Interdisciplinary Conference on Psychedelic ResearchNIEUWE NAAM & NIEUWE DATUM: Zaterdag 6 & zondag 7 oktober 2012
Posted 08 October 2012 - 06:36 PM
Kwam nog terecht in een discussie over de vraag of de inhoud van de lezingen niet in wat meer 'hapklare brokken' kon worden gegoten. Zelf vind ik dus van niet, dat technische is juist datgene wat het interessant maakt. Zodra het hapklare brokken zouden zijn, dan is het niet meer vernieuwend maar een afgewaterd verhaal.
Posted 08 October 2012 - 08:33 PM
Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.
Posted 08 October 2012 - 08:56 PM

Die Noorse vond ik ook niet heel prettig om naar te luisteren. Over actief in gebaren, verandering van toonhoogte enzo...
Verder vond ik het zeer informatief, volgende keer wil ik wel een aantal mede dhp´ers ontmoeten. Ben wel benieuwd eigenlijk

Dit was dus mijn eerste conferentie, maar ik kon het beter volgen dan ik verwacht had. Vond alleen de galm in de kerk wat minder.
Was die man die vroeg hoe vaak hij mdma kon doen trouwens een dhp´er? Toen die spreker zij, 1x per jaar op je verjaardag bijvoorbeeld

Posted 09 October 2012 - 07:40 AM
Over het algemeen vond ik op beide dagen de lezingen voor de lunch beter dan degene erna en vond heel erg jammer dat het leek of alle sprekers hun verhaal teveel hadden aangepast op het publiek. Ik begrijp dat je op een interdisciplinaire conferentie niet te hard-core over je eigen vakgebied kan praten, maar niveau had wel iets hoger gemogen.
De locatie was echt super, ik vond de galm niet heel erg storend. De dure koffie overigens wel

Zonder meer waren Matthew Johnson, Robin Carhart-Harris, Ben Seesa en David Erritzoe de beste sprekers, maar was ook zeer aangenaam verrast over het praatje van Christal Gadiot! Volgens mij zei ze dat haar thesis op de OPEN website staat, die wil ik binnenkort zeker even lezen, vooral omdat ik dat schema wat ze liet zien, niet goed kon lezen..
OPEN

Drugs against War
... R.I.P. Toasted ...
Posted 09 October 2012 - 10:23 AM

Ben zelf echt volkomen naar de tering, ik kon gisteren echt he-le-maal niets meer... voelde alsof ik vier dagen achter elkaar gefeest had zonder te slapen en teveel drugs had gebruikt. Bizar.
Had gisteren nog een paar evaluaties gelezen, en daar word je dan weer een klein beetje ongelukkig van, maar thank god for DHP en jullie positieve reacties.

Die galm in de kerk was inderdaad soms storend, maar ja, dat is iets waar wij niet zo heel veel aan kunnen doen, gegeven de lokatie. Datzelfde geldt voor de kleine zaal boven: dat was de grootste alternatieve zaal. Kan je nagaan, wij maakten ons in eerste instantie druk of er überhaupt wel mensen heen zouden gaan... het grootste gedeelte was het stampvol. Helemaal te gek dus.

ICEERS en Teri Krebs vielen inderdaad een beetje tegen, en ik wist ook niet dat de volgorde anders was.
Koffie was inderdaad veel te duur trouwens, ik denk dat we het de volgende keer gewoon gratis moeten doen...
Iets anders dat ook beter kan is wat meer ruimte tussen de verschillende lezingen plannen, zodat mensen tijd hebben om van zaal te wisselen. Oh well, you live you learn.
Torsten Passie is zeker een baas. Hilarische gast die ongeveer alles over alles weet.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.
Thank you, the mdgt.
Posted 09 October 2012 - 11:44 AM
Een positief punt vond ik vooral dat er best wat "hard science" lezingen waren. Weinig vaagheid en niet zomaar zelf te bedenken gegevens/standpunten.
Anyway, kudos voor het kunnen organiseren van het hele gebeuren

Posted 09 October 2012 - 11:59 AM

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.
Thank you, the mdgt.
Posted 09 October 2012 - 09:20 PM
Ik ben dan wel benieuwd waar de meeste mensen dan zo negatief over zijn. Is het iets waar jullie iets aan hadden kunnen doen of iets wat jullie na de eerste dag ook duidelijk was of wat anders?Had gisteren nog een paar evaluaties gelezen, en daar word je dan weer een klein beetje ongelukkig van, maar thank god for DHP en jullie positieve reacties.
Weet je trouwens al wanneer die uitzending van Labyrint uitgezonden wordt? Op hun eigen site staat een ander onderwerp gepland voor de komende uitzending.
Enn... nog andere kranten gevonden waar een artikel in staat over het congres?
Posted 09 October 2012 - 10:59 PM

Als het goed is komt er dit weekend een artikel in het Parool. Ook de Nieuwe Revu zou dit weekend een verslag hebben van ons congres, maar daar houd ik mijn hart voor vast. Ik ken die verslaggever een beetje, en verwacht niet echt een open, gebalanceerd verhaal. Ik ga ervan uit dat NRC ook met een artikel komt, maar specifieke info heppiknie. Tot zover de inside info.

Thank you, the mdgt.
Posted 10 October 2012 - 11:11 PM
Was helaas wel helemaal kapot door het slaaptekort wat ik de weken voor het congres had opgebouwd, dus ik ga de lezingen nog eens even rustig opnieuw bekijken als de filmploeg klaar is met monteren. Waarschijnlijk binnen een maand, dus een stuk sneller dan de vorige keer

Posted 16 October 2012 - 09:43 AM

Op 6 en 7 oktober vond OPEN's tweede grote internationale congres plaats in Amsterdam: de Interdisciplinary Conference on Psychedelic Research. In de uitverkochte Mozes en Aäronkerk kwamen meer dan 400 onderzoekers, studenten, therapeuten en wetenschappers bijeen om te luisteren naar lezingen, variërend van fMRI-onderzoek naar psilocybine, filosofische discussies over de rol van psychedelische ervaringen tot een debat over de plaats en het nut van MDMA in psychotherapie. Voor meer info over programma en de sprekers, klik hier.
Onderzoek naar psychedelica wordt langzaam ook in Nederland serieus genomen. VPRO's Labyrint heeft opnames gemaakt voor een uitzending gewijd aan psychedelisch onderzoek. De uitzending is op 19 december. Lees ook de artikelen in het wetenschapskatern van de Volkskrant (6 okt. '12) en het Parool (13 okt. '12). Ten slotte zendt Hoe?Zo! Radio op 18 oktober een aflevering uit over psychedelisch onderzoek, met o.a. Dr. Kortekaas. Foto's van de zondag zijn voorlopig hier te bekijken. Video's van het congres worden momenteel gemonteerd en volgen spoedig.
Thank you, the mdgt.
Posted 16 October 2012 - 09:43 AM

Thank you, the mdgt.
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users