Jump to content

Photo

Changa receptsplit uit 'gegroet'

• Please log in to reply
28 replies to this topic

#1 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 06 June 2012 - 09:37 PM

Caapi leaf bereiden en dan je mengels in vodka leggen en de dmt er laten intrekken. Roken met een dry bong.

Dit vind ik wel een erg summiere uitleg. Kun je wat meer uitleggen over het 'bereiden' van caapi?
En wat is een 'dry bong' precies?

Ik zou trouwens geen vodka nemen, dat duurt erg lang om te drogen en verdampt ook niet helemaal schoon denk ik.
Beter de boel mengen in wat aceton en dat goed laten uitdampen.

Klinkt verder wel als een interessant recept, toch ooit eens zoiets proberen te maken.

In veel recepten op internet staat vodka, in een pinned topic op dmt-nexus staat er zelf nog een argumentatie waarom het beter is. Het heeft echt heel weinig vloeistof nodig. Op een schaaltje (bv petrischaaltje) in de zon) gaat dat hard. Meer mensen hebben ook vodka thuis ipv aceton, dan hoef je dat ook niet te kopen. Maar goed, aceton kan perfect.

Benodigdheden: 2 gr n,n dmt
10 gr caapiliaan/blad/mengsel van twee in stukjes
pannetje met water, gasfornuis, iets om te schrapen
0,5 gr versnipperd caapiblad
250 mgr versnipperd justicia pectoralis
250 mgr versnipperd mullein oftewel koningskaars
schaaltje
wodka/aceton

Gooi de tien gram caapimateriaal in een pannetje met water, laat het enkele uurtjes inkoken tot je een extractie overhoudt, deze zal aan je pannetje blijven plakken en moet je afschrapen. Het resultaat is meestal 1 gr. Soms moet je beetje water toevoegen tijdens het koken zodat het niet uitdroogt. Je hebt nu een 10x extract.

Neem een schaaltje, diameter 7 cm ofzo lijkt me ideaal en een bodempje wodka/aceton. Leg daarin je caapiblad, justicia pectoralis en je mullein, goed versnipperd en vermengd. Zorg dat alles goed doordrenkt en nat staat. Je kan je extract er bij doen en wat mengen en laten staan zodat het door het materiaal dringt en het materiaal nu door je extract versterkt wordt. Ik doe zoiets met genoeg wodka en laat het een nachtje staan, dag erna is het droog en meng ik het nog es. Daarna kan je vervolgens weer wodka/aceton toevoegen en dan de dmt en dit mengen. Je hebt dan 2 gr dmt op 2 gr rookmengsel, resulterend in 4 gr rookmateriaal die uit 50 procent dmt bestaat.

50 mg mengsel roken in een pijpekopje is dus ongeveer 25 mg dmt roken, dit is echter versterkt door de mao-remmende kracht van je caapi-extract en zorgt voor een langere en toch wel andere werking. Het leuke aan changa is dat je rustig een na ander kopje kan roken. De mullein zorgen voor een heel zachte rookervaring en de justicia zorgt voor een heel lekkere smaak. Deze plant wordt ook aan snuffs en ayahuasca toegevoegd, het bevat actieve stoffen, men weet echter niet welke en wat het doet. Ze zouden enkel door mao-remmers worden geactiveerd. (theorie, niet wetenschappelijk onderbouwd)

Een dry bong is dus gewoon een bong zonder water in.

Deze ingrediënten kan je vrij goedkoop en makkelijk vinden via een google search. Een vendor kunnen we niet aanraden door het no-sources beleid.

Groeten,

wolf
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#2 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9410 posts

Posted 07 June 2012 - 07:56 AM

Gooi de tien gram caapimateriaal in een pannetje met water, laat het enkele uurtjes inkoken tot je een extractie overhoudt, deze zal aan je pannetje blijven plakken en moet je afschrapen. Het resultaat is meestal 1 gr. Soms moet je beetje water toevoegen tijdens het koken zodat het niet uitdroogt. Je hebt nu een 10x extract.

