Jump to content

Photo

Verschillende soorten speed / amfetaminem.b.t. euforisch effect

• Please log in to reply
20 replies to this topic

#1 PsychoNut

PsychoNut

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 48 posts

Posted 03 September 2004 - 02:36 AM

Ik heb inmiddels heel wat jaren ervaring met amfetaminegebruik. Aanvankelijk enkel gebruikt om over mijn slaappunt heen te komen op feestjes, en inmiddels in principe zowel dagelijks (ritalin en dextro-amfetamine van de doc, yep => ADHD) als tijdens recreatieve sessies.

Wat mij opgevallen is, is dat er 2 veelvoorkomende soorten (straat-)amfetamine zijn, met verschillend effect op de gemoedstoestand.

Ik maak onderscheid tussen 'praktische speed' en 'happy speed'. Zoals op dit moment bijvoorbeeld, heb ik 2 verschillende porties liggen. Ze hebben praktisch dezelfde geur, maar de een geeft enkel een verhoogde hersenactiviteit / hartslag , terwijl de ander een heerlijk euforisch effect geeft, naast deze 2 basiswerkingen.

--
De 'happy' variant geeft het gevoel alsof de zon altijd schijnt bovenin je hoofd. Je raakt helemaal in je element en voelt je 'on top of the world'. De lucht ziet er mooier uit, en mijn sociale behendigheden worden zwaar versterkt, gewoon simpelweg omdat ik me helemaal in mijn element voel. Voor mijn gevoel stijgt mijn hartslag hier ook minder door.

Wanneer deze amf (in redelijk pure vorm) opdroogt, wordt het meestal een wit-gelig-gekleurd hard steen-achtig geheel, met een redelijke hardheid (als bij was of kaarsenvet in vaste vorm, iets harder..). Kan met een mesje afgeschraapt worden. Brandt iets minder hard in de neus.

--
De 'praktische' variant daarentegen is meer vergelijkbaar (eigenlijk bijna gelijk) met dextro-amfetamine, wat je als volwassene met AD(H)D als alternatief voor Ritalin mag gebruiken (aanrader voor velen! minder 'coke-achtig'-effect +meer dopamine afgifte ipv terugopname-blokkering). De eetlust wordt minder onderdrukt, en sterker nog : ik kan er mee in slaap vallen (ondanks dat mijn hartritme dan nog steeds veel te hoog ligt en ik regelmatig wakker wordt). Het werkt wel net zo concentratie-verhogend, maar niet op de 'prettige' manier.
Deze speed is meestal spierwit, en blijft ook zo na opdroging. Korrelige structuur, ook niet-versneden. Brandt bij hoge puurheid nog harder dan de 'happy' variant. Geur nagenoeg hetzelfde.

---------------------
Ter extra informatie: speed geeft bij mij geen uiterlijke kenmerken als klappertanden, bekkentrekkerij, overdreven droge mond or grote pupillen, hoe veel ik ook tot mij neem. Ook kan ik er redelijk bij eten, wat bij anderen vaak onmogelijk lijkt.

Hoe cru het ook klinkt : amfetamines maken deel uit van mijn leven.
Aan iemand die geen ADHD heeft of er van dichtbij mee te maken heeft, is dit niet goed uit te leggen of juist te ver(ant)woorden.

Amfetamine is in principe niet slopend. De meestal bijkomende levenstijl en niet in-achtneming van verschil in lichaamsfuncties en-signalen wel.

(behalve natuurlijk dat je lever er niet blij mee is, zoals bij bijvoorbeeld ook alcohol het geval is)

---------------------
Methamfetamine is niet in het spel overigens. Deze heb ik 2 maal gehad, en gaf een veel heftiger psychische reactie. Meth is itt tot 'gewone' amph wel schadelijk voor de hersenen, maar is (gelukkig?) niet veel te vinden in NL.

Ik ben ervan overtuigd dat mensen met veel speed-ervaring dit verschil in soorten ook opgemerkt hebben.

Maar kan iemand het verklaren, in chemische zin ? :cigar:

sorry t is een beetje een lang verhaal geworden, maar das mijn manier om iets duidelijk neer te zetten zonder een off-topic discussie te starten ...

