Jump to content

Photo

4-FMP testen op zuiverheid-Split uit 4-FMP topic-

• Please log in to reply
26 replies to this topic

#1 dopehope

dopehope

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 26 posts

Posted 01 April 2012 - 03:13 PM

Vandaag ook maar es een paar grammetjes bestellen op [bron verwijderd] :) :)

Nooit zomaar wat online ergens kopen. Er wordt een hoop troep verkocht onder dezelfde naam, vaak nare stoffen die wel enigzins hetzelfde effect kunnen hebben. Test je spul grondig mocht je het toch online kopen, en vraag eerst om een gratis monster. Als ze echt verkopen wat ze zeggen te verkopen sturen ze je graag een free sample.

#2 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 01 April 2012 - 03:18 PM

Als je 't niet online koopt ... waar koop je 't dan wel, in de supermarkt??
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#3 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 01 April 2012 - 03:36 PM

Bij een dealer, want die kan je vertellen dat het echt zeker weten goeie shit is :duimpje:
Verbing weirds language.

#4 dopehope

dopehope

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 26 posts

Posted 01 April 2012 - 04:25 PM

Als je 't niet online koopt ... waar koop je 't dan wel, in de supermarkt??

Bij iemand die je vertrouwt, of iemand die weer iemand kent.. zo gaat dat he. Vraag eens rond op een geschikt feestje dan kom je meestal wel wat tegen. In de psy-trance scene b.v.. Beetje de detectieve uithangen is het soms, en het duurt even voordat je een netwerkje hebt opgebouwd. Zo hoort het ook.. anders zou het net ff te makkelijk gaan allemaal en word je belazerd of gearresteerd :)

En wanneer je dan wat in huis hebt kun je op internet test resultaten vinden voor de verschillende reagenten zodat je redelijk zeker van je zaak kunt worden. Hier, b.v.: http://www.bluelight...are-they-really

Die reagenten koop je bij de betere (online) smartshops, volledig legaal. Altijd al je stofjes testen. ALTIJD! En vooral pillen, daar zit nog de meeste troep in.

#5 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9411 posts

Posted 01 April 2012 - 04:31 PM

Right, dus iemand die je op een feestje ontmoet is betrouwbaarder dan een online verkooppunt.

hier meer kleur-reacties.

#6 Blazingeclipse

Blazingeclipse

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 126 posts

Posted 01 April 2012 - 04:34 PM

http://www.drugs-test.nl/

Die testjes van de smartshop zijn extreem ruk. Je weet alleen of je -ongeveer- het goeie binnen gekregen hebt. Hoe denk je trouwens dat de gemiddelde dealer aan 4-FMP komt? Ik denk dat die het ook gewoon van RC vendors of uit china halen.

#7 dopehope

dopehope

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 26 posts

Posted 01 April 2012 - 04:49 PM

Right, dus iemand die je op een feestje ontmoet is betrouwbaarder dan een online verkooppunt.

hier meer kleur-reacties.

Wel als je die persoon ontmoet via een persoon die je vertrouwt, en die de ander ook weer vertrouwt, zo lijkt mij.

Gebruik gewoon je gezond verstand.. als je dat nog hebt na al die ongeteste RC's ;-P

#8 dopehope

dopehope

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 26 posts

Posted 01 April 2012 - 04:55 PM

http://www.drugs-test.nl/

Die testjes van de smartshop zijn extreem ruk. Je weet alleen of je -ongeveer- het goeie binnen gekregen hebt. Hoe denk je trouwens dat de gemiddelde dealer aan 4-FMP komt? Ik denk dat die het ook gewoon van RC vendors of uit china halen.

Dat die testjes extreem ruk zijn, waar baseer je dat op? Dat zijn gewoon standaard reagenten die je op van alles kunt loslaten. Je moet ze wel combineren om tot conclusies te kunnen komen. Lees even het de posting door met de URL die ik net gaf. Ik heb vorig jaar voor iemand een maandje zitten testen met van alles en op redelijk zeker uitgekomen met hoe het spul dient te reageren, i.c.m. de uitkomsten van anderen.

En de gemiddelde dealer heb ik niet zo veel mee te maken. Het wordt pas interessant als die persoon er een beetje verstand van heeft en ook weet hoe de testresultaten eruit behoren te zien. Ik zoek wel even verder naar een chemicus dan die weet wat het allemaal eigenlijk min of meer is en doet, of ik zoek het zelf wel uit. Heb m'n lichaam net even te lief.

