Jump to content

Photo

Changa receptsplit uit 'gegroet'

• Please log in to reply
28 replies to this topic

#21 Thenanjossem

Thenanjossem

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 44 posts

Posted 14 October 2017 - 01:01 PM

😂😂😂 thanks voor de feedback

Bij mijn eerste kennismaking met changa zat er zelfs blauwe lotus bij. Zal wel met de Australische omgeving te maken hebben gehad. De halve aboriginal glimlachte wel geheimzinnig... ��

#22 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 14 October 2017 - 06:24 PM

Changa is een relatief nieuw fenomeen, dus ik denk niet dat er überhaupt gesproken kan worden van een traditioneel recept.

Zoals eerder al gepost, is het een product dat uit Australië komt en alles je het dan toch over een "traditioneel" recept wilt hebben, dan heeft elke DMT source naast acacia ook niks met Changa te maken.

In mijn definitie bevat Changa tenminste DMT (van welke source dan ook) en een MAOi component, de rest staat open voor persoonlijk voorkeuren, voornamelijk om het rook gemak te verbeteren, maar niet noodzakelijk.

Vanuit harm-reduction, zijn misschien niet alle kruiden even geschikt als toevoeging. Zo ben ik het met Dreamer eens dat ik vind dat Salvia niet in Changa thuis hoort, maar dat is persoonlijk. Passiebloem daarin tegen, is een bron voor MAOi's, dus past prima thuis in Changa. Calea ternifolia doet voor mij niet veel, dus zie niet waarom dit enige negatieve interactie moet hebben de overige componenten.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#23 Bal0n

Bal0n

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 256 posts

Posted 15 October 2017 - 05:22 PM

Nouja, opzich slaat het wel ergens op. De combinatie van de twee zou best interessant kunnen zijn, maar ik zou het dan geen changa willen noemen.

#24 Thenanjossem

Thenanjossem

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 44 posts

Posted 15 October 2017 - 08:14 PM

In m'n vrienden kring noemen we het elfjeskruid. Wat een vertaling is van hoe de aboriginal het noemde toen ik het pijpje aangeboden kreeg down under. Volgens hem waren droomkruiden overal op de wereld en had iedere stam of streek z'n eigen ingrediënten. Hij zag het als transportmiddel naar de oermoeder waar z'n voorouders verblijven.
Waar je antwoorden vindt. Hij vertelde mij dat hij van een andere native uit Zuid-Amerika had geleerd dat salvia ook een rol speelt bij zijn voorouders. Ik geloof eerlijk gezegd wel in dat universele idee....

#25 Thenanjossem

Thenanjossem

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 44 posts

Posted 28 October 2017 - 10:41 AM

Afgelopen dagen changa gerookt zowel met als zonder Salvia. Salvia vertraagt voor m'n gevoel de trip. Als ik Salvia puur rook zit ik binnen enkele seconden in m'n kindertijd

#26 Xplore

Xplore

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 57 posts

Posted 02 November 2017 - 08:54 PM

Changa is bedacht/ontdekt rond 2003/2004. Daar hebben Aboriginals en Zuid Amerikanen behoorlijk weinig tot niets mee te maken, laat staan dat 'oude' tradities er iets mee van doen hebben :) . De leuke verhalen zijn een vorm van 'marketing'. Verder is het meer een concept dan een onwrikbaar recept. DMT+MAO, verwerkt in een rookbaar kruid, je kunt toevoegen wat je leuk vindt of waarvan je verwacht dat het voor jou of de gebruiker iets aan de ervaring toevoegt. Dat is meer een set & setting verhaal dan een concreet recept.  Je kunt nog naar hartenlust een eigen bijdrage leveren aan iets wat ooit als 21ste eeuwse psychedelische traditie gezien zal worden ;)

#27 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 03 November 2017 - 08:53 AM

"Salvia vertraagd de trip". Bedoel je dan dat de trip langer lijkt te duren, of dat het langer duurt voordat je iets merkt?

Salvia staat bekend dat het behoorlijk je perceptie van tijd kan veranderen, zou dit niet kunnen zijn wat je daadwerkelijk ervaart?

Welke hoeveelheden salvia voeg je toe? En is het blad of extract?

Verder helemaal mee eens wat Xplore zegt.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#28 Thenanjossem

Thenanjossem

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 44 posts

Posted 04 November 2017 - 09:58 AM

Ik heb het gevoel dat het langer duurt, begint direct. Ik maak zo'n 25 tot 30 gram per keer waarvan 2 0f 3 gram blad. Niet versterkt oid.

#29 Thenanjossem

Thenanjossem

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 44 posts

Posted 04 November 2017 - 09:59 AM

En waar het vandaan komt... Mijn eerste keer was op bali

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users