Jump to content

Photo

Semantic FormsMakkelijker om informatie toe te voegen

• Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 12 May 2012 - 12:30 AM

Ik ben begonnen met Semantic Forms toe te voegen aan de wiki (dit liet erg lang op zich wachten, maar door het werken op andere wikis ben ik er nu vertrouwd mee geraakt).

Het is nu mogelijk om Documentaires en Planten doormiddel van een formulier toe te voegen of aan te passen.
Dit heb ik voor een deel al gedaan (alle docu's tot en met 2010, planten alleen de Afrodisiaca, Nootropica, Delirianten en Oneirogenen), maar er mag nog een hoop gebeuren!

Hierdoor is de informatie op de wiki nog beter te bereiken en op andere pagina's te gebruiken en nu gebruiken we Semantic Mediawiki (waar Stitch al een begin aan had gemaakt) nog veel intensiever!

Uiteindelijk is het doel om ook alle andere pagina's op deze manier te bewerken en toegankelijk te maken.

(hierbij zit ik ook te denken om de sjablonen, die er nu zijn voor structuren en effecten voor onderaan de pagina, te genereren uit de beschikbare pagina's en niet langer vanuit deze templates de categorie te laten bepalen)

Dus veel plezier op de wiki en natuurlijk: :dhp:

#2 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 12 May 2012 - 03:47 PM

tnx :)
A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#3 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 12 May 2012 - 05:51 PM

Looking good. :duimpje:
Verbing weirds language.

#4 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 12 May 2012 - 07:19 PM

netjes
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#5 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 13 May 2012 - 09:21 AM

Geen blote tetten?
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#6 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 15 May 2012 - 11:22 PM

Looking good. :duimpje:

Jammer dat je de hint niet begrepen hebt en alsnog in die stomme tabellen zit te kutten :P

#7 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 16 May 2012 - 11:02 PM

Nu snap ik hoe het werkt :laugh:

(die infobox heeft trouwens wel ruzie met de stub-template, bijvoorbeeld op deze page... http://www.dhpforum....chi&oldid=10577)
Verbing weirds language.

#8 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 16 May 2012 - 11:48 PM

Ruzie? Stub-template?

Misschien op een klein scherm ja :P

#9 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 17 May 2012 - 12:21 AM

Webpages moeten werken onafhankelijk van de schermgrootte... :rolleyes:
Maar daar kijk ik nog wel een keer naar dan :P
Verbing weirds language.

#10 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 17 May 2012 - 01:22 PM

Goed, omdat jullie allemaal te lui zijn heb ik de pagina maar af gemaakt :P

Nu dus GEEN planten meer toevoegen/editten op de pagina maar ALLEEN nog via het formulier!

#11 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 17 May 2012 - 01:37 PM

Breekt de boel dan als iemand dat wel doet?
Verbing weirds language.

#12 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 17 May 2012 - 01:45 PM

Nee, dan breek ik jou.
Ik zie sowieso niet in hoe je dat überhaupt nog zou kunnen doen. Of waarom je dat zou willen proberen ...

Als iemand nog even de documentaires af zou willen maken ...

Verder mag eenieder natuurlijk ontbrekende data aan de pagina's toevoegen. :)

#13 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 10 June 2012 - 04:01 PM

Eehhhhhn we hebben er een nieuw formulier bij. Namelijk om chems toe te voegen: http://www.dhpforum....mulier:Chemical

Op deze pagina zie je een voorbeeld: http://www.dhpforum....dex.php/N,N-DMT

Ik stel voor om als eerst in ieder geval de compounds in de templates en waarvan een marquis resultaat beschreven staat toe te voegen.

Daarna volgen de overige compounds wel (bijvoorbeeld van deze ontbrekende paginas).

Enjoy :dhp:

ps; ik ga er nog voor zorgen dat lege regels in de template automagisch verborgen worden << werkt nu, behalve voor het mol-plaatje bovenaan (moet nog even getweaked worden.
Binnenkort ook de optie om een plaatje voor de planten te uploaden/plaatsen in de template :)

#14 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 11 June 2012 - 10:36 AM

ps; ik ga er nog voor zorgen dat lege regels in de template automagisch verborgen worden << werkt nu, behalve voor het mol-plaatje bovenaan (moet nog even getweaked worden.
Binnenkort ook de optie om een plaatje voor de planten te uploaden/plaatsen in de template :)

Ok, nu helemaal gefixed. Lege velden (inc plaatjes) worden nu verborgen in de templates en het is nu ook mogelijk om bij planten een foto te zetten.
Wel blijkt het nog een probleem om foto's te resizen (je krijgt dan alleen de naam van het plaatje als hyperlink), dus daar moet ik nog eens naar kijken ..

Dus hophop, voeg die info toe aan de wiki!

[edit: je kunt nu ook tripreports linken in de templates. Check de pagina's over DMT en Salvia om te kijken hoe dat er uit ziet]

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users