Sorry maar hier snap ik echt niks van. Je beweert dat als je wat planten materiaal in een pan met water stopt en het indampt er een 10x extract over blijft?
Er is echt geen enkele reden om dit aan te nemen, waarom zou dit mengsel ineens 10x geconcentreerder worden? Verdampt 90% van het planten-materiaal samen met het water?

Gestandaardiseerd extract kun je alleen maken als je zuivere werkzame stoffen hebt en die aan onbewerkt blad toevoegt.

#3 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 07 June 2012 - 09:11 AM

Daar snap jij wel alles van, je vindt het gewoon een kutmethode, that's it.

Dit is gewoon een simplere vorm van extracties die al honderden jaren met succes wordt toegepast op veel materiaal. Natuurlijk schuw jij als wetenschapper zulke onorthodoxe methodes en dat begrijp ik wel want het heeft ook wel kans op mislukking en verdwijning van plantenmateriaal.Het materiaal kan inderdaad verdampen zoals jij zegt, maar ervaring toont anders, iig bij dit specifiek plantenmateriaal.

Ook al bestaan er betere extractie-methodes werkt dit toch vrij goed als ik het zo lees, dit wordt door veel mensen bevestigd. Een gram als resultaat hoeft natuurlijk niet altijd een gram te zijn, maar veel mensen komen tot ongeveer een tiende van oorspronkelijk materiaal bij deze methode.

Bij thee hoeven de stoffen toch ook niet noodzakelijk te verdwijnen? Ayahuasca kookt ook 24h en de stoffen gaan niet verloren.

Als je me kan aantonen dat 't niet klopt en het eerder placebo zou zijn, hoor ik het natuurlijk graag zodat ik me niet bezig zou houden met iets inneficient. Maar ik heb reden om aan te nemen dat dit werkt.
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#4 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 07 June 2012 - 09:14 AM

Je kan het dus anders gewoon wel met ethanol doen.

#5 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9410 posts

Posted 07 June 2012 - 10:15 AM

Leg mij eens uit wat er geextraheerd/concentreerd wordt als je vloeistof bij materiaal doet en het indampt?
Dit heeft niks met onorthodox te maken. 10 gram stof blijft 10 gram stof als je er niks uit haalt.

Maar volgens mij sla je gewoon de helft over en zeef je tussendoor al het plantenmateriaal er uit.
Daarom vraag ik om duidelijkheid, want dit leg je totaal niet uit.

#6 Blazingeclipse

Blazingeclipse

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 126 posts

Posted 07 June 2012 - 01:18 PM

Er word gemeld dat ie van 10 gram naar 1 gram gaat, dus ergens word er 9 gram vaste zut uit het gebeuren gehaald lijkt me?

#7 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 07 June 2012 - 01:54 PM

Ik weet niet wat het beste is: om het materiaal er op een bepaald punt uit te halen (ik weet dat bij sommige kruiden dat nog es wordt herbruikt) en hoe dit tijdstip bepaald wordt of dat het er tot bijna het einde in blijft.

Denk aan zo'n theebolsysteem. Je hebt zo van die dingen uit gaasjes die in een beker passen en je er uit haalt na een tijd. Ik heb dat in het groot, dat werkt makkelijk, dan moet je niet zeven.

Ik heb al dikwijls 'horen zeggen' dat sommig plantenmateriaal niet lang mag in water blijven omdat de stoffen er weer in zouden trekken. Bij sommige thee's bv wordt er 2 min max aangeraden, bij andere 10 min. Ik heb daar geen kennis ove rwaarom dat zo is en of er daar uberhaupt wel iets over op te zoeken is dat wat op bewijsmateriaal steunt.

#8 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9410 posts

Posted 07 June 2012 - 02:33 PM

Mijn punt was dat je op geen enkel moment in je recept hebt gesproken over het verwijderen van het planten-materiaal.
In de beschrijving lijkt het of er op magische wijze 90% materiaal verdwijnt bij het verdampen van het water.

