Jump to content

Photo

Is ketamine behulpzaam bij mediteren?gewoon weer een random gedachte van mij

• Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 Evertt

Evertt

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 193 posts

Posted 17 February 2012 - 12:35 PM

Dit is weer zo'n random gedachte/vraag die in mij opkomt die ik dan weer direct moet stellen.

Ik heb nog nooit ketamine gebruikt dus ik heb eerlijk gezegd geen idee waar ik over praat, maar ik ga even uit van wat ik gelezen heb.
Wat ik begrijp uit omschrijvingen van de effecten van ketamine is dat het spul het contact tussen je bewustzijn en de rest van je lichaam (en daarmee ook de rest van de wereld) minder maakt. Bij hoge dosissen (nog voordat je out gaat) is dat contact volledig verdwenen en bestaat alleen je bewustzijn nog.

Als dat klopt, zou het dan kunnen dat ketamine helpt om te mediteren? Mensen die heel goed zijn in mediteren vertellen mij vaak dat ze in staat zijn om hun bewustzijn te scheiden van al het andere. Om enkel bewust te zijn en om hun bewustzijn niet afgeleid te laten raken door alle impulsen van buitenaf.

Dus wat denken jullie? Als een amateur probeert te mediteren met ketamine, zal hij dan misschien dezelfde staat kunnen bereiken als een meditatie guru zonder ketamine? Of is de mindfuck gewoon zo sterk dat je bewustzijn toch gewoon een slaaf is van alle impulsen die van binnenuit komen?

Done: Alcohol, THC, MDMA, Truffels, LSD, DMT, Paddo's, N2O, Concerta 36, Racetams, Dextro-Amfetamine, MDAI, GHB, Morfine, Salvia, Nootropics (aka smart drugs)
To do: MDA, MDMAI, Mescaline, Muscimol (aka Amanita Muscaria), 5-MeO-DMT, (5-MeO)-DPT, (5-MeO)-AMT, (5-MeO)-DIPT (aka foxy), (5-MeO)-MIPT, 4-HO-MET

Op zoek naar de ultieme seks drug/combo en naar de ultieme euforische/liefdevolle drug/combo.

#2 Guest_Mindgamer_*

Guest_Mindgamer_*
  • Guests

Posted 17 February 2012 - 01:38 PM

Als ik ketamine snuif, heb ik het idee dat ik een object ben, en geen weldenkend mens. Ik ben dan een plant, een lamp of het behang. Denken of weten wie ik ben, dat is in deze toestand niet meer aan de orde. En ik geloof dat dit een toestand is, waarin ze in de Tao/boeddhisme juist naar streven: geen wensen, het alleen maar ervaren...Dus ja, het kan helpen bij een diepe meditatie? Alleen, in hoeverre ben jij thuis in het mediteren? Hoe goed heb je dat onder de knie? En hoeveel verstand heb jij daarvan?
Zelf mediteer ik liever onder het genot van paddo's of LSD.

#3 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,046 posts

Posted 17 February 2012 - 02:01 PM

Mediteren en drugs gaan niet samen.

#4 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3,479 posts

Posted 17 February 2012 - 02:09 PM

Drugs en mediteren wel.

(ik bedoel, een soort van meditatie bedrijven tijdens drugsgebruik kan de ervaring intenser/mooier/beter/vloeiender maken, maar andersom drugs gebruiken om een betere meditatieve staat te bereiken lijkt me ook niet echt werken)
Verbing weirds language.

#5 Evertt

Evertt

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 193 posts

Posted 17 February 2012 - 02:25 PM

Als ik ketamine snuif, heb ik het idee dat ik een object ben, en geen weldenkend mens. Ik ben dan een plant, een lamp of het behang. Denken of weten wie ik ben, dat is in deze toestand niet meer aan de orde. En ik geloof dat dit een toestand is, waarin ze in de Tao/boeddhisme juist naar streven: geen wensen, het alleen maar ervaren...Dus ja, het kan helpen bij een diepe meditatie? Alleen, in hoeverre ben jij thuis in het mediteren? Hoe goed heb je dat onder de knie? En hoeveel verstand heb jij daarvan?
Zelf mediteer ik liever onder het genot van paddo's of LSD.

