Jump to content

Photo

Eerste (psychedelische) trip

• Please log in to reply
14 replies to this topic

#1 MXL

MXL

Silent one

• Members
  • 4 posts

Posted 14 August 2012 - 03:08 PM

Beste psychonauten,

ben sinds enige tijd geintrigeerd geraakt door diverse drugs. Vroeger werd mij altijd verteld dat drugs slecht zijn, je eraan verslaafd raakt en er maar beter af kunt blijven. Het klassieke beeld dat van toepassing is op Heroine, Cocaine, e.d..

Naar dergelijke drugs gaan mijn interesses dan ook niet uit... maar ben wel gegrepen door de psychedelische kant van drugs. Tevens door het feit dat enkele hiervan al eeuwenlang worden gebruikt, in diverse culturen. Eigenlijk al eeuwen part of human nature.

Mijn ultieme doel is om meer over mezelf te leren... open staan voor een andere 'view'... maar ik begrijp dat dit voor een eerste trip misschien teveel gevraagd is, en misschien ook niet meteen zou moeten willen forceren.

Waar ik eigenlijk vooral naar op zoek ben is een steuntje in de rug bij mijn eerste onderzoek.

Welk middel? Meest intrigerend lijkt mij LSD. Alternatieven: middelen uit de 2c-serie? Ik heb gelezen dat 2c-i trip goed te sturen is, wat me wel een fijne eigenschap lijkt voor een eerste keer. Anderzijds is het misschien beter om het over je heen te laten komen?
Andere issue is verkrijgbaarheid. Volgens mij zijn zo ongeveer alle middelen die ik bekeken heb illegaal. Ik woon in een klein dorp in Overijssel, dus sja... een makkelijker verkrijgbaar middel scoort een plusje. Ik denk dat LSD vrijwel onvindbaar is?

Ik hoor graag meningen van ervaren psychonauten, waarvoor bij voorbaat dank.

#2 DutchPassion

DutchPassion

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 288 posts

Posted 14 August 2012 - 03:44 PM

Hej, voor dit soort vragen ben je op dit forum aan het juiste adres! :thumbsup:

Wat betreft beschikbaarheid: Wie zoekt zal vinden. Hoe meer jij je er in verdiept, en mensen leert kennen, hoe makkelijker je aan bepaalde middelen kan komen. Laat je drugs ook testen voor je het neemt, op een zegel waar lsd op zou moeten zitten kunnen ook hele andere stoffen zitten.
LSD is, naar mijn mening, in een lage dosis (nog onder de 100 microgram) geschikt voor een eerste psychadelische ervaring. Ook daarom is testen handig, je weet ong. hoeveel er op je zegel zit.

Wat betreft verkrijgbaarheid is er maar 1 echt antwoord: truffels. Deze kun je gewoon legaal kopen in smartshops en ik vind ze zeer psychadelisch.
Andere legale smartshop producten vind ik niet echt aan te raden voor de eerste psychadelische ervaring, salvia is te kort en heftig, san pedro of peyote cactus gaat mischien wel wat te diep voor een eerste ervaring (hangt ook weer v.d. dosis af) en voor het innemen hiervan is ook wel wat toewijding vereist.

Met psychadelica kun je zeker dingen over jezelf leren, maar dat zou ik inderdaad niet willen forceren. De voordelen worden vanzelf duidelijk lijkt me. Mijn eerste truffeltrips waren vooral heeeeeel erg veel lol en enorme lachkicks. Pas later merkte ik mijn veranderd bewustzijn op. Ik was wel vrij jong toen (16 jaar), ik weet niet hoe oud jij bent?

Zorg in ieder geval dat de set en setting 100% in orde zijn, erg belangrijk! Niet doen als je echt twijfelt, wat zenuwachtigheid kan wel.
Als je verder helemaal geen ervaring met wat voor middel dan ook heb kan ik ''uit je bol'' (boek) aanraden. Sommige psychonauten van dit forum zullen dat niet met mij eens zijn, maar voor een beginnende tripper vind ik dit een uitstekende handleiding, voor verantwoord en veilig gebruik. Later, als je meer tripervaring hebt zul je merken dat je het niet met alles van de schrijvers eens zult zijn.

