Jump to content

Photo

is wild kattenkruid niet-schadelijk alternatief voor weed ?

• Please log in to reply
19 replies to this topic

#1 dezoveelste

dezoveelste

Silent one

• Members
  • 17 posts

Posted 02 May 2012 - 06:46 PM

Ik las bij "Herbz" over wild kattenkruid ( catmint ) dat het een vergelijkbaar effect zou hebben als dat van weed. Nu heb ik zelf een aantal keer weed gerookt maar ik las later dat het de kans ( bij mijn nog-niet-volgroeide-hersens toch ) op psychoses enorm vegroot. Dus ben ik daar dan maar snel mee gestopt. De vraag is nu klopt het dat wild kattenkruid inderdaad het zelfde gevoel geeft als weed en dat het geen enkel risico inhoud?
Groeten D.

#2 Muirin

Muirin

Silent one

• Members
  • 15 posts

Posted 02 May 2012 - 08:06 PM

Bedoel je Nepera?
Nee :) het wordt hoofdzakelijk gebruikt bij verkoudheden en griep. De enige invloed dat het heeft op het zenuwstelsel (voor de mens) is dat het licht kalmerend is, maar dat is niet de belangrijkste werking en praktisch te verwaarlozen.
Qua toxicologie is het niet geschikt voor zwangere vrouwen... en dat is alles.

Edit: Waar zoek je precies een vervanging voor? De lachbuitjes? Relaxed zijn? Goed kunnen slapen?

#3 Blazingeclipse

Blazingeclipse

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 126 posts

Posted 02 May 2012 - 08:14 PM

Eh, bedoel je niet Nepeta Cataria ipv Nepera?

Anyhow, dit zou je vraag moeten beantwoorden;
http://www.ncbi.nlm....j00079-0049.pdf

Het lijkt er op dat het wel rustgevend is. Erowid heeft wat meer informatie, al is de overzichtspagina redelijk beperkt. Er staan een paar tripreports die wat meer informatie kunnen bieden.
http://www.erowid.org/herbs/catnip/

Het lijkt er op dat het niet heel sterk is, en in vergelijking met wiet erg kort werkt.

#4 Muirin

Muirin

Silent one

• Members
  • 15 posts

Posted 02 May 2012 - 08:34 PM

Woops. Typo!

#5 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 02 May 2012 - 08:57 PM

Kattenkruid doet weinig en er bestaat geen alternatief voor wiet.
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#6 Videlic

Videlic

Nederlandse pussy

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1427 posts

Posted 02 May 2012 - 10:30 PM

jwh..?

waarschijnlijk heeft je kat er meer plezier aan..

Life is too interesting to be bored.

#7 dezoveelste

dezoveelste

Silent one

• Members
  • 17 posts

Posted 03 May 2012 - 03:04 PM

Bedoel je Nepera?
Nee :) het wordt hoofdzakelijk gebruikt bij verkoudheden en griep. De enige invloed dat het heeft op het zenuwstelsel (voor de mens) is dat het licht kalmerend is, maar dat is niet de belangrijkste werking en praktisch te verwaarlozen.
Qua toxicologie is het niet geschikt voor zwangere vrouwen... en dat is alles.

Edit: Waar zoek je precies een vervanging voor? De lachbuitjes? Relaxed zijn? Goed kunnen slapen?

het relaxed zijn vooral ik las dit op pagina 1 van "Herbz" :
CATMINT: Cataria Vulgaris, kattekruid

Dit kruid is uit de muntfamilie. Het is een tot 1 meter hoge plant, een rechtopstaande stengel, met gerkartelde hart-tot niervormige bladeren en witte of roze bloemetjes. Groeit in het wild in bermen, langs spoorwegen en op dijken in heel Europa. Vroeger was dit kruid, in de Europese geneeskunde, een veel toegepast middel bij verschillende kwalen, zoals menstruatiepijn, rusteloosheid, nervositeit, slapeloosheid, verkoudheid en tandpijn. Catmint is geen geneesmiddel. Het kent echter veel medicinale toepassingen. Raadpleeg je huisarts als je het met dit doel zou willen gebruiken.

