Jump to content

Photo

Tabaks vloeistofnasaal nicotineren

• Please log in to reply
28 replies to this topic

#1 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,046 posts

Posted 27 October 2011 - 07:25 PM

Van een vriend kreeg ik een belachelijke voorraad Noord-Amerikaanse tabaksbladeren. Hiervan heb ik vloeistof gemaakt om nasaal te doseren.

Eerst laat je een paar bladeren in een laagje water staan. 1 of 2 dagen als je het goed wilt doen. De kleur moet echt donker zijn, anders is het te zwak.
Dan doe je een beetje van het spul in een druppelflesje (flesje met pipet). En dan druppelen maar!

Het effect is kort en heftig. Eerste keer zal wel niet zo aangenaam zijn, maar het geeft een lekkere roes. Veel duidelijker dan als je rookt en het is ook beter voor je luchtwegen.

Ik gebruik het om mn craving naar joints te verminderen. Help goed, je merkt direct dat je craving naar nicotine ophoudt nadat je een druppel in je neusgat laat vallen.

#2 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3,479 posts

Posted 27 October 2011 - 08:13 PM

Nice. Maar ik vind nicotine maar niks :P

Je kunt trouwens nicotineconcentratie in demiwateroplossing redelijk "makkelijk" zelf checken (voor de geïnteresseerden):

Benodigd:
BTB (Bromothymol Blue, een blauwe pH indicator die omslaat naar geel bij pH < 6.0)
0,12N Zwavelzuur
Nauwkeurige maatcylinder (10ml)
Gedestilleerd water

Procedure:
Voeg 1ml extract toe aan de cylinder
Voeg 2 druppeltjes BTB toe (100µl)
Vul aan tot 3ml met demiwater
Voeg steeds 50-100µl 0,12N zwavelzuur toe, en steeds flink mengen door de cylinder te vortexen met de hand.
Op een gegeven moment wordt het mengsel fel geel.
Lees het aantal ml af, haal daar de 3ml (extract+BTB+water) van af zodat je weet hoeveel zuur je hebt toegevoegd, en vermenigvuldig met 19.4712.

Dus als je 0,6ml zwavelzuur toe moest voegen voordat het mengsel geel werd, zit er ong. 11,9mg nicotine per ml in je extract.

Wees trouwens wel voorzichtig met nicotine extracten/oplossingen: het wordt door je huid heen makkelijk opgenomen, en van 50mg kun je al dood gaan. Dus met loop niet te hard van stapel met die neusdruppels, zodra je effect merkt zou ik niet meer redosen. ;)
Verbing weirds language.

#3 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,398 posts

Posted 28 October 2011 - 08:20 AM

Interessant experiment. Ergens heb ik hier nog een pakje pijptabak liggen, misschien moet ik dat maar eens gebruiken hiervoor.

#4 leipe wimpie

leipe wimpie

leipe staartjes

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,744 posts

Posted 28 October 2011 - 09:53 AM

ik dacht altijd dat dat gebruikt werd om mensen om te leggen...... vloeibare nicotine in de koffie, zegmaar.....
Posted Image T h e N a t i v e A l i e n.
- Je suis le nomade qui marche la nuit, et qui attends le jour, et l'oublie. -

#5 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,046 posts

Posted 28 October 2011 - 03:15 PM

@Feroxium, een verzadigde oplossing is net sterk genoeg. Minder wordt enorm geknoei en is erg ranzig. Dus zo sterk mogelijk en daarvan 2 á 3 druppels meer als genoeg. Redosen is idd niet aan te raden. Je voelt het ook aan je bloedsomloop (vasoconstrictie).

@Immad, het beste kun je onbewerkte tabak nemen. Kijk anders eerst even hoe die pijptabak bewerkt is, meestal worden tabaksproducten gefermenteerd.

Deze beschrijving geldt voor de Noord-Amerikaanse tabaksbladeren. Z-A heeft namelijk nog sterkere tabakssoorten.

