Jump to content

Photo

5-MeO-DMT en P. harmala oraal

• Please log in to reply
34 replies to this topic

#1 Franx

Franx

Silent one

• Members
  • 11 posts

Posted 15 November 2011 - 08:35 PM

Op de een of andere manier wil het met het roken van 5-Meo-DMT niet lukken. Verschillende pijp-methoden (nee dát bedoel ik niet) geprobeerd en zelfs met een zeer kunstig en handgemaakt pijpje wil het niet lukken. Zonde. Maar onlangs bedacht ik me dat als Ayahuasca (DMT + MOAI) oraal werkt dat ook zou moeten gelden voor 5-MeO-DMT.

Dus. P.harmala met wat water en citroenzuur laten pruttelen (tussendoor zeven) tot alle vocht verdampt was. De 5-MeO-DMT samen met het droge schraapsel van de harmala in een capsule gedaan. Tadaaa.

De vraag is echter wie heeft er ervaring met bovenstaande bereidingswijze en manier van inname?

Het Internet geeft niet echt de antwoorden die ik zoek (sommige wijzen het af en andere hebben uiteenlopende meningen.)
Kortom, wat denken of weten jullie?

#2 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6372 posts

Posted 15 November 2011 - 08:46 PM

Heb je nasaal al geprobeerd?

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#3 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 15 November 2011 - 09:28 PM

Dus. P.Harmala met wat water en citroenzuur laten pruttelen (tussendoor zeven) tot alle vocht verdampt was. De 5-MeO-DMT samen met het droge schraapsel van de Harmala in een capsule gedaan. Tadaaa.

Maar heb je m ook al ingenomen? En zo ja, wat waren de effecten?

#4 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 15 November 2011 - 09:47 PM

En zo ja: je zegt helemaal niks over de doseringen.

Let wel: oraal met een MAO-remmer is echt totaal niet te vergelijken met het roken (zowel met 5-meo als gewone DMT).

Dus de redenatie "oh roken lukt niet, dan maar met een MAO-remmer" is echt een hele scheve redenatie en moet je echt mee uitkijken.

#5 Nexus

Nexus

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 283 posts

Posted 15 November 2011 - 10:48 PM

Vreemd dat het roken niet lukt. Het is in zulke kleine doseringen al merkbaar. In vergelijking met gewone DMT vind ik de 5-MeO variant makkelijk te roken.

Ik leg gewoon een laagje as in een hasjpijp, de 5-MeO-DMT er boven op, en de vlam er iets boven houden terwijl ik hijs, het verwdijnt gelijk.

Zonder laagje as en met de vlam er tegen aan lukt het ook, het verdampt direct bij mij.

#6 Franx

Franx

Silent one

• Members
  • 11 posts

Posted 16 November 2011 - 07:53 AM

Hoi en dank voor de reacties tot nu toe.

@ Poelster: Nassaal hebben we niet geprobeerd wegens vermeende negatieve ervaringen (pijnlijke neus).

@ Macaco: Nee nog niet ingenomen.

@ Dreamer: Ik zeg idd niets over doseringen omdat het buiten de scoop van de vraag valt. Maar in dit geval gaat het om 40 mg Harmala en 15 mg 5-MeO-DMT per capsule. Misschien was ik wat te kort door de bocht. Na mijn plan heb ik e.e.a. uitgezocht (zie: Ott, Shulgin et al.) aangaande oraal gebruik al dan niet in combinatie met P.Harmala. Definitieve of eensluidende antwoorden kon ik niet inden. Vandaar ook dat ik hier meer antwoorden probeer te vinden. Overigens hebben wij goeie ervaringen met het gebruik van Harmala bv icm de geliefde paddo (al dan niet gedroogd.)

@ Nexus: Idd vreemd dat het roken niet wil lukken bij ons. We hebben diverse manieren geprobeerd (al dan niet verpakt tussen as, kruid en zelfs staalwol.) Uit 6 pogingen met DMT is het ons 1 keer redelijk gelukt en 1 keer matig de rest ging.. euh up in smoke. Dezelfde ervaring hebben we met Salvia maar toen was het slechts één keer gelukt.

#7 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7682 posts

Posted 16 November 2011 - 08:05 AM

Ik ben het met Nexus eens. Weet je zeker dat je de base-vorm hebt, en niet het zout? Je zou het inderdaad ook eens kunnen proberen te snuiven. Voor mij is 12 mg. verdampen al genoeg. Nooit meer of minder geprobeerd, deze dosis deed 't m altijd voor ons.

Wat betreft combineren met een MAOi: ik meen me te herinneren dat dit meestal afgeraden werd. Heb zo 123 (en zo vroeg) geen bronnen voor je, maar ik denk dat er wel meer mensen hier op DHP zijn die hier iets vanaf weten. Wat ik me herinner zijn vergelijkbare ervaringen als mensen met bufotenine hebben: zweten, een heet gevoel, rillingen, lichamelijk zeer onprettig dus.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#8 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2422 posts

Posted 16 November 2011 - 08:50 AM

Misschien overbodig, maar je kunt testen of je het zout hebt door een klein beetje in water te gooien. Als het oplost, heb je een zout, zo niet, dan de freebase.

