Dit vind ik wel een erg summiere uitleg. Kun je wat meer uitleggen over het 'bereiden' van caapi?Caapi leaf bereiden en dan je mengels in vodka leggen en de dmt er laten intrekken. Roken met een dry bong.
En wat is een 'dry bong' precies?
Ik zou trouwens geen vodka nemen, dat duurt erg lang om te drogen en verdampt ook niet helemaal schoon denk ik.
Beter de boel mengen in wat aceton en dat goed laten uitdampen.
Klinkt verder wel als een interessant recept, toch ooit eens zoiets proberen te maken.
In veel recepten op internet staat vodka, in een pinned topic op dmt-nexus staat er zelf nog een argumentatie waarom het beter is. Het heeft echt heel weinig vloeistof nodig. Op een schaaltje (bv petrischaaltje) in de zon) gaat dat hard. Meer mensen hebben ook vodka thuis ipv aceton, dan hoef je dat ook niet te kopen. Maar goed, aceton kan perfect.
Benodigdheden: 2 gr n,n dmt
10 gr caapiliaan/blad/mengsel van twee in stukjes
pannetje met water, gasfornuis, iets om te schrapen
0,5 gr versnipperd caapiblad
250 mgr versnipperd justicia pectoralis
250 mgr versnipperd mullein oftewel koningskaars
schaaltje
wodka/aceton
Gooi de tien gram caapimateriaal in een pannetje met water, laat het enkele uurtjes inkoken tot je een extractie overhoudt, deze zal aan je pannetje blijven plakken en moet je afschrapen. Het resultaat is meestal 1 gr. Soms moet je beetje water toevoegen tijdens het koken zodat het niet uitdroogt. Je hebt nu een 10x extract.
Neem een schaaltje, diameter 7 cm ofzo lijkt me ideaal en een bodempje wodka/aceton. Leg daarin je caapiblad, justicia pectoralis en je mullein, goed versnipperd en vermengd. Zorg dat alles goed doordrenkt en nat staat. Je kan je extract er bij doen en wat mengen en laten staan zodat het door het materiaal dringt en het materiaal nu door je extract versterkt wordt. Ik doe zoiets met genoeg wodka en laat het een nachtje staan, dag erna is het droog en meng ik het nog es. Daarna kan je vervolgens weer wodka/aceton toevoegen en dan de dmt en dit mengen. Je hebt dan 2 gr dmt op 2 gr rookmengsel, resulterend in 4 gr rookmateriaal die uit 50 procent dmt bestaat.
50 mg mengsel roken in een pijpekopje is dus ongeveer 25 mg dmt roken, dit is echter versterkt door de mao-remmende kracht van je caapi-extract en zorgt voor een langere en toch wel andere werking. Het leuke aan changa is dat je rustig een na ander kopje kan roken. De mullein zorgen voor een heel zachte rookervaring en de justicia zorgt voor een heel lekkere smaak. Deze plant wordt ook aan snuffs en ayahuasca toegevoegd, het bevat actieve stoffen, men weet echter niet welke en wat het doet. Ze zouden enkel door mao-remmers worden geactiveerd. (theorie, niet wetenschappelijk onderbouwd)
Een dry bong is dus gewoon een bong zonder water in.
Deze ingrediënten kan je vrij goedkoop en makkelijk vinden via een google search. Een vendor kunnen we niet aanraden door het no-sources beleid.
Groeten,
wolf