Jump to content

Photo

slechte N2O tripweet iemand een oplossing?

• Please log in to reply
18 replies to this topic

#1 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2056 posts

Posted 08 July 2012 - 02:13 PM

Hallo,

een vriend van me heeft regelmatig lachgas gebruikt vroeger en kon daar dan ook altijd van genieten. ongeveer een half jaar geleden hebben we een 3 klapper gedaan (3 caps in 1 ballon), tijdens die trip zag hij alles in t rood, hij schrok hier van en flipte toen een beetje omdat hij even dacht het een blijvend effect zou zijn. daarna had hij zichzelf voorgenomen om geen 3 klappers meer te doen.

nu heeft hij de laatste tijd dat hij tijdens een ballonnetje nemen overweldigd wordt en bad gaat. het is zelfs zo erg dat hij soort van flashbacks krijgt van die eerdere trip en bang is dat alles weer rood is, soms is dat zo, soms ook niet, maar als het niet zo is ervaart hij vaak het ballonnetje als overweldigend, soms is dat al na 1 keer in en uit ademen, dus aan de hoveelheid zal het niet liggen.

herkent iemand dit en weet iemand wat er aan gedaan kan worden om t weer chill te laten worden voor hem?

ik heb hem zelf aangeraden om er ff voorlopig vanaf te blijven, hier was hij het mee eens, maar hij vind het jammer, omdat hij er voorheen heel relaxed op ging.

alle tips e.d. zijn welkom.

groeten
A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#2 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2403 posts

Posted 08 July 2012 - 02:44 PM

Loopt z'n leven verder wel lekker of kan het door externe negatieve ervaringen beinvloed zijn?

Persoonlijk zou ik zeggen dat even niet en daarna misschien weer rustig opbouwen qua dosering het beste zou moeten werken. Het zou ook permanent kunnen zijn; zelf "kan" ik vrijwel geen wiet/hasj meer gebruiken, omdat ik er op een negatieve manier super hard op ga. Dit is zo sinds m'n eerste paddotrip en is nooit meer veranderd, ondanks dat ik denk ik maar zo'n 10x hasj/wiet gebruikt heb in m'n leven.

#3 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2056 posts

Posted 08 July 2012 - 03:06 PM

hij zit nu ff in een tussenin fase, hij heeft even geen werk, weet niet wat voor een opleiding hij precies wil doen, woont nog thuis bij zn ouders waar hij weg wil, maar dat lukt op dit moment ff niet. hij zegt dat dit soort dingen hem wel storen, aan de andere kant belet hem dat niet in het hebben van chille acid en 2c-b trip, zou het kunnen dat die dingen zo een impact kunnen hebben op N2O en niet op andere soorten psychedelica?
A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#4 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2403 posts

Posted 08 July 2012 - 03:15 PM

Het zou een combinatie van die aan de trip externe factoren en klassieke pavlov-conditionering kunnen zijn? Klinkt niet onlogisch eigenlijk.

#5 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 08 July 2012 - 03:27 PM

Als ie het echt graag weer wil doen, verander de setting.
Verbing weirds language.

#6 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9408 posts

Posted 08 July 2012 - 04:04 PM

tijdens die trip zag hij alles in t rood, hij schrok hier van en flipte toen een beetje omdat hij even dacht het een blijvend effect zou zijn

Een vriend van me had dit ooit toen hij onder paddo's lachgas nam.
Hij sprong toen ineens op en racede van de trap (zeer stijle en redelijk hoge trap). Wij schrokken ons de ^!@#$% en zijn achter 'm aan gerent.
Gelukkig ging het toen wel weer. Ik weet niet of hij sinds dien nog lachgas heeft gedaan.