#2 C@ndyman

C@ndyman

paddo-palsy

• Members
  • PipPipPip
  • 365 posts

Posted 03 September 2004 - 02:36 PM

dit verhaal klinkt erg bekend...

normaal heb ik witte amphetamine van rond de 20%
en nu heb ik bruin-gelige amphetamine van 58% die tot me verbazing anders werkt (ook al versnijd ik het tot 20%).. deze is meer/langer wakkerhoudend en euphoriser met verder weinig lichamelijke bijwerkingen, terwijl die andere rlx-ter werkt en waar ik nog redelijk goed na slaap..

ik zat zelf ook al te denken aan dexamphetamine, dat schijnt wat sterker te zijn dan dl-amp en met minder lichamelijke bijwerkingen..

maar jammer eigelijk dat ze bij de labtest daar het verschil niet van kunne zien
==========================
De Hollandse PsychoWausssss!

#3 Dhalsim

Dhalsim

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 290 posts

Posted 04 September 2004 - 05:04 AM

De "praktische" speed waar je het over hebt, is hoogstwaarschijlijk inderdaad dextro-amfetamine(-sulfaat), terwijl de andere variant dextro/levo-amfetamine(-sulfaat) is.

Maar verder kunnen ook toevoegingen als methamfetamine, (pseudo-)efedrine en caffeine het effect beinvloeden. En de laatste tijd zijn dit vrij algemene ingredienten van "straatspeed" geworden.

Ik heb BTW ook ADHD en ook bij mij is speed gewoon een noodzakelijk iets om fatsoenlijk te kunnen functioneren.
Iedereen die met beide benen op de grond
staat, staat stil.

#4 Phant0m

Phant0m

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 189 posts

Posted 14 September 2004 - 06:29 PM

nu heb ik bruin-gelige amphetamine van 58%

Posted Image

whehe

#5 wittig

wittig

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 630 posts

Posted 14 September 2004 - 06:59 PM

Damn wat ziet dat er smerig uit :P
Bass! / How low can you go? / Death row, what a brother knows

#6 oma

oma

Totally Engaged

• Donateurs
  • PipPipPipPip
  • 757 posts

Posted 14 September 2004 - 07:12 PM

nee joh, lekker :P
Hm ik heb ook allebei de soorten speed mee mogen maken hehe. En die praktische speed zoals jij dat noemt, is echt niks voor mij, ik wordt er alleen maar geflipt van, rare tics etc.
De euforie bij die happy speed daarentegen is nog beter dan het euforische gevoel van xtc. Damn wat is dat chill, goede herinneringen aan (voelde een keer de liefde door een kussen stromen :P :lol: )

#7 wittig

wittig

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 630 posts

Posted 14 September 2004 - 11:10 PM

edit
Bass! / How low can you go? / Death row, what a brother knows

#8 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 15 September 2004 - 07:09 AM

dat zijn wel mooie kristallen, man.
/me sets it as his new wallpaper.
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#9 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9425 posts

Posted 15 September 2004 - 10:58 AM

dat zijn wel mooie kristallen, man.
/me sets it as his new wallpaper.

Ik dacht dat jij alleen van de Sosa was mind :P

#10 C@ndyman

C@ndyman

paddo-palsy

• Members
  • PipPipPip
  • 365 posts

Posted 15 September 2004 - 02:29 PM

lekker spul he Phantom :P

alleen heb ik zelf tog maar liever die andere.. deze slaap ik gewoon bijna niet op en heeft niet zo van die euforische tintelingen over je lichaam
==========================
De Hollandse PsychoWausssss!

#11 Phant0m

Phant0m

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 189 posts

Posted 15 September 2004 - 06:28 PM

lekker spul he Phantom :P

alleen heb ik zelf tog maar liever die andere.. deze slaap ik gewoon bijna niet op en heeft niet zo van die euforische tintelingen over je lichaam

