Jump to content

Photo

Interdisciplinary Conference on Psychedelic ResearchNIEUWE NAAM & NIEUWE DATUM: Zaterdag 6 & zondag 7 oktober 2012

• Please log in to reply
171 replies to this topic

#41 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7681 posts

Posted 19 May 2012 - 07:52 PM

Tis duurder dan de vorige keer inderdaad, maar het leven is ook duurder geworden... vorige keer was echt belachelijk goedkoop overigens, was nu helaas niet meer te doen. We hebben ons best gedaan om de prijzen zo laag mogelijk te houden...

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#42 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1011 posts

Posted 19 May 2012 - 08:28 PM

Ik vind het eigenlijk extreem goedkoop voor een tweedaags wetenschappelijk congres. Ben je ooit wel eens naar andere congressen geweest? Vergeleken met de prijzen van een gemiddeld wetenschappelijk congres is 250 euro zelfs goedkoop. Ik ben dus zeker van de partij! :thumbsup:
The wisest mind has something yet to learn

#43 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 19 May 2012 - 10:55 PM

Zodra m'n salaris binnen is, ik ook! :duimpje:
Verbing weirds language.

#44 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 20 May 2012 - 08:43 AM

Ik zal wsch wel komen. Ik baal er enkel van dat ik de early bird ticket niet kan betalen momenteel.
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#45 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7681 posts

Posted 20 May 2012 - 03:38 PM

Je hebt nog effe hoor, wolf.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#46 Ex-Aspie

Ex-Aspie

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 41 posts

Posted 29 June 2012 - 04:24 PM

Enkele vragen/opmerkingen :

• Ik vind nergens informatie over waar dit congres zal plaatsvinden. Indien ik zou langskomen, zou ik mogelijk een hotel in de buurt willen boeken, maar dat is wel erg moeilijk zonder meer info over waar het congres zal doorgaan. Waar vind ik info over de locatie?
  • Is het congres toegankelijk voor iemand in een rolstoel? Ik zou graag mijn partner willen meenemen die in een rolstoel zit.
  • Enig idee rond rolstoeltoegankelijkheid van hotels in Amsterdam? Enige mogelijkheid tot korting voor congresgangers in lokale hotels?
  • Is jullie sprekerslijst al volledig? Zo niet, hebben jullie er al aan gedacht om Alicia Dansforth the contacteren ( zie Erowid )? Ze heeft ervaring mbt het behandelen van kankerpatiënten met psilocybine en doet momenteel haar PHD-onderzoek rond de mogelijkheid om MDMA te gebruiken binnen een therapeutische context voor Autismespectrumstoornissen.

Posted Image

#47 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 29 June 2012 - 05:24 PM

Heb m'n kaartje gekocht :D. Nu nog een psychonaut die me slaapplaats kan verschaffen. Liefst vrouwelijk, lekker en grote, ronde borsten :)
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#48 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 29 June 2012 - 05:39 PM

Wat ik al zei over de hoge prijs.. het is niet gek duur voor een congres, alleen jammer dat het weer net wat duurder is als de vorige keer en ook de drempel verhoogt.
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#49 Ex-Aspie

Ex-Aspie

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 41 posts

Posted 01 July 2012 - 12:29 PM

Ik vind het eigenlijk extreem goedkoop voor een tweedaags wetenschappelijk congres. Ben je ooit wel eens naar andere congressen geweest? Vergeleken met de prijzen van een gemiddeld wetenschappelijk congres is 250 euro zelfs goedkoop.

Ik was afgelopen weekend op de European Human Genetics Conference 2012 in Nuremberg. In vergelijking met een dergelijk congres is de Interdisciplinary Conference on Psychedelic Research inderdaad goedkoop.

