Champix / Vareniclinemiddel tegen rook verslaving
Posted 15 July 2012 - 09:42 PM
https://en.wikipedia...iki/Varenicline
Hoor best goede verhalen erover, het lukt mezelf niet om niet te roken als ik onder invloed ben (nuchter lukt dit wel). Zit eraan te denken om dit middel misschien uit te proberen (heb al een voorschrift).
>> Regels DHP << (klikbaar)
- Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
- Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.
Posted 16 July 2012 - 12:07 AM
Posted 16 July 2012 - 12:53 AM
- Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.
Posted 16 July 2012 - 06:05 PM
In a 2006 randomized controlled trial sponsored by Pfizer, after one year the rate of continuous abstinence was 10% for placebo, 15% for bupropion and 23% for varenicline
Ik heb een tijdje bupropion geslikt, en hoewel dat dus bijna tegenovergesteld werkt, moest ik echt niet denken aan een peuk. Ben al 5 jaar gestopt, maar tijdens het slikken daarvan walgde ik van het idee, terwijl ik er normaal prima eentje op zou kunnen steken als ik daar zin in zou hebben.
Posted 16 July 2012 - 06:26 PM
Posted 16 July 2012 - 08:11 PM
@mind: heb je al geprobeerd om te stoppen zonder hulpmiddelen?
ik bedoelde trouwens gewoon als tryout, niet als permanente manier om te stoppen met roken...
Posted 23 August 2012 - 09:09 AM
Posted 25 August 2012 - 08:15 AM
Posted 26 August 2012 - 02:31 AM
Varenicline is a partial agonist of the α4β2 subtype of the nicotinic acetylcholine receptor. In addition it acts on α3β4 and weakly on α3β2 and α6-containing receptors. A full agonism was displayed on α7-receptors.[12]
Acting as a partial agonist varenicline binds to, and partially stimulates, the α4β2 receptor without producing a full effect like nicotine. Thus varenicline does not greatly increase the downstream release of dopamine. Due to its competitive binding on these receptors, varenicline blocks the ability of nicotine to bind and stimulate the mesolimbic dopamine system, akin to the action of buprenorphine in the treatment of opioid addiction.[13]
Varenicline also acts as an agonist at 5-HT3 receptors, which may contribute to mood altering effects of varenicline.[14]
Ben gekapt met nemen na anderhalve week. De drang om te roken wordt wel minder maar ik had anderhalve week amper geslapen. Wat een zooi zeg.
Had eerst niet door dat het kwam door dit medicijn, lekker dom. Gelukkig me vriendin wel.
v'din: Hoe lang heb je al geen goede nacht meer slaap gehad
le moi: uhm ongeveer anderhalve week.
v'din: en hoe lang neem je die champix al?
le moi: ongeveer anderhalve week.
v'din: ..
Toen niet genomen en meteen 16 uur geslapen.
Posted 26 August 2012 - 10:22 AM
Posted 26 August 2012 - 11:06 AM

Posted 26 August 2012 - 11:34 AM
Het is erg duur (60 euro voor een starterspakket van 2 weken, 28 pillen) en heeft ook erg veel bijeffecten (misselijkheid enzo). En je wordt er niet high van als je dat zoekt.
DutchPassion:
Denk je dat ik die dure troep voor de lol neem ofzo? En ik heb heel vaak naturel geprobeerd te stoppen. En ik haat roken, tis veelste duur en 9 van de 10 keer vind ik het eigenlijk niet eens lekker.
Kansloze reactie.
Posted 26 August 2012 - 12:12 PM
Posted 26 August 2012 - 12:13 PM
Posted 26 August 2012 - 01:01 PM
Die misselijkheid komt vrijwel zeker door het 5ht3 agonisme.
Een meer selectieve stof zou dan eventueel uitkomst kunnen bieden.
Zelf rook ik al jaren heel af en toe en heb geen problemen om niet te roken.
Maar als een middels als dit sommige mensen die hier wel veel moeite mee hebben kan helpen, dan waarom niet?
(in minds geval hielp het dus totaal niet, wel jammer en zonde)
Posted 26 August 2012 - 03:24 PM
Mind, het was geen aanval ofzo hoor. Ik heb persoonlijk gewoon iets tegen de cultuur dat overal een pil voor moet zijn.
Ik snap denk ik wat je bedoelt, sommige medicijnen worden wel te makkelijk prescribed en pillen zijn geen cure tegen alles maar als je bijvoorbeeld een bacteriƫle infectie hebt neem je toch ook Antibioticum?
Posted 15 August 2014 - 03:45 AM
Champix werkt heel erg goed. Bijna geen afkickverschijnselen alleen die hypersctiviteit en die misselijkheid als je t slikt is kut maar je kan snel afkicken.
Posted 12 September 2014 - 09:23 AM
persoonlijk heb het ook geprobeerd maar ben met champix gestopt vanwege echt enorme misselijkheid en sufheid ervan..
Moest het te doen zijn dan had ik volgehouden maar ik lag elke dag misselijk op de zetel. Maar hoor ook succesverhalen dus zal wel erg persoonlijk zijn
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users