Wat macaco zegt betekent echt helemaal niks trouwens. Wat is 5 gram wiet? Blaadjes? Knipafval? Van buitenwiet? 5 gram superskunk? En 50 gram boter wordt dan verdeeld over hoeveel brownies? HEEEEEL voorzichtig beginnen is het devies.
Onterechte opmerking. 1,5 gram op 50 is ongeveer 2,9% terwijl 5 gram op 50 ongeveer 9,8% is.
Ja, maar 2.9% hele sterke wiet? of 9.8% knipafval?
Dan kan die 2.9% toch nog een heel stuk sterker uitvallen, dus een perfect geplaatste opmerking.
Hmmz, ik dacht dat 2_muffins het had over 1,5 gram shop wiet. Dat is dus het uitgangspunt...
Wat Mind ook zegt, Hasj geeft inderdaad een wat meer heldere high dan wiet in mijn beleving. Je hoofd wordt lekker warm, je raakt ontspannen en kan makkelijker meegaan in muziek, films, gesprekken etc. Daarnaast is Hasjchocomel hartstikke makkelijk te maken en lekker
Het duurt wel erg lang, en de volgende dag kun je ook nogal suf zijn.
Heb het vaak gemaakt. Volle melk met een beetje roomboter, daarin een klont hasj oplossen.
Heb er kosmische lachkicks en onnavolgbare gedachtengangen op gehad. Ook een keer dat ik niet meer kon opstaan, was zo ongelooflijk stoned dat ik ongeveer een uur gedemobiliseerd ben geweest.
Of dat je zintuigen zo ongelooflijk scherper worden. Van die dingen in muziek die normaal niet opvallen, kleine details en harmonieën, maar ook dat je de productie terug hoort - geluiden achter de muziek verborgen.
Ook vervalt de grens tussen fantasie en waarneming. Een film heeft zoveel meer verhalen in zich. Een woord in een boek is een encyclopedie van betekenis.

Hier is het relaas van Baudelaire over hasj:
In het algemeen moet je hasj, om het al zijn kracht te geven en helemaal tot ontwikkeling te laten komen, oplossen in kokendhete zwarte koffie en op een nuchtere maag innemen; de avondmaaltijd wordt tot een uur of tien, twaalf ’s avonds opgeschoven; alleen een zeer lichte soep is toegestaan. Een inbreuk op deze zo eenvoudige regel zou óf kunnen leiden tot overgeven, omdat het avondmaal strijdig is met het roesmiddel, óf tot onwerkzaamheid van de hasj.
Hele verhaal.