Okee, ik heb hier geen ander topic over kunnen vinden, dus open ik dit topic.
Wellicht is het een totaal niet werkzaam idee, of heeft het geen enkel voordeel, maar daarom vraag ik het. LSA is niet zo populair, naast het feit dat mensen de - volgens mij door onderschatting van het stofje - weleens voortkomende bad trips van LSA doorgaans niet zo leuk vinden speelt vooral de misselijkheid mee. Nu heb ik zelf nog nooit last gehad van misselijkheid bij LSA, maar dat was bij lage doseringen.
Wat ik mij dus afvraag is dit: als je voor de bekende koudwater 'extractie' nu niet al teveel water gebruikt (wellicht een half glas o.i.d.?), en dus gewoon het proces volgt van: zaden eventueel van hun hoesje ontdoen (is bij veel zaden van de smartshop al gebeurt, volgens mij ook bij de mijne (HBWR), ze zijn gewoon lichtbruin/gelig en er is niks harigs aan), verpulveren met een koffiemolen/pepermolen/vijzel/..., dit 'poeder' in koud water gooien (in mijn idee, zou ik voor maximaal aan half kopje water gaan, als dat genoeg voor de LSA is tenminste), en 24 uur laten staan.
Daarna heeft de LSA zich aan het water gehecht, je filtert de zaadpulp eruit met een koffiefilter of iets anders dat hier geschikt voor is.
En nu komt het verschil: wat er doorgaans word aangeraden, is in 20-40 minuten dit LSA-water op te drinken, met steeds na een (of een paar) slokjes van je LSA-water een slok gewoon water. Zover ik weet, worden mensen hierna nog steeds vrolijk misselijk.
Maar is het niet mogelijk om in plaats van dit water te drinken, het water als een tinctuur ongeveer 20/30 minuten in je mond te houden zodat de LSA in je bloed word opgenomen? Zo ja, en als ook echt enkel de LSA dan word opgenomen, dan zou dit een handige manier tegen de misselijkheid zijn.
Iemand ideeën hierover? Zou het werken of heb ik hier ergens denkfouten gemaakt?

LSA koudwater extractie - gebruiken als tinctuur?
Started by
Puurpijp
, Sep 02 2011 10:44 AM
4 replies to this topic
Posted 02 September 2011 - 10:44 AM
Posted 02 September 2011 - 11:56 AM
zou dat niet betekenen dat je ongeveer 30 minuten lang water in je mond moet houden zonder te slikken....? lijkt mij niet relaxed. verder vraag ik me af of de misselijkheid komt doordat het in je maag komt of door de werking van de werkzame stof... in het tweede geval zou er sowieso niets aan kunnen doen...
A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes
Posted 02 September 2011 - 12:21 PM
Dat eerste: ja, dat zou het betekenen. Maar je kan altijd raar gaan doen om toch te slikken: hoofd in schrijfhouding, alsof je het water wil uitspuigen, maar dan niet spugen en dan slikken. Slik je niks of weinig door.
Zover ik weet zorgt de LSA niet voor de misselijkheid, los van de discussie wat er exact wel voor zorgt. In dit report op Erowid is sprake van pure, geëxtraheerde LSA. Hoewel hij een te sterke dosis neemt en uiteindelijk geen leuke tijd beleeft, is er geen sprake van misselijkheid, althans niet in het begin (weet niet of het er aan het eind wel is, maar sowieso niet de typische LSA-misselijkheid).
Wat ik me vooral afvraag is of de LSA op deze manier opgenomen kan worden - en zo ja, dan ga ik het op deze manier proberen (dosis van 10 of 13 zaadjes, ben er nog niet helemaal uit). Eventueel, zoals vaker genoemd is, het water op smaak brengen met citroensap. Lijkt me wat draaglijker.
Zover ik weet zorgt de LSA niet voor de misselijkheid, los van de discussie wat er exact wel voor zorgt. In dit report op Erowid is sprake van pure, geëxtraheerde LSA. Hoewel hij een te sterke dosis neemt en uiteindelijk geen leuke tijd beleeft, is er geen sprake van misselijkheid, althans niet in het begin (weet niet of het er aan het eind wel is, maar sowieso niet de typische LSA-misselijkheid).
Wat ik me vooral afvraag is of de LSA op deze manier opgenomen kan worden - en zo ja, dan ga ik het op deze manier proberen (dosis van 10 of 13 zaadjes, ben er nog niet helemaal uit). Eventueel, zoals vaker genoemd is, het water op smaak brengen met citroensap. Lijkt me wat draaglijker.
Posted 02 September 2011 - 01:37 PM
^ 10 of 13 zaadjes wat?
Er zijn nogal wat verschillende zaden die LSA bevatten.
Er zijn nogal wat verschillende zaden die LSA bevatten.
Posted 02 September 2011 - 01:43 PM
Sorry, dat was inderdaad niet zo duidelijk van mij. Ik heb HBWR zaadjes, niet de Madagascar (extra sterke zaden) maar de Argyreia Nervosa, waarbij als 'maximale dosis' 13-14 zaden zijn aangemerkt, en als normale dosis 4-8 zaden.
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users