Jump to content

Photo

Interdisciplinary Conference on Psychedelic ResearchNIEUWE NAAM & NIEUWE DATUM: Zaterdag 6 & zondag 7 oktober 2012

• Please log in to reply
171 replies to this topic

#1 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 03 March 2012 - 08:41 PM

:!: LET OP: Nieuwe naam, nieuwe datum en nieuwe locatie :!:

Beste vrienden van Stichting OPEN,
In tegenstelling tot wat we eerder hebben gemeld zal het congres niet plaatsvinden in juni. Vanwege onvoorziene logistieke problemen met de locatie hebben we het congres verplaatst tot na de zomer.

Gelukkig hebben we een mooie nieuwe locatie voor ons congres gevonden voor het eerste weekend van oktober. Dit keer staan zowel datum als locatie vast! Houd voor meer informatie over sprekers, onderwerpen en andere aankondigingen deze mailinglijst en onze website in de gaten.

Schrijf dus alvast het volgende in je agenda:

Zaterdag 6 & zondag 7 oktober 2012 : International Conference on Psychedelic Research - Amsterdam

We hebben tevens een nieuwe naam gekozen voor ons congres. We hopen om met deze neutralere naam een breder wetenschappelijk publiek aan te trekken.

Onze welgemeende excuses voor deze datumswijziging en de eventuele overlast. We beloven dat we deze mogelijke teleurstelling compenseren met een zeer interessant congres.We hopen jullie allemaal te zien in oktober!

Vriendelijke groeten van het bestuur van OPEN.

Dear friends of the OPEN foundation,

Contrary to what we have stated previously, the conference will not take place in June. Due to unforseen logistical problems with the location, we have been forced to postpone our event until after the summer.

Fortunately we have secured another beautiful venue for our conference for the first weekend of October. This time, both the date and location are fixed. You can now mark the following in your agenda:

Saturday 6th & Sunday 7th October 2012: The International Conference on Psychedelic Research - Amsterdam

We have chosen a new name for our conference, as you can see. With this more neutral title we hope to attract a wider academic audience.

Our sincere apologies for this change of date and for any inconveniences it might have caused. We promise to make up for it with an interesting conference!

Hoping to see all of you in October,

Kind regards on behalf of the entire OPEN board.

Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#2 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 03 March 2012 - 09:01 PM

"We hebben tevens een nieuwe naam gekozen voor ons congres. We hopen om met deze neutralere naam een breder wetenschappelijk publiek aan te trekken.

Ik moet zeggen dat ik dit serieus echt een veel slechtere naam vind.
Mind Altering Science klinkt veel neutraler, en science in de naam trekt ook meer serieuzere mensen lijkt. Research is ook een goede, maar het woord Psychedelic trek je eerder "hippie/goa/feestjes" mensen dan wetenschappers lijkt me. Je trekt er waarschijnlijk wel meer mensen mee. Ik zou het ook niet veranderen omdat het ook al een soort van naam heeft, het heeft in krant(en) gestaan en al aandacht gekregen.

Ik sprak nog een paar gasten uit oost-Europa (Tsjechie?) en die waren speciaal voor de conferentie naar Amsterdam gekomen, ze hadden het ergens op internet gelezen.

Een beetje related: Soms ben ik ook weleens ontevreden met De Hollandse Psychonaut, maar DHP is wel zo ingeburgerd, ik ga het niet veranderen. Wel probeer ik het nu "De Hollands-talige of Hollandse-sprekende Psychonaut" te noemen.

• Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#3 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9413 posts

Posted 04 March 2012 - 08:17 AM

Ik vind de naamsverandering ook een beetje jammer, maar dat had ik in persoonlijke communicatie al laten weten.

