Jump to content

Photo

Spuiten en slikken zoekt: ervaringen met drugstests op het werk (tips, trucs, legaliteit)

• Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 Erik Noomen

Erik Noomen

Silent one

• Members
  • 11 posts

Posted 27 January 2012 - 10:56 AM

In België mag het al en de legaliteit in Nederland is niet helemaal helder, maar het gaat eraan komen: drugstests op het werk. De vraag is in eerste instantie natuurlijk: hoe valt het te voorkomen dat we eraan moeten geloven? De tweede vraag is: hoe zorg je ervoor dat je als recreatief gebruiker niet positief test?

De gevolgen van een positieve test kunnen gigantisch zijn: van een stigma onder collega's tot ontslag en een permanente smet op je cv, die ervoor zorgt dat je vrijwel nergens meer aan de ban komt.

Voor 'Spuiten en slikken' ben ik op zoek naar mensen die, bijvoorbeeld omdat ze zeer verantwoordelijk werk doen (straaljagerpiloten?), in Nederland of het buitenland wel eens drugstest hebben ondergaan, nadat ze drugs hadden gebruikt. Zijn er tips, trucs, methodes om niet door de mand te vallen? Heb je trucs uitgehaald om door de test heen te komen? 

Zou je je ervaringen met drugstest willen vertellen? Of heb je vragen? Uiteraard kan ik garanderen, mocht je willen meewerken, dat je netjes én eventueel anoniem behandeld wordt. De redacteur die zich ermee bezighoudt is Rowdy de Leeuw. Je kunt hem telefonisch of via mail bereiken: rowdy@bnn.nl of 06 1461 9774

Erik Noomen  
Eindredacteur Spuiten en slikken BNN

"Don't give me songs, give me something to sing about."

Buffy the Vampire Slayer, 'Once more with feeling'

#2 Forkbender

Forkbender

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1753 posts

Posted 28 January 2012 - 09:53 AM

Ik ken wel iemand die drugs test op zijn werk.
The mind is a jungle.

#3 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2409 posts

Posted 28 January 2012 - 09:58 AM

^:D

#4 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7681 posts

Posted 28 January 2012 - 06:15 PM

Ik ken wel iemand die drugs test op zijn werk.

Posted Image

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users