Jump to content

Photo

Interdisciplinary Conference on Psychedelic ResearchNIEUWE NAAM & NIEUWE DATUM: Zaterdag 6 & zondag 7 oktober 2012

• Please log in to reply
171 replies to this topic

#81 Ex-Aspie

Ex-Aspie

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 41 posts

Posted 02 July 2012 - 06:31 PM

Misschien niet, misschien wordt er nog onderhandelt over de specifieke locatie en weten ze het simpelweg niet.

In dat geval mochten ze de "Early Bird" termijn wel verlengen.

Posted Image

#82 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6413 posts

Posted 02 July 2012 - 06:50 PM

Tot eind augustus kan je nog je kaartje met korting kopen. :)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#83 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 02 July 2012 - 06:50 PM

En toch is het erg moeilijk om een psycholoog, psychiater of neuroloog te vinden die je niet als een ordinaire junkie bekijkt wanneer je hem uitlegt dat je tal van therapeutische voordelen heb ondervonden bij het gebruik van middelen als LSD, Methylone en MDMA... ook al heb je een diagnose van een neurologische aandoening waar dergelijke middelen in relevante milieus bekend voor staan om positieve resultaten te bekomen die perfect neurologisch verklaarbaar zijn. Desondanks vind je zelden een verwijzing naar dergelijke studies binnen de meer reguliere circuits. De bekendheid van de resultaten van dergelijke onderzoeken blijft erg klein, zowel binnen de medische wereld als onder onderzoekers.

Jouw anekdote verschilt van mijn anekdote (maar het blijven anekdotes, dus niet representatief voor de hele wereld). :rolleyes:

Elke psychiater en psycholoog die ik tegenkom vertel ik over mijn eigen ervaringen en zoektochten met behulp van paddestoelen, LSD, DMT, Mescaline, 4-AcO-DMT, etc... En over het feit dat ik daar niet alleen een depressie mee overwonnen heb, maar dat psychedelica zelfs helpen bij het kanaliseren van dissociatief-psychotische klachten.
Elke psycholoog en psychiater die ik er over spreek reageert voorzichtig positief, op z'n minst geïnteresseerd. Er heerst veel merkbare angst, dat het hun professionaliteit aan zou tasten als ze toe zouden geven aan hun interesse, dat het onverantwoord zou zijn om je daar mee bezig te houden als arts.

Ik kreeg pas nog te horen van mijn psychiater dat hij ayahuasca geprobeerd heeft,
en dat dat "zeer leerzame inzichten en vernieuwde verbondenheid" heeft gegeven met zijn vakgebied. :laugh:

De interesse is er zeker, en de wil is er denk ik ook wel om het serieus te nemen. Hoe meer gerenommeerde tijdschrijften en grote conferenties met degelijk wetenschappelijk onderzoek komen, hoe meer artsen hun vooroordelen opzij zullen zetten. Dat is mijn bescheiden voorspelling in ieder geval. :)
Niet dat massaal psychedelica (etc) voorgeschreven zullen worden aan patiënten (dat lijkt me ook niet de bedoeling), maar wel dat de momenteel illegale middelen een serieuze status krijgen in de wetenschap en op z'n minst goed onderzocht kunnen worden.
Verbing weirds language.

#84 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7699 posts

Posted 02 July 2012 - 10:42 PM

Even als heel korte reactie op Ex-Aspie, waarbij ik meteen toegeef niet alles gelezen te hebben.

Dat locatie nog niet vermeld staat op de website is een terecht punt. Gaan we snel werk van maken. Ook wat betreft je vraag over rolstoeltoegankelijkheid. Daarbij zij aangetekend dat het waarschijnlijk slimmer was geweest om even een mailtje te sturen, aangezien je niet kan verwachten dat organisaties alle fora checken en meteen een antwoord paraat hebben. Aangezien ik de lulligste niet ben wil ik best nog 2 tickets voor de eerste Early Bird prijzen beschikbaar maken, maar dan wel met de aantekening dat het in de toekomst wellicht verstandiger is om dergelijke vragen direct aan de organisatie te stellen, en niet 2 dagen voor het verlopen van de deadline. :)

Verder stel ik inhoudelijke en organisatorische kritiek zeer op prijs. Doordat mensen dieper meedenken kunnen zowel de organisatie zelf als wetenschappelijke congressen als MAS en ICPR alleen maar groeien. Wel vind ik het een beetje makkelijk om het zo uitgebreid op een forum te doen, aangezien wij er meer aan hebben als je na afloop van het congres uitgebreid aangeeft waar verbetering mogelijk is.