Wel grappig dat als je goegelt op 'International Conference on Psychedelic Research' je als 3e hit de MAS website krijgt :P

Eigenlijk vind ik die nieuwe naam ook wat pretentieus. Alsof dit het 'enige echte' internationale congres over dit onderwerp is.
Nee, toch wel jammer dit (maar ik ga wel komen hoor ;))

#4 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6353 posts

Posted 04 March 2012 - 01:09 PM

Ik vind naam juist wel beter dan de vorige, nu is gelijk duidelijk waar het overgaat, dus zal het daarom juist meer geïnteresseerde trekken. En hippies zul je altijd blijven houden op dit soort events! En zolang ze geen domme, irritante vragen gaan stellen is dat ook totaal geen probleem. ;)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#5 DMTroy

DMTroy

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 131 posts

Posted 07 March 2012 - 08:53 AM

Wat is er mis met hippies?
Ik doe een technische studie maar ik ben totaal niet een wetenschapper op het gebied van psychedelica. Ik denk dat het merendeel toch een soort van hippie is.
Of je nou wetenschappelijk bezig bent of niet. Ik denk dat de standaard wetenschapper niet veel met psychedelica te maken wilt hebben.
Na 10 jaar ervaring weet ik nu wat de lompste drug is: NICOTINE!

#6 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9413 posts

Posted 07 March 2012 - 09:31 AM

Wat is er mis met hippies?

Ze stellen ondoordachte vragen. Irriteren de sprekers. Stinken de hele dag naar patchouli.
Zijn alles behalve geïnteresseerd in de wetenschap achter de onderwerpen en komen als gieren op een rottend lijk af op het woord 'Psychedelic'.

#7 Forkbender

Forkbender

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1753 posts

Posted 07 March 2012 - 09:54 AM

Jongens, rustig, we zijn van plan om een blok zeep bij de ingang neer te leggen, zodat de hippies wegblijven.

Als ik eerlijk ben vind ik Mind Altering helemaal niet neutraler dan Psychedelic. De laatste is specifieker en het is precies waar de conferentie over gaat.
The mind is a jungle.

#8 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9413 posts

Posted 07 March 2012 - 10:26 AM

International Conference on Pattern Recognition
Indian Council of Philosophical Research
Institute for Criminal Policy Research
Illinois Campaign for Political Reform
Importing Country Phytosanitary Requirements
Illinois Centers for Pain and Rehab

Het is in ieder geval geen originele afkorting :P

#9 DMTroy

DMTroy

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 131 posts

Posted 08 March 2012 - 08:29 PM

Maargoed als er publiek op af komt die zichzelf 'slim' vind dan hoef ik ook niet te komen :w00t:
Alhoewel ik wel zin heb in irritante hippies...

#10 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9413 posts

Posted 08 March 2012 - 08:56 PM

Ook een beetje jammer van dit media-offensief:

http://www.conferenc...f.mv?q=ca1sxhs6
http://www.wikicfp.c...pyownerid=33426
http://eventful.com/...001-044665568-3
http://www.followsci...ence-2012-33950

#11 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1009 posts

Posted 09 March 2012 - 01:35 PM

Heeft meneer de zeurpiet ook nog iets positiefs te melden offe? ;)
The wisest mind has something yet to learn

#12 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9413 posts

Posted 09 March 2012 - 01:47 PM

Nou, dat ik zin heb in het congres :)

#13 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7680 posts

Posted 13 March 2012 - 03:15 PM

Of je nou wetenschappelijk bezig bent of niet. Ik denk dat de standaard wetenschapper niet veel met psychedelica te maken wilt hebben.

Ja, met zo'n houding niet nee. Dat is precies wat Stichting OPEN wil veranderen.

En inderdaad dreamer, lekker constructieve houding weer.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#14 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9413 posts

Posted 13 March 2012 - 03:22 PM

Wat nou, ik laat alleen maar zien dat alle voorgaande acties 1) voor niet zijn geweest en 2) nu averechts werken.
Beter gebruik je deze info dan ook om de boel goed aan te pakken.

Maar sorry hoor, ik zal wel zeggen dat ik er geen zin in heb, dat is natuurlijk veel constructiever ...