Werkzame stoffen: Etherische olie (0,2 tot 0.7%), bestaande uit (80 tot 95%) nepatalacton, caryofylleen, kamfer, dihydronepetalacton humuleen, nepetalzuur, carvacrol, thymol en pulegon.

Effect: Catmint is een mild hallucinogeen. Na het roken en/of drinken van sterke thee geeft een behagelijke ontspanning, een marihuana-achtige “high� en een stimulerende werking op je verbeeldingskracht. De smaak is erg lekker. Goed voor een ontspannen avond. Katten schijnen een voorliefde te hebben voor het kruid. Ze zullen het altijd weer opzoeken en worden er duidelijk ontspannen van.

Gebruik: Voor een sterke thee gebruik je ongeveer 25 gram op een liter water. Even laten koken en 15 minuten laten trekken. Daarna zeven, eventueel honing of suiker toevoegen en is klaar voor gebruik. Als je het rookt moet je er een flinke joint van draaien. Tabak versterkt overigens het effect als je dit erbij gebruikt. Om in te nemen kun je een volle eetlepel oplossen in een glas warm water.

Combinaties: Voor een ontspannende thee combineren met gelijke delen Passiebloem en Valeriaan. Voor een verdovende en spacey ervaring kun je 10 gram Catmint mengen met 10 gram Wild Lettuce en 1 gram muntblad en dat als sterke thee bereiden, of roken in een waterpijp. Een goed middel tegen een kater is: gelijke hoeveelheden Catmint, Skullcap, Kamille, Dille en Betonie, bereid als thee. Dit middel wordt "Witch Asprine" genoemd. Verder ook te combineren met o.a. Damiana, Galangal en Wijnruit.

#8 Blazingeclipse

Blazingeclipse

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 126 posts

Posted 03 May 2012 - 08:58 PM

Ik wil mijn vraagtekens zetten bij wat informatie van de website, zover mij bekend zijn thymol en cavracol leuke geurstofjes en goed tegen schimmels en verschillende bacteriën maar niet echt actief verder. De nepetalacton lijkt de daadwerkelijke actieve stof te wezen. Anyhow, het is waarschijnlijk een ontspannend middel, maar het blijft significant minder lang plakken.

nog meer info;
http://chemistry.abo...e-Chemistry.htm

En als het niet effectief genoeg is naar je smaak, je kan er altijd nog kakkerlakken mee wegjagen.

#9 DMTroy

DMTroy

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 131 posts

Posted 04 May 2012 - 12:05 PM

Gast gebruik gewoon niks als je bang bent dat je nog niet volgroeide hersenen aangetast worden.
De kans op een psychose is groter als je blowt maar dat is bij mensen die er al aanleg voor hebben.
Dus maak je niet druk man...
En anders rook je toch gewoon hasj?
Na 10 jaar ervaring weet ik nu wat de lompste drug is: NICOTINE!

#10 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 04 May 2012 - 04:31 PM

De kans op een psychose is groter als je blowt maar dat is bij mensen die er al aanleg voor hebben.
Dus maak je niet druk man...
En anders rook je toch gewoon hasj?

wtf?
A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#11 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 05 May 2012 - 07:41 PM

Je kunt trouwens ook zelf testen of kattekruid iets doet met je. Zet gewoon een pan en doe daarin veel kattekruid zodat je zeker weet dat het belachelijk sterke thee wordt. Vervolgens drink in de ochtend, voor het ontbijt en voor dat je iets anders gebruikt gewoon zo veel mogelijk en observeer dan mogelijke effecten. Evt meerdere malen herhalen, totdat je genoeg weet. Mocht het met veel moeite een licht effect geven, dan is het ws niet zo interessant. Maar stel dat je ineens heel duidelijk merkt wat het doet, dan kan je voortaan ook beter effecten van subtielere doseringen herkennen.

Dit experiment kun je heel goed met groene thee doen. Als je eenmaal herkent wat een heel sterke dosering doet, kun je voortaan ook makkelijker al na 1 kop herkennen dat er iets licht merkbaars aan is.

#12 killerfish

killerfish

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 327 posts

Posted 06 May 2012 - 08:15 AM

Ik ga er heel licht van spacen als ik catmint rook. Voel wel wat maar echt te vergelijken met wiet is het niet. Imo beter om als vervanging van tabak door de joint te rollen :) de smaak is wel lekker namelijk.

