Jump to content

Photo

Champix / Vareniclinemiddel tegen rook verslaving

• Please log in to reply
17 replies to this topic

#1 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 15 July 2012 - 09:42 PM

Iemand ervaring met Champix?
https://en.wikipedia...iki/Varenicline

Hoor best goede verhalen erover, het lukt mezelf niet om niet te roken als ik onder invloed ben (nuchter lukt dit wel). Zit eraan te denken om dit middel misschien uit te proberen (heb al een voorschrift).
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#2 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 16 July 2012 - 12:07 AM

wil je dit gebruiken om te stoppen met roken, of om te kijken of het de lust om te roken weg haalt?
A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#3 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 16 July 2012 - 12:53 AM

Nouja in het laatste geval dan stop ik ook met roken.

• Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#4 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 16 July 2012 - 06:05 PM

In a 2006 randomized controlled trial sponsored by Pfizer, after one year the rate of continuous abstinence was 10% for placebo, 15% for bupropion and 23% for varenicline

Ik heb een tijdje bupropion geslikt, en hoewel dat dus bijna tegenovergesteld werkt, moest ik echt niet denken aan een peuk. Ben al 5 jaar gestopt, maar tijdens het slikken daarvan walgde ik van het idee, terwijl ik er normaal prima eentje op zou kunnen steken als ik daar zin in zou hebben.
Verbing weirds language.

#5 The_Imagizer

The_Imagizer

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 308 posts

Posted 16 July 2012 - 06:26 PM

Iemand die ik ken gebruikte champix om te stoppen met roken, het werkte heel goed volgens hem. Je zou je heel ziek gaan voelen als je toch nicotine binnenkrijgt, dus of je nu zin hebt of niet, een belonend gevoel krijg je er niet meer van...

#6 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 16 July 2012 - 08:11 PM

aparte manier om te stoppen...

@mind: heb je al geprobeerd om te stoppen zonder hulpmiddelen?

ik bedoelde trouwens gewoon als tryout, niet als permanente manier om te stoppen met roken...
A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#7 d0gmaz

d0gmaz

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 198 posts

Posted 23 August 2012 - 09:09 AM

Werkte voor mij heel goed totaal geen drang om te roken! alleen werd ik er wel kots misselijk van als ik het nuchter nam, eerst iets eten scheelt aanzienlijk in de misselijkheid maar het bleef wel aanwezig.

#8 Static Search

Static Search

Glossolalia

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1049 posts

Posted 25 August 2012 - 08:15 AM

ik had geen enkel positief effect bij varenicline ..wel bij bupropion en baclofen , en die laatste werkt ook als een goeie drug omdat gerelateerd is aan ghb en benzos en dat merk je wel bij hogere doseringen..100 - 200mg..bupropion gaf me een stimulerende werking..waarbij varenicline niks doet en baclofen koste me maar 62 cent voor 50 10mg pillen

#9 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 26 August 2012 - 02:31 AM

Varenicline is a partial agonist of the α4β2 subtype of the nicotinic acetylcholine receptor. In addition it acts on α3β4 and weakly on α3β2 and α6-containing receptors. A full agonism was displayed on α7-receptors.[12]

Acting as a partial agonist varenicline binds to, and partially stimulates, the α4β2 receptor without producing a full effect like nicotine. Thus varenicline does not greatly increase the downstream release of dopamine. Due to its competitive binding on these receptors, varenicline blocks the ability of nicotine to bind and stimulate the mesolimbic dopamine system, akin to the action of buprenorphine in the treatment of opioid addiction.[13]

Varenicline also acts as an agonist at 5-HT3 receptors, which may contribute to mood altering effects of varenicline.[14]

Ben gekapt met nemen na anderhalve week. De drang om te roken wordt wel minder maar ik had anderhalve week amper geslapen. Wat een zooi zeg.
Had eerst niet door dat het kwam door dit medicijn, lekker dom. Gelukkig me vriendin wel.

v'din: Hoe lang heb je al geen goede nacht meer slaap gehad
le moi: uhm ongeveer anderhalve week.
v'din: en hoe lang neem je die champix al?
le moi: ongeveer anderhalve week.
v'din: ..

Toen niet genomen en meteen 16 uur geslapen.

#10 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 posts

Posted 26 August 2012 - 10:22 AM

Best een stevige upper dus? Zou er op die manier nog iets functioneels uit te halen zijn?

#11 DutchPassion

DutchPassion

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 288 posts

Posted 26 August 2012 - 11:06 AM

Hmm, ik vind eigenlijk dat stoppen met roken gewoon uit je zelf moet komen. Maar toch, voor sommige mensen kunnen zulke middelen wel het verschil maken tussen wel een keer of nooit stoppen, en dat is dan wel weer goed natuurlijk. Zelf geen ervaring mee, ik ben een jaar geleden gestopt door gewoon enkel niet meer te roken :duimpje: (wat een beetje uit de mode lijkt te raken :glare: )

#12 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 26 August 2012 - 11:34 AM

Immad:
Het is erg duur (60 euro voor een starterspakket van 2 weken, 28 pillen) en heeft ook erg veel bijeffecten (misselijkheid enzo). En je wordt er niet high van als je dat zoekt.

DutchPassion:
Denk je dat ik die dure troep voor de lol neem ofzo? En ik heb heel vaak naturel geprobeerd te stoppen. En ik haat roken, tis veelste duur en 9 van de 10 keer vind ik het eigenlijk niet eens lekker.
Kansloze reactie.

#13 DutchPassion

DutchPassion

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 288 posts

Posted 26 August 2012 - 12:12 PM

Mind, het was geen aanval ofzo hoor. Ik heb persoonlijk gewoon iets tegen de cultuur dat overal een pil voor moet zijn.

#14 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 posts

Posted 26 August 2012 - 12:13 PM

"High" hoeft niet, langer helder wakker kunnen zijn en verder gewoon normaal functioneren kan soms wel handig zijn.

#15 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9430 posts

Posted 26 August 2012 - 01:01 PM

^ daar zijn veel betere uppers voor dan dit soort middelen.

Die misselijkheid komt vrijwel zeker door het 5ht3 agonisme.
Een meer selectieve stof zou dan eventueel uitkomst kunnen bieden.

Zelf rook ik al jaren heel af en toe en heb geen problemen om niet te roken.
Maar als een middels als dit sommige mensen die hier wel veel moeite mee hebben kan helpen, dan waarom niet?

(in minds geval hielp het dus totaal niet, wel jammer en zonde)

#16 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 26 August 2012 - 03:24 PM

Mind, het was geen aanval ofzo hoor. Ik heb persoonlijk gewoon iets tegen de cultuur dat overal een pil voor moet zijn.

Ik snap denk ik wat je bedoelt, sommige medicijnen worden wel te makkelijk prescribed en pillen zijn geen cure tegen alles maar als je bijvoorbeeld een bacteriƫle infectie hebt neem je toch ook Antibioticum?

#17 dietjuh

dietjuh

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 30 posts

Posted 15 August 2014 - 03:45 AM

Champix werkt heel erg goed. Bijna geen afkickverschijnselen alleen die hypersctiviteit en die misselijkheid als je t slikt is kut maar je kan snel afkicken. 

#18 venom

venom

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 227 posts

Posted 12 September 2014 - 09:23 AM

persoonlijk heb het ook geprobeerd maar ben met champix gestopt vanwege echt enorme misselijkheid en sufheid ervan..

Moest het te doen zijn dan had ik volgehouden maar ik lag elke dag misselijk op de zetel. Maar hoor ook succesverhalen dus zal wel erg persoonlijk zijn

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users