Jump to content

Photo

Is it time to end the war on drugs?Google+ Versus: international debate

• Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9414 posts

Posted 16 March 2012 - 02:35 PM

The 1st installment of Versus, The Google+ Debate Series

Sir Richard Branson, Former Governors, Latin American Presidents, US drug czar and others debate this issue on Google+

#2 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7681 posts

Posted 16 March 2012 - 08:38 PM

Half uurtje gezien, geen tijd om de volle twee uur te bekijken, maar wel echt een serieus en interessant debat. Aanrader!

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#3 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9414 posts

Posted 16 March 2012 - 10:47 PM

Ik heb wel de volle 2 uur gekeken. Vond het een zeer goed en interessant debat.
Uiteindelijk is er wel een groot deel van de twijfelaars in het voordeel van de tegenstanders van de stelling gegaan (voor de War on Drugs dus), maar in totaal was het kamp voor het voorstel (tegen de War on Drugs) wel groter geworden (aan het begin erg veel mensen die het niet wisten, maar toen al een meerderheid voor).

De meest vervelende persoon vond ik die Britse moralist Peter Hitchens in het kamp van de 'tegenstanders'. Wat een egotripper was dat zeg.
Blijkbaar is hij ook bezig met een boek waarin hij de War on Drugs ontkent. Nog wel een grappige woorden-wisseling tussen hem en Julian Assange op het eind (ook al zo'n egotripper ;) ).

Maar goed: kijken dus!

#4 Blazingeclipse

Blazingeclipse

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 126 posts

Posted 17 March 2012 - 12:42 AM

Ook nog niet helemaal gezien, maar het lijkt er op dat de kant tegen de war on drugs uit 2 subgroepen bestaat;

-Legalize drugs
-hou op met het behandelen van verslaafden als criminelen, behandel ze als slachtoffers

Ik vind deze discussie veel interessanter (ook wat nuttiger om hier te voeren wellicht) wat denken jullie, is het een goed idee om drugs compleet te legaliseren?

#5 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9414 posts

Posted 17 March 2012 - 01:32 AM

Ik heb eigenlijk alleen de oppositie over 'legalize drugs' horen praten.
Iedereen aan de kant van de 'verdediging' had het over regulering en decriminalisering.

Legalisering vind ik persoonlijk geen goed idee, er is zeker wel controle op kwaliteit en leeftijd van gebruikers nodig.
De verkoop reguleren en het gebruik decriminaliseren dus. Zaken als keurmerken, pas van de dokter en leeftijdsgrenzen maken het voor de gebruiker ook veel duidelijker wat de gevolgen van drugsgebruik zijn en dat er verantwoordelijk mee om moet worden gegaan.

#6 Blazingeclipse

Blazingeclipse

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 126 posts

Posted 17 March 2012 - 01:40 AM

Maar hoe effectief zijn maatregelen als reguleren? Ik had als minderjarige nou niet echt bepaald moeite om aan alcohol of wiet te komen. Aan de andere kant, dat heb je denk ik ook niet als het wel illegaal is.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users