Jump to content

Photo

Kabinet komt met verbod op drug qatDe Gelderlander - 07 januari 2012

• Please log in to reply
17 replies to this topic

#1 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6342 posts

Posted 08 January 2012 - 11:32 PM

Kabinet komt met verbod op drug qat

DEN HAAG - Het kabinet werkt aan een verbod op qat, een plant met een stimulerende werking. Het is vooral populair onder Somaliërs. Veel landen zien qat als een drug en hebben handel en gebruik al verboden.

Het verbod in Nederland wordt waarschijnlijk volgende week bekendgemaakt.

Een adviescommissie beval al eens aan naar qat te kijken, dat nu als softdrug wordt gezien. Omringende landen treden veel strenger op tegen gebruik van dit middel. Daardoor dreigt Nederland een doorvoerhaven voor dit middel te worden.

Het kabinet besloot al eerder van de partydrug GHB en van sterke wiet en hasj harddrugs te maken.

Bron

Video: NOS

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#2 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2056 posts

Posted 08 January 2012 - 11:59 PM

Posted Image
A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#3 Caduceus Mercurius

Caduceus Mercurius

Trolled!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1926 posts

Posted 09 January 2012 - 12:38 AM

Daardoor dreigt Nederland een doorvoerhaven voor dit middel te worden.

Altijd weer hetzelfde liedje.
"Autonomy is the essence of freedom. Free people will never be slaves. They will be natural meritocrats."

#4 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9403 posts

Posted 09 January 2012 - 10:16 AM

We zijn sowieso wel een doorvoerhaven. Ik dacht dat we juist trots moesten zijn op Rotterdam :P

#5 BergTrip

BergTrip

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 414 posts

Posted 09 January 2012 - 10:21 AM

Het kabinet besloot al eerder [...]van sterke wiet en hasj harddrugs te maken.

Ik moet echt weer is het nieuws wat aandachtiger gaan volgen.
Overigens, als dit zou betekenen dat dan ook meteen cannabis met een lagere thc waarde wél volledig legaal wordt, dan zou ik het nog wel oké vinden ook. Je blijft toch compromissen houden.

edit: alhoewel, is echt serieus besloten dat hash een harddrug wordt!!?
WTF!

#6 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9403 posts

Posted 09 January 2012 - 02:50 PM

^ alles met meer dan 15% THC. Lees de nieuws en/of wetgeving-sectie anders even door ;)

#7 BergTrip

BergTrip

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 414 posts

Posted 09 January 2012 - 04:30 PM

ja goed idee. :)
Ik zie nu pas dat ik die zin ook met een ochtendhoofd heb gelezen. Ik las, sterke wiet én hash, i.p.v. sterke wiet en [sterke] hash. Ik vond het al vreemd.

#8 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6342 posts

Posted 09 January 2012 - 07:45 PM

Topic - Sterke joints voortaan als harddrugs aangemerkt

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#9 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7675 posts

Posted 14 January 2012 - 07:47 PM

Was het iemand al opgevallen dat qat wordt verboden door minister Leers? WHAT. THE. FUCK. Sinds wanneer heeft een minister voor integratie iets te zeggen over ons drugsbeleid? Dat de minister van justitie het voortouw neemt is nog tot daar aan toe, maar een minister van integratie? Echt...

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#10 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9403 posts

Posted 14 January 2012 - 08:02 PM

Omdat hij niet wil dat Somaliërs een andere cultuur hebben als wij.

Je weet wel, die multiculturele samenleving, die is keihard geflopt.

#11 jacob

jacob

Certainly Active

• Banned
  • PipPip
  • 88 posts

Posted 15 January 2012 - 11:01 AM

Ik had vroeger een Somalische bovenbuurman waar ik wel eens een bosje van kreeg. Ik vond het niet om over naar huis te schrijven. Maar een verbod is natuurlijk onzin.
btw: hij sprak het uit als swat en niet als kwat wat je altijd hoort.

#12 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 15 January 2012 - 09:31 PM

Tja, qua effect zou het eigenlijk in de categorie koffie moeten vallen, en zou het zo naast de Senseo pads in de supermarkt kunnen liggen. Net als koffie is het maar beter dat jonge kinderen er af blijven, maar daar houdt het gevaar van het plantje dan ook wel op.

Vraag me af wat bij somaliërs als Khat-verslaving gezien wordt. Veel mensen drinken dagelijks koffie, en krijgen ook wel (merkbare) ontwenningsverschijnselen als het koffiezetapparaat op het werk stuk is.

Daardoor dreigt Nederland een doorvoerhaven voor dit middel te worden.

Bij koffie, cacao en andere exotische goederen hebben we daar nooit problemen mee gehad.
Balkenende was een wijs man: Tijd voor VOC mentaliteit. :duimpje:
Verbing weirds language.

#13 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7675 posts

Posted 17 January 2012 - 10:08 AM

^Feroxium: daar wordt wel onderscheid in gemaakt. Het probleem is alleen dat je met het verbieden van qat de problemen van de problematische gebruikers niet oplost, alleen 1 symptoom ervan (wat het mijns inziens is).

Zie dit onderzoekje van het Trimbos voor meer info. Zij onderscheiden drie groepen gebruikers trouwens:

De sociale qatgebruikers. Zij kauwen op vrijdag en/of zaterdag, ze werken door de weeks en ondervinden weinig (gezondheid, sociale en integratie) problemen.

De problematische qatgebruikers. Zij kauwen veelvuldig qat, ook door de weeks. Door hun qatgebruik ervaren ze gezondheidsproblemen, lopen ze aan tegen conflicten in hun sociale omgeving en zetten ze zich onvoldoende in om optimaal te integreren.

De problematische qatgebruiker met zogenaamde multiproblematiek. Zij hebben psychiatrische problemen en zijn veelal verslaafd aan alcohol en/of harddrugs. De groep is klein in omvang maar veroorzaakt veel overlast door alcoholgebruik.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#14 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 17 January 2012 - 09:56 PM

Posted Image

Uit de Volkskrant van vandaag.
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#15 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 18 January 2012 - 12:56 PM

Tja, hoe vaak oorzaak & gevolg wel niet door elkaar gehaald worden...
Verbing weirds language.

#16 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7675 posts

Posted 18 January 2012 - 01:50 PM

Ik dacht eigenlijk dat de conclusie ging zijn dat als Somaliërs over zouden gaan op alcohol, alcohol ook verboden zou moeten worden...

Thank you, the mdgt.

#17 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2056 posts

Posted 18 January 2012 - 06:43 PM

dat had mij wel voor de hand geleken, aangezien "luie" somaliers de norm aangeven van wat illegaal gemaakt wordt in dit land, voorheen waren het de franse toeristen die van bruggen af sprongen... nu zijn het de somaliers, want waar zij mee bezig zijn... dat kan echt niet door de beugel!!! pak ze jongens, pak ze allemaal :beer:
A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#18 Elentherelien

Elentherelien

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 825 posts

Posted 18 January 2012 - 06:52 PM

Iets met zondebokken enzo.., Om de 2 jaar een ander volkkie, over +-10 jaar zijn de Joden weer aan de beurt!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users