Ik zal vast nog iets vergeten zijn, maar als je vragen hebt, stel ze op dit forum! Daar is het voor, liever dat je iets 3x vraagt voor je het echt begrijpt, dan dat je maar wat aan gaat zitten kloten met onbekende middelen.

En veel plezier met je eerste psychadelische ervaring! Het kan best serieus zijn/diep gaan, maar vergeet vooral niet, dat het ook erg leuk en vooral mooi kan zijn :hartje:

#3 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6342 posts

Posted 14 August 2012 - 03:50 PM

Aan je instelling zal het zeker niet liggen.

Als je eerst (rustig) wil kijken wat een psychedelische ervaring is zou ik inderdaad 2C-B of 2C-I aanraden. Ben zelf ook met 2C-I begonnen. Maar LSD is ook zeker geen verkeerd middel om mee te beginnen. Paddestoelen zou ook een optie kunnen zijn, maar dan raad ik je zeker aan minder dan een halve portie te nemen.

De eerste drie middelen zijn inderdaad illegaal, wat de beschikbaarheid wat bemoeilijkt, maar truffels kan je nog steeds bij de smartshop halen. Of zelf paddestoelen kweken is ook niet te ingewikkeld, mits je je goed in leest. En je eerste trip op zelf gegroeide stoeltjes lijkt me een heel mooi iets.

Andere 2C's zijn nog wel online verkrijgbaar, net als een aantal tryptamines.

Maar welk middel je ook uit eindelijk kiest, ik denk dat de clue vooral in een goede voorbereiding en een bescheiden dosis ligt en niet zo zeer welk middel.

En overigens Welkom! :)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#4 ecstatic soul disaster

ecstatic soul disaster

Connaisseur de la musique

• Members
  • PipPipPipPip
  • 972 posts

Posted 14 August 2012 - 04:06 PM

Mijn ultieme doel is om meer over mezelf te leren...

Dan zal je verbaasd zijn hoe goed psychedelica je daarbij kunnen helpen, mits je ze op een manier gebruikt die met dat doel overeenkomstig is. Zoek vooral zelf uit welk middel jou het meest aanspreekt, elk middel werkt bij elke persoon overigens anders. Kijk op DHPedia of op Erowid, je vindt zeker wel wat en sommige dingen zijn zo beschikbaar.
omgekeerd gaat ook

#5 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7675 posts

Posted 14 August 2012 - 06:29 PM

De meerderheid van mijn vroege ervaringen zijn met paddestoelen geweest. Alhoewel ik paddenstoelen wel enigszins onvoorspelbare psychedelica vind, ligt mijn hart na zo'n twaalf jaar ervaring met psychedelica nog steeds bij paddestoelen. Truffels zijn niet illegaal en verkrijgbaar en doen hetzelfde als paddestoelen in principe.

Eén keer raden wat ik zou aanraden? LSD duurt denk ik te lang voor een eerste keer (maar ach, alles is te overkomen).

:)

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#6 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 14 August 2012 - 08:21 PM

Meeste van die dingen zijn allemaal stuurbaar genoeg en moooi en leuk genoeg als de dosis niet te hoog is. 2c-i is moet ik zeggen wel een heel goede starter als je die kan vinden. Paddo's zijn heel interessant, maar diep, dan zou je met truffels direct met 't zwaardere stuff beginnen. Op zich nix mis mee eigenlijk. Gewoon nie te veel nemen voor een eerste keer
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#7 MXL

MXL

Silent one

• Members
  • 4 posts

Posted 15 August 2012 - 12:30 AM

Amai, veel reacties, meer dan ik had mogen hopen. :)
Ik zal proberen stuk voor stuk te reply-en.