Ik heb mediteren tot nu toe nog niet goed onder de knie. Oefen het helaas zelden. Heb wel meegedaan met de 10daagse Vipassana cursus in België, maar die was te intens en na 5 dagen ben ik helaas afgehaakt. Soms heb ik een goeie dag en kan ik mij verrassend goed concentreren op mijn ademhaling, maar dat lukt dan voor maximaal drie kwartier echt goed (niet dat ik dan niet afgeleid raak, maar ik kan dan altijd binnen een paar seconden mijn aandacht weer terug sturen naar mijn ademhaling). De meeste dagen heb ik daar echter de grootste moeite mee.

Mediteren en drugs gaan niet samen.

..., maar andersom drugs gebruiken om een betere meditatieve staat te bereiken lijkt me ook niet echt werken

Echt niet? Ook niet een hele lage dosis van een stimulant (voor extra concentratie en helderheid) of een entactogen (om beter in contact te staan met je eigen gevoelens)?

Done: Alcohol, THC, MDMA, Truffels, LSD, DMT, Paddo's, N2O, Concerta 36, Racetams, Dextro-Amfetamine, MDAI, GHB, Morfine, Salvia, Nootropics (aka smart drugs)
To do: MDA, MDMAI, Mescaline, Muscimol (aka Amanita Muscaria), 5-MeO-DMT, (5-MeO)-DPT, (5-MeO)-AMT, (5-MeO)-DIPT (aka foxy), (5-MeO)-MIPT, 4-HO-MET

Op zoek naar de ultieme seks drug/combo en naar de ultieme euforische/liefdevolle drug/combo.

#6 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3,479 posts

Posted 17 February 2012 - 03:53 PM

Probeer het uit. Het hangt wellicht een beetje af van je ideeŽn over meditatie, wat je daar van verwacht. Ik ben niet zo'n fan van mediteren, maar voor mij geven drugs altijd zo'n draai aan de bezigheid dat het geen "oorspronkelijke" meditatie meer is, of het nou om een upper, psychedelicum of wiet gaat.

Maar een trip richting een "meditatieve staat van bewustzijn" sturen geeft wel weer goede resulaten.
Verbing weirds language.

#7 Forkbender

Forkbender

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,753 posts

Posted 17 February 2012 - 04:10 PM

Zou het ook niet zo snel doen. Die keren dat ik drugs op had en ging mediteren, was het nog een stuk moeilijker om de aandacht erbij te houden. Maar de mentale houding die je jezelf aanleert met mediteren kan je wel helpen bij het trippen en andersom.
The mind is a jungle.

#8 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,046 posts

Posted 17 February 2012 - 07:07 PM

Beetje lastig punt, want vaak geven drugs wel meditatieve staten van bewustzijn. Denk dat het m vooral zit in de gewoonte vorming. Als je die gewoonte gaat manipuleren met middelen, dan komt de nadruk vaak onherroepelijk bij die middelen te liggen.

De kracht van meditatie zit m in het feit dat het zich opstapelt, als velletjes papier. Vaak merk je nauwelijks verandering, maar als je volhoudt zal in de loop der tijd er een steeds krachtigere gewoonte ontwikkelen.
Dit wordt weleens vergeleken met het koesteren van een plantje tot het zich tot een boom ontwikkelt etc. Als dat plantje in zn ontwikkelen vaak doping ontvangt, dan is de kans groot dat ie scheef zal groeien.

Misschien dat een klein beetje geen probleem is, maar de kracht dient te komen uit je eigen wil. Weet zelf uit ervaring dat middelen geen bruikbare hulp vormen, want ze werken uit. Wilskracht - of beter gezegd datgene dat je in staat stelt te concentreren - neemt juist toe naarmate je het langer volhoudt.

#9 Twilight

Twilight

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,622 posts

Posted 20 February 2012 - 06:44 PM

Drugs en mediteren wel.

(ik bedoel, een soort van meditatie bedrijven tijdens drugsgebruik kan de ervaring intenser/mooier/beter/vloeiender maken, maar andersom drugs gebruiken om een betere meditatieve staat te bereiken lijkt me ook niet echt werken)

Dit eigenlijk gewoon.

Verder is een dissociatieve staat niet te vergelijken met dat wat je ervaart als je mediteert. Trippen ook totaal niet, maar het komt wel wat dichter in de buurt.

#10 Sublimo

Sublimo

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 243 posts

Posted 20 February 2012 - 08:11 PM

Ik denk dat die chaos van die ketamine geen goeie hulp gaat zijn bij het mediteren.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users