Jump to content

Photo

Interdisciplinary Conference on Psychedelic ResearchNIEUWE NAAM & NIEUWE DATUM: Zaterdag 6 & zondag 7 oktober 2012

• Please log in to reply
171 replies to this topic

#141 DutchPassion

DutchPassion

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 288 posts

Posted 05 October 2012 - 06:30 PM

jeej, morgen is het eindelijk zo ver :w00t: :woej:

#142 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7691 posts

Posted 05 October 2012 - 09:53 PM

Voor wie bij de vorige was: ik vermoed dat deze nog gaver gaat worden... AAAAH! :woej:

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#143 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 05 October 2012 - 10:51 PM

Ja, maar nu eerst pitten. Lekker vroeg eruit. :blink: wie weet ben ik op tijd voor de openingspreek.

#144 Crawling King Snake

Crawling King Snake

Virtuoos der spelling

• Members
  • PipPipPipPip
  • 870 posts

Posted 06 October 2012 - 08:39 AM

Oh god, ik ben echt een retard. Vergeten het kaartje te printen wanneer het kon, en nu kan ik _als ik geluk heb_ dadelijk om 10.00 pas het kaartje printen in de ub. Fuck ik mis zowat de hele ochtend. En dat terwijl me die juist superinteressant leek. [/paniek]

Posted Image

#145 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 06 October 2012 - 01:44 PM

Dan zeg je gewoon je naam bij de ingang, niet dat je er op dit tijd. veel aan hebt. Vorige keer lukte dat iig, al had ik mezelf wel onder een hele opvallende naam geregt.
Maar volgens mij ben jij wel toe aan een vakantie.
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#146 DutchPassion

DutchPassion

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 288 posts

Posted 07 October 2012 - 07:06 PM

Ik vond het Kei interessant! Wel vermoeiend, was al om 5 uur m'n nest uit zaterdag om op tijd te zijn, en viel die middag bijna in slaap...
Volgende keer ben ik in ieder geval zeker weer van de partij! :)

#147 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2441 posts

Posted 07 October 2012 - 09:47 PM

Het was weer een goede ervaring. Veel interessante lezingen bijgewoond en veel interessante mensen ontmoet. Kortom, een erg goede besteding van een weekend :)

#148 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 07 October 2012 - 10:33 PM

idd, was zeker de moeite waard!!! :)
A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#149 wittig

wittig

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 630 posts

Posted 08 October 2012 - 08:19 AM

Voor wie bij de vorige was: ik vermoed dat deze nog gaver gaat worden... AAAAH! :woej:

Was idd een excellent conference :)

Voor mijzelf vond ik
Drop Acid, Not Bombs: Psychedelic Weapons at Porton Down,
Altered States of Consciousness Induced by Laughing Gas,
Is There a Role for MDMA Psychotherapy in the Treatment of Post-Traumatic Stress Disorder?
& Ketamine as a Novel Antidepressant - a Dutch Clinical Trial in 52 Patients with Treatment Resistant Major Depressive Disorder

zeer goede toespraken. (jammer dat de ketamine clinical trials vanwege funding nog niet zijn gestart, was erg excited om data te zien hierover)

Had alleen het idee dat de sprekers hun speech soms wat aan hadden gepast mbt toegankelijkheid, begrijpelijk maar wat mij betreft zouden ze gewoon die tijd moeten besteden om full on technisch los te gaan over hun eigen onderwerp.
Bass! / How low can you go? / Death row, what a brother knows

#150 Forkbender

Forkbender

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1753 posts

Posted 08 October 2012 - 08:59 AM

Vond het zeer geslaagd, al was ik vooral bezig met dingen regelen en weinig slapen enzo. Heb een aantal dingen gemist waar ik wel erg benieuwd naar was, maar ik zal die terugzien op video.
The mind is a jungle.

#151 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9425 posts

Posted 08 October 2012 - 10:05 AM

Maar 1 woord: WEEEEWWWT!!! :woej:

Echt super vet! Mooie venue, goede berichtgeving in de pers ook. Volgende keer nóg beter! :D
Ik denk dat ik alles nog een keer ga nakijken als het online staat.

#152 Keesoe

Keesoe

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 205 posts

Posted 08 October 2012 - 11:29 AM

Erg jammer dat ik uiteindelijk niet kon komen.
Ik kijk uit naar de video's als die online komen. Ik hoop dat er hier iemand bereid is hierover, tegen die tijd, een linkje te plaatsen waar ik het als nog kan bekijken.
"We are a way for the Cosmos to know itself"
-Carl Sagan

#153 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7691 posts

Posted 08 October 2012 - 01:06 PM

DHP was sowieso goed vertegenwoordigd op ICPR. Fijn ook dat er telkens goede vragen vanuit het publiek kwamen. Big up wittig, waldo, Poelster, dreamer, wolf, 2 muffins, macaco, Twilight, Forkbender, Icelus, Crawling King Snake, Immad en wie ook al nog meer ... DutchPassion is de enige die ik niet gezien heb.