Iemand die het recept letterlijk volgt komt dan natuurlijk op een heel ander resultaat, dus het lijkt me vrij essentieel om duidelijk te zijn wat je precies doet met je extractie.

Overigens:

10 gr caapiliaan/blad/mengsel van twee in stukjes

Is dit vlaams? en wat betekent dit? Bedoel je dat je zowel liaan als blad moet gebruiken?

Ik krijg wel steeds meer zin in changa trouwens :P

#9 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 08 June 2012 - 01:59 PM

Ja, van beide :)

#10 dampkringinspecteur

dampkringinspecteur

Silent one

• Members
  • 12 posts

Posted 08 June 2012 - 04:16 PM

Bedankt Dreamer voor het verplaatsten van dit topic.
Ik ben benieuwd wat er uiteindelijk van het recept terecht komt.

@ Wolvenkind:
Ik zie toch wat vragen n.a.v. het recept. (had ik zelf ook)
Maar ook ik krijg er steeds meer zin in. Vooral omdat je zelf aangaf dat de DMT trip intenser en langer duurt. Welke aardling wil dit nou niet? :w00t:

Op wikipedia staat een lijstje van goden en godinnen link
Volgens mij moet het wel mogelijk zijn om de naam Wolvenkind hiertussen te krijgen. Volgens mij las ik zo juist ergens op wikipedia dat de naam Wolvenkind automatisch wordt toegevoegd zodra hier op DHP een fotoverslag van het Changa recept wordt gepost :roxx0r:

Lijkt het je niet wat om als "Wolvenkind - The Changa DMT God" aanbeden te worden? :D

Hoor (zie) graag van je.

#11 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9410 posts

Posted 08 June 2012 - 04:21 PM

Ik zie toch wat vragen n.a.v. het recept. (had ik zelf ook)

Dan lijkt dit me een uitstekend moment om die gewoon te stellen ..

(ipv er een wolvenfapfest van te maken ..)

#12 dampkringinspecteur

dampkringinspecteur

Silent one

• Members
  • 12 posts

Posted 10 June 2012 - 09:27 AM

hehe LOL @creative woordenschat hierboven.

Maar de vraag die ik nog had:
Gooi de tien gram caapimateriaal in een pannetje met water, laat het enkele uurtjes inkoken tot je een extractie overhoudt
Hoe weet je dat de extractie nog goed is? Als je het te lang laat inkoken is het niet dan niet zo dat het plantmateriaal te warm wordt/verbrand en de werking extratie hiermee verloren gaat?

#13 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 10 June 2012 - 10:16 AM

Nou, daarvoor ga ik af op eerdere ervaringen van mensen op het internet. Ook is het zo dat ayahuasca 24 uur kookt.

#14 Keesoe

Keesoe

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 204 posts

Posted 21 July 2015 - 06:28 AM

"Gooi de tien gram caapimateriaal in een pannetje met water, laat het enkele uurtjes inkoken tot je een extractie overhoudt, deze zal aan je pannetje blijven plakken en moet je afschrapen. Het resultaat is meestal 1 gr. Soms moet je beetje water toevoegen tijdens het koken zodat het niet uitdroogt. Je hebt nu een 10x extract."

Hebben we hier al een betere uitleg op? Want 10 gram laten koken tot je 1 gr overhoud gaat niet lukken. Na hoelang koken kan je de caapi planten materiaal eruit halen bijvoorbeeld? Iemand dit al geprobeerd? 

Meer vragen zullen vast volgen :-)

"We are a way for the Cosmos to know itself"
-Carl Sagan

#15 Thenanjossem

Thenanjossem

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 44 posts

Posted 27 September 2017 - 09:58 AM

Nou, misschien heb ik een vraag na al die jaren...
Beste mensen, heeft iemand van jullie een recept voor changa? Ik heb salvia, passiflora en droomkruid. Verder vraag ik me af of ik muntthee erbij zou kunnen doen, uit een theezakje. Van alle kruiden de gedroogde bladeren, niet versterkt of zo.
Lees graag weer jullie reacties!