#6 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5,413 posts

Posted 28 October 2011 - 07:11 PM

Korte knock-out, msch delerium met hoofdpijn, been there, done that, niet interesant
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#7 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,009 posts

Posted 29 October 2011 - 12:01 AM

Ik weet niet wat jij hebt genomen wolvenkind, maar een knock-out, delirium en hoofdpijn klinken echt totaal niet als de effecten van tabakssap. Of je hebt echt een flinke overdosis gehad? :)

Ik kan tabakssap in ieder geval wel waarderen. Heb het leren kennen tijdens ayahuasca ceremonies, waar het vaak wordt gesnoven voordat je de ayahuasca drinkt. Een erg opwekkend en verhelderend effect. Ook maakt het je neus helemaal open en zorgt het er daarvoor voor dat je compleet vrij kan ademhalen. Ook als je het tijdens ayahuasca, paddenstoelen of andere middelen neemt kan het erg goed voelen. Wanneer je helemaal bent verdwaalt in je eigen geest of ergens anders in het universum haalt het je zo weer met beide benen naar de grond. De Shuar, en ook vele andere stammen, zien tabak echt als het opper-medicijn. Ze gebruiken het naar eigen zeggen om de poorten naar de 'andere wereld' open te zetten en ook weer te sluiten, maar ze gebruiken het ook vooral voor vele uiteenlopende kwaaltjes. Toen er ooit iemand op een ceremonie verscheen met de ziekte van Lyme, zei de sjamaan dat het niet echt een probleem zou zijn. Gewoon zoveel mogelijk ayahuasca drinken. Dat deed die persoon dan ook drie nachten achter elkaar. Hij voelde zich vervolgens echt vele malen beter. Maar daarna werd hem tabakssap mee naar huis gegeven en aangeraden dat voor twee weken lang elke ochtend en avond te snuiven. Ik wil niet beweren dat de ayahuasca of tabakssap per definitie voor de genezing hebben gezorgd, maar hij had twee weken later in ieder geval nergens last meer van. Maar goed, de reden dat ik dit vertel, ze gebruiken tabakssap dus echt voor vele uiteenlopende ziektes of kwaaltjes. Ik weet niet wat ik er van moet denken, maar ik vind dat het snuiven van goede tabakssap in ieder geval wel een heel ander effect heeft dan het roken van commerciŽle tabak, en dat het op de een of andere manier best wel gezond voelt :)

Ik zou er persoonlijk denk ik geen pijptabak of andere soorten commerciŽle tabak voor gaan gebruiken. Het beste is denk ik als je gewoon hele gedroogde bladeren gebruikt, of bijvoorbeeld mapacho-rollen. Ik heb zelf een tabaksplant groeien en heb daar enkele weken geleden eens tabakssap van gemaakt, maar dat was toch vele malen minder sterk als de tabakssap die ik van andere bladeren heb gemaakt. Ik doe gewoon een paar bladeren in een thee-kop die ik voor 1/3 vul en die bladeren haal ik er ook niet meer uit. Na enkele uren kan het al best sterk zijn, maar een paar dagen later nog wel een stukje sterker. Wanneer ik het wil snuiven haal ik gewoon de bladeren er uit en knijp ik wat vocht uit die bladeren in mijn handpalm.

