Jump to content

Photo

Brugmansia

• Please log in to reply
10 replies to this topic

#1 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 06 September 2011 - 10:25 AM

Heeft iemand dit al eens gerookt? Ben vooral benieuwd naar ervaring met roken, ik heb nog altijd van die sigaren uit Peru liggen, maar nog niet aangedurft ...
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#2 Puurpijp

Puurpijp

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 25 posts

Posted 06 September 2011 - 07:59 PM

In een report op erowid had iemand brugmansia gerookt, 1 gedroogde bloem. Zijn ervaring was goed, licht in z'n hoofd, een 'grappig gevoel', en aparte kleurrijke hallucinaties, maar niks extreems.

Brugmansia of Datura roken ga ik denk ik wel doen, maar eerst moet ik 1 van beide planten vinden, voor de zekerheid sowieso een nuchtere sitter hebben, en deze maand gaat het sowieso niet gebeuren (meer dan 2 keer trippen in een maand staat niet op mijn planning).

Mijn moeder heeft vroeger wel die astmasigaretten (ook met brugmansia als het goed is) van de apotheek gerookt (ze heeft geen astma overigens), dat was naar het schijnt niet heel heftig.

Niet echt een volledig antwoord op je vraag, maar hopelijk heb je er toch wat aan. Enig idee hoe sterk die sigaren zijn?

#3 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 06 September 2011 - 08:42 PM

Goed voor je asthma inderdaad. :P

Posted Image

Vriend van me heeft wel eens blunts (tabakblad) gerookt met datura blad er in gerold (en wiet). Nu geeft die combinatie niet echt een goed beeld, maar het effect was redelijk mild. Zeer korte hallucinaties, dicht bij de realiteit, milde vervormingen. Niet echt prettig, hij was vrij misselijk en het voelde ook wel aan als een soort van bad trip. De hallucinaties waren meer momenten, waarop perceptie even haperde of niet-bestaande objecten/mensen heel eventjes langs kwamen.

Duidelijke verschil tussen zijn rook-ervaring en mijn eet-ervaring was dat hij duidelijk continue bewust was van het feit dat hij niet helemaal 100% was, maar het was alsnog een vrij onprettig effect volgens hem.

Gerookte datura/brugmansia/etc geeft volgens mij niet snel een echt volledig delirium. Sitter is natuurlijk wel aan te raden. :)
Verbing weirds language.

#4 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 07 September 2011 - 03:53 PM

Brugmansia of Datura roken ga ik denk ik wel doen, maar eerst moet ik 1 van beide planten vinden, voor de zekerheid sowieso een nuchtere sitter hebben, en deze maand gaat het sowieso niet gebeuren (meer dan 2 keer trippen in een maand staat niet op mijn planning).

Brugmansia's zijn sierplanten als ik me niet vergis. Kun je gewoon bij een tuincentrum aanschaffen.
Heb zelf een Inoxia of Stramonium (iemand een idee?) gevonden afgelopen zomer. Zie hier voor een foto. Ik kwam een paar weken later terug om de zaden te oogsten, en evt wat blad en bloemmateriaal meenemen. Maar Datura's zijn niet zo populair en deze was dan ook hardhandig verwijderd. Sorry ass bitches! Gelukkig had vrouwe Datura aan me gedacht :woej: eeuh... of iig er lagen nog wat volle zaaddozen op de grond.

K snap niet dat mensen er zo moeilijk over doen. Je gaat echt niet trippen als je de plant aanraakt - of er een paar bladeren danwel bloemen van rookt. Pas als je echt moeite doet en de waarschijnlijk übergore zaadjes of wortel in hoeveelheden naar binnen werkt, dan pas kom je in vleermuis-en-spinnenweb-land.
Bovendien ziet de plant er ook evil uit. Je moet wel een uilskuiken zijn om te denken dat dit een lekker feelgood plantje is. Maarja, misschien dat er een overschot aan uilskuikens is en ok, dan neem ik mn woorden terug.

#5 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6362 posts

Posted 07 September 2011 - 04:24 PM

Volgens mij kan je wel degelijk van een paar bladeren of een paar bloemen keihard trippen, alleen verschilt het soms per plant enorm, dus waar bij je bij de ene plant misschien 20 bladeren ndoig hebt, zit je bij de andere al met 1 blad of bloem goed/verkeerd, afhankelijk van wat de bedoeling was natuurlijk.. ;)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#6 JJJ

JJJ

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 515 posts

Posted 07 September 2011 - 04:41 PM

In een onbezonnen tijd, toen ik nog niet zo verantwoordelijk was, heb ik wel eens wat van het blad gerookt. Niets van gemerkt. Tegenwoordig heb ik een hoop ervaring met Brugmansia, maar alleen in die zin dat ik het prachtige planten vind :) .

Posted Image
Sometimes we live
no particular way
but our own

#7 Entheogenic

Entheogenic

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 20 posts

Posted 16 October 2011 - 04:54 PM

@ Macaco

He, begrijp ik het nou goed dat je deze Brugmansia in het plantsoen / wild hebt gevonden?
Ik dacht namelijk dat Brugmansia's niet in dit klimaat kunnen overwinteren. Ik lees overal dat ze van oktober tot maart op een koele plek binnen moeten worden gezet. Dit zou dan betekenen dat jij een soort heb gevonden die winterhard is? Of is het mogelijk dat de gevallen zaden het jaar erop zich al zo snel tot volwassen plant ontwikkelen?

#8 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 16 October 2011 - 05:13 PM

^ hij zegt expliciet dat het geen brugmansia was maar inoxia of stramonium.

Dit zijn 1-jarige planten in de Datura-familie die je in nederland in het wild kunt aantreffen.

#9 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 16 October 2011 - 05:15 PM

Plus het gebeurt wel es een zeldzame keer dat planten een winter doorkomen. Zo groeit passiebloem ook bij ons, .... Ik heb ook nog san pedro in volle grond buiten gehad in de winter. Die heeft 't miraculeus overleeft, was 'n experimentje.
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#10 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 16 October 2011 - 05:32 PM

^ daar heeft het helemaal niks mee te maken. Macaco had het gewoon niet over brugmansia.

Sommige variaties passiebloem kunnen trouwens best in ons klimaat overwinteren. In Utrecht hadden we er ook 1 die ook helemaal niet veel zon kreeg.
Heeft het jaren lang prima gedaan.

#11 Entheogenic

Entheogenic

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 20 posts

Posted 19 October 2011 - 05:41 PM

o haha, foutje. tnx voor de uitleg

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users