#9 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2056 posts

Posted 01 April 2012 - 04:58 PM

denk dat als je je spul laat testen het eigenlijk niet echt uitmaakt waar je het vandaan haalt. vendors kun je testen via safeorscam.com deze kwam er goed uit, dus denk dat het dan wel al een stuk betrouwbaarder is dan de gemiddelde partyganger... uiteraard is het goed om het te laten testen omdat er bij de vendors ook gewoon mensen werken en mensen gewoon fouten kunnen maken en je wilt denk ik niet 120 mg 2c-e naar binnen werken i.p.v. 120 mg 4-FMP...

p.s. testen bij een testcentrum btw...

Edited by 2_muffins, 01 April 2012 - 05:00 PM.

A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#10 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9411 posts

Posted 01 April 2012 - 05:26 PM

Gebruik gewoon je gezond verstand

Gewoon testen ongeacht waar het vandaan komt.

Die persoon-via-persoon heeft het misschien ook gewoon van een site besteld (grote kans).

Testen via een testcentrum is uiteraard veel beter dan een kleurtest. Een kleurtest kan een indicatie geven, maar absoluut geen uitsluitsel en je krijgt ook geen informatie over de kwaliteit (of het versneden is bijvoorbeeld).

#11 dopehope

dopehope

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 26 posts

Posted 01 April 2012 - 05:39 PM

Spoiler

Weet je een testcentrum waar ze 4-FA voor je kunnen testen dan?

En je kunt wel redelijk wat zekerheid krijgen over de kwaliteit als je veel verschillende reagenten gebruikt. Ik heb iets van 10 verschillende stoffen getest toendertijd en ik heb ook een aantal niet erg pure dingen gevonden met mijn test methodes. Meestal zie je dan verschillende kleuren verschijnen, als iets 'dirty' is. Het kan nooit kwaad om ook zelf wat te leren testen, ook al breng je je spul naar een testcentrum. Je kunt dan in ieder geval leren of het overeenkomt met wat zij zien. Nog beter: vraag hoe zij het testen, met welke reagenten. Dit zijn vaak standaard spulletjes die je ook los kunt kopen en maken met een beetje scheikunde. En een testcentrum zal je ook geen 100% uitsluitsel geven, lijkt me. Denk dat ze altijd zullen zeggen: "het is op eigen risico".

#12 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2056 posts

Posted 01 April 2012 - 05:57 PM

het testcentrum in deventer heeft sowieso wel uitsluitsel gegeven bij de dingen ik daar naartoe heb gebracht... ze konden mij ook vertellen om welke hoeveelheden het ging (hoeveel mg er bijvoorbeeld in een pil zat)...
A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#13 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9411 posts

Posted 01 April 2012 - 06:54 PM

Meestal zie je dan verschillende kleuren verschijnen, als iets 'dirty' is.

Dat ligt maar net aan de synthese of waar het mee versneden is.
Er kunnen best stoffen in zitten die inert zijn voor de reagentia die jij gebruikt.

Nog beter: vraag hoe zij het testen

GC(of LC)/MS. Dat is een apparaat dat je niet zomaar thuis krijgt of zal kunnen bedienen.

Heeft dus niks met reagentia te maken.

Een kleurtest is niets meer dan een (grove) indicatie.

#14 SmartieAndMe

SmartieAndMe

Silent one

• Members
  • 13 posts

Posted 02 April 2012 - 10:54 AM

Klopt. Probleem met alle reagenten is dat ze wel laten zien of er in zit wat je verwacht, maar niet wat er nog meer in zit. Als je een XTC pil hebt met 10mg MDMA en 90mg PMMA bijvoorbeeld, zal een Marquis test alsnog heel donker kleuren omdat hij reageert op de kleine hoeveelheid MDMA. Je ziet dan niet dat je PMMA in je pil hebt dus het geeft een onterecht safe gevoel.

4-fa kun je ook gewoon inleveren bij een testcentrum, je levert gewoon een sample in als speed ( ik weet niet of het officieel mag op deze manier). Ze zullen het dan testen en dan blijkt gewoon dat er zoveel procent 4-fa in zit ipv speed.

#15 SuperFunker

SuperFunker

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 634 posts

Posted 02 April 2012 - 02:58 PM

Je kan het ook gewoon als 4-FMP inleveren hoor.. Dan krijg je keurig te horen wat er in zit. Niet in milligrammen of percentages, maar wel of het de stof is die je dacht dat het was. En of er andere psychoactieve stoffen in zitten.
Zelf met reagentia aan de slag gaan geeft wel wat info. Maar het geeft nooit de duidelijkheid van het testcentrum.

