Jump to content

Photo

Instabiele ecstacy- en speedmarktTrimbos

• Please log in to reply
16 replies to this topic

#1 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 14 July 2012 - 02:55 PM

http://www.trimbos.n...--en-speedmarkt

Het aantal acute gezondheidsincidenten met verschillende soorten drugs blijft stabiel. Het aantal incidenten na gebruik van GHB is nog steeds hoog. Dit blijkt uit het Jaarbericht 2011 van het Drugs Informatie en Monitoring Systeem (DIMS) en de Factsheet 2011 van de Monitor Drugsincidenten. Vanwege het 20-jarig bestaan van het DIMS bevat het Jaarbericht 2011 ook een uitgebreidere terugblik op de marktontwikkelingen van de afgelopen 20 jaar.

De ecstasymarkt was in 2011 danig in beroering: vier mensen stierven tengevolge van het gebruik van (onder meer) met PMMA vervuilde ecstasypillen. Daarnaast zorgde de hoge dosering van een aantal pillen voor (gezondheids-)problemen. De gemiddelde dosering is gestegen van 70 mg MDMA per pil rond 2005 naar boven de 100 mg in 2011. In 2011 heeft het DIMS tweemaal gewaarschuwd voor deze ontwikkelingen. Hoewel er relatief weinig ecstasy-incidenten op de SEH-afdelingen van ziekenhuizen en bij de ambulancediensten binnenkomen, is wel bij meer dan tweederde sprake van een matige of ernstige intoxicatie (bron: Factsheet MDI).

Ook de speedmarkt was in 2011 instabiel en is dat medio 2012 nog steeds. De aangeleverde samples bevatten in 2011 gemiddeld 30% amfetamine, een afname ten opzichte van 2010.Toen bevatte een sample gemiddeld 40% amfetamine. In 2011 bevatte 10% van de aangeleverde speedsamples (sporen van) 4-methylamfetamine, een potentieel gevaarlijke stof. In 2011 zijn enkele mensen overleden ten gevolge van met 4-methylamfetamine vervuilde speed. Het DIMS heeft in 2011 intern gewaarschuwd voor deze ontwikkeling. Inmiddels is 4-methylamfetamine op lijst I van de Opiumwet geplaatst. De verwachting is dat dit leidt tot een afname van vervuiling van speed met deze stof.

'Designer drugs'
Nieuwe psychoactieve stoffen, ook wel legal highs, research chemicals of designer drugs, staan volop in de belangstelling. De bekendste middelen in deze groep drugs zijn mefedron, methoxetamine en Spice. De stoffen duiken wel op bij het DIMS, maar veel minder dan andere drugs. Het lijkt erop dat deze stoffen in Nederland nauwelijks voet aan de grond krijgen. Nederlandse gebruikers kiezen mogelijk liever voor bekende drugs waarvan ze de effecten en risico's kennen dan voor onbekende stoffen waarvan het gebruik mogelijk nog riskanter is dan bij ‘klassieke’ drugs.

http://www.trimbos.n...aarbericht-2011
http://www.trimbos.n...incidenten-2011
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#2 hN3

hN3

Certainly Active

• Admin
  • PipPip
  • 191 posts

Posted 15 July 2012 - 07:57 AM

Ja, het was geen best pep jaar, dat 2011!
Ronald Reagan
"I now have absolute proof that smoking even one marijuana cigarette is equal in brain damage to being on Bikini Island during an H-bomb blast."

#3 francois

francois

franswa

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1065 posts

Posted 15 July 2012 - 10:38 AM

....vooralsnog 2012 ook niet helaas..
Hoe is het!
Helemaal waus van de saus!

#4 Elentherelien

Elentherelien

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 825 posts

Posted 20 July 2012 - 07:22 PM

Weet niet in hoeverre dit relevant is voor het hele land maar in mijn omgeving zijn de xtc pillen al een tijd lang minder zwaar aan het worden, waar we vorig jaar rond deze tijd nog 220mg hadden, is het nu afgezwakt naar ongeveer 150mg en word het al met al lastiger te krijgen.

#5 Bomba

Bomba

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 528 posts

Posted 20 July 2012 - 09:52 PM

zow, wist niet dat pep zo vervuild is/was. al gebruik ik het (gelukkig dan maar) al een hele tijd niet meer.

Wat een wereld...

#6 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9428 posts

Posted 20 July 2012 - 09:52 PM

waar we vorig jaar rond deze tijd nog 220mg hadden, is het nu afgezwakt naar ongeveer 150mg

Nou, 220 of 150mg klinkt anders allebei best hoog. Dacht dat pillen gemiddeld meestal 80-120mg waren.

