Jump to content

Photo

DutchPassion stelt zich voor

• Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 DutchPassion

DutchPassion

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 288 posts

Posted 19 June 2012 - 01:09 PM

Goedendag allemaal,
Mijn naam is Dutch Passion en ik kom uit Nijmegen. Ik gebruikte voor het eerst truffels toen ik 16 was, en vond dit een geweldige ervaring. De dag daaarna voelde ik mij herboren.
Rond mijn 17de had ik veel problemen op school (maar ook daar buiten). Ik blowde in die tijd heel veel. Ik kwam toen in een soort ''fuck the world'' stemming en ging vaker xtc gebruiken en soms ook pep of coke, die laatste maar een paar keer overigens.
Tot mijn eerste lsd trip. Ik was 17 en realiseerde mij dat ik eigenlijk totaal geen behoefte heb aan pep en coke en dagelijks blowen. Daarnaast zag ik weer de schoonheid van het leven in, en ervaarde een intens geluk nu te mogen bestaan. Ik was toen in een bos en voelde me enorm verbonden met de natuur en eigenlijk het gehele universum. Een prachtige en zeer nuttige ervaring. Deze trip heeft mij echt veranderd. Pep en coke heb ik nooit meer gedaan, stoppen met roken en veel blowen (met tabak) duurde wat langer. Maar vanaf die trip ben ik in ieder geval begonnen met mijn leven te beteren.
Nu ben ik 19 en ben gestopt met roken, blowen doe ik 1 of 2 keer per week en alleen puur, soms in vakanties wat vaker, en in drukke periodes minder. Drinken doe ik vrijwel nooit, en als ik drink drink ik niet veel. Daarnaast gebruik ik enkel psychadelica. Ik maak af en toe een reis om meer over mezelf en mijn omgeving te leren. Ik zie om me heen dat enkele vrienden (die een soortgelijke jeugd hebben meegemaakt) psychadelica zien als een soort wondermiddel, dat hun leven beter zal maken. Toch zie ik bij hun geen enkele verandering in hun dagelijks bestaan. Ze roken nog steeds, zuipen nog steeds vaak en veel, en hebben ook niet echt plannen om aan hun toekomst te werken. Als zij bijvoorbeeld paddo's doen is het vooral een avond dikke space en heel veel lol. Op zich is daar niks mis mee, maar ik zelf neem dan toch liever de tijd om bijvoorbeeld een uurtje te mediteren, om de echte innerlijke reis in gang te zetten. Na mijn eerste echte leerzame trips zag ik psychadelica ook zo. Het had mij immers dingen laten realiseren die ik anders nooit, of veel later gerealiseerd had. Nu ben ik er echter achter gekomen dat de enige die verandering in je dagelijks leven kan brengen, jij zelf bent. Ik gebruik nu enkel psychadelica om mij aanwijzingen te geven, en op een andere manier dan normaal tegen dingen aan te kijken. Psychadelica zijn geen wondermiddelen, als je iets wilt veranderen of bereiken in je leven moet je dat echt zelf doen. Ze kunnen je alleen de weg laten zien.

Ondertussen heb ik vrij veel ervaring met psychadelica: paddo's, lsd, lsa, san pedro en peyote, 2cb en nog wel meer.

Ik vind dit een ontzettend leerzaam forum, waar ik veel informatie vandaan haal!
En niet alleen over de middelen zelf, maar ook jullie mening in bijvoorbeeld te topics over gezondheid en psychoses vind ik heel erg interessant.

Groeten,

DutchPassion

#2 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1011 posts

Posted 19 June 2012 - 01:22 PM

Welkom! Verantwoord en bewust gebruik van psychoactieve middelen kan ik altijd wel waarderen :duimpje:
The wisest mind has something yet to learn

#3 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6413 posts

Posted 19 June 2012 - 01:25 PM

Welkom op het forum.

Heb je ook al eens tegen je vrienden proberen te zeggen dat ze psychedelica ook op een andere manier kunnen gebruiken? Als een gids ipv amusement?

:dhp:

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#4 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2458 posts

Posted 19 June 2012 - 02:12 PM

Welkom! Verantwoord en bewust gebruik van psychoactieve middelen kan ik altijd wel waarderen :duimpje:

Welkom! En dit^

#5 DutchPassion

DutchPassion

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 288 posts

Posted 19 June 2012 - 02:21 PM

Ik ben zelf dus ook erg voor bewust en verantwoord gebruik, helaas zie ik toch maar al te vaak mensen die maar wat aankloten, en volstrekt niet de gevolgen op langere termijn kunnen inschatten. jammer vind ik dat, want dat verpest het ook een beetje voor mensen die wel verantwoord en bewust willen gebruiken. Maarja dat is meestal zo...

Welkom op het forum.Heb je ook al eens tegen je vrienden proberen te zeggen dat ze psychedelica ook op een andere manier kunnen gebruiken? Als een gids ipv amusement?:dhp:

Ik heb het er meerdere malen over geprobeert te hebben, en ze zeggen wel dat ze snappen wat ik bedoel, maar vervolgens gaan ze toch weer verder op de oude en vertrouwde manier.
Een voorbeeld, een vriend van me (J) heeft vaak paddo's. Hij weegt nooit af maar neemt zo maar een portie op het oog, soms meerdere soorten door elkaar. Laatst had hij een cake gebakken met daarin gedroogd paddo poeder. Hij en een andere vriend hebben die gehele cake samen opgegeten. Dat kan dus goed een grammetje of 10 gedroogd zijn geweest per persoon, omdat J vrolijk zijn gehele oogst in die cake heeft gegooit. J ging bad, maar verder niks ernstigs ( behalve een uitzinnig harde space), die andere vriend (D) ging ontzettend bad, en is vervolgens in een of andere apatische toestand terecht gekomen waar hij pas 24 uur na inname weer uit is gekomen (inclusief 12 uur slaap). Die jongen heeft werkelijk waar een uurtje of 12 gewoon niet gereageerd. Hij kon helemaal niks meer, niks drong tot hem door. Hij kon niet eens praten of lopen, laat staan reageren. Ik heb J al verscheidene malen gewaarschuwd dat je paddo's gewoon niet op het oog kan inschatten hoe veel het is. Pas nu drint het een beetje tot hem door, dat hij ECHT een weegschaal moet kopen. Tot overmaat van ramp waren ze met zn 2en in een donker bos, zonder nuchter iemand. Toen J mij belde dat het helemaal fout ging, ben ik met een andere vriend , die wel verstandig met drugs om kan gaan, zo snel mogelijk daarheen gegaan om hun uit de brand te helpen. Ik ben blij dat we dat gedaan hebben, er hadden echt zieke dingen kunnen gebeuren...
Het lijkt wel of ze de ernst van dit soort gebeurtenissen niet in kunnen schatten

#6 shroomie

shroomie

Silent one

• Members
  • 8 posts

Posted 15 August 2012 - 06:17 PM

Jammer dat het zo moest gaan, maarja wel veel van geleerd....

#7 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 15 August 2012 - 06:51 PM

Hey, goede intro, had 'm gemist blijkbaar. Welkom op 't forum, ik zie dat je 't al naar je zin hebt.
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#8 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6413 posts

Posted 06 September 2012 - 08:55 PM

Kwam net dit topic weer tegen, misschien interessant;
Psychonauten in Nijmegen, check in plz

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

0 user(s) are reading this topic