#15 DMTroy

DMTroy

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 131 posts

Posted 15 March 2012 - 10:46 AM

Ik denk dat je hippiewetenschappers nodig hebt dat zijn wetenschappers die in hun vrije tijd hippie zijn ;-)

#16 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 15 March 2012 - 03:49 PM

Alsof je meteen hippie moet zijn om geïnteresseerd te zijn in psychedelica.Ongeveer net zoiets als dat je Pink Floyd/Sphongle tof moet vinden als je weleens getript hebt.

Ik denk dat je de comments van dreamer als constructieve kritiek moet zien, het is misschien niet op de meest politieke manier gebracht maar ik ben er vrij zeker van dat hij het beste voor heeft met congres. Ik zal trouwens de naam van dit sub-forum veranderen.

#17 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 15 March 2012 - 06:44 PM

Er zijn héél veel wetenschappers, ook buiten psychologie/psychiatrie/farmacologie/etc, die best wel geinteresseerd zijn in psychedelica, of er zelfs door geinspireerd zijn. Om wetenschappelijk bezig te zijn moet je immers ook open minded zijn, met vooroordelen kom je nergens.
Onder de DHP'ers zijn er toch ook een flink aantal die zichzelf "wetenschapper" kunnen noemen.

Verder zitten er ook een hoop artsen en psychologen "in de kast". Elke behandelaar die ik tot nu toe heb gesproken bij de GGZ en in ziekenhuizen was zeer geinteresseerd in m'n ervaringen met psychedelica, en velen gaven "off the record" ook aan dat ze best wel iets zagen in het opnieuw starten van research naar middelen zoals LSD, psilocybine en MDMA.

Ondanks dat binnen instellingen niet zo snel openlijk over research naar psychedelica gesproken zal worden, zijn veel individuele artsen wel heel geïnteresseerd.
Verbing weirds language.

#18 Blazingeclipse

Blazingeclipse

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 126 posts

Posted 16 March 2012 - 12:57 AM

Ik beschouw mijzelf echt als wetenschapper, maar in "mijn" vakgebied (scheikunde) zijn drugs toch echt een no-go. De vooroordelen zijn ook in de wetenschappelijke wereld wijdverspreid, de enige informatie die wij ooit kregen was "Deze reactie kan je gebruiken om MDMA te maken, als iemand daar naar vraagt dan weet je hoe laat het is, pas dus goed op." Gevolgd door een boeman verhaal over hoe een student niet geluisterd had en gepakt was en een flinke celstraf uitzat.

Meh, vooroordelen zijn overal. Overigens goed dat men er iets aan probeert te doen met een dergelijk symposium, maar we zijn er nog lang niet.

#19 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9413 posts

Posted 16 March 2012 - 09:03 AM

in "mijn" vakgebied (scheikunde) zijn drugs toch echt een no-go.

Ik zie "scheikunde" niet echt als een vakgebied.

Binnen de medicinale chemie heb ik al veel PhD's en andere studenten (ik denk wel 2 op de 3) ontmoet met een interesse in psychoactieve middelen.
(betekend niet dat ze elk weekend aan de drugs zitten ofzo, gewoon interesse)

#20 Blazingeclipse

Blazingeclipse

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 126 posts

Posted 17 March 2012 - 12:03 AM

Ik ben er op mijn opleiding nog geen tegengekomen, een vakgroep organische chemie zou je toch mogen verwachten er in iedergeval een paar tegen te komen, toch? Ook onder studenten is het een hekel punt heb ik gemerkt. Het is op de universiteit waar ik zit echt een taboe lijkt het wel. Ik vermoed dat dit ook deels komt door het akkefietje met de PhD die de analyse apperatuur van de universiteit gebruikte om de zuiverheid van bepaalde stoffen te testen en zo stom was om de uitdraaien (met logo van de universiteit en de naam van de vakgroep) te laten slingeren.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users