Zie Erowid voor wat schaarse informatie over 5-MeO-DMT icm MAOi's. Mocht je het proberen, laat even weten hoe het is gegaan! Het is iets wat ik zelf ook weleens zou willen proberen, omdat 5-MeO-DMT gewoon geweldig is :hartje:

#9 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 16 November 2011 - 01:11 PM

volgens mij heb ik vroeger wel hcl gerookt zonder problemen hoor
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#10 Franx

Franx

Silent one

• Members
  • 11 posts

Posted 16 November 2011 - 03:05 PM

Ha... misschien beetje dom maar ik weet eigenlijk niet of ik uiteindelijk het zout heb of de hlc.
Dat komt omdat ik onze 5-MeO-DMT betrek van onze padjes (bufo alvarius)

(daar kwamen we zo bij na het lezen van het boek Tryptamine palace and de Sonoran desert toad van Oroc... enfin, lang verhaal in het kort dus.)

Misschien moeten we het roken toch nog maar een keer een kans geven. Eventueel on begeleiding van een deskundige :)
Ik blijf in ieder geval de orale variant interessant vinden en zal mijzelf goed verdiepen.
Tips en suggesties blijven onverkort welkom.

We zijn in ieder geval heel blij met jullie comments tot nu toe. Fijn forum.

#11 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 16 November 2011 - 03:35 PM

Hebben jullie echt padden waar je het gif van 'melkt' en indroogt? :blink:

Ik hoop dat je begrijpt dat je alles behalve zuivere 5-meo-dmt hebt.
Sowieso zal hier ook een aanzienlijke hoeveelheid bufotenine in zitten, dit wil je echt niet zomaar met mao-remmers combineren!

Overigens heeft Ott ook wel eens opgemerkt dat zowel 5-meo-dmt als bufotenine ook oraal actief zijn.

#12 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6372 posts

Posted 16 November 2011 - 09:44 PM

Maar dat had je er niet bij gezegd!

Nu denk ik niet zo zeer dat het je rook techniek is, maar eerder de "source" van de 5-MeO-DMT. En dan zal een MAOi mogelijk ook niet gaan helpen.
Was het niet zo dat deze padden een speciaal dieet moeten hebben, voordat ze 5-MeO-DMT kunnen produceren??

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#13 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 17 November 2011 - 12:02 AM

De enorme gifklieren achter de ogen bevatten hetzelfde gif als andere soorten, maar vanwege de hoeveelheid kunnen bijvoorbeeld honden en katten overlijden nadat ze deze pad gebeten hebben. Mensen kunnen na aanraking van de pad hallucinaties krijgen van de stof 5-Meo-DMT, flauwvallen en in grotere hoeveelheden zijn de gevolgen erger. Dit wordt veroorzaakt door de stof bufotenine welke het gif bevat. De stof bufotenine is uit het gif van de pad te halen. Hierdoor blijft alleen de werkzame stof 5-MeO-DMT over, waarvan de effecten vergelijkbaar zijn met DMT.
Deze soort is de belangrijkste 'drug-pad' die wel eens wordt ingevoerd om een psychoactieve ervaring te krijgen. Veel mensen denken echter dat hiervoor de gifklieren gelikt worden, echter is dit gevaarlijk. Het gif moet eerst ontdaan worden van de giftige stof bufotenine. De ervaring ontstaat omdat de pad de psycho-actieve stof 5-Meo-DMT bevat. Het gif van de pad is echter op zichzelf giftig, en kan resulteren in hevige misselijkheid, duizeligheid en bij een overdosis tot coma of sterfgevallen. Sommige Amerikaanse staten hebben zelfs speciale 'anti-paddenlik'-wetten om de jeugd te behoeden.

vooral het laatste deeltje lijkt me onzin, maar toch misschien ff een warning waard...
A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#14 Franx

Franx

Silent one

• Members
  • 11 posts

Posted 17 November 2011 - 09:53 AM

@ Dreamer: Klopt. We melken, drogen en voila.

@ Poelster: Er bestaan nog al wat verhalen over het gif van de padden. En ja er bestaan berichten dat de padden (meer) 5-MeO-DMT zouden produceren als zij de z.g. Amerikaanse fire ants eten. Echter, daar is geen bevestiging of wetenschappelijke onderbouwing van of over te vinden. Auteurs zoals Oroc, Wallace en info van verschillende andere padden bezitters reppen niet niet over de noodzakelijkheid van een speciaal dieet. Onze padjes krijgen ondanks het ontbreken van fire ants een gevarieerd menu die uit eigen kweek voedseldieren en wildvang bestaat. Ott beweerde idd eens dat 5-MeO-DMT (ik meen) vanaf 30 mg oraal actief zou zijn. Geen idee of dat klopt. Ik kan het verhaal niet verifiëren.