Last but not least: OPEN bestaat dit jaar vijf jaar en is onafhankelijk van MAPS opgericht. Wij werken nauw samen met organisaties als MAPS, ICEERS en de Beckley Foundation - die dit event allemaal sponsoren - dus dat punt zie ik niet helemaal.

Enniewee, de rest van de inhoudelijke punten lees ik binnenkort een keer. Nu tijd voor bed.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#85 StichtingOPEN

StichtingOPEN

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 36 posts

Posted 02 July 2012 - 10:47 PM

Ondertussen heb ik nog altijd geen antwoord gekregen op mijn vragen rond locatie en rolstoeltoegankelijkheid en is de termijn voor de Early Bird tickets verstreken, wat de totale kostprijs opdrijft naar ongeveer 340 Euro.

Alhoewel sommige van de organisatoren op dit forum actief zijn zouden we iedereen willen aanraden om in het geval van (dringende) vragen ons een email te sturen. De aankondiging van het congres staat op vele fora, en we kunnen niet al deze fora dagelijks in de gaten houden.

Wat je vragen betreft:

We hadden graag alle relevante informatie al op de website staan, maar aangezien we al onze werkzaamheden voor Stichting OPEN naast vele dagelijkse andere verplichtingen uitvoeren en de persoon die de website verzorgt de laatste weken niet tot nauwelijks tijd heeft gehad, is dit nog niet het geval. Onze excuses daarvoor. De routebeschrijving en de exacte locatie zullen spoedig op de website verschijnen. Overigens staat het exacte adres wel op de tickets vermeld.

Het adres: Mozeshuis, Waterlooplein 205-207, Amsterdam.

Hotels: we proberen momenteel deals te sluiten met enkele hotels die we aan onze bezoekers kunnen aanraden. Hierover spoedig meer informatie.

Toegankelijkheid voor personen in een rolstoel: dit moet naar mijn weten geen probleem zijn. Maar voor de zekerheid gaan we het nog even na.

Sprekers: de lijst op de website is nog niet volledig, maar we hebben vorige week een selectie gemaakt uit het grote aantal aanmeldingen. De complete lijst met sprekers zal dan ook spoedig op de website verschijnen. Alicia Dansforth behoort helaas niet tot deze sprekers, maar Mitzi Waltz zal wel komen spreken over de potentie van MDMA bij de behandeling van autismespectrumstoornissen. Sowieso bedankt voor de tip!

Stuur anders even een mailtje naar info@stichtingopen.nl. Dan kunnen we even overleggen of er een uitzondering kan worden gemaakt waardoor je alsnog voor de prijzen van juni kunt registreren voor het congres.

Overigens is het echt onmogelijk om lagere prijzen te hanteren. Er komen nou eenmaal erg veel kosten kijken bij de organisatie van een congres. De vorige keer kon het wat goedkoper door een meevaller met de kosten van de zaalhuur en doordat iemand haar hotel geheel gratis voor de sprekers beschikbaar had gesteld.

Tot slot is het weliswaar tot op zekere hoogte inderdaad preken voor eigen parochie, maar vergeet niet dat een dergelijk congres ideale netwerkmogelijkheden biedt voor vele wetenschappers en dat het ook veel taboedoorbrekende media-aandacht genereert.

Stichting OPEN is op zoek naar serieuze en toegewijde vrijwilligers.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.

#86 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7699 posts

Posted 02 July 2012 - 10:49 PM

En om nog maar eens op de discussie over prijzen in te gaan: het break-even point ligt voor OPEN erg hoog: we moeten dus relatief veel kaartjes verkopen voordat we uit de kosten zijn. Iedereen doet dit werk vrijwillig, in zijn vrije tijd, en voor mij persoonlijk betekent dat dat ik - naast 3 andere projecten waar ik mee bezig ben - ongeveer 20 uur per week erin steek. Dat is 's avonds laat (zoals nu) en in het weekend, nadat ik thuis kom van mijn regular job. Ik verdien er geen cent aan. Afgezien van enkele sponsors, wordt zo'n congres volledig gefinancierd uit de kaartverkoop, en dat betekent een redelijk groot risico. Voor wie de prijzen hoog vindt: prima, maar bedenk wel dat dit iets is waar veel mensen vrijwillig hun vrije tijd aan opofferen voor het goede doel. Als wij het niet zouden doen, dan zou er überhaupt geen congres zijn om over te bitchen. Just sayin'.

