Jump to content

Photo

Ervaring met RC sitesGeen vraag naar sources!!!

• Please log in to reply
50 replies to this topic

#21 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2398 posts

Posted 23 February 2012 - 11:56 AM

Je staat sowieso al iets sterker met een valse naam, dan is het al een stukje lastiger om aan te tonen dat ik het ben die besteld heeft :)

Heeft dat zoveel zin, als ze al je betalingsgegevens na kunnen trekken?

#22 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 23 February 2012 - 12:09 PM

De douane gaat heus zo ver niet
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#23 El Dopa

El Dopa

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 34 posts

Posted 23 February 2012 - 04:08 PM

Hey euh... Wat is eigenlijk een RC site (en waar staat die afkorting voor, indien het inderdaad een afkorting is)?

#24 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2056 posts

Posted 23 February 2012 - 04:48 PM

een site waar ze designer drugs verkopen. RC staat voor research chemicals.

wiki
A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#25 El Dopa

El Dopa

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 34 posts

Posted 23 February 2012 - 04:58 PM

Dank je voor de uitleg. Ik had al zoiets opgemaakt uit de thread, maar tis wel zo goed om het zeker te weten
(en mn OCD irriteerde zich enorm aan mn onweet van de betekenis van de afkorting).

#26 Tryptamine

Tryptamine

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 39 posts

Posted 25 February 2012 - 07:46 PM

- Wordt het altijd geleverd?

Bijna altijd, ik ben maar 1 maal genaaid dus eerst inderdaad even op safeorscam.nogiets kijken of google op naam van de site + scam.

- Zijn er bepaalde stoffen die je beter niet online kunt bestellen?

Volgens mij is het kopen van drugs niet strafbaar het bezit dan weer wel maar ik bestel gewoon alles waar ik zin in heb.

- Heeft de politie nooit aan je deur geklopt om te vragen waar dat vandaan komt?

Nooit, zul je ook niet zo snel bang voor hoeven te zijn, de enveloppen van rc vendors zien er erg neutraal uit en de drugs is altijd luchtdicht verpakt.

- Uit welk land bestellen jullie het meeste/liefst (en waarom)?

Het liefst uit Europa omdat de levering redelijk snel is en ik ben een beetje bang dat post uit bv Oost-Azie ergens tijdens de reis zoekt raakt.

- Welke betalingsmethode gebruiken jullie het liefst (en waarom)?

Bank transfer binnen de EU (geen extra kosten) buiten de EU vaak alert pay of moneygram oid en bitcoins natuurlijk voor die beruchte site op het tor netwerk.

"Waka waka waka waka waka waka waka waka waka waka waka waka" - Pac Man

#27 Elentherelien

Elentherelien

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 825 posts

Posted 28 February 2012 - 03:46 PM

Je staat sowieso al iets sterker met een valse naam, dan is het al een stukje lastiger om aan te tonen dat ik het ben die besteld heeft :)

Heeft dat zoveel zin, als ze al je betalingsgegevens na kunnen trekken?

Als je betaalt via een enveloppe kunnen ze dat niet natrekken, als je betaalt via western union vraag ik mij af of ze überhaupt voor een semi-legale stof die gegevens mogen opvragen.
Weet iemand dat eigenlijk?

Trouwens, rc's zijn over het algemeen wel strafbaar omdat het hier gaat om geneesmiddelen volgens de wet. En dan krijg je net als mijn maatje (die de boete nog afwacht) een economisch delict aan je broek.

#28 Tryptamine

Tryptamine

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 39 posts

Posted 28 February 2012 - 04:41 PM

Trouwens, rc's zijn over het algemeen wel strafbaar omdat het hier gaat om geneesmiddelen volgens de wet. En dan krijg je net als mijn maatje (die de boete nog afwacht) een economisch delict aan je broek.