Het verschil is echter dat het eerste congres in feite exclusief bedoeld is voor vakmensen, wereldwijd een goede naam heeft en dat zowat iedereen aanwezig gesponsord wordt door het project of bedrijf waar zij voor werken. Zelf heb ik geen Euro betaald om aanwezig te zijn op de lezingen, voor mijn verblijf in het Ramada of voor mijn transport naar Nuremberg, terwijl ik gewoon daar was als begeleider voor mijn partner in rolstoel, die daar als exhibitor stond. Bovendien is het niveau van een dergelijk congres erg hoog en worden daar tientallen wetenschappelijke posters voorgesteld naast tal van lezingen rond cutting edge research die soms nog niet eens gepubliceerd is.

De Interdisciplinary Conference on Psychedelic Research is zeker (nog) niet te vergelijken met dergelijke congressen qua inhoud of status en wordt momenteel vooral bezocht door de meer intellectuele psychonauten die vooral een persoonlijke interesse hebben in psychedelica en die toegang uit eigen zak betalen. Als ik mijn partner in rolstoel zou meenemen, zou dat voor ons neerkomen om 2 x 75 Euro toegang aan Early Bird tarief + ongeveer 150 Euro voor de hotelkamer = 300 Euro uit eigen zak voor twee dagen conferentie zonder tussenkomst van de organisatie in de hotelkosten. Ondertussen heb ik nog altijd geen antwoord gekregen op mijn vragen rond locatie en rolstoeltoegankelijkheid en is de termijn voor de Early Bird tickets verstreken, wat de totale kostprijs opdrijft naar ongeveer 340 Euro. Ergens bij een lokale psychonaut overnachten is geen optie omdat mijn partner aangepaste toilet- en slaapvoorzieningen nodig heeft.

De Mind Altering Conference 2011 vond ik een erg interessante ervaring en ik was graag dit jaar samen met mijn partner langsgekomen, maar met een dergelijk kostenplaatje vrees ik toch te zullen moeten passen.

Posted Image

#50 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 01 July 2012 - 12:49 PM

De Interdisciplinary Conference on Psychedelic Research is zeker (nog) niet te vergelijken met dergelijke congressen qua inhoud of status

Wat vind jij de grootste verschillen? Ben nog nooit op een ander groot wetenschappelijk meerdaags congres geweest.

Ik heb mijn kaartje ook binnen trouwens :woej:
Verbing weirds language.

#51 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 01 July 2012 - 01:34 PM

Tjah, het verschil met een wetenschappelijk congres dat ondersteund wordt door industriële partners is er wel ja, maar imo doet ICPR niet af aan de twee grote psychedelische congressen waar ik in Basel ben geweest.

Zeker wel dat er cutting edge (en ongepubliceerd) onderzoek wordt gepresenteerd trouwens.
En ja, er worden ook veel meer mensen getrokken die louter 'interesse' en geen enkele professionele achtergrond hebben, maar dat maakt het multidisciplinaire karakter ook veel leuker.

#52 Ex-Aspie

Ex-Aspie

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 41 posts

Posted 01 July 2012 - 01:36 PM

Wat vind jij de grootste verschillen? Ben nog nooit op een ander groot wetenschappelijk meerdaags congres geweest.

• Op een tradtioneel wetenschappelijk congres vind je een zone die volstaat met wetenschappelijke posters (voorbeeld) waar het doel, de methode en de resultaten van een onderzoek schematisch worden voorgesteld. Op een vooraf bepaald tijdstip gaan onderzoekers bij hun posters staan om verdere toelichting te geven aan geïnteresseerden. Zo kan iedereen op een efficiënte manier snel een overzicht krijgen van alle onderzoeken die hen interesseren.
  • Net zoals bij een tuinbouw-beurs, game-beurs of andere beurzen vind je op een traditioneel wetenschappelijke congres een hele resem booths van bedrijven, onderzoekslabs, zoekenhuizen, projecten en dergelijke die zichtzelf komen voorstellen (voorbeeld). Dit, om networking binnen het vakgebied te versterken en de naambekendheid van jouw product / bedrijf / lab te versterken, om nieuwe medewerkers aan te trekken, ...
  • De meerderheid van de lezingen op een wetenschappelijk congres geven net zoals de posters een overzicht van doelstellingen, methoden en resultaten van een onderzoek. Hierbij gaat men vaak erg technisch. Op een genetica congres hoor je dan ook constant spreken over parent-child trios, exome testing, mouse models / knockout mice en whole genome sequencing waarbij iedereen geacht wordt direct te weten waarover het gaat. Je krijgt uitgebreide testresultaten te zien met vermelding van statistische procedures die voor iedereen als bekend worden geacht. En verder gaat men soms redelijk diep in op de werking van specifieke genen, zowel op moleculair niveau en phenotypisch niveau. En dat waren dan in Nuremberg de lezingen die ik met mijn achtergrond als informaticus nog vrij gemakkelijk kon volgen. Als men echt über-technisch ging, had ik amper een idee waarover het ging.

