Jump to content

Photo

Procaine hoort te verdoven maar...Hoe kan het komen dat mijn procaine poeder niet verdovend werkt?

• Please log in to reply
17 replies to this topic

#1 Nieuwsgier

Nieuwsgier

Silent one

• Members
  • 12 posts

Posted 25 August 2011 - 09:38 PM

Ik heb procaine hcl poeder in roze capsules.
Wanneer ik info over procaine hcl opzoek op internet, dan staat er dat het lokaal verdovend werkt.
Nou, ik heb dus capsules KH3 Gerovital (procaine hcl).
Weet iemand of deze procaine misschien op een bepaalde manier is gemaakt zodat ze niet verdoofd ofzo?
Het is een voedingssupplement om o.a. veroudering tegen te gaan,voor extra energie en om de vitaliteit te bevorderen.

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen hiermee.

Nieuwsgier

#2 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 25 August 2011 - 10:02 PM

Het is een voedingssupplement om o.a. veroudering tegen te gaan,voor extra energie en om de vitaliteit te bevorderen.

Bestudeerd in de jaren 60 en 70, en toen is uit vele studies (oa http://www.ncbi.nlm....ov/pubmed/12204) gebleken dat Gerovital geen effect heeft tegen ouderdom, vitaliteit, etc.
Het werkt volgens mij enkel en alleen als plaatselijk verdovingsmiddel wanneer je het injecteert (wat levensgevaarlijk zou zijn met die caps).
Gerovital is van de markt gehaald, en Procaine/Novocaine is grotendeels vervangen door Lidocaine in tandartspraktijken.

Lijkt me totaal nutteloos spul. :P
Verbing weirds language.

#3 Nieuwsgier

Nieuwsgier

Silent one

• Members
  • 12 posts

Posted 25 August 2011 - 10:22 PM

Wel een beetje vreemd vind ik dat, want het is gewoon bij bijna elke apotheek in NL te koop.

#4 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 26 August 2011 - 03:43 PM

Hehe okay dat wist ik niet... laat ik iets nauwkeuriger zijn:

Gerovital is van de markt gehaald in de VS en Engeland.

Raar dat je het in Nederland kunt kopen, want het schijnt oraal dus compleet inactief te zijn.
Verbing weirds language.

#5 Nieuwsgier

Nieuwsgier

Silent one

• Members
  • 12 posts

Posted 26 August 2011 - 08:02 PM

Gerovital GH3 van Dr. Aslan uit Roemenie heb ik niet, maar ik heb KH-3 procaine hcl van Riemser.

Maar verder is dit niet echt interessant.
Ik vond het alleen wel bijzonder dat je procaine wel zonder recept kunt kopen , maar alle andere
varianten, zoals benzocaine en lidocaine etc. niet.
Ik dacht dat het zoiets als lidocaine zou zijn.Niet dus.

Toch blijf ik het vreemd vinden, dat dit stofje in een adem wordt genoemd ,zoals "local anaesthethics ( novocaine, procaine, lidocaine and other 'caine drugs)" op internet.

Waarom kun je wel procaine gewoon kopen zonder recept, en over lidocaine wordt moeilijk gedaan. Waarom is dit zo, wat denk jij ?

#6 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 27 August 2011 - 09:10 AM

Wellicht omdat lidocaine dermaal actief is (wordt ook voorgeschreven als zalf aan mensen met huidaandoeningen/jeuk), en procaine volgens mij dus alleen maar als injectie werkt.

Lidocaine is een geregistreerd UR-geneesmiddel (uitsluitend-recept).
Procaine wordt in Nederland niet echt gebruikt en is voor zover ik kan vinden niet eens geregistreerd bij het CBG, wat zou kunnen verklaren dat het "legaal" verkrijgbaar is als smart-product/supplement.
Verbing weirds language.

#7 Nieuwsgier

Nieuwsgier

Silent one

• Members
  • 12 posts

Posted 27 August 2011 - 05:22 PM

Dat is nou eens een duidelijk antwoord op een vraag Feroxium!
Dankjewel.

#8 ladida

ladida

Unmistakably Apparent

• Donateurs '18
  • PipPipPip
  • 270 posts

Posted 29 August 2011 - 06:25 PM

lidocaine geeft epileptische insulten in hoge dosis, vanuit ervaringsverhalen van dikke snuivers. Misschien dat dat meespeelde bij het overschakelen naar procaine als niet-verboden versnijmiddel? Bovenstaande reden is waarschijnlijker, ik dacht ik meld het ff als iemand ermee wilde klooien; aub niet doen.

on topic;
procaine aka novocaine doet niks qua nasale verdoving, en dat is nou net de enige reden die gebruik als versnijmiddel kan verklaren voor mij. je kan er net zo goed een liedje over zingen of pillen van maken en zeggen dat je er 100 mee kan worden als je het mij vraagt. Wat niet het geval
is.
You can trust me, I'm dutch.

