Jump to content

Photo

De Nieuwe Psychologie nu gratis onlineboek voor de beginnende en ervaren psychonaut

• Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 Caduceus Mercurius

Caduceus Mercurius

Trolled!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1926 posts

Posted 05 January 2012 - 12:09 PM

In 2009 las ik Stanislav Grof's LSD Psychotherapy uit 1980 en vlak daarna zijn Psychology of the Future uit 2000. Het tweede boek was geschreven voor de leek en het leek me daarom het meest geschikt om te vertalen. Ik nam contact op met de auteur, die mij de afbeeldingen en tekstbestanden toestuurde, en toestemming gaf de vertaling onder eigen beheer uit te geven. Zo gezegd, zo gedaan. In juni 2010 liet ik, in verband met het Benefietfeest van Stichting Open, de eerste 70 exemplaren drukken, waar ik er 25 van weg heb gegeven en de de rest voor de drukkosten + 2 euro heb verkocht. De tweede druk, dit keer 100 boeken, ben ik gaan verkopen via diverse nieuwetijdswinkels en smart shops (uiteraard voor de volle mep). Er zijn inmiddels al best veel boeken verkocht, maar de inhoud van het boek leeft nog niet echt onder Nederlandse psychonauten en dat is jammer. Ik heb daarom vorige week besloten om het hele boek online te plaatsen. Niet om de verkoop te promoten, want ik denk niet dat ik de papieren versie ga blijven bijdrukken: kost me telkens veel te veel geld, en ik haat boekhouding en belastingaangifte. Ik zou het leuk vinden als meer mensen bekend raakten met transpersoonlijke psychologie, en psychologen meer bekend raakten met de mogelijke toepassingen van psychedelica. Zou jij dat ook willen, verspreid dit boek dan onder je kennissenkring.

Het boek is te lezen als één lange webpagina:

ditiseentrip.wordpress.com/de-nieuwe-psychologie/

link

Als je het boek wilt delen met anderen, gebruik dan bovenstaande link. De website waar deze pagina op staat heeft een iets andere URL:

http://ditiseentrip.nl/

Dit is een website die is samengesteld voor de beginnende tripper. Het hoofdonderwerp is: "als je voor het eerst wilt gaan trippen, en een fijne, nuttige ervaring wilt hebben, waar moet je dan rekening mee houden?"
"Autonomy is the essence of freedom. Free people will never be slaves. They will be natural meritocrats."

#2 Dopfles

Dopfles

Silent one

• Members
  • 19 posts

Posted 05 January 2012 - 01:27 PM

wow, echt super! ik ga dit lezen...

bedankt!

#3 DMTroy

DMTroy

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 131 posts

Posted 05 January 2012 - 06:58 PM

Hey bedankt man, ik heb het nog niet gelezen maar sowieso chil dat je het hebt vertaald en zo...
Na 10 jaar ervaring weet ik nu wat de lompste drug is: NICOTINE!

#4 d0gmaz

d0gmaz

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 198 posts

Posted 05 January 2012 - 09:05 PM

thanks man! maar ik denk dat iedereen gelukkiger word van een leesbaar pdf/latex/word document?

#5 konijn

konijn

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 318 posts

Posted 11 January 2012 - 10:53 AM

Cool zeg, goed werk. Ik heb vorig jaar 'LSD psychotherapy' gelezen en was echt onder de indruk van dit boek. Ik heb het idee dat het me echt heel veel nieuwe inzichten heeft gegeven in hoe ons gedrag tot stand komt.
Ik ben dan ook erg benieuwd naar 'Psychology of the Future'. Mooi dat je het vertaald hebt en toegankelijker gemaakt voor een breed publiek.

#6 Caduceus Mercurius

Caduceus Mercurius

Trolled!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1926 posts

Posted 11 January 2012 - 12:39 PM

thanks man! maar ik denk dat iedereen gelukkiger word van een leesbaar pdf/latex/word document?

Het spijt me, maar op dit moment ligt het boek nog in diverse winkels (Himalaya, Kokopelli, Azarius, De Wijze Kater, Frontier enz.) en heb ik nog een administratieve voorraad van het eBook dat bij Pumbo.nl te koop is. Pas als deze voorraden (bijna) op zijn wordt het vrijgeven van een goed leesbaar PDF-bestand een optie.
"Autonomy is the essence of freedom. Free people will never be slaves. They will be natural meritocrats."

#7 BergTrip

BergTrip

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 414 posts

Posted 21 March 2013 - 02:30 PM

Interessant boek. Heb het globaal doorgenomen. Maar aangezien ik lezen op de computer niet lang volhoudt, heb ik bij de bibliotheek hier in Groningen dit boek als aanschafsuggestie voorgedragen, en ze hebben de suggestie overgenomen, dus binnenkort ga ik het op mijn gemak is helemaal lezen. Ik heb begrepen dat Grof dit speciaal heeft geschreven als een soort uitgebreide introductie op zijn werk.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users