Overigens heb ik een aantal maanden geleden een aantal keer wat Nu Nu gesnoven, wat ik ook wel kan waarderen. Maar tabakssap vind ik persoonlijk vele malen beter. Ik vraag me af of het risico echt zo groot is als Feroxium beweert. Ik weet wel dat je met het drinken van tabakssap heel erg uit moet kijken. Maar met het snuiven? Toevallig heb ik, omdat het voor mij ook erg goed werkt om mee te leren, de laatste week echt zo'n 150 ml gesnoven (dat heb ik overigens nooit eerder gedaan en is dan ook echt een uitzondering). De nacht voor het tentamen heb ik doorgetrokken (was nogal essentieel dat ik het tentamen haalde en was weer niet bepaald op tijd begonnen met leren) en alhoewel cafeÔne me wel wakker kan houden, houdt tabakssap me ook gewoon echt scherp. Die nacht + dag ervoor heb ik denk ik elke 1 1/2 uur wel wat gesnoven, en ik heb toch niet echt het idee gehad dat ik tegen een overdosis aanzat. Ik heb geen enkele rare bijverschijnselen gehad in ieder geval, en ik denk dat ik per keer rond de 5 ml snuif/snoof. Maar goed, wie weet dat je met nog vele sterkere soorten en meer bladeren in het sap wel echt uit moet gaan kijken. Sowieso is het niet onverstandig om met dit soort vormen van tabak een beetje uit te kijken inderdaad. Misschien is het onverstandig van me geweest, maar door de redelijk wat ervaring die ik er ondertussen mee heb en de effecten die ik van mijn eigen tabakssap steeds heb ervaren denk ik niet dat ik echt gevaarlijke doseringen nicotine heb binnengekregen.
The wisest mind has something yet to learn

#8 leipe wimpie

leipe wimpie

leipe staartjes

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,744 posts

Posted 29 October 2011 - 09:42 AM

Dus het is niet zo dat als je je pak shag in een kom water oplost en dan filtert, je maar een theelepel door iemands koffie hoeft te roeren om m naar gene zijde te sturen?

weer een mythe minder, wordt wel saai zo :P
Posted Image T h e N a t i v e A l i e n.
- Je suis le nomade qui marche la nuit, et qui attends le jour, et l'oublie. -

#9 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,009 posts

Posted 29 October 2011 - 02:15 PM

Ik denk dat een theelepel inderdaad niet genoeg zal zijn :)

#10 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,046 posts

Posted 29 October 2011 - 05:27 PM

Ik sluit me aan bij het betoog van Icelus.

Enne... de titel moet eigenlijk tabaks vloeistof zijn, dat klinkt beter. Ok dat wilde ik even mededelen. :)

#11 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3,479 posts

Posted 29 October 2011 - 10:05 PM

Enne... de titel moet eigenlijk tabaks vloeistof zijn, dat klinkt beter.

Done.
Verbing weirds language.

#12 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,046 posts

Posted 01 December 2011 - 04:49 PM

Ok nog even update. Ik heb vlak na het snuiven van vloeistof oorontsteking gekregen. Deze vloeistof was al ruim 10 dagen oud en ik dacht dat nicotine bacillen doodt. Enfin, niet zo - het spul bederft. Dus mocht je dit gaan doen. Het is beperkt houdbaar. Het gaat ook anders ruiken na verloop van tijd.

Wat het effect betreft, mijn laatste keer gaf een heel duidelijk effect: Na snuiven werd alles 'helder'. Ook een gevoel van sterk met je voeten op de grond te staan. Ik zag dingen heel direct. In een boek erover stond het als 'de dingen zien zoals ze zijn'.

#13 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5,413 posts

Posted 01 December 2011 - 07:18 PM

Ik heb hier nu nu liggen, da's een snuifsel uit Peru met as van oa tabak eoa theobroma sp bark
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#14 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3,479 posts

Posted 01 December 2011 - 11:18 PM

nicotine bacillen doodt

Nope, vooral insecten. Planten maken het aan om zich te beschermen tegen herbivoren (grazende dieren) & insecten, maar microorganismen hebben er een stuk minder last van, omdat ze een eencellige nu eenmaal geen zenuwstelsel heeft.
Verbing weirds language.

#15 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,009 posts

Posted 02 December 2011 - 01:05 AM

Ik heb hier nu nu liggen, da's een snuifsel uit Peru met as van oa tabak eoa theobroma sp bark

Het is geen as van tabak, maar poeder van geroosterde tabaksbladeren. Dat van de theobroma is wel as. Werkt goed overigens :duimpje:

Denk je trouwens echt dat die oorontsteking daardoor veroorzaakt is macaco? Wie weet. Een sjamaan vertelde me dat als je het in de koelkast bewaart (sjamanen hebben tegenwoordig ook koelkasten :D) en je het eens in de zoveel dagen even opent en aan zuurstof blootstelt en een beetje schudt, het flink lang houdbaar is. Ik heb zelf wel eens een maand oude tabakssap gesnoven die op die manier in de koelkast was bewaard, en die rook en werkte nog prima. Echter heb ik ook wel eens wat sap aan een vriend gegeven in een afgesloten potje, die het vervolgens een paar weken niet had gebruikt en/of geopend, en dat rook na die tijd overduidelijk niet meer goed. Gewoon naar je neus luisteren in het vervolg? ;)

#16 killerfish

killerfish

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 327 posts

Posted 02 December 2011 - 10:01 AM

Wat het effect betreft, mijn laatste keer gaf een heel duidelijk effect: Na snuiven werd alles 'helder'. Ook een gevoel van sterk met je voeten op de grond te staan. Ik zag dingen heel direct. In een boek erover stond het als 'de dingen zien zoals ze zijn'.

Dit effect herken ik ook wel een beetje als ik een zwaar shaggie rook. Is het daarmee te vergelijken of is het nog sterker als je het snuift?

#17 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,056 posts

Posted 02 December 2011 - 12:37 PM

als ik een zwaar shaggie rook is het meer een gevoel dat ik ieder moment om kan vallen...
A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#18 killerfish

killerfish

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 327 posts

Posted 02 December 2011 - 01:35 PM

^Dat had ik eerst ook ja. Nu niet meer, maar meer het gevoel dat ik wat helderder ben.

#19 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,046 posts

Posted 03 December 2011 - 10:24 PM

Het is geen as van tabak, maar poeder van geroosterde tabaksbladeren. Dat van de theobroma is wel as. Werkt goed overigens :duimpje:

Denk je trouwens echt dat die oorontsteking daardoor veroorzaakt is macaco? Wie weet. Een sjamaan vertelde me dat als je het in de koelkast bewaart (sjamanen hebben tegenwoordig ook koelkasten :D) en je het eens in de zoveel dagen even opent en aan zuurstof blootstelt en een beetje schudt, het flink lang houdbaar is. Ik heb zelf wel eens een maand oude tabakssap gesnoven die op die manier in de koelkast was bewaard, en die rook en werkte nog prima. Echter heb ik ook wel eens wat sap aan een vriend gegeven in een afgesloten potje, die het vervolgens een paar weken niet had gebruikt en/of geopend, en dat rook na die tijd overduidelijk niet meer goed. Gewoon naar je neus luisteren in het vervolg? ;)

Wie weet wat de oorzaak was, dat is moeilijk precies vast te stellen denk ik. Iig, wat betreft vloeistof moet ik eerst weer nieuwe maken. Heb het nog niet geprobeerd met de Zuid-Amerikaanse variant, want die schijnt veel sterker dan de alombekende Noord-Amerikaanse variant.
Van de NA bladeren die ik thuis heb liggen, kun je ook heel fijn roken. Het smaakt een beetje naar sigaar en er zit iets meer nicotine in dan normale shag, maar voor een jointje is het best fijn spul.
Wat ik heb gelezen is dat je blad met natriumbicarbonaat door je mond kunt opnemen. Dat wil ik nog eens uitproberen. Sowieso ben ik erg benieuwd naar het aantal stoffen dat sublinguaal actief is icm natriumbicarbonaat.

#20 Ayahuasquero

Ayahuasquero

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 444 posts

Posted 04 December 2011 - 12:37 PM

Laatst ook een geprobeerd samen met Ayahuasca.
Fijn spul, alleen me ego vind het wat minder, maar die moet niet zeuren.

Ik was de week er voor ziek geweest, griep. Dus ik had nog een hoofd vol slijm. Het tabakswater
heeft samen met de aya alles opgelost. :)
Volgens de Shuar zou de tabaksvloeistof je cellen openen. Waar door de ayahuasca overal goed kan komen.

Ook is het prettig om la purga (met ayahuasca) goed opgang te brengen, mocht dat nodig zijn.
They don't like my lifestyle..

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users