#9 Sublimo

Sublimo

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 243 posts

Posted 11 September 2011 - 09:47 AM

Haha, dit slaat echt nergens op! Posted Image

#10 Nieuwsgier

Nieuwsgier

Silent one

• Members
  • 12 posts

Posted 12 September 2011 - 09:43 PM

Oh nee, is dat zooo?

#11 Sublimo

Sublimo

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 243 posts

Posted 13 September 2011 - 08:58 PM

Ja.

#12 Lisa00

Lisa00

Silent one

• Members
  • 1 posts

Posted 15 September 2011 - 03:31 PM

Bij het zoeken naar Gerovital stuitte ik op deze topic. Ik kon het niet laten een registratie aan te maken en even te reageren. Ik kende het middel totaal niet. Ik werd erover aangesproken door een bejaarde mevrouw van 84 jaar. Zij vertelde Gerovital (die van Prof. Dr. A. Alsan) al te slikken sinds haar 60e....ze is vier jaar geleden voor het laatst in Roemenie geweest en heeft een hoeveelheid meegenomen. Nu was het zo dat een vriend van haar het middel volkomen onzin vond en net als Sublimo het nergens op vond slaan. Tot dat hij op zijn 86e vergeetachtig werd en wel zo dat het zijn leven benadeelde. Uiteindelijk is hij overstag gegaan en de Gerovital gaan slikken...en het resultaat is verbluffend! Hij is inmiddels 89 en het gaat prima met hem! De bejaarde mevrouw waar ik het over heb ziet er zelf uit als 65 (kan toeval zijn...) maar ze zegt zelf zich vele malen beter te voelen met het middel dan zonder het middel. Ook is ze heel nuchter en zegt dat de meeste artsen het lariekoek vinden. Zelf heeft ze een verleden in de gezondheidszorg.

Conclusie: kennelijk werkt het ...ondanks de negatieve onderzoeken in het verleden.... heel erg goed. Dus Nieuwsgier...gewoon doorgaan dus! :-)))

Nou dit wilde ik even kwijt hier!

#13 Sublimo

Sublimo

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 243 posts

Posted 16 September 2011 - 12:42 AM

Oke, ik had dus even gemist dat het hier niet over procaïne maar KH-3 procaïne gaat, welke ik overigens zelfs nog nooit van gehoord had.

Ik neem mijn woorden terug. Posted Image

#14 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 16 September 2011 - 09:14 PM

Procaïne/Novocaïne/Gerovital/GH3/KH3 is allemaal dezelfde stof, dit molecuultje:

Posted Image
Verbing weirds language.

#15 Sublimo

Sublimo

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 243 posts

Posted 16 September 2011 - 10:46 PM

Hoe kan een lokaal verdovingsmiddel ook een middel zijn dat de veroudering tegen gaat?

#16 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 17 September 2011 - 11:29 AM

...dat de veroudering tegen zou gaan volgens anekdotes op het internet? :P

Volgens mij is de (dus niet algemeen aangenomen) theorie dat het mechanisme dat zorgt voor de verdoving van zenuwen, ook zorgt voor een soort "verdoving" van het proces waardoor cellen aftakelen.
Verbing weirds language.

#17 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 20 September 2011 - 02:35 PM

procaine aka novocaine doet niks qua nasale verdoving, en dat is nou net de enige reden die gebruik als versnijmiddel kan verklaren voor mij. je kan er net zo goed een liedje over zingen (...)

http://www.youtube.com/watch?v=V2yy141q8HQ

[edit] Damn, er zijn echt best wel veel liedjes gemaakt over novocaine... Bon Jovi, Alice Cooper, Green Day, Kings of Leon om maar een paar te noemen.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#18 Sublimo

Sublimo

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 243 posts

Posted 24 September 2011 - 12:53 AM

...dat de veroudering tegen zou gaan volgens anekdotes op het internet? :P

Haha, ja maar ik vraag me dan toch af hoe ze daar in godsnaam bij komen...

Volgens mij is de (dus niet algemeen aangenomen) theorie dat het mechanisme dat zorgt voor de verdoving van zenuwen, ook zorgt voor een soort "verdoving" van het proces waardoor cellen aftakelen.

Haha, ik denk dat het eerder ervoor gaat zorgen dat de cellen sneller aftakelen. Posted Image

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users