Jump to content

Photo

Vraag aan de ad(h)d'ers over gebruik ritalin medicatie

• Please log in to reply
42 replies to this topic

#41 BergTrip

BergTrip

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 414 posts

Posted 16 May 2013 - 09:47 AM

Probeer het eerst zonder medicatie. ADD heeft er bij mij ook voor gezorgd dat ik ook echt uniek ben, Het kan een stoornis zijn, maar je kan het ook zien als een karaktertrekje waar je wat beter om mee moet leren gaan.

Ik zie dus ook de positieve kanten ervan in (o.a. out-of-the-box denken ), en de soms tragere informatieverwerking heeft als voordeel dat het gepaard kan gaan met extra diepzinnigheid. Om deze reden, en vanwege de aanslag die het kan doen op je lichaam, zie ik het dus ook niet echt zitten om voltijds aan de methylfenidaat te gaan.

Hooguit zou ik dit doen als het een afzienbare periode betreft. Als ik bv door 2 jaar lang ritalin of concerta te gebuiken in staat zal zijn om een opleiding af te ronden dan zou ik het wel overwegen, hoewel ik dan nog steeds zal proberen om ook pilvrije dagen te hebben. Maar een leven lang aan dergelijke middelen - no way!

#42 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 16 May 2013 - 03:27 PM

ADD heeft er bij mij ook voor gezorgd dat ik ook echt uniek ben, Het kan een stoornis zijn, maar je kan het ook zien als een karaktertrekje waar je wat beter om mee moet leren gaan.

Jij bent wel special ja, special als in special olympics.

Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#43 Pete Pablo

Pete Pablo

Silent one

• Members
  • 18 posts

Posted 16 May 2013 - 03:50 PM

Jij bent wel special ja, special als in special olympics.

Ik zou er totaal geen problemen mee hebben om een mongool te zijn die sportief op wereld niveau presteert.

Darwin had it all wrong...we never evolved from apes, but rather beams of light, as its conciousness that forms matter and not the other way around.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users