Op de Mind Altering Conference 2011 heb ik nergens wetenschappelijke posters gezien, heb ik nergens booths gezien en vond ik de lezingen al bij al vrij oppervlakkig. Nu ligt dat misschien deels aan het feit dat ik maar één van de twee dagen naar de lezingen ben geweest, maar ik kan mij niet herinneren dat ook maar iemand het had over bijvoorbeeld de onderliggende neurologie bij behandeling met vb. MDMA of Ayahuasca. Verder waren de vragen uit het publiek ook (grotendeels) duidelijk vragen van leken met een beperkte wetenschappelijke achtergrond in neurochemie en/of psychologie, terwijl de vragen uit het publiek in Nuremberg echt wel vragen waren van mensen die met gelijkaardige onderzoeken bezig waren en soms op heel specifieke technische details in gingen. Dat geeft heel sterk het verschil in publiek weer, wat welliswaar een mogelijke reden is waarom de lezingen vrij oppervlakkig bleven.

Posted Image

#53 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 01 July 2012 - 01:52 PM

Ok, maar OPEN staat nog maar in kinderschoenen, bovendien heerst er taboe op drugs, waardoor je niet zomaar ff vette sponsoring en bedrijven etc kan hebben en veel mensen die op voorhand al een mening klaar hebben en niet komen. Dat maakt het allemaal niet zo makkelijk.

#54 Ex-Aspie

Ex-Aspie

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 41 posts

Posted 01 July 2012 - 01:59 PM

En ja, er worden ook veel meer mensen getrokken die louter 'interesse' en geen enkele professionele achtergrond hebben, maar dat maakt het multidisciplinaire karakter ook veel leuker.

Wat ik verwacht van een interdisciplinaire studie rond bijvoorbeeld de therapeutische mogelijkheden van bijvoorbeeld empathogene middelen als MDMA of Methylone, is een theoretisch model dat een analyse van de moleculaire eigenschappen van dergelijke middelen op basis van mouse models bij zowel wild type muizen als knockout muizen met genen als CNTNAP2 uitgeschakeld combineert met resultaten van MDMA-therapie waar dit reeds is toegepast (zoals bijvoorbeeld bij PTSD), surveys van zowel "normale" mensen als mensen met verschillende pathogene phenotypes (zoals Autismespectrumstoornissen of bi-polaire stoornis) en de genetische data waar we die hebben. Op de Mind Altering Conference 2011 ben ik nergens een onderzoek tegengekomen dat ook maar in de buurt komt van een dergelijk interdisciplinair model.

Ter vergelijking verwijs ik naar de research van Daniël Geschwind, die in zijn lab een theoretisch model heeft ontwikkeld dat de genetica, de neurologie, gedragskenmerken en bestaande behandelingen voor Autismespectrumstoornissen integreert op basis van zeer diverse datasets en dat hiermee de basis probeert te leggen voor toekomstige behandelingen.

Nu begrijp ik dat het gebrek aan degelijke interdisciplinaire studies rond empathogenen en psychedelica voor een groot deel een kwestie zijn van financieën, wettelijke beperkingen, tegenkanting van de pharma-lobby, vooroordelen en procedurele beperkingen, maar toch vind ik dat je nog lang niet kunt spreken van degelijk interdisciplinair onderzoek wanneer het gaat om dergelijke substanties. Bovendien sijpelen de bescheiden resultaten binnen het onderzoek naar dergelijke middelen slechts in zéér beperkte mate door naar de medische wereld, wat het interdisciplinaire karakter verder beperkt.

