Jump to content

Photo

Thujonesplit

• Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2433 posts

Posted 01 February 2012 - 07:03 PM

Veel succes, volgens mij is thujone een (zwakke) gaba-antagonist, wat risico's met zich meebrengt. Normaal gesproken overstemt de alcohol dat, maar ik kan me voorstellen dat het in pure vorm epilepsieaanvallen triggert in mensen die er gevoelig voor zijn. Lees dit paper: http://www.erowid.or...w/6463docid5994

#2 azgaza

azgaza

Gotchic

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1115 posts

Posted 01 February 2012 - 07:31 PM

Dat heb ik ook eens gelezen (niet in die paper, wel op erowid), dat thujon een GABA antagonist en 5HT3 antagonist is; lijkt me oprecht best een slecht idee om een GABA antagonist los te nemen, GABA antagonisme is oprecht niet wenselijk; in een lage dosis samen met de alcohol is dat geen probleem maar als losse stof lijkt dat me echt sterk af te raden. Het effect daarvan bij een niet lethale of toxische dosis zou vermoedelijk nog steeds in de richting zijn van angst en slapeloosheid en als de dosis te hoog wordt zou dit overgaan in epileptische aanvallen e.d.

Tevens zit je dan sowieso in het verkeerde subforum en mag je op dit forum absoluut niet om sources vragen.
Aliens take me home.
Tune up, turn around, drop in.

#3 The_Imagizer

The_Imagizer

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 308 posts

Posted 01 February 2012 - 07:36 PM

Als ik me niet vergis is het inderdaad af te raden thujone in te nemen zónder de aanwezigheid van hopen alcohol... Verder was er een aantal jaar geleden een semi-bekend merk absinthe te bestellen met, naast de de huidige maximum van 35mg thujone, nog een extra zakje thujone. Lees allesinds deze thread er eens op na, en bezint eer ge begint :)

https://www.dhpforum...__1#entry139596

#4 wittig

wittig

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 630 posts

Posted 02 February 2012 - 03:12 AM

GABA antagonisme is oprecht niet wenselijk;

Maar most excellent als je op dat moment iets wil onthouden

GABAB Receptor Antagonism: Facilitatory Effects on Memory Parallel Those on LTP Induced by TBS but Not HFS
http://www.jneurosci.org/content/19/11/4609.full
Bass! / How low can you go? / Death row, what a brother knows

#5 Sublimo

Sublimo

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 243 posts

Posted 12 February 2012 - 06:05 AM

Pas maar op dat je geen oren gaat afsnijden dan! :laugh:

#6 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 09 April 2014 - 02:35 PM

He, weet iemand hier iets van de psychedelische effecten van thujone? Volgens Rätsch in de Encyclopedia of Psychoactive Plants in het stuk of Alsem is het drinken van absinth als het roken van wiet en zijn schilderijen van van Gogh een visuele weergave van de effecten van thujone. De synergetische werking tussen alcohol en thujone speelt een rol, maar het is in 1e plaats de thujone die de effecten geeft. Iemand die dit ooit al eens heeft ervaren, dus niet perse met absinth?

#7 Dreamtime

Dreamtime

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 68 posts

Posted 28 April 2014 - 10:56 PM

Thujon is niet psychedelisch! Het geeft wel wat bewustzijnsveranderende effecten als je alsem rookt maar dat is niet waar het m in zit.

Absinthe bevat alcohol en thujon. 

Alcohol werkt op GABA (dit is versuffend)  en op NMDA (dit is dissociatief verruimend) Alcohol nemen is eigenlijk vergelijkbaar met een dissociativum te nemen met een flinke dosis benzodiazepinen, zodat het verruimend effect van alcohol afstompt.

Maar, Thujon zoals gezegd heeft een werking op GABA die tegenovergesteld is aan die van alcohol.

Resultaat is dat je dronkenschap wat helderder wordt (minder versuffend) en ook dissociatief verruimender, dus inspirerender.

Dus dat is t eigenlijk, de Thujon maakt de alcohol minder versuffend en meer trippy.

Ga niet knoeien met etherische olien met thujon want voor je het weet vergiftig je jezelf. Twee echt goede en toch enigzinds betaalbare Absinthes zijn Duplais Balance en Mansinthe.  Ja, ENIGZINDS betaalbaar, Absinthe is een dure hobby. Het is het beste 1-3 glaasjes Absinthe te drinken en dan ofwel stoppen of met gewone drank verdergaan. Dronken worden op absinthe is kostbaar en de dag erna krijg je een kater van heb ik mij daar!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users