nee inderdaad die euforische tintelingen zijn een stuk minder aanwezig

#12 BiZaR

BiZaR

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 169 posts

Posted 15 September 2004 - 07:51 PM

OKeej ff mijn meningen geven, heb ook jarenlang speedverslaafd geweest, en ik praat hier over elke dag speed gebruiken, constant door. Het idee van onder speed gelukkig zijn hangt ook van mens tot mens af i mijn mening, geef een depressieve mens speed en hij zakt nog dieper (mijn eigen ervaring). Geef een mens die zich goed voelt in zijn vel speed en die is nog happyer die dag. OKe de eene zal dat happy geveol meschien wel beetje meer oprakelen dan een andere, maar al bij al hangt het van de gemoedstoestand van de mens af. Ook over je idee dat speed niet slopend is? Ga ik helemaal niet mee akkoord. Oke ik kon ook eten en slapen als ik speed genoemn had, het wordt een gewoontewording, maar het sloopt je dus degelijk wel, niet aleen lichamelijk maar ook psychish. Van al die verschillende soorten speed dat je noemt kan ik ze nt allemaal uiteen houden. De enigste verschillen dat ik van vroeger ken is sjot speed en gewone speed, sjot speed ja spreekt voor zich speciale speed om te spuiten, of ie echt zo speciaal is en wat er speciaal aan is moet je mij niet vragen. Anyway kben nu al een heele tijd van de speed af, en ga dat zo houden, gebruik nu sossa dat in mijn opzicht minder kwaad kan, maar ik zal waarschijnlijk wel mis zijn. :P

PS: Babbelkick ofwa? :/

#13 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 15 September 2004 - 10:52 PM

Ook over je idee dat speed niet slopend is? Ga ik helemaal niet mee akkoord.

Volledig mee eens, amphetamine is neurotoxisch, iets dat dingen in je hersens letterlijk "sloopt" moet wel slopend zijn..
Newman: I'm a United States postal worker. George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody? Newman: Sometimes.

#14 Svenson

Svenson

i'm your puppet

• RIP
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1865 posts

Posted 16 September 2004 - 10:01 AM

Me goes voor de kristalletjes
mzzl
Dit is dope!

#15 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 16 September 2004 - 11:39 AM

Me goes voor de kristalletjes

mzzl

vieze yaba junk! :D
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#16 PsychoNut

PsychoNut

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 48 posts

Posted 16 September 2004 - 06:04 PM

OKeej ff mijn meningen geven, heb ook jarenlang speedverslaafd geweest, en ik praat hier over elke dag speed gebruiken, constant door. Het idee van onder speed gelukkig zijn hangt ook van mens tot mens af i mijn mening, geef een depressieve mens speed en hij zakt nog dieper (mijn eigen ervaring). Geef een mens die zich goed voelt in zijn vel speed en die is nog happyer die dag. OKe de eene zal dat happy geveol meschien wel beetje meer oprakelen dan een andere, maar al bij al hangt het van de gemoedstoestand van de mens af. Ook over je idee dat speed niet slopend is? Ga ik helemaal niet mee akkoord. Oke ik kon ook eten en slapen als ik speed genoemn had, het wordt een gewoontewording, maar het sloopt je dus degelijk wel, niet aleen lichamelijk maar ook psychish. Van al die verschillende soorten speed dat je noemt kan ik ze nt allemaal uiteen houden. De enigste verschillen dat ik van vroeger ken is sjot speed en gewone speed, sjot speed ja spreekt voor zich speciale speed om te spuiten, of ie echt zo speciaal is en wat er speciaal aan is moet je mij niet vragen. Anyway kben nu al een heele tijd van de speed af, en ga dat zo houden, gebruik nu sossa dat in mijn opzicht minder kwaad kan, maar ik zal waarschijnlijk wel mis zijn. :D

Goed van je dat je ervan af bent; niet (meer) nodig hebt! (heb je het wel ooit echt nodig gehad?)

Alleen ben ik persoonlijk van mening dat je door sos te gebruiken een heel groot gedeelte van jezelf afvlakt dat uiteindelijk bij 99% van de mensen tot een zwaar psychologisch en sociaal probleem zal leiden. Denk maar eens na over 'vriendenclubjes' waar al jarenlang vast coke gesnatst wordt , bekijk ze eens van ietsje dichterbij... verder geen comment, -> respect als je bij die andere 1% hoort :baby:

Dat euforische effect is inderdaad al snel weg bij dagelijk gebruik. Echter hou ik regelmatig pauzes , en vind ik het wel fijn dit effect de eerste 1 a 2 dagen te mogen voelen ;) (en dit zal overeen komen met het gebruik van de meeste recreatieve gebruikers....).