Posted Image

#55 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 01 July 2012 - 02:16 PM

Op de Mind Altering Conference 2011 heb ik nergens wetenschappelijke posters gezien

Dan had je beter moeten kijken, want ze waren er wel. Niet zoveel als we gehoopt hadden, maar ook niet compleet afwezig.
Uiteraard zijn poster-sessies leuk en goed om bij een congres te hebben, maar dit kun je de organisatie moeilijk verwijten.

Op de Mind Altering Conference 2011 ben ik nergens een onderzoek tegengekomen dat ook maar in de buurt komt van een dergelijk interdisciplinair model.

Dus je geeft nu de organisatie van het congres de schuld dat er nergens zulke onderzoeken plaats vinden? Beetje misplaatst vind je niet?

Ik heb ook nergens gezegd dat het onderzoek perse interdisciplinair is. Je haalt nu het doel van het congres en wetenschappelijk onderzoek op zichzelf door elkaar.
Het congres is een podium waar onderzoek gepresenteerd kan worden. Dat dit onderzoek op dit moment niet de kwaliteit heeft die jij (en iedereen die hier interesse in heeft) zou willen zien maakt de gepresenteerde onderzoeken niet minder interessant of relevant.

Onderzoek naar psychedelica en empathogenen staat nog ontzettend in de kinderschoenen, zeker gezien de huidige staat van de wetenschap en hoever dit onderzoek nu nog achter loopt.
Verder wordt dit onderzoek ook niet of nauwelijks door overheden en (al helemaal niet door) bedrijven gefundeerd. Al het onderzoek dat vanuit MAPS wordt gesponsord is van particulier geld opgestart, dus regel jij even een paar miljoen, dan kunnen we zorgen dat het onderzoek wel de kwaliteit en diepgang krijgt die we zouden willen zien.

[*]Net zoals bij een tuinbouw-beurs, game-beurs of andere beurzen vind je op een traditioneel wetenschappelijke congres een hele resem booths van bedrijven, onderzoekslabs, zoekenhuizen, projecten en dergelijke die zichtzelf komen voorstellen

Vorige keer waren er booths voor zowel Stichting OPEN en ICEERS, er zou ook een booth voor MAPS komen, maar het materiaal daar voor (posters, flyers etc) kwam te laat binnen. We zouden een stand met DHP kunnen doen, maar ik snap je punt niet helemaal.
Het feit is dat er geen bedrijven, onderzoekslabs, ziekenhuizen en maar een handvol project in de wereld zijn die zich met dit soort onderzoek bezig houden.
Hoe zou dit aspect uberhaupt verbeterd kunnen worden dan?

#56 Ex-Aspie

Ex-Aspie

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 41 posts

Posted 01 July 2012 - 02:30 PM

Dan had je beter moeten kijken, want ze waren er wel. Niet zoveel als we gehoopt hadden, maar ook niet compleet afwezig.

Die zal ik inderdaad gemist hebben.

Uiteraard zijn poster-sessies leuk en goed om bij een congres te hebben, maar dit kun je de organisatie moeilijk verwijten.

Zijn poster-sessies niet nogal standaard bij een wetenschappelijk congres?

Dus je geeft nu de organisatie van het congres de schuld dat er nergens zulke onderzoeken plaats vinden?

Nee, hoor. Ik stel gewoon het interdisciplinaire karakter en het niveau van vele onderzoeken in vraag. En zoals ik reeds aangaf, ligt dat waarschijnlijk vaak buiten de macht van de onderzoeker zelf. Tijdens een Skype-gesprek dat ik enkele weken geleden had met Alicia Danforth gaf ze duidelijk aan hoe ze haar eigen onderzoek in dit stadium moest beperken tot een survey rond specifiek MDMA en Autisme, omwille politieke, budgetaire, wettelijke en andere beperkingen... terwijl ze véél verder had kunnen zitten zonder die beperkingen, wat duidelijk bleek uit enkele van de inzichten die ze met mij deelde.