Wat betreft verkrijgbaarheid is er maar 1 echt antwoord: truffels. Deze kun je gewoon legaal kopen in smartshops en ik vind ze zeer psychadelisch.Andere legale smartshop producten vind ik niet echt aan te raden voor de eerste psychadelische ervaring, salvia is te kort en heftig, san pedro of peyote cactus gaat mischien wel wat te diep voor een eerste ervaring (hangt ook weer v.d. dosis af) en voor het innemen hiervan is ook wel wat toewijding vereist. Met psychadelica kun je zeker dingen over jezelf leren, maar dat zou ik inderdaad niet willen forceren. De voordelen worden vanzelf duidelijk lijkt me. Mijn eerste truffeltrips waren vooral heeeeeel erg veel lol en enorme lachkicks. Pas later merkte ik mijn veranderd bewustzijn op. Ik was wel vrij jong toen (16 jaar), ik weet niet hoe oud jij bent?Zorg in ieder geval dat de set en setting 100% in orde zijn, erg belangrijk!

Sja, truffels... een plus is inderdaad dat ze legaal zijn, maar van wat ik gelezen heb kunnen ze ook vrij heavy zijn. Is dat wel handig?
En wat ik ook een nadeel vindt is hoe die 'troep' te nuttigen... net zoals met paddo's. Thee zetten en meer van die dingen.. ben nooit handig geweest in de keuken. ;) Liever een middel met minder gebruiksaanwijziging en cleaner om te nuttigen.

En mijn leeftijd is 29 jaar...

Aan je instelling zal het zeker niet liggen.Als je eerst (rustig) wil kijken wat een psychedelische ervaring is zou ik inderdaad 2C-B of 2C-I aanraden. Ben zelf ook met 2C-I begonnen. Maar LSD is ook zeker geen verkeerd middel om mee te beginnen. Paddestoelen zou ook een optie kunnen zijn, maar dan raad ik je zeker aan minder dan een halve portie te nemen.De eerste drie middelen zijn inderdaad illegaal, wat de beschikbaarheid wat bemoeilijkt, maar truffels kan je nog steeds bij de smartshop halen. Of zelf paddestoelen kweken is ook niet te ingewikkeld, mits je je goed in leest. En je eerste trip op zelf gegroeide stoeltjes lijkt me een heel mooi iets.Andere 2C's zijn nog wel online verkrijgbaar, net als een aantal tryptamines. Maar welk middel je ook uit eindelijk kiest, ik denk dat de clue vooral in een goede voorbereiding en een bescheiden dosis ligt en niet zo zeer welk middel.En overigens Welkom! :)

Het juiste middel kiezen is natuurlijk maar een deel van het hele verhaal... maar lijkt me wel de eerste stap.
Is er een trip-report van je eerste 2c-i trip? Ben eigenlijk wel benieuwd.

En begrijp ik nu goed dat de 'onbekendere' 2c's in Nederland legaal zijn? Dus bijvoorbeeld 2c-p is legaal? Even afgezien van de eigenschappen deze chemical en of dit een juiste keuze zou zijn.

Mijn ultieme doel is om meer over mezelf te leren...

Dan zal je verbaasd zijn hoe goed psychedelica je daarbij kunnen helpen, mits je ze op een manier gebruikt die met dat doel overeenkomstig is. Zoek vooral zelf uit welk middel jou het meest aanspreekt, elk middel werkt bij elke persoon overigens anders. Kijk op DHPedia of op Erowid, je vindt zeker wel wat en sommige dingen zijn zo beschikbaar.

DHPedia had ik nog niet uitgespit. Erowid had ik al gevonden... ook al veel gelezen over/van Sasha Shulgin en andere iconen vwb psychedelische drugs.
Wat me overigens ook verbazingwekkend vindt is dat veel van de psychadelica onder hard drugs wetgeving valt. Zelfs in een land als Nederland... hoe meer ik lees, hoe minder ik snap waarom dit zo is. Anyway, ik ga te ver offtopic.

