap ik wel ja.

Proberen een gesprek aan te gaan met een verslaafde op straat is niet makkelijk. Om op die manier 'rond te komen' is een kunst waar je heel wat energie aan kwijt bent. Voor een buitenstander is het anders lijkt me, dan zie je juist al datgene wat de persoon zelf ontgaat.

Moeilijke toestand. Zien wat het met je heeft gedaan, dat te accepteren en verder te gaan...

Nu zijn er psychedelica die kunnen helpen als je uit de fysieke verslaving bent, maar het ontwenningsproces nog steeds gaande is. Iboga is de meest effectieve, maar ook drastisch en risicovolle methode.

Delicaat onderwerpje hoor. Normaal gaan de discussies hier over het gebruik van meestal psychdelische middelen op alle manieren. De harde kant van afkicken komt niet zo vaak aan de orde.

#11 psychoNUTS

psychoNUTS

Threshold Activity

• Banned
  • Pip
  • 40 posts

Posted 02 September 2012 - 06:26 AM

Ibogaine, had ik op korte termijn nodig dacht ik maar niet gevonden.

Ik heb me spores aangeschaft,als mij de psilo's lukken,heb ik ook een krachtig medicijn.

Delicaat onderwerpje hoor. Normaal gaan de discussies hier over het gebruik van meestal psychdelische middelen op alle manieren. De harde kant van afkicken komt niet zo vaak aan de orde.

Kheb nog een 2c-btablet in m'n zak zitten,maar ik heb schrik om ze te pakken.
vorige keer een capsule opengedaan en iv,daarna paniek...
Hoe kan ik mezelf stabiel houden tijdens de upcome?zonder paniek,sh** ik pak ze voorlopig nog niet! :acid:

#12 venom

venom

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 227 posts

Posted 29 December 2013 - 08:13 AM

hoe gaat het nu?

#13 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2458 posts

Posted 29 December 2013 - 02:36 PM

PsychoNUTS is gebanned, dus ik verwacht dat je geen antwoord krijgt ;)

#14 venom

venom

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 227 posts

Posted 31 December 2013 - 04:14 AM

aaaiggght :master:

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users