Posted Image

#57 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 01 July 2012 - 02:46 PM

Zijn poster-sessies niet nogal standaard bij een wetenschappelijk congres?

Ja, maar jij verwijt de organisatie dat er maar weinig onderzoekers posters hebben ingediend.
Het lijkt nu net alsof de organisatie zowel een congres moet regelen en al het onderzoek moet doen, toch een beetje vreemde indruk krijg ik daar van.

#58 Ex-Aspie

Ex-Aspie

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 41 posts

Posted 01 July 2012 - 03:08 PM

Het feit is dat er geen bedrijven, onderzoekslabs, ziekenhuizen en maar een handvol project in de wereld zijn die zich met dit soort onderzoek bezig houden.
Hoe zou dit aspect uberhaupt verbeterd kunnen worden dan?

Het hangt er vanaf wat je wilt bereiken.

Enerzijds zijn de kostprijzen te hoog om niet-professionelen aan te trekken die zelf niet reeds in hun vrije tijd vrij actief op een positieve manier met psychedelica en aanverwante middelen bezig zijn. Zelfs op dit forum hebben meerdere mensen reeds aangegeven dat ook de Early Bird tickets voor hen al vrij duur zijn.

Anderzijds is er, zoals je zelf al aangeeft, nog veel te weinig belangstelling en bekendheid bij bedrijven, onderzoekslabs, ziekenhuizen en individuele psychologen of psychiaters. Het onderzoek van het Geschwind lab, waar ik het eerder over had, is bijvoorbeeld perfect complementair aan onderzoeken als dat van Mitzi Waltz en Alicia Danforth. Als je hun interesse zou kunnen opwekken om middelen als LSD en MDMA uit te testen met hun CNTNAP2 knockout muizen en de resultaten langs werk van Mitzi Waltz en Alicia Danforth te leggen, dan vallen veel van de huidige beperkingen weg en staan we jaren verder dan waar we nu staan. De vraag is in welke mate dergelijke mainstream labs überhaupt op de hoogte zijn van dergelijke onderzoeken en hoe je hun interesse kunt wekken. Enkel door dergelijke labs aan te trekken en hen te stimuleren om het MAPS-gesponsord research in hun research te laten integreren kan dergelijk research uit het verdomhoekje stappen en de financiering krijgen die het verdient. Staan Stichting Open en/of MAPS eigenlijk soms met een booth op andere, reguliere congressen? Is dat niet een betere focus dan het houden van eigen congressen?

Dus ik zou zeggen, ofwel focussen jullie op het aantrekken van meer "gewone" mensen door het prijskaartje voor hen aan te passen en je communicatie meer naar dat doelpubliek te richten, ofwel focussen jullie op het aantrekken van meer reguliere professionals, door bijvoorbeeld het netwerken met dergelijke professionals via leden en sympathisanten die in die wereld zitten en/of door bevindingen van onderzoeken meer en uitgebreider te communiceren naar professionals die met complementaire onderzoeken bezig zijn (bijvoorbeeld via reguliere congressen of nieuwsbrieven). Voorlopig lijken de activiteiten van Stichting Open vooral een kwestie van spreken voor eigen parochie.

Posted Image

#59 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 01 July 2012 - 03:19 PM

De vraag is in welke mate dergelijke mainstream labs überhaupt op de hoogte zijn van dergelijke onderzoeken en hoe je hun interesse kunt wekken.

Aan de ene kant is er het stigma van onderzoek naar psychedelica, dit loopt in het 'mainstream' onderzoek zeer diep. Daarnaast is onderzoek naar psychedelica laten goedkeuren door commissies en overheid extreem moeilijk. Er zijn hier essays en boeken over te vullen. Lees bijv. het onderzoek van Rick Strassman in zijn boek over DMT bijvoorbeeld.

