Jump to content


Photo

Speed & kaakspieren / tandengeklapper


  • Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 mdma120

mdma120

    Certainly Active

  • Members
  • PipPip
  • 109 posts

Posted 18 August 2004 - 03:35 PM

Hello iedereen!

vraagje ivm Speed: ik gebruik nu al 10 jaar regelmatig drugs, maar wat ik de laatste tijd ondervind begint mij stilletjes aan wel wat te storen:

als ik speed neem begin ik meer en meer last te krijgen van trillende kaakspieren, ik voel deze als het waar trillen. Wanneer ik mijn tanden bijna op elkaar zet voel ik ze ook tegen elkaar kletsen... Ik heb dit normaal gezien nooit voor (zelfs met mdma). Ik heb dit probleem reeds bij 2 lijntjes speed op 4 uur tijd.

Ik neem elke dat vitaminen (alles aan 300%) + Revitalose (1000% vitamine C + magnesium) + Bio Magnesium (450mg) die je kan opzuigen/opkauwen. Deze vitaminen & andere zaken worden genomen na mijn ontbijt.

Enig idee hoe dit komt? Verbruikt mijn lichaam abnormaal grote hoeveelheden magnesium of is dit eerder te wijten aan een calciumtekort? Of zit er iets anders verwerkt in de speed die ik neem? (is zeer sterk & ez-extreme test (simon's reagen) geeft een bruine uitslag, wat dit ook moge betekenen). Of neem ik misschien teveel magnesium?

Begint echt mijn voeten uit te hangen :P

Alle feedback is welkom,

groetjes!
mdma120

#2 ksi

ksi

    Totally Engaged

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 680 posts

Posted 18 August 2004 - 04:52 PM

De trillende kaak is in eerste instantie het effect van het sympathische zenuwstelsel. DOor speed raakt het nogal ehm geinnerveerd. Hierdoor gaan je spieren 'strakker' en alerter staan. Waardoor er vaak trillingen optreden. Vooral merkbaar in je kaakspieren.

Magnesium helpt wel ja, gedeetelijk. Bij de opname van magnesium heb je ook calcium nodig (wat waarschijnlijk ook wel in die bio magnesium zit!?). Dit om de balans tussen deze 2 stoffen te houden. Mocht je geen calcium slikken of dat dit niet in dat supplementje zit dan ehm kan je dat nog eens proberen.

Voor de rest minder gebruiken, kan ook zeker helpen. Verder gebruik je al jaren speed op een gegeven moment worden de bijverschijnselen groter dan de goede high die het jaren geleden had.

#3 Bloempje

Bloempje

    Certainly Active

  • Members
  • PipPip
  • 100 posts

Posted 18 August 2004 - 08:59 PM

Ik ken het probleem. Ik knarste al in het dagelijkse leven, of liever gezegd, nachtelijke (nuchtere) leven. Volgens mijn tansarts heeft dit met stress te maken.

Met speed heb ik eigenlijk niet zo veel last. Er staat wel spanning op, maar mijn tanden en kiezen blijven wel netjes op elkaar. Maar zodra ik een half pilletje (MDMA) op heb, gaat mijn onderkaak een afzonderlijk leven van mijn bovenkaak lijden.

Posted Image

Ik vind het er erg oncharmant uit zien en het komt ook niet overeen met de mate van de kaart-heid. En het is ook nog eens funest voor mijn glazuur en de binnenkant van mijn wangen Tot op heden heb ik er nog geen oplossing voor kunnen bedenken. Ik hoor inderdaad vaker dat magnesium wellicht zou kunnen helpen. Maar hoeveel moet ik dan nemen en wanneer? Dagelijks standaard of alleen voor en na gebruik?

Dikke Kus,
Allstar

#4 mdma120

mdma120

    Certainly Active

  • Members
  • PipPip
  • 109 posts

Posted 18 August 2004 - 10:45 PM

thx for the feedback :thumbsup:

#5 wittig

wittig

    Totally Engaged

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 630 posts

Posted 24 August 2004 - 06:05 AM

Magnesium tabletten werken best goed tegen kaakklem problemen, zodra het begint te klemmen pak je gewoon een tablet (als je pure magnesium citrate hebt raad ik 125 mg aan per dosis).

Je kan ze vinden bij een gezondheidswinkel en dat soort dergelijke voedingssupplementen winkels.
Bass! / How low can you go? / Death row, what a brother knows

#6 nordth

nordth

    Unmistakably Apparent

  • Members
  • PipPipPip
  • 285 posts

Posted 29 August 2004 - 03:27 PM

Ik heb wel eens gehad dat mijn kaak een stukje uit de kom schoof toen ik een speed-pil op had. Ik had namelijk last van een hele gespannen kaak, dus een vriendin van me ging met haar handen mijn kaak (soort van) masseren. En ineens schoot mijn kaak een stuk naar links.
Komt dit omdat ik echt te weinig magnesium in neem, of is het gewoon te danken aan het feit dat ik wel snel klapper met mijn tanden? (vaak als het beetje kouder begint te worden) of is het iets anders ? (dit heb ik nog nooit gehad toen ik mdma op had)




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users