De meerderheid van mijn vroege ervaringen zijn met paddestoelen geweest. Alhoewel ik paddenstoelen wel enigszins onvoorspelbare psychedelica vind, ligt mijn hart na zo'n twaalf jaar ervaring met psychedelica nog steeds bij paddestoelen. Truffels zijn niet illegaal en verkrijgbaar en doen hetzelfde als paddestoelen in principe. Eén keer raden wat ik zou aanraden? LSD duurt denk ik te lang voor een eerste keer (maar ach, alles is te overkomen). :)

Snapinho, had al een aantal posts van je gelezen... en kwam tot de conclusie dat ik me in veel gevallen kon verenigen met jouw standpunt.
Hoelang duurt een paddo trip? DHPedia zegt dat de trip ongeveer 3 uur aanhoudt. LSD? 8 a 12 uur... lees ik dat goed? Lijkt mij behoorlijk lang.

Meeste van die dingen zijn allemaal stuurbaar genoeg en moooi en leuk genoeg als de dosis niet te hoog is. 2c-i is moet ik zeggen wel een heel goede starter als je die kan vinden. Paddo's zijn heel interessant, maar diep, dan zou je met truffels direct met 't zwaardere stuff beginnen. Op zich nix mis mee eigenlijk. Gewoon nie te veel nemen voor een eerste keer

Paddo's zijn dieper... in de zin van meer mindfucks? Of is het meer op jezelf gekeerd, in jezelf gericht, dan 2c-i?

#8 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6342 posts

Posted 15 August 2012 - 07:52 AM

Hoelang duurt een paddo trip? DHPedia zegt dat de trip ongeveer 3 uur aanhoudt. LSD? 8 a 12 uur... lees ik dat goed? Lijkt mij behoorlijk lang.

De duur van een paddotrip is ongeveer 3 tot 6 uur. Dit is afhankelijk van de hoeveelheid die je gebruikt, de set en setting, maar ook van je eigen lichaam en hoeveel je van tevoren gegeten hebt. Het duurt doorgaans ongeveer 30 minuten voordat de eerste effecten merkbaar worden. Dit wordt in de regel gevolgd door een piek van 2 tot 5 uur, waarna de hevigste effecten redelijk snel verdwijnen. Een trip heeft vaak een golvend karakter: de intensiteit van de ervaring varieërt met de tijd.

Dus het duurt minimaal drie uur, maar kan ook 6 uur duren.

Persoonlijk vind ik dat fenethylamine een minder mindfuck geven dan tryptamines, maar ik vind een mindfuck juist een interessant fenomeen.

2C-B, 2C-I, 2C-T-2, 2C-T-7 zijn de enige verboden 2C's (in NL), dus de overige zijn niet illegaal.

En ik heb helaas geen tripreport geschreven van mijn eerste trip, maar op tripreport sectie op de DHPedia kan je naar het middel van keuze gaan en dan staan er wellicht een aantal reports onder het kopje "Eerste kennismakingen".

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#9 DutchPassion

DutchPassion

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 288 posts

Posted 15 August 2012 - 11:11 AM

Truffels hoef je geen thee van te zetten hoor, je kan ze gewoon zo (op een lege maag) eten. Ze zijn alleen wel vrij vies vind ik..
En je kan altijd gewoon met een halve portie beginnen.
Bedenk dat als je een nog legale 2c gaat bestellen dat je ook een zeer nauwkeurige weegschaal nodig hebt, en moet weten hoe je hier mee om moet gaan

#10 Videlic

Videlic

Nederlandse pussy

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1425 posts

Posted 15 August 2012 - 11:53 AM

Ja eet ze gewoon uit de hand en spoel weg met wat water, zo makkelijk is het. Thee ervan zetten is ook simpel, pannetje op laag vuur, portie truffels erin, eventueel thee/citroen/honing toevoegen, 20 minuten laten staan, opdrinken en eventueel de restjes erbij oppeuzelen. Eitje.

Truffels kunnen wat chaotisch zijn, in de zin van, dat je telkens vergeet wat nou eigenlijk ook alweer je plan was, of chaotische associatieve gedachtegangen, maar dat kan juist erg vermakelijk zijn. Kies een mooie dag, ga naar buiten in de bossen of duinen ofzo, neem niet teveel en dan moet het wel goed komen.

Life is too interesting to be bored.