Ook een 'betrouwbare' bron kan slechte drugs hebben. Welke scene je in zit heeft er volgens mij ook niks mee te maken...

#16 Blazingeclipse

Blazingeclipse

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 126 posts

Posted 02 April 2012 - 05:39 PM

GC(of LC)/MS. Dat is een apparaat dat je niet zomaar thuis krijgt of zal kunnen bedienen.

Ik vermoed dat ze GC-FID (of LC-FID) gebruiken. Das toch een stukje goedkoper en nauwkeuriger, zeker als je al vantevoren weet wat voor stoffen er uit gaan komen. Random gunk-x kan je zelfs op GC-MS niet altijd bepalen, en bij complexe structuren schiet MS toch wat vaker mis als indentificatie methode. Maar inderdaad, die ga je alsnog niet thuis neerzetten.

#17 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6352 posts

Posted 02 April 2012 - 07:05 PM

Wat betreft kleurreagentia, het kan je alleen vertellen wat het in ieder geval niet is en niet wat het wel is..

4-fa kun je ook gewoon inleveren bij een testcentrum, je levert gewoon een sample in als speed ( ik weet niet of het officieel mag op deze manier). Ze zullen het dan testen en dan blijkt gewoon dat er zoveel procent 4-fa in zit ipv speed.

Liegen tegen de testservice is dom, niet nodig en werkt voor niemand in het voordeel. Als je gewoon zegt wat het is (of in ieer geval wat JIJ denkt dat het is), dan zullen ze het je wel vertellen als ze het niet kunnen testen, maar vaker kunnen ze dat wel dan niet. Bovendien is het ook de taak van de testservice om de NL markt in de gaten te houden, dus liegen over je spul geeft hun een verkeerd beeld en als er maar genoeg mensen komen met bepaald goedje, dan zullen ze op den duur daar de benodigde tests voor ontwikkelen (wat vrij gemakkelijk is, zolang hun maar denken dat het nodig is). Dus uiteindelijk werkt het het ook in je eigen voordeel.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#18 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9411 posts

Posted 02 April 2012 - 07:15 PM

Ik vermoed dat ze GC-FID (of LC-FID) gebruiken. Das toch een stukje goedkoper en nauwkeuriger

FID is een detector die vaak bij GC/LC wordt gebruikt. Deze detector zit er ook in combinatie met MS. Ik zie dus niet hoe dit dan ineens "nauwkeuriger" is.
In beide gevallen hebben ze eigenlijk wel altijd referentie-samples nodig om een juiste bepaling te kunnen doen, maar als je zelf van te voren al aan geeft welke stof jij denkt dat het is en ze zien bij MS een andere massa, dan geeft dit al aan dat je sample niet in orde is.

Daarom kunnen ze vaak ook niks zeggen over wat voor onzuiverheden er precies in zitten. Als ze geen goede referentie hebben of enige indicatie wat het is kun je er zeer moeilijk achter komen welke stof het dan wel is.

#19 Elentherelien

Elentherelien

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 825 posts

Posted 03 April 2012 - 02:04 PM

Ik wou dat ik gelogen had. Met m'n eerlijke hasses gezegd dat ik hopelijk 4-fa had. Dat wou die niet opsturen omdat ze er niet zoveel mee konden en het lab zo vol is fzo. Met een ez-test wel kunnen uitwijzen dat het geen 4fa was. (Wat dan wel? NO fuckin ideaa!)

#20 Blazingeclipse

Blazingeclipse

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 126 posts

Posted 03 April 2012 - 02:17 PM

FID kan lagere concentraties meten, en heeft geen ultra hoog vacuum nodig zoals een MS wel, waardoor het wat goedkoper is. Ik heb serieus nog nooit gehoord dat een lab GC-MS in combinatie met FID gebruikt eigenlijk. Op de universiteit hebben ze de apparaten ook los staan.

Je kan een prima database aanleggen van bijvoorbeeld retentietijden van de drugs/waarschijnlijke retentietijden op je kolom waardoor je prima kan vertellen of het een van die stoffen is die in je database staan. Kostbare hobby zo'n database, maar het kan prima. Als je zoeits doet is een MS als detector misschien wel beter ja, toch nog een extra controle. Het is niet geheel conclusive, dat is waar. Mogelijk dat ze het daarom niet vermelden.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users