Trouwens , voor de image posters opzouten met die Meth , die hoort niet in mijn topik :ijsje: (enneh , meth is WEL schadelijk, aangezien die dopamine afgifte stimuleert in gedeelten van de hersenen waar dit itt normale amf werking WEL schadelijk is)

#17 BiZaR

BiZaR

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 169 posts

Posted 16 September 2004 - 06:29 PM

OKeej ff mijn meningen geven, heb ook jarenlang speedverslaafd geweest, en ik praat hier over elke dag speed gebruiken, constant door. Het idee van onder speed gelukkig zijn hangt ook van mens tot mens af i mijn mening, geef een depressieve mens speed en hij zakt nog dieper (mijn eigen ervaring). Geef een mens die zich goed voelt in zijn vel speed en die is nog happyer die dag. OKe de eene zal dat happy geveol meschien wel beetje meer oprakelen dan een andere, maar al bij al hangt het van de gemoedstoestand van de mens af. Ook over je idee dat speed niet slopend is? Ga ik helemaal niet mee akkoord. Oke ik kon ook eten en slapen als ik speed genoemn had, het wordt een gewoontewording, maar het sloopt je dus degelijk wel, niet aleen lichamelijk maar ook psychish. Van al die verschillende soorten speed dat je noemt kan ik ze nt allemaal uiteen houden. De enigste verschillen dat ik van vroeger ken is sjot speed en gewone speed, sjot speed ja spreekt voor zich speciale speed om te spuiten, of ie echt zo speciaal is en wat er speciaal aan is moet je mij niet vragen. Anyway kben nu al een heele tijd van de speed af, en ga dat zo houden, gebruik nu sossa dat in mijn opzicht minder kwaad kan, maar ik zal waarschijnlijk wel mis zijn. :D

Goed van je dat je ervan af bent; niet (meer) nodig hebt! (heb je het wel ooit echt nodig gehad?)

Alleen ben ik persoonlijk van mening dat je door sos te gebruiken een heel groot gedeelte van jezelf afvlakt dat uiteindelijk bij 99% van de mensen tot een zwaar psychologisch en sociaal probleem zal leiden. Denk maar eens na over 'vriendenclubjes' waar al jarenlang vast coke gesnatst wordt , bekijk ze eens van ietsje dichterbij... verder geen comment, -> respect als je bij die andere 1% hoort :baby:

Dat euforische effect is inderdaad al snel weg bij dagelijk gebruik. Echter hou ik regelmatig pauzes , en vind ik het wel fijn dit effect de eerste 1 a 2 dagen te mogen voelen ;) (en dit zal overeen komen met het gebruik van de meeste recreatieve gebruikers....).

Trouwens , voor de image posters opzouten met die Meth , die hoort niet in mijn topik :ijsje: (enneh , meth is WEL schadelijk, aangezien die dopamine afgifte stimuleert in gedeelten van de hersenen waar dit itt normale amf werking WEL schadelijk is)

Idd ga ik mee akkooord wat je over sossa zegt, de groep waar ik in zit is zo er eentje, alhoewel ik wel moet zeggen dat onze sociale kontakten nog vrij goed zijn. Wel moet wel toegeven tegenover onbekenden niet, maar de vreiendenrking is wel hecht. En psychische problemen? Mja hebben we die niet allemaal.

#18 oma

oma

Totally Engaged

• Donateurs
  • PipPipPipPip
  • 757 posts

Posted 16 September 2004 - 06:37 PM

En psychische problemen? Mja hebben we die niet allemaal.

eh nee

#19 PsychoNut

PsychoNut

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 48 posts

Posted 16 September 2004 - 07:17 PM

eh nee

Aha, you're in denial :D

ff serieus -> BiZar : als je serieus denkt dat elke drokz gebruiker psychische problemen heeft, dan moet je mischien eens hulp zoeken in de realiteit ipv de drugs ... not to burst your bubble ofzo :s

#20 BiZaR

BiZaR

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 169 posts

Posted 16 September 2004 - 07:46 PM

eh nee

Aha, you're in denial :D

ff serieus -> BiZar : als je serieus denkt dat elke drokz gebruiker psychische problemen heeft, dan moet je mischien eens hulp zoeken in de realiteit ipv de drugs ... not to burst your bubble ofzo :s

Mja is ieder zen mening, zeg niet echt psychische problemen, maar toch problemen met de realiteit, warrom gebruik je anders drugs? Om je toch ff beter te voelen dan in realiteit nieet soms? :baby:

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users