En preken voor parochie, daar ben ik het niet mee eens. Wij bereiken weliswaar voornamelijk studenten, maar wel allemaal mensen die serieus geïnteresseerd zijn in wetenschappelijk psychedelica-onderzoek. En dat zijn de onderzoekers van de toekomst. Just sayin' part two.

:)

[edit] Sorry voor informatie-overkill. Zoals je ziet wordt dit wel gelezen door meerdere OPENers.

[edit2] Ik ben er vrijwel 100% zeker van dat de locatie geschikt is voor rolstoelgebruikers. Er is een speciale stoeltjeslift naar de hogere verdiepingen, en er is ook een toilet dat geschikt is voor rolstoelgebruikers.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#87 Ex-Aspie

Ex-Aspie

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 41 posts

Posted 02 July 2012 - 11:37 PM

Ik ben er vrijwel 100% zeker van dat de locatie geschikt is voor rolstoelgebruikers. Er is een speciale stoeltjeslift naar de hogere verdiepingen

Een stoeltjeslift is niet geschikt gezien mijn partner omwille van een staaf in haar rug niet zomaar uit de rolstoel getild kan worden en een zware electrische rolstoel heeft die ook niet zomaar getild kan worden. Een traditionele lift is dus echt wel noodzakelijk voor het bereiken van andere verdiepingen.

En mja, we waren nog maar pas terug uit Nuremberg toen we beseften dat we nog maar een dag of twee hadden voor Early Bird tickets. Het was misschien inderdaad beter geweest om direct een mailtje te sturen, maar als je weinig tijd hebt maak ja niet altijd de beste keuzes...

Alvast bedankt aan jou en gebruiker "StichtingOPEN" voor jullie uitgebreide antwoord. Ik zal met mijn partner overleggen en haar voorstellen naar het bovenstaande adres te mailen om te zien wat de mogelijkheden zijn :-)

Verder hoop ik dat jullie beseffen dat ik wel degelijk apprecieer welke moeite jullie steken in het promoten van psychedelica en empathogenen voor therapeutisch gebruik en dat ik niet lig te zeiken om te zeiken maar gewoon constructieve kritiek probeer te voeren op jullie strategie. Het ergert mij behoorlijk dat ik op de zwarte markt moet zoeken naar een middel als Methylone dat mij op zoveel vlakken verder helpt bij mijn ASD en als juliie activiteiten het ook maar een klein beetje gemakkelijker maken om dergelijke substanties op termijn onder voorschrift te verkrijgen, dan is dat zeer waardevol!

Posted Image

#88 Ex-Aspie

Ex-Aspie

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 41 posts

Posted 02 July 2012 - 11:39 PM

Elke psychiater en psycholoog die ik tegenkom vertel ik over mijn eigen ervaringen en zoektochten met behulp van paddestoelen, LSD, DMT, Mescaline, 4-AcO-DMT, etc... En over het feit dat ik daar niet alleen een depressie mee overwonnen heb, maar dat psychedelica zelfs helpen bij het kanaliseren van dissociatief-psychotische klachten.
Elke psycholoog en psychiater die ik er over spreek reageert voorzichtig positief, op z'n minst geïnteresseerd. Er heerst veel merkbare angst, dat het hun professionaliteit aan zou tasten als ze toe zouden geven aan hun interesse, dat het onverantwoord zou zijn om je daar mee bezig te houden als arts.

Misschien is men in Nederland iets meer openminded op dat vlak dan hier in Vlaanderen?

Posted Image

#89 StichtingOPEN

StichtingOPEN

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 36 posts

Posted 17 July 2012 - 07:28 PM

Klik hier voor een uitgebreide beschrijving van de toegankelijkheid van de locatie.