#11 DutchPassion

DutchPassion

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 288 posts

Posted 15 August 2012 - 01:36 PM

De eerste keer dat je een bepaald middel doet zou ik altijd thuis doen en niet in de natuur, omdat je dan nog niet weet wat je ´´behoeften´´ zijn in de trip. Als je al een keer truffels gedaan hebt kun je natuurlijk de natuur in gaan. Maar dat is persoonlijk

#12 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 15 August 2012 - 03:41 PM

Eigenlijk is bijna alles een geschikt middel (behalve die echt langdurig werkende dingen als DOM enzo) zolang de setting en set goed zitten en de dosis niet te hoog is. Maar goed, 2c-i is wellicht de makkelijkste van alle voorgestelde dingen.
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#13 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9403 posts

Posted 15 August 2012 - 06:11 PM

2c-i is wellicht de makkelijkste van alle voorgestelde dingen.

Niet de makkelijkste om aan te komen.

Als je voor het eerst een echte trip zou willen ervaren gaat mijn keus toch ook uit naar een kleine portie paddenstoelen of truffels.
Mijn eerste keer was met 1gr kaalkopjes. Elk uur 1/3 van gegeten. Kwam zo zeer mild opzetten en was met een paar vrienden en 1 nuchtere (maar ervaren) sitter.

Zorg inderdaad dat je in een vertrouwde omgeving bent en dat je je gewoon goed voelt. Geen deadlines of afspraken voor de dag er na etc.

#14 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7675 posts

Posted 16 August 2012 - 01:59 PM

De meerderheid van mijn vroege ervaringen zijn met paddestoelen geweest. Alhoewel ik paddenstoelen wel enigszins onvoorspelbare psychedelica vind, ligt mijn hart na zo'n twaalf jaar ervaring met psychedelica nog steeds bij paddestoelen. Truffels zijn niet illegaal en verkrijgbaar en doen hetzelfde als paddestoelen in principe. Eén keer raden wat ik zou aanraden? LSD duurt denk ik te lang voor een eerste keer (maar ach, alles is te overkomen). :)

Snapinho, had al een aantal posts van je gelezen... en kwam tot de conclusie dat ik me in veel gevallen kon verenigen met jouw standpunt.

Thanks. :)

Ik zou zeggen dat een paddo-trip tussen de vier en zes uur duurt. LSD 10 tot 12 uur voordat je je weer een beetje baseline voelt. LSD duurt inderdaad vrij lang, dus daar moet je wel zin in en tijd voor hebben. Veel korter dan de gemiddelde duur van een paddo-trip vind je niet zo snel, me dunkt.

Ik ben het op zich ook wel met wolf eens, maar ik denk ook dat als je je goed hebt ingelezen, bewust bezig bent met je trip en ervoor zorgt dat de omstandigheden zo optimaal mogelijk zijn, het uiteindelijk niet eens per se hoeft uit te maken. Ik ben zelf erg fan van paddestoelen, dus dan is het ook niet raar dat ik ze zou aanraden.

Ik denk dat paddo's, samen met LSD en mescaline, dé klassiekers zijn en daarom ook juist wel weer geschikt zijn voor een eerste keer. Heb je meteen een soort standaard waar je andere trips mee kunt vergelijken. ;)

Paddestoelen kunnen 'zwaar' zijn in de zin van onvoorspelbaar (het ene moment voel je je redelijk nuchter, terwijl je er 1 minuut later helemaal NIKS meer van snapt), en dat het allemaal behoorlijk diep kan zijn, in introspectief, metafysisch, filosofisch, existentieel opzicht. Ook mindfucks inderdaad. Vooral mentaal zijn paddo's erg interessant vind ik, terwijl ze ook veel visueel spektakel kunnen bieden, op een manier die ik met andere psychedelica een stuk minder ervaar.

Anyway, dit is mijn mening, en ik ben al sinds mijn eerste trip zo'n twaalf jaar geleden nog steeds een groot fan van paddo's. Afgelopen weekend weer totaal overrompeld door een hele bijzondere leerzame ervaring, dus het blijft voor mij erg interessant en ook vernieuwend.

Tot zover deze promo. :)

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#15 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 16 August 2012 - 06:44 PM

Heb al vier of vijf jaar geen shrooms meer gebruikt, hehe.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users