Jump to content

Photo

The Substance: Albert Hofmann's LSD (2011)Documentaire

• Please log in to reply
21 replies to this topic

#1 Bomba

Bomba

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 528 posts

Posted 30 March 2012 - 08:21 PM

Iemand deze al gezien?

Van wonderdrug tot zorgenkind: The Substance toont de ontwikkeling van LSD vanaf de ontdekking van de stof in 1943 door de Zwitserse chemicus Alfred Hofmann tot het Californische verbod erop in 1966. Getoond wordt hoe met de substantie werd geëxperimenteerd binnen de psychologie en op straat, waar het het psychedelische symbool werd van de hippiebeweging. Ontdekker Alfred Hofmann komt als honderdjarige aan het woord over zijn eerste "verschrikkelijke ervaring" met de stof. Verder zijn er interviews met wetenschappers, met een lid van 'the merry pranksters' en met de autodidactische LSD-producent van goeroe Timothy Leary. Historische beelden - waaronder intrigerende registraties van experimenten - kleuren het tijdsbeeld. Associatieve montages van golven, neonletters, nucleaire bommen en oorlogstuig leggen een link tussen het effect van een LSD-trip en het tijdperk waarin ze plaats vonden. Tot slot is te zien hoe lsd tegenwoordig depressieve terminale kankerpatiënten helpt zich te verzoenen met hun lot. Een van hen vertelt geëmotioneerd hoe lsd een fundamentele verandering veroorzaakte in zijn benadering van de wereld: "Je stelt je open in plaats van je af te sluiten."

Zwitserland
Documentaire
89 minuten

Wat een wereld...

#2 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 30 March 2012 - 08:50 PM

Nog niet released op interwebs, am i right?
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#3 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7693 posts

Posted 30 March 2012 - 09:09 PM

Op 12 april in de De Balie, in Amsterdam.

http://debalie.nl/ar...rticleid=421520

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#4 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9425 posts

Posted 30 March 2012 - 09:17 PM

Eh ... -> "een goedje dat een geest helpt gevaarlijk te worden"

#5 Bomba

Bomba

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 528 posts

Posted 03 April 2012 - 04:46 PM

Nog niet released op interwebs, am i right?

Nog niet tegengekomen. Als ie opduikt, zeker laten weten! :)

Voor Belgen, te zien in Leuven: http://www.docville.....asp?film=22029

Wat een wereld...

#6 Videlic

Videlic

Nederlandse pussy

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1438 posts

Posted 02 June 2012 - 12:46 PM

Ook als je het verhaal al kent zeker de moeite waard. Lijkt aardig wat op 'the beyond within' en heeft veel hetzelfde beeldmateriaal uit de sixties, maar voegt veel moois toe en is langer en beter verteld. Vrij recente interviews met hofmann enzo.

Life is too interesting to be bored.

#7 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7693 posts

Posted 04 June 2012 - 02:31 PM

Voor de Groningers: morgen te zien in Vera Zienema. Nabespreking met Doede de Jong en Ruud Kortekaas. 't Is de moeite waard, de film is erg gaaf. :)

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#8 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6402 posts

Posted 04 June 2012 - 04:24 PM

Is die ook al ergens online te bewonderen??

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#9 Nexus

Nexus

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 295 posts

Posted 04 June 2012 - 09:10 PM

Voor de Groningers: morgen te zien in Vera Zienema. Nabespreking met Doede de Jong en Ruud Kortekaas. 't Is de moeite waard, de film is erg gaaf. :)

Ja ik ga er zeker heen om te kijken, ben benieuwd :)

#10 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 05 June 2012 - 06:38 PM

idem
A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#11 Guest_Mindgamer_*

Guest_Mindgamer_*
  • Guests

Posted 05 June 2012 - 11:15 PM

Ik vond het gezellig en leerzaam:) (Groningen)

#12 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 05 June 2012 - 11:16 PM

ja was idd relaxed :D moeten ze vaker doen hier :duimpje:
A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#13 Guest_Mindgamer_*