#13 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 06 May 2012 - 12:06 PM

Koop een verdamper. Dat neemt meer schadelijkheid weg dan een alternatief zoeken... als je catmint rookt krijg je nog steeds rook binnen, en je hersens kunnen meer hebben dan je longen.

Houd jezelf wel strikt aan de regel dat je alleen blowt wanneer je ook echt tijd hebt om te relaxen, en je de volgende dag lekker uit kunt slapen. Als je nog op school zit, ga je er echt spijt van krijgen als je door de weeks gaat blowen, of kneiterstoned bent wanneer je eigenlijk voor een proefwerk moet leren.

Hou het een beetje speciaal dus. Ik mocht ook wel eens een slok wijn hebben toen ik 15 was, maar het is beter dat je het een beetje bijzonder houdt. Als je joints klaar legt naast je bed voor 's ochtends, weet je dat je fout zit. :P
Verbing weirds language.

#14 dezoveelste

dezoveelste

Silent one

• Members
  • 17 posts

Posted 06 May 2012 - 02:49 PM

Koop een verdamper. Dat neemt meer schadelijkheid weg dan een alternatief zoeken... als je catmint rookt krijg je nog steeds rook binnen, en je hersens kunnen meer hebben dan je longen.

Houd jezelf wel strikt aan de regel dat je alleen blowt wanneer je ook echt tijd hebt om te relaxen, en je de volgende dag lekker uit kunt slapen. Als je nog op school zit, ga je er echt spijt van krijgen als je door de weeks gaat blowen, of kneiterstoned bent wanneer je eigenlijk voor een proefwerk moet leren.

Hou het een beetje speciaal dus. Ik mocht ook wel eens een slok wijn hebben toen ik 15 was, maar het is beter dat je het een beetje bijzonder houdt. Als je joints klaar legt naast je bed voor 's ochtends, weet je dat je fout zit. :P

Ik blow meestal na eind examens/andere reden om even "los" te gaan dan rij ik om 16u naar een ander dorp ( wil men ouders niet tegenkomen ) en zorg dat ze me pas om 23u terug verwachten zodat ik weer "normaal" ben als ik thuis kom. Dat speciaal houden is inderdaad wel belangrijk denk ik. Mijn voordeel is dat als ik weed wil ik dat een week op voorhand "moet laten regelen" en er ( naar mijn mening veel geld voor betaal ). Verdamper? is dat dan zoiets als een "opgevoerde" waterpijp? waar koop je dat?

#15 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 06 May 2012 - 06:05 PM

google
A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#16 dezoveelste

dezoveelste

Silent one

• Members
  • 17 posts

Posted 06 May 2012 - 06:25 PM

Hmm daar heb je een punt :D Heb is rondgekeken je hebt er al eentje voor 20 euro. Vraagje gaan ze mijn identiteitskaart vragen of valt dat niet onder "verboden voor minderjarigen" ?

#17 Blazingeclipse

Blazingeclipse

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 126 posts

Posted 06 May 2012 - 09:22 PM

Zover ik weet zijn verdampers niet verboden om te bezitten. Het kan echter zijn dat een overijverige middenstander om je ID gaat vragen, want veel ander nut dan voor het binnenkrijgen van bepaalde stofjes heeft het niet.

#18 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7680 posts

Posted 09 May 2012 - 02:35 PM

^ Posts over vaporizers even naar dit topic verplaatst. Leest makkelijker weetjewel.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#19 Elentherelien

Elentherelien

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 825 posts

Posted 14 May 2012 - 03:49 PM

Dit experiment kun je heel goed met groene thee doen. Als je eenmaal herkent wat een heel sterke dosering doet, kun je voortaan ook makkelijker al na 1 kop herkennen dat er iets licht merkbaars aan is.

Misschien niet het goede topic maar ik ben toch nieuwsgeurig, wat moet groene thee dan met je doen?
Hoeveel is een heel sterke dosering?

#20 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 14 May 2012 - 10:30 PM

Groene thee (zelfde plant als "normale" zwarte thee, maar eerder geoogst) bevat onder andere cafeïne.
Verbing weirds language.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users