Jump to content

Photo

Colombian Devil's BreathVice docu over Scopolamine

• Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 killerfish

killerfish

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 327 posts

Posted 07 June 2012 - 09:22 PM

Ik kwam net deze docu tegen:

http://www.vice.com/...U60QUnOPu2gfQdy

En da's dus een documentaire over scopolamine in Colombia. Wat ik niet wist was dat je van scopolamine een soort van willoze zombie kunt worden en dat ze het gebruiken om bijvoorbeeld iemand zo ver te krijgen zijn creditcardgegevens aan de personen te geven.

Vind het wel een vette docu

#2 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 08 June 2012 - 02:02 PM

Had er ook al over gehoord op SAB. Die verhaaltjes doen ook in Venezuela al jaren de ronde en zijn volgens mij vooral berust op bullshit.
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#3 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9425 posts

Posted 08 June 2012 - 02:45 PM

^ heb je de docu gezien?

Ik vond het wel indruk- en angstwekkend.

#4 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 08 June 2012 - 02:51 PM

Ow, ik dacht dat het naar een artikel verwees dat ik recent had gelezen. Zal 'm dan maar bekijken, maar goed, in Venezuela gaan daar wilde verhalen over rond, maar dan ook over voodoo en hekserij enzo ... dusja
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#5 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9425 posts

Posted 08 June 2012 - 03:27 PM

In de docu worden zowel slachtoffers als daders geïnterviewd.

Ze zeggen ook dat er eigenlijk alleen in Colombia op grote schaal dit soort misdrijven worden gepleegd.

#6 SuperFunker

SuperFunker

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 634 posts

Posted 08 June 2012 - 05:15 PM

Hoe schatten jullie het waarheidsgehalte hiervan in?

#7 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 17 February 2013 - 08:15 PM

Wat ik ervan begrepen (die docu van vice) is dat scopolamine een extract is dature brugmansia. Daarnaast dat het effect is dat iemand ogenschijnlijk normaal functioneert, maar daarbij alles doet wat hem of haar wordt gesuggereerd. Maw, cognitief functioneert het nog, maar dingen als zelfbewustzijn en eigen wil zijn latent geworden.

Op het eerste gezicht dacht ik, broodje aap verhaal. Maar de docu gaat serieus op het onderwerp in en het is zeker geen ancient aliens bewijsvoering. Het enige wat ontbreekt is dat ze iemand het spul doseren, maar gezien de vermoedelijke risico's zou zoiets erg onverantwoord zijn.

Denk dat de mensen die hier baat bij hebben liever niet willen dat de rest van de wereld weet wat het is en hoe het werkt.

#8 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1011 posts

Posted 17 February 2013 - 11:29 PM

Bizar. Maar begrijp ik nou goed dat ze beweren dat alleen ruiken al voldoende zou zijn? Dat lijkt me toch sterk? Het is wel in flink lage doseringen actief, maar dat je op die manier iemand voldoende zijn bewustzijn kunt laten verliezen lijkt me sterk.

General antiemetic use: 0.3 to 0.65 mg administered IV, intramuscularly or subcutaneously every 6 to 8 hours as needed.

Post-operative nausea and vomiting use: apply one scopolamine 1.5 mg transdermal disc behind the ear the evening before the scheduled surgery. The disc should remain in place for 24 hours after surgery before discarding.

Onderstaande van wikipedia vond ik overigens vrij grappig :D

Tijdens een van de opnamens voor het BNN-programma Try Before You Die namen presentator Sander Lantinga en zijn crew een scopolaminepil om luchtziekte tijdens een paraboolvlucht te voorkomen. De pil bevatte volgens het Medisch Tuchtcollege te Amsterdam een tienvoudige [5]hoeveelheid scopolamine en de BNN-medewerkers ondergingen een Bad trip.[6]

The wisest mind has something yet to learn

#9 DutchPassion

DutchPassion

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 288 posts

Posted 18 February 2013 - 07:50 PM

haha droog :rolleyes: Zal weel een flinke baddie zijn geweest dan :!:

#10 Claviceps

Claviceps

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 166 posts

Posted 19 February 2013 - 12:00 PM

Hoe schatten jullie het waarheidsgehalte hiervan in?

In deze aflevering van Scam City is nog een voorbeeld te vinden. Het idee achter Scam City is dat de presentator naar verschillende landen gaat en daar allerlei scams probeert te exposen.

“Scientists do not speak in absolutes, they present the results that support the hypothesis and the tolerance for error.”

#11 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1011 posts

Posted 19 February 2013 - 03:06 PM

Wel onverwachts dat ze zo rustig blijft zitten en alles even rustig uitlegt.

Zullen ze afhankelijk van de intentie verschillende doseringen gebruiken? Ik bedoel, dat er middelen zijn - en dat scopolamine er daar één van is - die je binnen enkele minuten buiten bewustzijn kunnen brengen is niks nieuws, maar dat scopolamine je bij bepaalde doseringen alles laat doen wat iemand van je vraagt zonder dat je daar enkele uren later ook nog maar iets van herinnert is wel andere koek. Ik vraag me af of het, als dat waar is, om een redelijk ruime range gaat qua dosering. Kun je daar gewoon voor kiezen of moet je geluk hebben dat je de juiste dosis te pakken hebt voor je slachtoffer? En als dit zo makkelijk gaat verbaast het me eigenlijk wel dat dit nog niet overal ter wereld wordt toegepast. Best wel scary shit eigenlijk.
The wisest mind has something yet to learn

#12 leipe wimpie

leipe wimpie

leipe staartjes

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4744 posts

Posted 02 March 2013 - 09:40 AM

ik denk dat je wel soortvan ervaring met hypnosetechnieken moet hebben en dat het bij verschillende culturen anders werkt, in NL zijn mensen misschien te droog/cynisch/nuchter.

Okok, ik ga t eerst wel ff kijken.

"INVALID CONTENT SPECIFIED"

Nou, vette docu joh! Beetje kort misschien...
Posted Image T h e N a t i v e A l i e n.
- Je suis le nomade qui marche la nuit, et qui attends le jour, et l'oublie. -

#13 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9425 posts

Posted 02 March 2013 - 10:12 AM

^ je doet iets verkeerd knul.

Anders hier:

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users