#16 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7679 posts

Posted 11 October 2017 - 03:33 PM

Afaik bevat changa altijd een DMT-houdende plant... en geen salvia. Passiflora kan je er prima bij doen, lijkt me, maar bevat maar een heel klein beetje MAOi. Wat is droomkruid trouwens?

Enne, munt kan je toch beter gewoon gedroogd kopen bij een biologische supermarkt of kruidenzaakje of een toko ofzo? Lijkt me beter dan met zakjes Pickwick of Lipton prutsen. :D

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#17 Thenanjossem

Thenanjossem

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 44 posts

Posted 11 October 2017 - 06:22 PM

Hoi Snaap, de dmt komt er nog bij in kristalvorm. De rest is versnipperd plantmateriaal. Verder vindt ik salvia wel iets toevoegen aan het droomkruid (calea.....)

#18 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9410 posts

Posted 12 October 2017 - 07:25 AM

Geen van de 3 planten die je noemt hebben iets met changa te maken.

Het lijkt me niet verstandig om wat random psychoactieve planten op deze manier bij elkaar te stoppen.

#19 Thenanjossem

Thenanjossem

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 44 posts

Posted 12 October 2017 - 10:12 AM

Changa kan een oneindige variëteit aan planten en kruiden bevatten. Het is bij uitstek een doe-het-zelf-project. Elke changa-alchemist ontwikkelt haar eigen unieke recept, afhankelijk van beschikbare kruiden, specifieke wensen en creativiteit. In de basis bevat changa minstens één plant (of extract) met een MAO-remmende werking en een DMT-extract.

De ayahuasca-liaan Banisteriopsis Caapi wordt gezien als hoofdbestanddeel van de mix. Zowel de bladeren als de liaan zelf worden gebruikt. Een extract van Syrische wijnruit (Peganum harmala) kan ter vervanging dienen. (De zaden hebben een sterke MAO-remmende werking, maar zijn minder plezierig om te roken.) Een andere mogelijke MAO-remmer is passiebloem (Passiflora incarnata): minder potent, maar toch een populair ingrediënt vanwege haar milde en kalmerende effect.

DMT wordt bij voorkeur uit natuurlijke bronnen gewonnen, hoewel het ook voorkomt dat een synthetisch DMT-extract wordt toegevoegd. In Australië, waar de acaciaboom in groten getale voorkomt, is dit de meest voorkomende bron van DMT. Het gaat dan om de Acacia obtusifolia, Acacia confusa of de Acacia acuminata. In de rest van de wereld is Mimosa hostilis favoriet. Andere DMT-bevattende planten - of een combinatie hiervan - zoals chaliponga (Diplopterys cabrerana), chakruna (Psychotria viridis) of rietkanariegras (Phalaris brachystachys of Phalaris arundinacea) zijn ook mogelijk.

Een grote diversiteit aan kruiden en planten kan - om verschillende redenen - aan het mengsel worden toegevoegd: soms om een bepaalde kwaliteit aan de ervaring te geven (zoals bijvoorbeeld de droomkruiden Calea zacatechichi en Silence capensis). Soms puur voor de smaak (munt, lavendel) of het uiterlijk (blauwe lotus). ZowelDeoxy als DMT-Nexus geven een overzicht van de verschillende changa kruiden.

.....

Daar heb ik het ooit opgepikt

#20 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9410 posts

Posted 13 October 2017 - 09:06 PM

Sorry maar Salvia (divinorum?) en 'droomkruid' (of het nou Calea z. of Silene capensis is) aan je changa toevoegen vind ik echt nergens op slaan.

Het klinkt alsof je gewoon in je stash bent gaan kijken wat er aan gedroogde kruiden in je pijpje past.
Mede mogelijk gemaakt door Pickwick?

Sorry voor deze toon, maar ik kan dit soort suggesties niet zo goed hebben op een forum als dit.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users