#90 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 17 July 2012 - 07:53 PM

een leuke bijkomstigheid van het congres; het is op dezelfde datum als een bruiloft waar ik anders sociaal gedwongen bij aanwezig moest zijn, nu niet meer dus :thumbsup:
A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#91 Videlic

Videlic

Nederlandse pussy

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1440 posts

Posted 23 August 2012 - 02:29 PM

Ik ben er helaas niet bij dit jaar vanwege het jaarlijkse trip weekendje in zeeland met wat maten van me wat echt alleen in dat weekend nog kan. Kan ook niet filmen en editen, want ik heb geen videocamera meer ter beschikking, en ook geen computer die geschikt is om te editen. Jammerr....maarja wellicht dat iemand het ook beter kan dan ik, want vorig jaar gingen er ook 100.000 dingen mis en duurde het een eeuwigheid ;)

anyway respect voor het organiseren :respect:

Life is too interesting to be bored.

#92 DutchPassion

DutchPassion

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 288 posts

Posted 23 August 2012 - 07:23 PM

Als ik nog wat geld bij elkaar kan schrapen (er is een miniscule kan dat mijn ouders wel wat willen sponseren vanwege mijn interesses voor de wetenschap achter psychedelica)
dan kom ik ook!

#93 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 23 August 2012 - 10:57 PM

ja leuk is dat idd met ouders, mijn pa vind drugs ook 10x niets, maar als het om zo een conferentie gaat staat hij helemaal achter me. daar hebben we een woord voor: hypocriet! maar goed, het is beter dan niets :P
A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#94 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 24 August 2012 - 07:02 AM

Hmzz, ik wou dat ik mijn vrouw kon overtuigen, maar die interesseert zich echt niet in dat congres. Ze gaat wel mee naar A'dam, maar enkel om er met een vriendin rond te hangen overdag tijdens de lezingen. Jammer.
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#95 Forkbender

Forkbender

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1753 posts

Posted 25 August 2012 - 12:25 PM

Kom op mensen, nog 6 weken en nog maar een weekje om een goedkoop kaartje te regelen.
The mind is a jungle.

#96 StichtingOPEN

StichtingOPEN

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 36 posts

Posted 25 August 2012 - 12:26 PM

The Interdisciplinary Conference on Psychedelic Research is slowly approaching: in six weeks time the city of Amsterdam will be the centre of today's cutting-edge psychedelics research. On October 6th and 7th, some of the world's leading scientists will address the latest results of their investigations into a wide variety of psychedelic substances. Take this study into the long term effects of ayahuasca for example.

From psychopharmacological research in human subjects to sociological and anthropological observations and groundbreaking neuropharmacological research, ICPR 2012 will truly be a multidisciplinary event, of interest to students, scholars, health care professionals, treatment providers and many others.

A large selection of speakers is now online, as is a special clinical track organized and sponsored by ICEERS. Soon, new workshops and a selection of rising researchers will be added to the programme. Keep an eye out on the site, as we are adding new items regularly.

Please note that ticket prices will go up from September 1st, so if you do not have a ticket yet, you only have ten days left to profit of our reduced prices. Register online now!

The conference website now also features detailed information on the conference location and several options for accommodation, with discounted prices just for visitors of ICPR 2012!

#97 DutchPassion

DutchPassion

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 288 posts

Posted 27 August 2012 - 07:17 PM

Hell yeah! vandaag heb ik vernomen dat ik stage vergoeding krijg en heb ik dus wat geld opzij kunnen zetten voor de conferentie, net een kaartje besteld dus. Dit is mijn eerste conferentie ooit en ik ben zeer benieuwd en heb er veel zin in! :w00t:

#98 konijn

konijn

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 318 posts

Posted 28 August 2012 - 02:10 PM

Net kaartje gekocht!!! Best een flink bedrag maar wel erg veel zin in. Waarschijnlijk ga ik in m'n eentje dus dat wordt lekker een weekendje voor mezelf. Gaan er nog mensen van DHP meeten daar?

#99 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6413 posts

Posted 28 August 2012 - 02:38 PM

Denk dat dat vanzelf wel gaat gebeuren..

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#100 Lµserg Diethel

Lµserg Diethel

zonder (roet)filter

• Members
  • PipPipPip
  • 424 posts

Posted 28 August 2012 - 03:03 PM

Ik vind naam juist wel beter dan de vorige, nu is gelijk duidelijk waar het overgaat, dus zal het daarom juist meer geïnteresseerde trekken. En hippies zul je altijd blijven houden op dit soort events! En zolang ze geen domme, irritante vragen gaan stellen is dat ook totaal geen probleem. ;)

Eigenlijk zou je als troll een vage gast met dreads erheen moeten sturen die allemaal vragen stelt over spiritualiteit, aura's en dierenrechten.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users