#7 azgaza

azgaza

Gotchic

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1115 posts

Posted 08 July 2012 - 04:54 PM

Ik heb een periode consequent een half jaar lang gehad dat elke keer als ik lachgas combineerde met LSD dat het resultaat vreselijke bad trips opleverde; wel heel anders dan hoe jouw vriend omschrijft. Bij mij was het een combi van hele heftige negatieve mindfucks (o.a. dat iedereen al uren dood was en ik te hard zat te trippen om door de hebben dat ik al uren met lijken aan het chillen was, of dat ik net realiseerde dat iedereen dood was, dat ik zelf dood was of dat ik zou verdwijnen als ik m'n ogen dicht deed. Ook hele realistische hallucinaties dat men vrienden dood waren, opgehangen of open gezaagd.) Bij mij had het te maken met een trauma dat ik recent daarvoor op liep betreffende dode kittens; voornamelijk met het moment dat ik realiseerde 'shit het is dood'; bij mij ging het over toen het trauma verwerkt was, tevens had ik toen een paar maanden nauwelijks geen lachgas gedaan.

Dat is tevens ook mijn tip voor je vriend, even een paar maanden niet doen en dan na een tijd kijken of het in een andere setting ooit weer gaat?
Aliens take me home.
Tune up, turn around, drop in.

#8 Bomba

Bomba

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 528 posts

Posted 08 July 2012 - 06:51 PM

semi-offtopic, je krijgt toch maar 1,5 a 2 caps max in je longen, wat is het nut van drie in 1 ballon?

Wat een wereld...

#9 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9408 posts

Posted 08 July 2012 - 06:57 PM

^ waarom zou je alles tegelijk in je longen doen?

Je kunt rustig in en uit ademen tot je het gewenste effect bereikt hebt. En dan eventueel weer wat meer bij nemen uit de ballon.

#10 RealityReality

RealityReality

Silent one

• Members
  • 4 posts

Posted 09 July 2012 - 10:56 AM

Ik heb zo ook wel is paar keer bad gegaan op n2o. Verschrikkelijk harde deja-vu's krijgen en dan denken van "als ik nu niet net hetzelfde doe als ik deed een minuut geleden, dan heb ik het hele universum naar de klote gedaan omdat alles niet meer klopt. Kheb me er gewoon overgezet en nadien geen last meer van gehad. Wel nog deja vu's gekregen maar gewoon mee gelachen.

#11 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2056 posts

Posted 09 July 2012 - 05:19 PM

dank jullie voor de replys, ik zal hem dit topic laten lezen, misschien kan hij er wat mee.

@immad: ik denk zelf ook idd iets van conditionering is geworden, aangezien hij zelfs al het nare gevoel kan krijgen als hij een hijs of 2 heeft genomen van de ballon.

@bomba: je blijft inderdaad, wat dreamer zegt, in en uitademen. reken maar dat er een groot verschil is tussen 2 en 3 caps, daarbij kun je tussendoor ook nog eventjes een beetje zuurstof happen en daarna weer doorgaan...

@feroxium: hoe zie jij het veranderen van de setting voor je? we hebben het zelfs buiten gedaan, maar dat mocht niet baten, we luisteren tijdens de trips naar d&b/dubstep ik weet niet wat voor muziek er anders chill bij kan zijn?

#12 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2403 posts

Posted 09 July 2012 - 05:54 PM

Hoe vaak doet hij N2O?

#13 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2056 posts

Posted 09 July 2012 - 06:34 PM

de laatste tijd 1x per week ongeveer.

#14 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2403 posts

Posted 09 July 2012 - 06:46 PM

Dat is wel een mooie frequentie om de associatie in stand te houden. Misschien (tijdelijk) terugschroeven naar 1x / maand oid?

#15 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 09 July 2012 - 07:03 PM

@feroxium: hoe zie jij het veranderen van de setting voor je? we hebben het zelfs buiten gedaan, maar dat mocht niet baten, we luisteren tijdens de trips naar d&b/dubstep ik weet niet wat voor muziek er anders chill bij kan zijn?

Dubstep, daar heb je het al. :P

Bij mij hielp het met paddestoelen heel erg om na 5x bad te gaan binnen, het weer eens buiten te doen in de natuur. MDMA voelde juist weer totaal niet lekker op feestjes, maar thuis in alle stilte was het prima. Na wat wisselen en proberen en switchen maakt het me nu niet zoveel meer uit en voelt alles overal weer goed, moest gewoon het patroon doorbreken en ervaren dat het niet aan het middel lag.

Maar goed, N2O trekt je zo van de aardbol af, dat de setting misschien wel helemaal niet zo veel uitmaakt.
Verbing weirds language.

