Jump to content

Photo

VoacangaErvaring, iemand?

• Please log in to reply
20 replies to this topic

#1 Videlic

Videlic

Nederlandse pussy

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1445 posts

Posted 05 September 2011 - 10:03 AM

Ik denk erover om binnenkort Voacanga te nemen. Schijnt een licht psychedelisch goedje te zijn, afrodiserend en droom stimulerend. Bevat voacangine en voccamine, wat verwant is aan iboga.

http://www.erowid.or..._africana.shtml

Iemand ervaringen?

Het leven is te interessant om verveelt te zijn, maar verveling creëert dat dan weer wel...

#2 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5414 posts

Posted 05 September 2011 - 11:21 AM

Ik heb wel es gehoord van mensen die een kleine theelepel gemalen zaad nemen als een stimulant, zou ook effect geven als je een extract rookt. Staat ook op mijn to-do list
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#3 Videlic

Videlic

Nederlandse pussy

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1445 posts

Posted 05 September 2011 - 03:08 PM

Hmm interessant, ook meteen het proberen waard.

Het leven is te interessant om verveelt te zijn, maar verveling creëert dat dan weer wel...

#4 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5414 posts

Posted 06 September 2011 - 09:49 AM

laat aub weten hoe het was
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#5 Videlic

Videlic

Nederlandse pussy

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1445 posts

Posted 06 September 2011 - 11:18 AM

Posted Image

#6 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 14 October 2011 - 06:55 PM

Vandaag Voacanga geprobeerd. Nasaal enkele mespuntjes van het spul opgesnoven. Kon het effect er niet duidelijk uitvissen, maar blijkbaar is het in lichte dosering een upper die je wat scherper maakt. Binnenkort zelf maar eens wat aanschaffen, wel interessant goedje lijkt me...

#7 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5414 posts

Posted 15 October 2011 - 07:32 AM

vraag me af wat 't zou doen met 'n mao-remmer, volgens mij is dat al gedaan geweest

#8 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 15 October 2011 - 09:23 AM

^ waarom denk je dat dit een goed idee zou zijn?

In de cocktail van stoffen in Voacanga africana zit bijvoorbeeld ook ibogaïne, waar vaocangine aan gerelateerd is.
Zou je bijvoorbeeld ook MAO-i met deze stof nemen?

Deze plant bevat erg veel alkaloiden waarvan de werking en metabolisme totaal niet bekend zijn.
Waarom zou je hier zomaar MAO-i bij gooien?

#9 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5414 posts

Posted 15 October 2011 - 09:34 AM

Ik heb 't al op 'n paar fora gelezen met als doel natuurlijk de ervaring te versterken.

#10 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 15 October 2011 - 09:44 AM

Dat er een paar idioten op een forum dat willen doen betekend nog niet dat het een goed idee is.

#11 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 25 November 2011 - 06:53 PM

Even wat informatie toevoegen:

Naast nasaal gebruik is het goedje ook sublinguaal actief. Heb ervaren dat je een half grammetje een minuut of 10 in je mond kunt houden. Het is duidelijk te voelen, een soort scherpe smaak die doordringt in je tong en verhemelte. Zodra je het doorslikt dat wordt het ook nog eens opgenomen door vliezen in je keel. Of het de amandelen zijn, of een ander iets weet ik niet. Maar dat doorslikken krijg je tranen van in je ogen en wordt het effect nog duidelijker.

Effect is dus verhoogde concentratie en een soort van helderheid waarmee je dingen ziet. Ook geeft het best een fijn en behaaglijk gevoel.

Heb wel wat twijfels of het nou een upper of psychedelicum is. Maar Iboga is ook in matige dosering een upper en in hogere dosering een psychedelicum...

#12 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5414 posts

Posted 25 November 2011 - 07:08 PM

nix speciaals dus? Ik heb wel es gelezen vabn mensen die wat nemen om naar een feest te gaan bij wijze van upper

#13 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 26 November 2011 - 06:23 PM

Ik vind het wel een speciaal goedje. Maar heb het nog niet genoeg getest. Op dit moment laat ik het bij verhoogde concentratie en een gevoel van lekker in je vel te zitten. Ook een lichte misselijkheid kan optreden, maar gek genoeg is dit niet echt iets naars...

#14 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 26 November 2011 - 10:30 PM

maar gek genoeg is dit niet echt iets naars...

hoe bedoel je dit?
A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#15 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 27 November 2011 - 02:57 PM

^^ misselijkheid is aanwezig, maar dringt zich niet aan je op.

#16 waldo

waldo

D'opa

• Members
  • PipPipPipPip
  • 594 posts

Posted 12 February 2012 - 12:22 PM

vraag me af wat 't zou doen met 'n mao-remmer, volgens mij is dat al gedaan geweest

^ waarom denk je dat dit een goed idee zou zijn?

In de cocktail van stoffen in Voacanga africana zit bijvoorbeeld ook ibogaïne, waar vaocangine aan gerelateerd is.
Zou je bijvoorbeeld ook MAO-i met deze stof nemen?

Deze plant bevat erg veel alkaloiden waarvan de werking en metabolisme totaal niet bekend zijn.
Waarom zou je hier zomaar MAO-i bij gooien?

kids !!
http://en.wikipedia....wiki/Voacangine

versus

http://en.wikipedia.org/wiki/Harmaline

ik ga ervan uit dat Voacanga al een mao-i is,
kijk maar eens hoe heel erg close die 2 structuren op elkaar lijken.
"Circular logic works because circular logic works."

#17 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 posts

Posted 12 February 2012 - 01:00 PM

^Zo erg lijken die structuren niet op elkaar, als je ziet wat voor kleinere verschillen bij andere stoffen al grote uitwerkingsverschillen kunnen hebben (zie 4-HO-DMT vs 5-MeO-DMT bijv.).

#18 waldo

waldo

D'opa

• Members
  • PipPipPipPip
  • 594 posts

Posted 12 February 2012 - 01:32 PM

4-oh-dmt en 5-meo-dmt zijn beiden toch ook hallucinogeen ?

;)

#19 waldo

waldo

D'opa

• Members
  • PipPipPipPip
  • 594 posts

Posted 12 February 2012 - 01:34 PM

maar ik begrijp je stand punt , serotonine en psylocybine lijken erg op elkaar maar hebben toch andere uitwerking.

hier gaat het om uitschakelijng van het mono-amne systeem.
ben opzoek naar wat wetenschapelijke papers over voacanga en maoi , als ik ze vindt zal ik ze posten.

#20 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 12 February 2012 - 05:18 PM

Heb bij Voacanga nog geen MAOi effecten zoals bij Harmaline ondervonden. Kan alleen op mn ervaring met dit spul afgaan, maar ik ben geneigd me bij Immad aan te sluiten.

Van anderen heb ik weer gehoord dat Voacanga alkaloiden veel weg hebben van oa Coca en Iboga, maar dat zijn slechts speculaties en zelfs niet de mijne...

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users