Kan je hier wat meer over vertellen, heeft hij/zij bijvoorbeeld rc's gekocht, verkocht of alleen in zijn/haar bezit gehad?

#29 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 28 February 2012 - 04:49 PM

Dat RC's geneesmiddelen zijn en daarom illegaal is niet waar, ook niet volgens de wet.

Politiek gezien wordt het misschien als dreigmiddel gebruikt, en wellicht dat er hier en daar een zaak wordt aangespannen, maar juridisch gezien is het onmogelijk om iemand te veroordelen omdat diegene een ongeregistreerde, ongereguleerde stof koopt op internet.

Als je iemand kent die juridische problemen heeft door RC's hoor ik het verhaal graag :)
Maar ik zou vooral diegene aanraden in beroep te gaan, want ik geloof niet dat het stand zal houden als een rechter & een advocaat zich er over buigen. Mensen mogen niet veroordeeld worden voor dingen die niet wettelijk geregeld zijn.
Verbing weirds language.

#30 Tryptamine

Tryptamine

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 39 posts

Posted 28 February 2012 - 06:35 PM

Dat RC's geneesmiddelen zijn en daarom illegaal is niet waar, ook niet volgens de wet.

Dat denk ik dus ook, de politie heeft ongeveer 2 jaar geleden vele grammen rc's van mij in beslag genomen vaarwan nog geen 500 mg illegale rc's(het om heeft een richtlijn waarbij ze bij het bezit van minder dan 500mg illegale drugs geen moeite nemen om actie ondernemen) en ik heb er dus nooit meer wat van gehoord. :bleh:
Ik denk dat je alleen in de problemen komt met de geneesmiddelenwet als je rc's te koop aanbied zonder het befaamde "not for human consumpion" te vermelden.

#31 Elentherelien

Elentherelien

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 825 posts

Posted 28 February 2012 - 09:45 PM

Kan je hier wat meer over vertellen, heeft hij/zij bijvoorbeeld rc's gekocht, verkocht of alleen in zijn/haar bezit gehad?

Minieme hoeveelheid 4fa, schat 100 a 200mg, opgepakt, politie wist niet wat te doen kreeg die bij het bureau economisch delict aan z'n broek.

#32 DutchPassion

DutchPassion

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 288 posts

Posted 17 August 2012 - 03:39 PM

Laten jullie de geleverde RC's testen trouwens? En is het wel eens voorgekomen dat je een hele andere stof kreeg dan je besteld hebt?
Ik las in het aMT topic dat Immad 5-meo-dmt heeft kreeg ipv. aMT, maar dat soort situaties kunnen natuurlijk veel gevaarlijker zijn als je een stof binnenkrijgt met een werkzame dosis van 10mg, terwijl je denkt dat het een andere stof is met een werkzame hoeveelheid van 100mg en je dan vrolijk 10x te veel in je mik gooit... :glare:

#33 Slicer

Slicer

Threshold Activity

• Banned
  • Pip
  • 67 posts

Posted 17 August 2012 - 05:08 PM

Dat denk ik dus ook, de politie heeft ongeveer 2 jaar geleden vele grammen rc's van mij in beslag genomen vaarwan nog geen 500 mg illegale rc's(het om heeft een richtlijn waarbij ze bij het bezit van minder dan 500mg illegale drugs geen moeite nemen om actie ondernemen) en ik heb er dus nooit meer wat van gehoord. :bleh:
Ik denk dat je alleen in de problemen komt met de geneesmiddelenwet als je rc's te koop aanbied zonder het befaamde "not for human consumpion" te vermelden.