Enkel door dergelijke labs aan te trekken

Kijk eens naar het onderzoek van David Nichols. Hij werkt al jaren met onderzoek op muizen en ratten. De modellen die ze op het moment in hun onderzoek kunnen(/mogen - het is NIH gefundeerd) gebruiken zijn ook gewoon erg beperkt.

Als we LSD als voorbeeld nemen dan zijn eigenlijk de enige onderzoeken die nu plaats vinden of op zeer fundamenteel niveau (hoe en waar binden deze stoffen in de hersenen, wat is het effect op enkele dier-modellen) of in de psychologische richting van overlijdings-angst (fase 1 klinische studie).
De grootste beperkingen voor uitgebreide, multidisciplinaire en geintegreerde onderzoeken zijn geld, tijd en goedkeuring door bureaucratische instanties als de overheid.

Voorlopig lijken de activiteiten van Stichting Open vooral een kwestie van spreken voor eigen parochie.

Vrijwel alle lezingen, video vertoningen en congressen van Stichting OPEN vinden op Universiteiten plaats, dus ik weet niet hoe dicht jij dit tot onderzoekers zou willen brengen. Neem contact op met de stichting als je meer ideeën hebt.

#60 Ex-Aspie

Ex-Aspie

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 41 posts

Posted 01 July 2012 - 03:44 PM

Aan de ene kant is er het stigma van onderzoek naar psychedelica, dit loopt in het 'mainstream' onderzoek zeer diep.

Daarom is duidelijke communicatie rond (positieve) resultaten via bijvoorbeeld reguliere wetenschappelijke tijdschriften en congressen erg belangrijk.

Daarnaast is onderzoek naar psychedelica laten goedkeuren door commissies en overheid extreem moeilijk.

Dat heb ik reeds in eerder posts meermaals erkend.

Kijk eens naar het onderzoek van David Nichols. Hij werkt al jaren met onderzoek op muizen en ratten. De modellen die ze op het moment in hun onderzoek kunnen(/mogen - het is NIH gefundeerd) gebruiken zijn ook gewoon erg beperkt.

Beperkt in welke zin? En waarom is dit een probleem wanneer een onderzoek zich focust op een specifieke pathogene situatie als Autismespectrumstoornissen, Bi-polaire stoornis or Intellectual disability? Dan is een beperkt model toch voldoende om reeds erg veel af te leiden?

Als we LSD als voorbeeld nemen dan zijn eigenlijk de enige onderzoeken die nu plaats vinden of op zeer fundamenteel niveau (hoe en waar binden deze stoffen in de hersenen, wat is het effect op enkele dier-modellen) of in de psychologische richting van overlijdings-angst (fase 1 klinische studie).

Diermodellen zijn nochtans een belangrijke eerste stap. Indien dier-modellen duidelijke positieve resultaten geven en de onderliggende neurochemie van die resultaten duidelijk kan aangetoond worden en gelinkt worden met menselijke pathogene situaties, dan is de stap naar testen bij mensen al véél kleiner. Je gaat nergens een instituut vinden dat bereid is om testen op mensen te laten doen van psychotrope substanties zonder die niet reeds uitgebreid getest zijn op dieren. Binnen de reguliere pharma-industrie is dat niet anders.

Vrijwel alle lezingen, video vertoningen en congressen van Stichting OPEN vinden op Universiteiten plaats, dus ik weet niet hoe dicht jij dit tot onderzoekers zou willen brengen.

Reguliere congressen rond neurologie en/of psychologie afschuimen (al dan niet met eigen booth) is een mogelijke optie. Wat ook zou helpen is een grotere beschikbaarheid van gratis te downloaden researchmateriaal of te bekijken lezingen online of een betere integratie met gelijkaardige organisaties als MAPS en Prism. Door internationaal als één organisatie naar voren te treden verhoog je zowel je geloofwaardigheid als je naambekendheid en kan je vaak allerlei statutaire, budgetaire en networking voordelen verkrijgen.

Neem contact op met de stichting als je meer ideeën hebt.

Zal ik zeker doen :duimpje:

Posted Image

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users