Thanks for coming, guys. :) Ik vond het echt geweldig. Ben vandaag wel redelijk op, maar gelukkig heb ik vrij genomen ... :)

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#154 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 08 October 2012 - 02:19 PM

Een mijlpaal. Nu ligt er een stevig fundament voor toekomstige conferenties en onderzoeken in Nederland. :thumbsup:

... als sidekick een bijzonder interessante gelegenheid om DHP'ers te spotten. :)

#155 konijn

konijn

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 318 posts

Posted 08 October 2012 - 04:52 PM

Ik heb alleen Icelus even gesproken. Haha, misschien nog anderen maar van de rest heb ik geen idee hoe ze eruit zien.

Veel interessante dingen gezien en inspiratie opgedaan. De tijd vloog echt voorbij. Bwoah en wat een vette locatie. Jezus, Maria en al hun heilige vrienden present. Een aantal leuke mensen ontmoet en een hele fijne sfeer.

Ik vond persoonlijk vooral de wat technischere dingen interessant. Matthew Johnson, Robin Carhartt-Harris, David Erritzoe, Ruud Kortekaas, Jordi Riba en Ben Sessa die kon ook wel fijn vertellen. Die David Erritzoe was echt een belangrijke toevoeging imo, een beetje kritiek maakt het geheel zo veel geloofwaardiger. Het is gewoon belangrijk dat er onderscheid wordt gemaakt tussen research en recreatief gebruik en dat mogelijk schadelijke effecten worden onderzocht. Erg goed ook dat er 2 verschillende zalen waren, daardoor kwam er ruimte voor wat meer diepgang en dat maakte het echt leuk. Ik zou het best trekken om deze conferentie een week lang bij te wonen met een dag voor elke drug.

Volgende keer zeker weer van de partij.

p.s. @Wittig: Wat vond je zo goed aan die lezing over lachgas? Ik vond die juist best tegen vallen. Was me niet echt duidelijk wat het doel nou eigenlijk was van die studie. De figuren zagen er wel blits uit maar dat droeg volgens mij niet echt bij aan wat ze moesten duidelijk maken.

#156 wittig

wittig

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 630 posts

Posted 08 October 2012 - 05:06 PM

@Wittig: Wat vond je zo goed aan die lezing over lachgas? Ik vond die juist best tegen vallen. Was me niet echt duidelijk wat het doel nou eigenlijk was van die studie. De figuren zagen er wel blits uit maar dat droeg volgens mij niet echt bij aan wat ze moesten duidelijk maken.

Die vond ik leuk omdat ik genoot van Torsten zijn verhaal over het verleden van lachgas (inclusief foto van de baas Humphry Davy ofcoz :P ), de anectdotes over hun lag-gas trials, dat je alleen op lachgas iemand niet kan anesthetiseren en dat ook de anesthesioloog geshockeerd was over de effecten van lachgas zonder de combinatie van andere verdovende midellen en het feit dat het farmacologische mechanisme niet goed begrepen is en ik na de speech wat heb zitten filosoferen over een mogelijk mechanisme van lachgas.
Bass! / How low can you go? / Death row, what a brother knows

#157 konijn

konijn

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 318 posts

Posted 08 October 2012 - 05:26 PM

Ja misschien stoorde ik me daar juist aan. Het was allemaal mooi verpakt maar eigenlijk had het niet veel wetenschappelijke waarde.

#158 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7691 posts

Posted 08 October 2012 - 05:35 PM

Volgens mij juist wel wetenschappelijke waarde, maar geen recreatieve of therapeutische waarde. Wellicht was je gewoon teleurgesteld. ;)

Thank you, the mdgt.

#159 konijn

konijn

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 318 posts

Posted 08 October 2012 - 05:59 PM

Ja dat klopt wel. Ik had gehoopt op een mechanisme ofzo. Voor mij was het iig niet boeiend. Maar de rest was des te beter! :)

#160 Twilight

Twilight

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1622 posts

Posted 08 October 2012 - 06:27 PM

Ik vond het ook erg leuk! Wel een en ander opgestoken. Helaas dat veel toch wat te academisch of van te hoog niveau was voor mij, waardoor ik toch ook wel veel miste. Maar aangezien het toch totaal niet mijn gebied is vond ik dat niet zo'n probleem. Het is enkel een interesse en niet mijn vakgebied. Ben toch nog wel benieuwd naar veel lezingen die in de grote zaal plaats vonden, omdat ik als vrijwilliger veel in de kleine zaal aanwezig moest zijn om daar te helpen.

Hebben mensen van stichting OPEN eigenlijk al iets gehoord over Labyrint van VPRO en wanneer dat uitgezonden gaat worden?

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users