De definitie van een geneesmiddel wordt volgens de wet als volgt gekwalificeerd volgens artikel 1 van de geneesmiddellenwet:

b. geneesmiddel: een substantie of een samenstel van substanties die bestemd is om te worden toegediend of aangewend voor dan wel op enigerlei wijze wordt gepresenteerd als zijnde geschikt voor:
1°. het genezen of voorkomen van een ziekte, gebrek, wond of pijn bij de mens,
2°. het stellen van een geneeskundige diagnose bij de mens, of
3°. het herstellen, verbeteren of anderszins wijzigen van fysiologische functies bij de mens door een farmacologisch, immunologisch of metabolisch effect te bewerkstelligen;

Hier staat wat er verboden is, artikel 18:

1. Het is verboden om zonder vergunning van Onze Minister geneesmiddelen voor onderzoek te bereiden of in te voeren. Het is voorts verboden om zonder vergunning van Onze Minister andere geneesmiddelen dan die bedoeld in de eerste volzin, te bereiden, in te voeren, af te leveren of uit te voeren dan wel een groothandel te drijven. Het is tevens verboden om een groothandel te drijven in geneesmiddelen waarvoor geen handelsvergunning is verleend.

Allereerst is het de vraag of een RC onder de wet geneesmiddelenvoorziening valt. Zoals je kan zien is het begrip subjectief, en hangt het af van de rechter of hij het als dusdanig beoordeelt. Zeker is dat alle RC's bij consumptie de (neuro)fysiologische functies veranderen van de mens (anders zou niemand ze nemen haha :P ), maar de meeste RC's die je bestelt zijn "niet voor menselijke consumptie". Ik vermoed dat -mocht het tot een rechtzaak komen, wat me als je geen kilo's importeert zeker niet waarschijnlijk lijkt-, de rechter het zeker onder de wet geneesmiddelen zou laten vallen, mits je geen legitieme reden hebt waarvoor het bedoeld is behalve menselijke consumptie. Ik meen een arrest te hebben gelezen met een grootschalige productie van een legale amfetamine, en daar werd het oordeel geveld dat het inderdaad enkel tot menselijke consumptie dient, en dus onder de geneesmiddelenwet valt. In het geval van importeren van deze stoffen, als de rechter hetzelfde oordeel velt, overtreed je artikel 18, het invoeren van geneesmiddelen zonder vergunning.

Voor het aanklagen van een zwaar economisch delict hoef je niet bang te zijn bij kleine hoeveelheden. Dit is pas van toepassing bij grootschalige handel waarbij belastingfraude of iets dergelijks wordt gepleegd. Of als je iets met een waarde van meer dan 22 euro van buiten de EU bestelt. Daar ben je ook verplicht belasting over te betalen. In de praktijk zal dit echter bij een enveloppe nooit een vermoeden geven. Hoooguit wordt de boete hiervoor opgeteld mocht de brief met illegale substantie toch al onderschept zijn.

Feitelijk kunnen ze je dus aanklagen vanwege het overtreden van de medicijnwet (artikel 18) maar in de praktijk kost dit zo veel geld dat het er bij enkele grammen nooit van zal komen. Hooguit een administratieve boete zal het gevolg zijn, vermoed ik.
-sig verwijderd-

#34 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2398 posts

Posted 17 August 2012 - 08:19 PM

Maar hoe zit het dan met iets van koffie oid?

Als je dat importeert, is het duidelijk voor menselijke consumptie en het bewerkstelligt een farmacologisch effect.

#35 Slicer

Slicer

Threshold Activity

• Banned
  • Pip
  • 67 posts

Posted 18 August 2012 - 12:35 AM

Het arrest HvJ heeft afgedwongen dat toepassing van de Geneesmiddelenwet niet mag leiden tot belemmeringen van het vrije verkeer van goederen die in geen verhouding staan tot het nagestreefde doel van de bescherming van de volksgezondheid.

Het arrest kan ik niet terug vinden, maar er is ooit door de rechter vastgesteld dat koffie niet voldoende eigenschappen bevat om de fysiologische functies van de mens te kunnen beïnvloeden. Een aantal jaar terug was er een soortgelijke rechtszaak omtrent de e-sigaret. De uitslag daarvan was ook dat deze sigaret niet voldoende effect op de fysiologische functies heeft en daarom mag deze vrij verhandeld worden.