#7 The_Imagizer

The_Imagizer

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 308 posts

Posted 21 July 2012 - 08:01 AM

is het ook, volgens europese statistieken (hoogste ooit waren die blauwe in '96, mensen spreken er nog van, en dat was 160mg). Momenteel in belgië is de tendens echter wel dit jaar: bijna niets, of kloppen krijgen. De kloppen zijn roze aapjes waar de bedoeling is dat er 150mg in zit. er zit jammer genoeg ook wel mpa/mppa in volgens mij :/

#8 ecstatic soul disaster

ecstatic soul disaster

Connaisseur de la musique

• Members
  • PipPipPipPip
  • 972 posts

Posted 21 July 2012 - 08:12 AM

er zit jammer genoeg ook wel mpa/mppa in volgens mij :/

bedoel je pma/pmma?
omgekeerd gaat ook

#9 The_Imagizer

The_Imagizer

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 308 posts

Posted 21 July 2012 - 08:19 PM

inderdaad, excuses, zattigheid :/

#10 Neurofruit

Neurofruit

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 115 posts

Posted 21 July 2012 - 09:15 PM

Die rode eekhoorns/witte speakers/gele triforces (zelfde drukker) zijn volgens mij vrij verspreid over het land verkrijgbaar. Misschien dat het in het oosten en noorden minder is. Die liggen allemaal zo tussen de 180 en 200.

#11 hN3

hN3

Certainly Active

• Admin
  • PipPip
  • 191 posts

Posted 22 July 2012 - 04:07 AM

Bij gebrek aan betrouwbare en goede drugs, zoeken we dus gewoon andere bronnen. (en eten en slapen we een keertje lekker bij ... nix mis mee ^ ^)

Fuck die drugs maffia anyway.
Ronald Reagan
"I now have absolute proof that smoking even one marijuana cigarette is equal in brain damage to being on Bikini Island during an H-bomb blast."

#12 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7698 posts

Posted 23 July 2012 - 06:09 PM

Ik had helemaal niet het idee dat er iets mis is met de XTC-markt. Als er pillen van 150 mg. MDMA te verkrijgen zijn en mensen voeren dat aan als argument dat het minder goed gaat met de markt, dan kijken de gebruikers van ELK.ANDER.LAND je met grote ogen aan (en nee, niet dankzij de ekstusie ;) )

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#13 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 23 July 2012 - 06:18 PM

Dit bedoel je et een knipoog? Lijkt me dat ze doelen op de veranderingen in de markt en de uitschieters naar boven toe maar dat snapte je zelf ook wel.

Fuck die drugs maffia anyway.

Ja, maar dat is een logisch gevolg van de wetten die politici maken. Dus fuck mensen die deze wetten maken en in stand houden, en daarmee de criminaliteit groot maakt, het Justitiële systeem overbelast en de volksgezondheid schade toebrengt.
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#14 XtodaC

XtodaC

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 558 posts

Posted 20 August 2012 - 10:34 AM

Nergens last van met de kwaliteit van Amphs.
Know your source ;)

En 150 mg, is nog steeds hartstikke veel hoor.
Maar ligt natuurlijk ook aan de kwaliteit van de MDMA.
Heb wel eens geteste pillen op 117 mg gehad, die gewoon echt niet fijn waren.
Tegenover pilen van 97 mg, die weer heel lekker vielen.

En dit was niet op 1 avond, alleen door mij, beargumenteerd. Maar door meerdere mensen en ervaringen.
Dus cijfertjes zeggen ook niet alles!

Zo waren de hardste XTC pillen die ik ooit heb geslikt (HD/Harley Davidsons) 'maar' 146 mg.
Dit tegenover JK'tjes van 172 mg, die echt niet zo hard waren hoor!

Alle pillen zijn destijds getest bij de testservice van de Grift in Arnhem (IrisZorg nu)

#15 DutchPassion

DutchPassion

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 288 posts

Posted 20 August 2012 - 06:26 PM

Toch vraag ik mij altijd af waar dit soort verchillen vandaan komen, in principe zou je in de zelfde setting op evenveel mdma ook ong. even hard moeten gaan.
Ik hoor ook wel eens mensen zeggen, ik heb pillen met alleen mdma erin, maar toch ga ik fijner van pure mdma...
Het lijkt me sterk dat het feit dat het in een pilletje zit, zo'n groot verschil aan het effect geeft?
Of mischien toch kleine hoeveelheden andere stoffen waar niet op getest word ofzo?

#16 Marnix

Marnix

Silent one

• Members
  • 18 posts

Posted 17 September 2012 - 07:25 PM

Misschien gewoon tolerantie?

#17 SuperFunker

SuperFunker

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 634 posts

Posted 17 September 2012 - 10:28 PM

MDMA is MDMA. De dosering is belangrijk, hoe hard het gestampt is of dat het poeder is. Maar er is echt geen verschil tussen de MDMA's oid... De MDMA in je harley is hetzelfde als die in je JK'tje.
Mensen vergeten echter heel vaak de set en setting mee te nemen in hun ervaring. En dat kan heel veel verschil uitmaken.

Er zit vaak geen andere psycho-actieve stof in pillen. Wel vulmiddelen/bindmiddelen en kleurstof en dergelijke. Maar die hebben echt geen effect.

Heb wel eens geteste pillen op 117 mg gehad, die gewoon echt niet fijn waren.
Tegenover pilen van 97 mg, die weer heel lekker vielen.

--> Set en setting...

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users