Guest_Mindgamer_*
  • Guests

Posted 05 June 2012 - 11:17 PM

Ja :thumbsup:

#14 Nexus

Nexus

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 295 posts

Posted 06 June 2012 - 08:15 PM

Ik heb ook wel dingen geleerd, en vind het zeker leuk dat ze zoiets hier organiseren.
Maar de meeste dingen waren niet nieuw voor me, en vond het soms een soort van "LSD voor dummies" lezing, want veel was algemene informatie en er waren veel mensen die er nog geen ervaring mee hadden.

Ook vond ik het jammer dat er zoveel om van alles werd gelachen in de documentaire, terwijl ik het best wel serieus vond, en totaal niet om te lachen.

#15 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 07 June 2012 - 04:41 PM

Humor is een mechanisme om taboes bespreekbaar te maken, en psychedelica (inclusief alle rare fratsen en typische figuren) mogen in ons wereldje dan wel geaccepteerd zijn, anderen hebben misschien nog wel een hele weg te begaan.

Dat mensen er om kunnen lachen, en niet boos/geschokt weglopen, is dan alleen maar een goed teken. :hartje:
Verbing weirds language.

#16 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 07 June 2012 - 05:13 PM

offtopic maar er zitten hier echt veel extreem serieuze lui op dit forum. Lachen.. gezond man, vooral tijdens trips moet ik extreem veel lachen.
En misschien waren er ook wel mensen aan het trippen tijdens het kijken van die film?

• Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#17 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6402 posts

Posted 07 June 2012 - 05:16 PM

Maar de meeste dingen waren niet nieuw voor me

Maar wat voor soort dingen zou je dan graag in een docu willen horen?

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#18 Nexus

Nexus

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 295 posts

Posted 08 June 2012 - 04:30 PM

@ Feroxium: Als je het zo bekijkt is het idd een goed teken, maar misschien als je er bij was, dat je me begrijpt, er werd om veel dingen gelachen die totaal niet grappig bedoeld waren. Daardoor word het wel minder serieus.

@ mind: Er waren veel mensen zonder LSD ervaring in de zaal, vermoedelijk de mensen die er zo hard om lachten, vermoedelijk dus ook geen/weinig trippende mensen in de zaal.
Tijdens trips lach ik uiteraard ook graag :) (Dan gaat het soms van zelf :P)

@ Poelster: Bijvoorbeeld meer over de werking op de hersenen ervan. En de uitwerking op lange termijn, dingen zoals bv HPPD.

#19 Guest_Mindgamer_*

Guest_Mindgamer_*
  • Guests

Posted 08 June 2012 - 04:35 PM

Ik vond veel fragmenten juist wel erg grappig :laugh: Gewoon, de manier waarop ze het brachten. Het was gewoon zo ontzettend droog af en toe. En ja; ik heb veel ervaring met tripmiddelen :duimpje: En ik moet ook zeggen dat ik het gelach aandoenlijk vond werken.

Wel vond ik jammer dat er niks werd gezegd over mogelijke persoonlijkheidsveranderingen, HPPD, herbeleving van trauma's daar werd echt weinig over verteld(moeilijkheid toen je werd geboren, geboortekanaal/navelstreng om je nek), maar het had zeker ook veel positieve pluspunten. Ik vond hem oké:)

#20 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 03 August 2012 - 07:00 AM

XviD / AVI / DVD / 704x400 1 GB
Dauer: 01:28:59
Bitra: 1636 kbps
Video: mpeg4 yuv420p 720x480 25fps
Audio: mp3 48KHz stereo 128kbps
Formt: AVI
Files: 26x RAR = 1 GB

The Substance-Albert.Hofmann´s.LSD.Doku.German.2012.AC3.DVDRip.XviD-iND

Staat op usenet en zag hem ook al op een private torrent site.. zal binnenkort wel overal staan.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users