Alcohol valt niet onder de geneesmiddelenwet vanwege de definitie van geneesmiddelen, van de post hierboven die ik in dit topic maakte. Daarin staat dat om iets als geneesmiddel te kwalificeren het "bestemd is om te worden toegediend" om die fysiologische functies te veranderen. Bij alcohol is dit niet altijd het geval, immers, mensen die drinken alcoholhoudende dranken niet altijd om aangeschoten te worden, maar soms ook voor de smaak. Het is dus niet alleen bestemd voor het bewustzijnsveranderende doel.

Bij RC's zal dit echter anders liggen. Elke niet-zweverige rechter zal dit als vervanger van legale drugs zien en deze duidelijk onder de geneesmiddelenwet laten vallen zonder discussie, vermoed ik. Tenzij het om een cafeïne-vervanger gaat of iets dergelijks. Maar zo ver zal het bij kleine hoeveelheden natuurlijk nooit komen, dat de rechter zich er op deze manier over gaat buigen. Je krijgt gewoon een schikking toegestuurd bij elk poeder, mocht het onderschept worden. Maar volgens mij worden brieven dusdanig weinig gecontroleerd dat de kans hier op ook miniem is.
-sig verwijderd-

#36 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 18 August 2012 - 07:41 AM

Goedkoopste ez-tests: http://eztest.com/

Is geen labresultaat, maar wel een goede eerste indicatie
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#37 Dreamtime

Dreamtime

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 68 posts

Posted 04 October 2012 - 09:11 PM

Gouden tip: nooit bestellen van buiten de EU. Dingen uit India of China komen bijna nooit aan, de post douane is echt heel scherp, maar binnen de EU heb je vrij verkeer van goederen, dus of het poeders uit portugal of spindels DVD's uit duitsland zijn, het komt bijna altijd aan.

#38 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 04 October 2012 - 09:16 PM

seriously? ik wil er bij eentje uit China bestellen en op SOS staan er veel goede reports dat de envelopjes gewoon aankomen. Ooit es iets uit India opgestuurd gehad en was onderschept, trouwens.

#39 The_Imagizer

The_Imagizer

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 308 posts

Posted 05 October 2012 - 01:41 AM

Ik gok dat dreamtime uit NL komt... Douane daar is ietsje beter voorzien, al is de kans op onderschepping nog altijd miniem. De vriendin van mn vader is douane in Belgie, en geloof me, er is veeeeeel te veel post/transport om zelfs maar een fractie te checken. Officieel wordt 1/3e van de containers in Antwerpen gecontrolleerd, maar toen de baas ooit langskwam en er op toe zag dat dit echt gebeurde is hij er in geslaagd op 3u tijd 20u vertraging in het uitladen van de containers te doen ontstaan. Raad eens wat er toen gebeurde? Zijn baas belde hem met de melding dat hij daar nooit nog zijn kop mocht laten zien :D

Om maar te zeggen: ik zou me meer zorgen maken om de fabricant dan het transport, zelfs per vliegtuig zit je best chill, of dacht je soms dat er honden waren die RC's kunnen sniffen? :P

#40 Dreamtime

Dreamtime

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 68 posts

Posted 07 October 2012 - 03:30 PM

Ik ben blij dat je "uit NL" zegt en niet "nen ollaner" :laugh: Inderdaad, uit NL.

Bedenk dat veel positieve reports van Chinese sites op safeorscam uit Amerika komen, geloof het of niet, het is makkelijker een chinese poederbrief amerika in te krijgen dan de EU.

ook belangrijk: *test je sjit*, het komt reglmatig voor dat het verkeerde spul geleverd wordt en er mensen ziek worden of overlijden. Ikzelf ben erdoor op de spoedeisende hulp gekomen en zal nooit meer een ongeteste RC nemen.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users