#16 leipe wimpie

leipe wimpie

leipe staartjes

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4744 posts

Posted 09 July 2012 - 09:52 PM

eet deze gozert vlees? is zijn vit. B12 op pijl?

Ik eet weinig vlees en na een avondje lachgas is de koek op en vind ik het zeker 1 a twee maanden niet cool meer, daarom doe ik het sowieso bijna niet meer.

Ik heb inmiddels sowieso wel het meeste gezien met n2o volgensmij.... alleen in combo met andere drugs heeft t nog wat, met keta had ik laatst wel een turbo-openbaring, maar toen ik bijkwam zag ik dat ik niet alleen in de kamer was en ineens voelde ik me soortvan beschaamd alsof ik in het openbaar had zitten masturberen, ookal was dit niet zo, het was te intens en te diep om met deze mensen te delen, en sowiesio... ik wist toch niet meer wat er gebeurd was :P .. volgensmij PRECIES het zelfde als altijd met lachgas, maar dan anders. Anyway... het bijzondere lijkt er voor mij wel een beetje af te zijn, mede omdat ik het lichamelijk echt zware shit vind.

ohja muziek, dat is idd nog wel fet met lachgas, maar dan zou ik persoonlijk voor muziek met iets meer verassingen gaan dan dubstep.... dat lijkt me eerlijk gezegd zo'n beetje de minst interessante muziek voor lachgas...
Posted Image T h e N a t i v e A l i e n.
- Je suis le nomade qui marche la nuit, et qui attends le jour, et l'oublie. -

#17 DutchPassion

DutchPassion

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 288 posts

Posted 29 July 2012 - 01:15 PM

Denk dat het inderdaad te maken heeft met associatie. Een tijdje (of hele tijd) niet meer doen, en de intensiteit van de ervaring laten vervagen zal vast helpen. En anders geen lachgas meer? er zijn genoeg andere middelen lijkt me...
Ik zelf doe geen paddo's meer omdat mijn laatste trips allemaal niet echt interresant meer zijn. Geen lachkicks, geen inzichten, vooral erg vaag en chaotisch. Een trip hoeft niet altijd lachten gieren brullen te zijn, maar het moet wel engigsinds leuk blijven.

#18 Ozymandias

Ozymandias

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 73 posts

Posted 17 September 2012 - 03:56 PM

Als ik n2o gebruik ervaar ik de laatste tijd steeds donkerdere trips. Al weet ik niet of ik het bad gaan kan noemen. Naast dat het heel overweldigend is en duister is het niet echt beangstigend. Op het moment dat ik een ballon neem wat altijd is als ik al onder invloed ben van wat anders word ik direct zover weggetrokken uit de realitet dat ik al het besef van alles verlies. Vervolgens besta ik in een rood groene blokje wereld die eerst nog als menselijk overkomt maar steeds weer gereincarneerd word en bij elke reinvarnatie word die duisterder en hij schijnt oneindig duisterder te kunnen worden. En op gevenmoment in deze oneindigheid kom ik weer bij.

#19 Dreamtime

Dreamtime

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 68 posts

Posted 04 October 2012 - 06:00 PM

Wat er hier gebeurt is dat hij een ontzettend intense ervaring heeft gehad, en dat omstandigheden die lijken op het trauma hem letterlijke flashbacks geven.

Hij wordt high op nitrous, zijn trauma wordt getriggerd, hij krijgt een herbeleving en dit lokt een paniekaanval uit.

Wat te doen, het beste is een bundeling van de al gegeven goede adviezen:

Even een poos van het gas af, maand of twee, dan als hij moed heeft verzameld de ervaring weer aangaan, en, nou komt het, als hij een hebeleving krijgt z'n best doen om niet bang te worden. Als hij erin slaagt niet bang te worden zal hij zien dat dee herbeleving onschadelijk is, en dan is de blokkade opgeheven. Hij is nu vooral bang voor de angst, dat moet doorbroken worden en dan zal hij ervaren dat lachgas veilig is. Als je tussendoor lucht neemt sperelt de ervaring zich enkel tussen de oren af. Enorm spectaculair, maar onschadelijk.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users