In het geval van de padden ben ik het er mee eens dat de uiteindelijke hoeveelheid werkzame stof(fen) onzeker is. (zie ook hier of hier Dat is redelijk te ondervangen door het materiaal te op te sparen, te mengen en daarna van die batch rustig de juiste dosis te vinden. Over bufotenine bestaat ook nog al wat onduidelijkheid (zie Shulgin) met name de door hem genoemde experimenten op mensen en bufotenine gebruikt door Zuid Amerikaanse shamanen kunnen een e.e.a. in een ander daglicht stellen.

@2_muffins: Likken is idd absoluut niet aan te raden. Daar is men het wel over eens.

Algemeen: We hebben de padden pas een half jaartje nu en het is nog te vroeg voor mij om er een coherent verhaal erover te schrijven. Ik heb pas twee keer gemolken (60 + 70 mg droog materiaal) Zodra ik meer gegevens heb zal ik tzt hier een uitgebreid verslag plaatsten.

Roken: Afgezien van de vraag of ons bronmateriaal wel oke is kan ik melden roken hier meestal op een teleurstelling uitloopt. Uit 6 pogingen (3 per persoon) met DMT kwam ik als enige even dicht in de buurt van een DMT ervaring en 1 keer bijna. Met Salvia is het mijn vrouw slechts 1 keer gelukt (ook uit 3 pogingen per persoon) om een goede ervaring op te doen. Vandaar dus dat oraal de aandacht heeft en mijn zoektocht naar ervaringen.

Nogmaals bedankt voor jullie input en bezorgdheid. Ik was wellicht wat ongenuanceerd bij mijn eerste post maar het moge inmiddels duidelijk zijn dat we goed vooronderzoek doen en zeker niet onbeslagen ten ijs gaan.

#15 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 17 November 2011 - 06:24 PM

@Franx: Heb je ook foto's van je padden... En hoe zit het met de legale status van deze dieren, hoe bemachtig je ze?

#16 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 17 November 2011 - 08:37 PM

hoe bemachtig je ze?

No sources :kneus:

Foto's ben ik ook wel benieuwd naar :)
Verbing weirds language.

#17 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7682 posts

Posted 17 November 2011 - 08:57 PM

Tsja. Dat verandert het verhaal nogal! Hoe weet je dat er uberhaupt sprake is van 5-MeO-DMT in jouw ingedroogde paddenmelk? Klinkt behoorlijk hekserig als ik 't zo zeg. ;)

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#18 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 18 November 2011 - 02:46 AM

Met Salvia is het mijn vrouw slechts 1 keer gelukt (ook uit 3 pogingen per persoon) om een goede ervaring op te doen.

met salvia is het ook lastig om een goede ervaring op te doen. dit heb ik vaker gehoord en zelf gemerkt. ik heb nog steeds geen echt goede salvia ervaring gehad, maar merk wel dat het elke keer dieper gaat... denk niet dat dit een goede vergelijking is... dat baseer ik op het gevoel van mezelf dat salvia geen makkelijk stofje is...

verder ben ik het eens met snaap; het kinkt niet echt onderbouwt allemaal... :)
A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#19 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 18 November 2011 - 02:49 AM

Overigens lees ik in Pharmacotheon (Ott) dat het meest potente gedroogde Bufo alvarius gif maar 15% 5-meo-dmt bevat (meestal wel wat meer dan bufotenine.

In dat geval zou je dus ruim 6x een normale dosis moeten nemen voor een vergelijkbaar effect.
Maar besef je wel dat de overige 85% (eigenlijk minder, want er zit ook bufotenine in) allerlei andere stoffen bevat waarvan je niet weet hoe je er op zult reageren of hoe deze met mao-remmers samen gaan.

#20 Franx

Franx

Silent one

• Members
  • 11 posts

Posted 18 November 2011 - 10:06 AM

@Macaco: Voor zover ik weet vallen ze onder Cites 3/III hoewel geen bedreigde diersoort zijn er restricties aan de handel ervan. De diertjes duiken van tijd tot tijd op in de reguliere handel. Ervaren terrariumliefhebbers lukt het soms om nakweek te produceren en bieden via hun kanalen jongbroed aan.

@Snapinho: Hekserig? Iedereen die (psychoactieve) stoffen gebruikt neemt een gok. Wie van jullie weet exact de herkomst,bereidingswijze en samenstelling van datgene wat je tot je neemt? Het feit dat iets in een keurig zakje zit of dat de leverancier zo een aardige vent is zegt natuurlijk niets over het materiaal zelf. Wat dat betreft kan in ons door rigide EU regelgeving, HACCP gecertificeerde en NEN normeringen gecontroleerde NEEderland een psychonaut letterlijk doodvallen.

Wat te denken van bv ayahuasca (waarvan ontelbare verschillende recepturen voor bestaan) of het moderne changa waarmee keukenprinsen en prinsessen lekker aan het experimenteren zijn? Het feit dat het slechts om plantmateriaal gaat zegt niets over de eventuele toxiciteit ervan.

M.b.t. de padden. Wat ik al eerder zei, auteurs met praktijkervaringen zoals als Oroc en Watson en de diverse onderzoeken op dat gebied zijn mijn gidsen... en ja ik weet het.. garantie tot de voordeur.

@Feroxium: Zie foto hier.

@Dreamer. Klopt. Vandaar deze discussie (zie eerdere post hierboven)

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users